Emne: VdH hos HFK ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om de er nedsat, så tro jeg ikke at VdH kabler har koste så meget som nu, hvor HFK har overtaget salget, vel
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Den der med at Hifiklubben er billigere fordi "det fordyrende led" er taget ud af kæden, er der vist ingen der tror på længere. Der var muligvis noget om det i "gamle dage".
De skummer al den fløde de kan...
|
|
|
det gør de fleste forretninger nu nok. Uanset hvad prisen var før, så kunne jeg ikke forestille mig de ikke overvejede hvilke priser ville have hvilke konsekvenser for dem. Og så er det jo nu engang ikke ulovligt at prissætte efter at tjene penge på varerne.
Jeg kan ikke se hvad folk får så ondt i bagenden af, hvis vdh er så godt som alle siger, så er det vel ikke et problem at prisen er steget en smule? Ellers er det jo netop ikke så godt som alle påstår, men bare godt til prisen/prissat forkert __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hifi4all's brugere og HFK er en spøjs sammensætning
gad vide hvor meget respons der ville komme hvis der blev startet en tråd hvor Tapeconnection havde fået eneforhandling af Audioquest med lidt småjusteringer af priserne til følge,næppe 4 sider
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=music 4 all]
ja hifi4all's brugere og HFK er en spøjs sammensætning
gad vide hvor meget respons der ville komme hvis der blev startet en tråd hvor Tapeconnection havde fået eneforhandling af Audioquest med lidt småjusteringer af priserne til følge,næppe 4 sider

__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærligt, jeg tror det ville være nogenlunde det samme. Denne tråd har ikke været slem. Men der er nogen der altid er sure på hifiklubben. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Helt ærligt, jeg tror det ville være nogenlunde det samme. |
|
|
Jeg tror pointen var at TC netop HAR overtaget AQ, og justeret lidt på priserne som følge af det... Hvilket netop ikke har skabt nogen ramaskrig (jeg ved så faktisk ikke om priserne er blevet rettet op eller ned). Det hænger naturligvis også sammen med at Klubben er mere kendt generelt, men det er da lidt pudsigt at for få år siden, blev et hvilket som helst mærke der kom ind under Klubbens vinger pludselig per automatik til "ægte hifi", mens alt der røg ud af sortimentet pludselig mistede glansen - mens det i dag nærmest er stik modsat, hvis et produkt der betragtes som seriøst hifi ryger til Klubben, så er det pludselig bare ligegyldig mainstream... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups, jeg fik vist læst og svaret lidt for hurtigt
Du har nok helt ret. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 21 Maj 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Sveske skrev:
|
|
Jeg tror pointen var at TC netop HAR overtaget AQ, og justeret lidt på priserne som følge af det... Hvilket netop ikke har skabt nogen ramaskrig (jeg ved så faktisk ikke om priserne er blevet rettet op eller ned). Det hænger naturligvis også sammen med at Klubben er mere kendt generelt, men det er da lidt pudsigt at for få år siden, blev et hvilket som helst mærke der kom ind under Klubbens vinger pludselig per automatik til "ægte hifi", mens alt der røg ud af sortimentet pludselig mistede glansen - mens det i dag nærmest er stik modsat, hvis et produkt der betragtes som seriøst hifi ryger til Klubben, så er det pludselig bare ligegyldig mainstream...
|
|
|
Klubben er jo netop skabt på lavere priser end hos alle de andre lige som de var ophavsmænd til en berømt "mediefejde" med den etablerede branche og nogle rabiate dagbladsannoncer. Klubben er forlængst gået over til fjenden og det må de stadig høre for.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
AV Precision skrev:
Sveske skrev:
|
|
Jeg tror pointen var at TC netop HAR overtaget AQ, og justeret lidt på priserne som følge af det... Hvilket netop ikke har skabt nogen ramaskrig (jeg ved så faktisk ikke om priserne er blevet rettet op eller ned). Det hænger naturligvis også sammen med at Klubben er mere kendt generelt, men det er da lidt pudsigt at for få år siden, blev et hvilket som helst mærke der kom ind under Klubbens vinger pludselig per automatik til "ægte hifi", mens alt der røg ud af sortimentet pludselig mistede glansen - mens det i dag nærmest er stik modsat, hvis et produkt der betragtes som seriøst hifi ryger til Klubben, så er det pludselig bare ligegyldig mainstream...
|
|
|
Klubben er jo netop skabt på lavere priser end hos alle de andre lige som de var ophavsmænd til en berømt "mediefejde" med den etablerede branche og nogle rabiate dagbladsannoncer. Klubben er forlængst gået over til fjenden og det må de stadig høre for.
|
|
|
hvorvidt man er enig i deres koncept og markedsføringsstrategier er nok op til den enkelte. Men jeg kan nu ikke se at det skulle gøre produkterne dårligere. Jeg tror der er en flok herinde der ikke køber nogen af deres produkter, men ville gøre det hvis en anden forhandler solgte samme produkt til samme pris. Det er dér jeg ikke længere kan følge tankegangen. Man går vel efter det bedste man nu kan få efter det budget man nu har? Jeg har da lige som dem der nægter at handle i Klubben også haft dårlige oplevelse, det betyder der er en af deres butikker jeg under ingen omstændigheder vil sætte mine ben i igen, men derfor kan jeg sagtens tage til en anden butik __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Mr high end Udelukket fra forum

Dobbelt profil - Hurtig
Bruger siden: 15 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kørte lige forbi HFK fredags, og så Deres store skilt med sloganet ”v har sparet mellemhandleren” eller noget i den stil. Og jeg finder det egentlig lidt ynkeligt. Endnu mere ynkelig mener jeg de folk er, som æder denne form for salgsgas. Tænk Jer nu om, og vær lidt kritiske!
Den eneste forskel fra HFK og resten af audiobranchen er, at HFK selv fungerer som importør igennem Deres egen importør-virksomhed (Audio-nord), hvor resten andre butikker køber hos ”uafhængige” importører. Men hvem er naiv nok til at tro, at de folk der er ansat i ”importør-delen” af HFK arbejder gratis og at man fra HFK’s side har sagt, at denne del ikke skal tjene penge??
Eneste forskel er, at hos HFK er det samme firma, der får fortjeneste i både importør-leddet og forhandler-leddet.
Det ses også ret tydeligt af priserne. Hvis HFK rent faktisk havde sparet importøren væk, skulle man vel forvente en betydelig lavere pris end tidligere. Men det er jo ikke ligefrem tilfældet. Er folk virkelig for naive til at se det???
Hvordan gik det i øvrigt med Thule da de overtog det?? Her blev der reklameret med kæmpe besparelser. Sandheden var vist nok den, at der var 2 produkter der blev sat ned, og resten blev sat op. Og de 2 produkter der blev sat ned, var så vidt jeg husker 2 produkter, der var udgået af produktion, og derfor blot skulle tømmes ud fra lageret. Og så siger man, at hifi-nørder ikke er naive .
Men lad os nu for alvor se HFK bevise at de har sparet importøren, og lader det komme kunderne til gode. Jeg kan ikke forestille mig en hifi-kabel-importør der lægger mindre end 50% avancer på varen. Så lad os nu se at HFK lader denne avance komme kunderne til gode, i stedet for at lægge den i egen kasse. Ellers synes jeg de skulle droppe det tåbelige slogan. I øvrigt underligt at TC pludselig kan sælge Audioquest billigere end HFK kunne, når nu HFK netop havde skåret importøren væk . Det er ren mundl**t/markedsføring af værste skuffe!
Er det i øvrigt rigtigt, at HFK ikke længere har importen af Audioquest?? I så fald kan jeg kun glæde mig til at se, når de sikkert snart begynder at fortælle kunderne hvor dårligt et fabrikat det pludselig er blevet, og at det nu er VdH der er nummer 1. Førhen har de nemlig været ret gode til at fortælle hvor meget ringere VdH var end Audioquest. Men lad os se, der kommer nok en gribende hstorie om, at Audioquests kvalitet er faldet og at VdH er steget. Ja ja ja. Meget seriøs foretagende det her HFK  .
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr high end skrev:
Jeg kørte lige forbi HFK fredags, og så Deres store skilt med sloganet ”v har sparet mellemhandleren” eller noget i den stil. Og jeg finder det egentlig lidt ynkeligt. Endnu mere ynkelig mener jeg de folk er, som æder denne form for salgsgas. Tænk Jer nu om, og vær lidt kritiske!
Den eneste forskel fra HFK og resten af audiobranchen er, at HFK selv fungerer som importør igennem Deres egen importør-virksomhed (Audio-nord), hvor resten andre butikker køber hos ”uafhængige” importører. Men hvem er naiv nok til at tro, at de folk der er ansat i ”importør-delen” af HFK arbejder gratis og at man fra HFK’s side har sagt, at denne del ikke skal tjene penge??
Eneste forskel er, at hos HFK er det samme firma, der får fortjeneste i både importør-leddet og forhandler-leddet.
Det ses også ret tydeligt af priserne. Hvis HFK rent faktisk havde sparet importøren væk, skulle man vel forvente en betydelig lavere pris end tidligere. Men det er jo ikke ligefrem tilfældet. Er folk virkelig for naive til at se det???
Hvordan gik det i øvrigt med Thule da de overtog det?? Her blev der reklameret med kæmpe besparelser. Sandheden var vist nok den, at der var 2 produkter der blev sat ned, og resten blev sat op. Og de 2 produkter der blev sat ned, var så vidt jeg husker 2 produkter, der var udgået af produktion, og derfor blot skulle tømmes ud fra lageret. Og så siger man, at hifi-nørder ikke er naive .
Men lad os nu for alvor se HFK bevise at de har sparet importøren, og lader det komme kunderne til gode. Jeg kan ikke forestille mig en hifi-kabel-importør der lægger mindre end 50% avancer på varen. Så lad os nu se at HFK lader denne avance komme kunderne til gode, i stedet for at lægge den i egen kasse. Ellers synes jeg de skulle droppe det tåbelige slogan. I øvrigt underligt at TC pludselig kan sælge Audioquest billigere end HFK kunne, når nu HFK netop havde skåret importøren væk . Det er ren mundl**t/markedsføring af værste skuffe!
Er det i øvrigt rigtigt, at HFK ikke længere har importen af Audioquest?? I så fald kan jeg kun glæde mig til at se, når de sikkert snart begynder at fortælle kunderne hvor dårligt et fabrikat det pludselig er blevet, og at det nu er VdH der er nummer 1. Førhen har de nemlig været ret gode til at fortælle hvor meget ringere VdH var end Audioquest. Men lad os se, der kommer nok en gribende hstorie om, at Audioquests kvalitet er faldet og at VdH er steget. Ja ja ja. Meget seriøs foretagende det her HFK  .
|
|
|
jeg er enig i din betragtning med impotørleddet, men når jeg køber et produkt er jeg da ligeglad med hvem det er der tjener pengene på det, hvis prisen er for høj køber jeg det ikke. Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal have ondt bagi fordi klubben tjener penge. Jeg synes mange på dette forum er meget kritiske overfor hfk uden egentlig grund. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr high end skrev:
Er det i øvrigt rigtigt, at HFK ikke længere har importen af Audioquest?? |
|
|
Ja, det er længe siden, der har såmænd været en tredje importør inde over, imellem HFK og TC... Det er i dag TC der er officiel importør. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årsagen til at HFK ikke har så meget goodwill hos mig skyldes:
- Man byggede en kæde op med gode direkte til dig priser. Man lærte hurtig at rabat ikke var noget man spurgte til. Fair nok, for man fik meget for sine penge dengang

- Jeg bestilte en Threshold forstærker dengang HFK havde agenturet, men den nåede ikke hjem inden HFK stoppede salget af Threshold. HFK forsøgte da at overbevise mig om køb af et andet produkt, og det bl.a. med udsagnet at Threshold var kraftigt overvurderet. Sjovt nok, var Threshold tæt på at være verdens 8. vidunder da jeg bestille forstærkeren.
- Siden da har HFK ændret status fra en discount kæde (positivt ment) til det der ligner de øvrige kæder i dag. Deres markedsføring kører dog stadigvæk på bl.a. "direkte til dig fordele". Prismæssigt er det ikke et udsagn der holder mere, men rabat er stadigvæk et fy-ord at nævne.
- HFK fik knap 2 (ja TO) år til at skaffe prisen på en Loewe reservedel, og der blev rykket jævnligt for et svar. Det lykkes aldrig at få et svar, men en anden kæde ringede tilbage med et svar og leveringstid ca. 2 timer efter de fik chancen. Desværre er det ikke det eneste tilfælde af dårlig service jeg har oplevet i HFK.
Således er jeg af den opfattelse, at HFK i dag blot er en normal (dyr) butikskæde med store mangler mht. deres service, samt at HFK - meget misvisende - forsat sælger sig på deres "klub status" og "direkte til dig fordele". Med overtagelsen af VdH agenturet nu, er der desværre ikke mange "klub" eller "direkte til dig" fordele at spore.
Savner meget den gamle ånd og stemning man kunne opleve i en HFK. Husker endnu de meter lange køer foran butikken før den åbnede, og et rent gedemarked når man endelig fik klemt sig ind __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Munken Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg jo ikke sidde og forsvare HFK´s prispolitik, men...
Det er da bemærkelsesværdigt at HFK´s priser generelt set er markant lavere på DALI, Denon, Nad, B&W og Cambridge, end de er i Tyskland. Endda selvom man ikke medregner moms forskellen..
Dette indlæg er ikke ment til at opgløde debatten, men blot gøre opmærksom på at man måske skulle undersøge fakta, inden man udnævner alt ting som salgsgas og forsøg på at snyde kunderne...
Smut forbi nærmeste bladkiosk og køb nyeste Stereo (tysk hi-fi magasin) og kig på deres priser.
Der vil selvfølgelig være undtagelser, men det generelle billede er altså ret entydigt.
- Og nu skal jeg passe på at det ikke kommer til at lyde som reklame, for det må jeg selvfølgelig ikke, blot påpege fakta... __________________ www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Munken skrev:
Det er da bemærkelsesværdigt at HFK´s priser generelt set er markant lavere på DALI, Denon, Nad, B&W og Cambridge, end de er i Tyskland. Endda selvom man ikke medregner moms forskellen.. |
|
|
det er sjovt du skulle nævne denon i den forbindelse. Efter en tur til tenerife i februar (hvor jeg rent faktisk fandt et par hifi forretninger efter noget søgen) blev jeg enig med mig selv om at denons vejledende udsalgspriser ikke er så vejledende. Prisen på en dcd 1500ae ligger indenfor 40 kr af hvad den koster i dk og når jeg kigger rundt på nettet virker det som om at priserne er ens i alle lande. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men er vejledende priser nogensinde vejledende? Tænk f.eks på slik. Et banalt eksempel måske, men de små haribo poser koster da aldrig andet end den vejledende pris med mindre der er tale om udsalg __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Munken skrev:
Det er da bemærkelsesværdigt at HFK´s priser generelt set er markant lavere på DALI, Denon, Nad, B&W og Cambridge, end de er i Tyskland. Endda selvom man ikke medregner moms forskellen..
...blot påpege fakta...
|
|
|
HFK gode gamle prispolitik er død, og det kan kan enhver tjekke i løbet af nogle minutter på nettet. Hvilket sted ville du handle, og det kun når man ser på prisen:
Begge steder sker købet hos en autoriseret forhandler. Så fakta i dag, er jo at direkte til dig konceptet ikke længere gælder priserne.
Så kære HFK, kom nu videre og tilbud jeres kunder den service man betaler for  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Munken skrev:
|
|
|
HFK gode gamle prispolitik er død, og det kan kan enhver tjekke i løbet af nogle minutter på nettet. Hvilket sted ville du handle, og det kun når man ser på prisen:
Begge steder sker købet hos en autoriseret forhandler. Så fakta i dag, er jo at direkte til dig konceptet ikke længere gælder priserne.
|
|
|
Er det med vilje at du undlader at gøre opmærksom på at der er tale om forskellige forstærkere?
Det fremgår helt tydeligt fra dine links at der er tale om en V1 hos RicherSounds og en V2 hos HFK.
|
Til top |
|
|
Munken Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Munken skrev:
...blot påpege fakta...
|
|
|
Så kære HFK, kom nu videre og tilbud jeres kunder den service man betaler for  |
|
|
He he.. Det skal du nok få!!!! Som sagt vil der altid være untagelser, men... Et hurtigt kig til Tyskland viser eksempelvis... Cambrige 640av2, Ca. 4725,- i Tyskland, Kr.2799,- i DK Nadc715, Ca. 4425 i Tyskland, Kr. 3299,- i DK DALI Mentor 6, Ca. 22500 i Tyskland, Kr. 17998,- i DK BWdm684, Ca. 7500 i Tyskland, Kr. 6798,- i DK Link: http://www.stereo.de/index.php?id=38 Nu skal det her ikke gå ud på at sidde og finde priser rundt omkring på nettet og dunke hinanden i hovedet med, men blot svar på tiltale. Det ser for mig ud som om mange herinde har gjort det til en sport at håne HFK, bare for at gøre det. Og som jeg ser det, ofte uden at undersøge baggrund først. Ikke at jeg sidder og får læben på af det, men det fremmer ikke en debat. Jeg har ikke undersøgt tidligere forhandleres priser ret meget på VDH (for det er jo egentlig det, denne debat handler om) men ser ikke HFK´s priser som meget anderledes, ifh. de få steder jeg ellers har set dem. (Om tidligere forhandlere så har valg ikke at følge deres egne priser i praksis, må de jo selv om) Men for de fleste af jer, har det bare gjort VDH lettere tilgængelige. Er det en dårlig ting? Mht. servicen i denne forbindelse, kan jeg så nævne for jer at HFK arrangerer to kurser, så alle medarbejdere (så vidt muligt, alle) vil få "undervisning" i kablerne af professoren "him self", så mon ikke det burde kunne gøre de fleste i stand til at servicere rigeligt? __________________ www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|