Emne: VdH hos HFK ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
hifihuset.dk skrev:
PS Jeg kan nu godt omtale VDHs produkter pænt, da jeg ikke regner med at være forhandler længere :-))
|
|
|
Giv dog HFK lidt konkurrence, og sælg VdH parallelimporteret. Godt produkt + god pris + HFK markedsføring = SALG  |
|
|
Gider faktisk ikke. Som enkeltforhandler er der altså ikke det store salg i det, det kan jeg da sagtens afsløre. Og fortjenesten er på små 40% når man sælger til fuld pris - og hvem gør det? Med de sædvanlige forlangte rabatter på op mod 20-30% kan det jo være ligemeget i sig selv. Man køber man som forhandler ind i ruller á 50 og 100 meter, får man jo rask væk 15% mere rabat hos distributøren og kan man score hans fortjeneste også (ved at være importør) ja så ligner det bestemt en god forretning. Jeg vil tro der ligger et sted mellem 60-70% fortjeneste ialt på et kabelprodukt og dermed er det ikke forskelligt fra andre hifiprodukter hvor man selv står for import og salg. Pris er heller ikke så vigtigt igen, da alle VDHs kabler faktisk er ret prisbillige. Kun de allervildeste er pebrede og da endda slet ikke i fht Nordosts priser, for eksempel. __________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
StarTrek skrev:
Hehe, der er skam god at se at HFK, begynde at forhandle rigtig mærker, i sted for mærker som Dali, Denon og NAD, (kunne ikke lade være, det er kun for sjovet, håber at i kan tage det)
Nej VdH er nok et lyt hver
Der er så bare skidt at HFK, ikke sælger VdH el kabler, kan ikke find dem på deres hjemme side  |
|
|
Vi kommer til at kunne tilbyde stort set hele Van Den Huls sortiment - de fleste ting er lagervare, og enkelte er bestillingsvarer!
|
|
|
Det ser ikke ud til at Klubben vil føre VdH´s pickupper?
Mvh.Troels
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Ronin skrev:
StarTrek skrev:
Hehe, der er skam god at se at HFK, begynde at forhandle rigtig mærker, i sted for mærker som Dali, Denon og NAD, (kunne ikke lade være, det er kun for sjovet, håber at i kan tage det)
Der er så bare skidt at HFK, ikke sælger VdH el kabler, kan ikke find dem på deres hjemme side  |
|
|
Vi kommer til at kunne tilbyde stort set hele Van Den Huls sortiment - de fleste ting er lagervare, og enkelte er bestillingsvarer!
|
|
|
Mvh.Troels
|
|
|
Det synes jeg da netop jeg læste i et svar her i tråden at de ville. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Ronin skrev:
StarTrek skrev:
Hehe, der er skam god at se at HFK, begynde at forhandle rigtig mærker, i sted for mærker som Dali, Denon og NAD,
(kunne ikke lade være, det er kun for sjovet, håber at i kan tage det) Nej VdH er nok et lyt hver Der er så bare skidt
at HFK, ikke sælger VdH el kabler, kan ikke find dem på deres hjemme side  |
|
|
|
|
|
Mvh.Troels |
|
|
Hvis HFK ville føre hele VdH´s program, så må de vel også føre VdH´s Pick-Up serie, eller er der jo ikke logik i HFK´s svar, ikke
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Rytmik skrev:
Ronin skrev:
StarTrek skrev:
Hehe, der er skam god at se at HFK, begynde at forhandle rigtig mærker, i sted for mærker som Dali, Denon og NAD,
(kunne ikke lade være, det er kun for sjovet, håber at i kan tage det) Nej VdH er nok et lyt hver Der er så bare skidt
at HFK, ikke sælger VdH el kabler, kan ikke find dem på deres hjemme side  |
|
|
|
|
|
Mvh.Troels |
|
|
Hvis HFK ville føre hele VdH´s program, så må de vel også føre VdH´s Pick-Up serie, eller er der jo ikke logik i HFK´s svar, ikke  |
|
|
ahh lille mand, tag nu lige og læs hvad du selv har fået som svar, eller er det for meget forlangt RyszBranchemedlem

Hi-Fi Klubben Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 429
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Havde forået at HFK ogå får VdH´s el kabler til salg ?
Håber at HFK kunne forstå min (plat) humor ? |
|
|
Vi kan sagtens klare humor. Både plat og den mere relevante 
Vi får både elkablerne, samt det mere eksotiske udstyr på programmet
inden for kort tid. Det gælder altså også de lækre (men lidt pebrede)
pick-up'er.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
StarTrek skrev:
Rytmik skrev:
|
|
|
Mvh.Troels |
|
|
Hvis HFK ville føre hele VdH´s program, så må de vel også føre VdH´s Pick-Up serie, eller er der jo ikke logik i HFK´s svar, ikke 
pick-up'er. |
|
|
Det var nu menet til et svar til "Troels", kan skam god læse hvad i har skrivet, men det kunne "Troels" jo ikke, vel ?
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Guldkysten skrev:
StarTrek skrev:
Rytmik skrev:
|
|
|
Mvh.Troels |
|
|
pick-up'er. |
|
|
Det var nu menet til et svar til "Troels", kan skam god læse hvad i har skrivet, men det kunne "Troels" jo ikke, vel ? |
|
|
korrekt - men det er Ronin svar der er helt ude af kontekst, og kan godt se at Troels ikke har set det tidligere svar til dig, som så besvarer det ganske godt, men du laver så lige en lille drejning og stiller omvendt spørgsmål, som jo reelt ikke besvarer noget spørgsmål fra Troels
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Guldkysten skrev:
StarTrek skrev:
Rytmik skrev:
|
|
|
Mvh.Troels |
|
|
Hvis HFK ville føre hele VdH´s program, så må de vel også føre VdH´s Pick-Up serie, eller er der jo ikke logik i HFK´s svar, ikke [/
QUOTE]ahh lille mand, tag nu lige og læs hvad du selv har fået som svar, eller er det for meget forlangt
pick-up'er. |
|
|
Det var nu menet til et svar til "Troels", kan skam god læse hvad i har skrivet, men det kunne "Troels" jo ikke, vel ? |
|
|
Grund til at jeg vente svare til et spørsmål, at lige få det på det ren, vedr. HFK og VdH pick-up, som jeg sørme også fik, måske ikke på det måde
jeg havde håbet.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Rytmik skrev:
Ronin skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
|
|
Mvh.Troels
|
|
|
Det synes jeg da netop jeg læste i et svar her i tråden at de ville.
|
|
|
At dømme efter Klubbens sortiment sammensætningen på analogsiden passer VdH´s pickups ikke ind prismæssigt, men det kan være at der også kommer en udvidelse her?
Mvh. Troels
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Chr. R. skrev:
hifihuset.dk skrev:
@ Chr. R: muligvis er der en forhøjelse i fht HifiCables udsalgspriser (og mine) men i fht vejledende udsalgspris er HFK billligere på nogle af varerne. Det er dog så lidt at forskellen er ret ens .
VDH er gode kabler til en rimelig pris og jeg kan kun ønske at flere kommer til at kende dem.
|
|
|
Nu er det købsprisen og ikke den vejl. pris der er interessant for køber. Faktum er, at på trods af et led mindre i salgskæden, så må forbrugerne betale mere for præcis samme vare end hidtil
Man kan så diskutere om hvorvidt man må bedre service i HFK eller ej...
|
|
|
Nu er det jo langt fra alle forbrugere der ved at lige netop du plejer at punke Hificable på prisen når du handler - derfor forholder den almindelige forbruger sig til den vejledende udsalgspris, da det er det tal han kan se. Her ligger vi en smule under den vejledende pris, og det kan man se sammenholdt med stort set alle steder.
At nogle så vælger at sælge under de vejledende priser, er så deres egen sag - men det er stadig ikke officielle tal som nogen kan forholde sig til!!
Iøvrigt er jeg ret sikker på at det vil gavne en del folk idet at VdH nu kommer ud så mange flere rent faktisk kan købe kablerne. Vi har temmelig mange kunder, som ikke engang aner hvad Van den Hul er - nu er der så en mulighed for at stifte bekendtskab med dem, så hvad med at glæde dig over det, istedet for at fokusere på hvad man, som butik, kan gøre for at få et kabel over disken, som ikke er særligt kendt blandt menigmand (sælge til en del under de normale priser)??
Der findes forskellige måder at gøre det på - men det hænger sådan sammen at man som distributør ikke bare kan gå ind og "kneppe" prisen. Det er fint for kunderne, men det kan få den konsekvens som distributør, at du risikerer at miste agenturet igen til fordel for andre, fordi producenten ikke selv vil se sine produkter banket i bund, og derved opny ryet som useriøst, billigt osv. Denne skæbne er overgået mange mærker gennem tiden, og det tror at de fleste kan nikke genkendende til!
Forhandleren (butikken) kan så selv finde ud af om de vil følge priserne, eller stille og roligt selv sælge til priserne under - det er den del, der ikke er sammenholdt med de officielle priser. Her ligger det forhandleren frit for (under eget ansvar), og det er også derfor at de priser, du har fohandlet dig til, ikke er dem der er skiltet med på de forskelliges hjemmesider, og her har du netop de tal, forbrugerne skal forholde sig til!
|
|
|
Hej Ronin
Man kan just ikke beskylde HFK for at "kneppe prisen" på VdH. Fint nok at i vil tjene så meget som muligt, men omvendt får det ikke mig til at fare ned til jeres butik for at købe.
Min erfaring med kablerindkøb, har lært mig at der skal bruges tid - masser af tid - på at lytte og sammenligne mellem flere forskellige kabler FØR man køber. Bliver det så muligt at låne en "pose kabler" med hjem i et par uger, før man træffer sit valg? Desværre er min erfaring med rådgivningen i HFK ikke den bedste, og efter at oplevet en super positiv service andre steder, så er det altså heller ikke jeres rådgivning der får mig forbi en af jeres butikker efter VdH produkter.
Vi bliver nok aldrig enig her, men håber at vi respektere hinandens synspunkter __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
bwac Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb fra Audiogon. Der kan du snildt spare alt mellem 20-70%
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Ronin skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
|
|
Mvh.Troels
|
|
|
Hvad vil de også sætte dem på, de har jo nogle dyre modeller man skal høre får man køber.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Køb fra Audiogon. Der kan du snildt spare alt mellem 20-70% |
|
|
Dem jeg har købt har jeg købt i holland.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Ronin skrev:
Chr. R. skrev:
hifihuset.dk skrev:
@ Chr. R: muligvis er der en forhøjelse i fht HifiCables udsalgspriser (og mine) men i fht vejledende udsalgspris er HFK billligere på nogle af varerne. Det er dog så lidt at forskellen er ret ens .
VDH er gode kabler til en rimelig pris og jeg kan kun ønske at flere kommer til at kende dem.
|
|
|
Nu er det købsprisen og ikke den vejl. pris der er interessant for køber. Faktum er, at på trods af et led mindre i salgskæden, så må forbrugerne betale mere for præcis samme vare end hidtil
Man kan så diskutere om hvorvidt man må bedre service i HFK eller ej...
|
|
|
Nu er det jo langt fra alle forbrugere der ved at lige netop du plejer at punke Hificable på prisen når du handler - derfor forholder den almindelige forbruger sig til den vejledende udsalgspris, da det er det tal han kan se. Her ligger vi en smule under den vejledende pris, og det kan man se sammenholdt med stort set alle steder.
At nogle så vælger at sælge under de vejledende priser, er så deres egen sag - men det er stadig ikke officielle tal som nogen kan forholde sig til!!
Iøvrigt er jeg ret sikker på at det vil gavne en del folk idet at VdH nu kommer ud så mange flere rent faktisk kan købe kablerne. Vi har temmelig mange kunder, som ikke engang aner hvad Van den Hul er - nu er der så en mulighed for at stifte bekendtskab med dem, så hvad med at glæde dig over det, istedet for at fokusere på hvad man, som butik, kan gøre for at få et kabel over disken, som ikke er særligt kendt blandt menigmand (sælge til en del under de normale priser)??
Der findes forskellige måder at gøre det på - men det hænger sådan sammen at man som distributør ikke bare kan gå ind og "kneppe" prisen. Det er fint for kunderne, men det kan få den konsekvens som distributør, at du risikerer at miste agenturet igen til fordel for andre, fordi producenten ikke selv vil se sine produkter banket i bund, og derved opny ryet som useriøst, billigt osv. Denne skæbne er overgået mange mærker gennem tiden, og det tror at de fleste kan nikke genkendende til!
Forhandleren (butikken) kan så selv finde ud af om de vil følge priserne, eller stille og roligt selv sælge til priserne under - det er den del, der ikke er sammenholdt med de officielle priser. Her ligger det forhandleren frit for (under eget ansvar), og det er også derfor at de priser, du har fohandlet dig til, ikke er dem der er skiltet med på de forskelliges hjemmesider, og her har du netop de tal, forbrugerne skal forholde sig til!
|
|
|
Hej Ronin
Man kan just ikke beskylde HFK for at "kneppe prisen" på VdH. Fint nok at i vil tjene så meget som muligt, men omvendt får det ikke mig til at fare ned til jeres butik for at købe.
Min erfaring med kablerindkøb, har lært mig at der skal bruges tid - masser af tid - på at lytte og sammenligne mellem flere forskellige kabler FØR man køber. Bliver det så muligt at låne en "pose kabler" med hjem i et par uger, før man træffer sit valg? Desværre er min erfaring med rådgivningen i HFK ikke den bedste, og efter at oplevet en super positiv service andre steder, så er det altså heller ikke jeres rådgivning der får mig forbi en af jeres butikker efter VdH produkter.
Vi bliver nok aldrig enig her, men håber at vi respektere hinandens synspunkter
|
|
|
Hvis du selv ved hvad du vil, når du går i en shop for at handle, er det vel heller ikke rådgivningen der skal være den drivende kraft for dig, idet at du lyder som en der gør forarbejdet inden du handler (engang imellem skal man lige overveje det, inden man stiller krav til rådgivningen - det er altid sådan at de fleste er tilfredse, men der vil altid komme en Rasmus Modsat der synes at alt er galt) 
Jeg ved af gode grunde ikke hvordan det foregår i de andre butikker, men i Aalborg kan man til enhver tid låne hvad man lyster, med hjem til afprøvning - hvor lang tid man skal bruge, kan man jo aftale sig frem til. Det har aldrig været et problem, og folk har heller ikke problemer med at lægge et depositum - de får jo pengene tilbage igen!
Dog mener jeg personligt at hvis bare kablerne er spillet til, er det ikke nødvendigt med flere uger for at finde ud af om det er rigtigt eller ej, men sådan er vi jo så forskellige!
Og iøvrigt gav jeg bare min egen personlige mening til kende - den er den samme uanset hvilket mærke en hvilken som helst forhandler hiver hjem! Men enhver butik med respekt for sig selv, snupper da et produkt for at tjene penge - sådan fungerer samfundet trods alt idag. Det kan man ikke klandre nogen som helst virksomhed for - tjener de ikke penge, er de der heller ikke. Jeg forstår ikke helt hvorfor folk altid bruger så meget krudt på den debat, uanset om det er HFK eller andre - der opstår altid ballade når en eller anden lancerer en nyhed i form af agenturer eller lign. Istedet for at fokusere så meget på om priserne er fair eller ej (indenfor rimelighedens grænser, naturligvis), burde man måske prøve tingene af. De ting, der giver valuta for pengene må jo være det, folk køber - resten bliver automatisk sorteret fra hvis ikke folk synes at det "rykker"!
Sådan gør jeg selv når jeg handler - det er ikke nødvendigvis altid at prisen passer mig, men så prøver jeg tingene for at se om de så giver smæk for skillingen, så jeg er sikker på at jeg så køber det rigtige for mit eget vedkommende!
Respekt for dine synspunkter - der skal skam ikke være noget der  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Rytmik skrev:
Ronin skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
|
|
Mvh.Troels
|
|
|
Hvad vil de også sætte dem på, de har jo nogle dyre modeller man skal høre får man køber.
|
|
|
Nej, hvis man ser på klubbens pladespiller sortimentet der går op til 4000kr. er det lidt svært at forstille sig at den billigste VdH pickup der koster 70% mere vil blive monteret.
Troels
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Dog mener jeg personligt at hvis bare kablerne er spillet til, er det ikke nødvendigt med flere uger for at finde ud af om det er rigtigt eller ej, men sådan er vi jo så forskellige! |
|
|
Det kommer jo an på hvad man får til låns inden man køber. Da jeg sidst skulle købe et sæt signalkabel, så havde jeg lånt 7 sæt hjem (og med lovning på flere) ganske gratis. De skulle så alle testes op mod hinanden, og det skulle også forsøges med at rykke lidt rundt på højtalerne ved hver test. Så det tog _lidt_ længere tid end jeg havdet regnet med, og så endte det tilmed at jeg købte et helt 8. kabel til sidst
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du ikke, at du overlever? Jeg gør i hvert fald! Og er det jo samtidig fordi, at han sælger ud af lageret!!
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke nærmere, som det eneste, bevist at Star Trek altid løber med halv vind?
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|