Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hehe, der er skam god at se at HFK, begynde at forhandle rigtig mærker, i sted for mærker som Dali, Denon og NAD, (kunne ikke lade være, det er kun for sjovet, håber at i kan tage det)
Nej VdH er nok et lyt hver
Der er så bare skidt at HFK, ikke sælger VdH el kabler, kan ikke find dem på deres hjemme side  |
|
|
Vi kommer til at kunne tilbyde stort set hele Van Den Huls sortiment - de fleste ting er lagervare, og enkelte er bestillingsvarer! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
n/m
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
StarTrek skrev:
Hehe, der er skam god at se at HFK, begynde at forhandle rigtig mærker, i sted for mærker som Dali, Denon og NAD, (kunne ikke lade være, det er kun for sjovet, håber at i kan tage det)
Der er så bare skidt at HFK, ikke sælger VdH el kabler, kan ikke find dem på deres hjemme side  |
|
|
Vi kommer til at kunne tilbyde stort set hele Van Den Huls sortiment - de fleste ting er lagervare, og enkelte er bestillingsvarer!
|
|
|
Også Deres strømkabler ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Ja, det er rigtig business! Burde HFK ikke kunne tilbyde vdH lidt billigere end de 'små' butikker. Man skulle jo tro, at HFK kunne købe større ind - til en bedre pris??Er det naïvt?Mvh.Niels L. |
|
|
Det kaldes monopol __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Ronin skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Vi kommer til at kunne tilbyde stort set hele Van Den Huls sortiment - de fleste ting er lagervare, og enkelte er bestillingsvarer!
|
|
|
Også Deres strømkabler ?
|
|
|
Der er da ingen grund til at købe kablerne hos HFK med den prispolitik som man her præsenteres for. Vi som forbrugere skal da reagerer når dette sker, så find en anden (billigere) forhandler at købe strømkabler hos. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vel få VdH kabler, til en hel andet pris end hos HFK, og derved spare en hel del pengen, det er så bare hvor ?
Havde forået at HFK ogå får VdH´s el kabler til salg ?
PS. hvilken VdH sølv kable er det beste ?
Håber at HFK kunne forstå min (plat) humor ?
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Havde forået at HFK ogå får VdH´s el kabler til salg ?
Håber at HFK kunne forstå min (plat) humor ? |
|
|
Vi kan sagtens klare humor. Både plat og den mere relevante 
Vi får både elkablerne, samt det mere eksotiske udstyr på programmet inden for kort tid. Det gælder altså også de lækre (men lidt pebrede) pick-up'er.
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor købe den slags der er jo ingen der kan høre forskel på vdh og et installationskabel alligevel. Spar pengene brug dem på noget der virker.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Hvorfor købe den slags der er jo ingen der kan høre forskel på vdh og et installationskabel alligevel. Spar pengene brug dem på noget der virker. |
|
|
Suk! here we go again - det er diskuteret til hudløshed i 50 andre tråde, så skulle vi ikke lade den tråd handle om VdHs kabler og klubbns forhandling af samme?
Har endnu ikke hørt et VdH kabel der gav mig købelyst.. lidt en kold fisk efter min mening, men det er smag og behag __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Chr. R. skrev:
Sveske skrev:
Hm... Men det kan vel komme til at betyde, at priserne stiger? |
|
|
Hvad jeg kan se, så er prisændringen + ca. 20% i ft. hvad jeg hidtil har kunne købe dem til. Godtnok i en "indernet shop", men også et sted hvor servicen er kendt for at være i top (udlån, lager, levering og self pris).
|
|
|
Ja, det er rigtig business! Burde HFK ikke kunne tilbyde vdH lidt billigere end de 'små' butikker. Man skulle jo tro, at HFK kunne købe større ind - til en bedre pris??
Er det naïvt?
Mvh. Niels L.
|
|
|
Overalt er det jo sådan at jo mere man køber, jo mere rabat får man. Med de priser HFK lægger ud med, er der ingen forskel fra de priser vi andre tog for dem in real life og dem som HFK nu vil tage. Dvs der ikke denne gang er tale om at mærket nu bliver billigere fordi "det fordyrende led" er taget ud af kæden. Selv om HFK nu osse både er importør og sælger. Det finder jeg besynderligt - i fht tidligere praksis og selvforståelse på markedsføringssiden. Dvs totalt set bliver der alene den forskel at man nu (kun) kan købe dem i HFK butikker. Van den Huls motivation var at han gerne ville have mere gang i salget i Sverige og Norge og HFK har jo godt gang i den netop der og totalt set tror jeg at VDH vil kunne sælge mere end han gør nu i skandinavien. __________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Per N skrev:
Hvorfor købe den slags der er jo ingen der kan høre forskel på vdh og et installationskabel alligevel. Spar pengene brug dem på noget der virker. |
|
|
Suk! here we go again - det er diskuteret til hudløshed i 50 andre tråde, så skulle vi ikke lade den tråd handle om VdHs kabler og klubbns forhandling af samme?
Har endnu ikke hørt et VdH kabel der gav mig købelyst.. lidt en kold fisk efter min mening, men det er smag og behag
|
|
|
Det er lidt skægt, sådan har jeg det osse hver gang endnu en kabeltråd bliver oprettet
Jeg undre mig bare over hvorfor en af jer ikke hæver 1 million i James Randi's udfordring, eller ingen af jer tør stille op til en blindtest.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Nilau skrev:
Chr. R. skrev:
Sveske skrev:
|
|
Hvad jeg kan se, så er prisændringen + ca. 20% i ft. hvad jeg hidtil har kunne købe dem til. Godtnok i en "indernet shop", men også et sted hvor servicen er kendt for at være i top (udlån, lager, levering og self pris).
|
|
|
Ja, det er rigtig business! Burde HFK ikke kunne tilbyde vdH lidt billigere end de 'små' butikker. Man skulle jo tro, at HFK kunne købe større ind - til en bedre pris??
Er det naïvt?
Mvh. Niels L.
|
|
|
Overalt er det jo sådan at jo mere man køber, jo mere rabat får man. Med de priser HFK lægger ud med, er der ingen forskel fra de priser vi andre tog for dem in real life og dem som HFK nu vil tage. Dvs der ikke denne gang er tale om at mærket nu bliver billigere fordi "det fordyrende led" er taget ud af kæden. Selv om HFK nu osse både er importør og sælger. Det finder jeg besynderligt - i fht tidligere praksis og selvforståelse på markedsføringssiden.
Dvs totalt set bliver der alene den forskel at man nu (kun) kan købe dem i HFK butikker.
Van den Huls motivation var at han gerne ville have mere gang i salget i Sverige og Norge og HFK har jo godt gang i den netop der og totalt set tror jeg at VDH vil kunne sælge mere end han gør nu i skandinavien.
|
|
|
Jo der er tale om prisstigning, og det baseret ud fra priserne fra "min" internetforhandler (Hificable.dk). Så merprisen er i dag altså op til + ca. 20%. Men HFK's markedsføring skal nok hjælpe med at booste salget: "At det alligevel er muligt at sælge produkterne til en særdeles konkurrencedygtig pris, er næsten et mirakel i sig selv." __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Nilau skrev:
Chr. R. skrev:
Sveske skrev:
|
|
|
|
|
Er det naïvt?
Mvh. Niels L.
|
|
|
Overalt er det jo sådan at jo mere man køber, jo mere rabat får man. Med de priser HFK lægger ud med, er der ingen forskel fra de priser vi andre tog for dem in real life og dem som HFK nu vil tage. Dvs der ikke denne gang er tale om at mærket nu bliver billigere fordi "det fordyrende led" er taget ud af kæden. Selv om HFK nu osse både er importør og sælger. Det finder jeg besynderligt - i fht tidligere praksis og selvforståelse på markedsføringssiden.
Dvs totalt set bliver der alene den forskel at man nu (kun) kan købe dem i HFK butikker.
Van den Huls motivation var at han gerne ville have mere gang i salget i Sverige og Norge og HFK har jo godt gang i den netop der og totalt set tror jeg at VDH vil kunne sælge mere end han gør nu i skandinavien.
|
|
|
Den der med at Hifiklubben er billigere fordi "det fordyrende led" er taget ud af kæden, er der vist ingen der tror på længere. Der var muligvis noget om det i "gamle dage".
De skummer al den fløde de kan...
|
Til top |
|
|

Hifihuset.dk
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Chr. R: muligvis er der en forhøjelse i fht HifiCables udsalgspriser (og mine) men i fht vejledende udsalgspris er HFK billligere på nogle af varerne. Det er dog så lidt at forskellen er ret ens  . VDH er gode kabler til en rimelig pris og jeg kan kun ønske at flere kommer til at kende dem.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
@ Chr. R: muligvis er der en forhøjelse i fht HifiCables udsalgspriser (og mine) men i fht vejledende udsalgspris er HFK billligere på nogle af varerne. Det er dog så lidt at forskellen er ret ens .
VDH er gode kabler til en rimelig pris og jeg kan kun ønske at flere kommer til at kende dem.
|
|
|
Nu er det købsprisen og ikke den vejl. pris der er interessant for køber. Faktum er, at på trods af et led mindre i salgskæden, så må forbrugerne betale mere for præcis samme vare end hidtil
Man kan så diskutere om hvorvidt man må bedre service i HFK eller ej... __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
hifihuset.dk skrev:
Nilau skrev:
Chr. R. skrev:
Sveske skrev:
|
|
|
|
|
Er det naïvt?
Mvh. Niels L.
|
|
|
|
|
|
Den der med at Hifiklubben er billigere fordi "det fordyrende led" er taget ud af kæden, er der vist ingen der tror på længere. Der var muligvis noget om det i "gamle dage".
De skummer al den fløde de kan...
|
|
|
HFK har jo fra gammel tid dårlige erfaringer med at sælge "for billigt" så de vil vel bare sikre sig mod gentagelser
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
VdH laver er hules masse kabler, hvis man skal tage de ikke så gode kabler fra de rigtig god VdH kabler, hvad syndes i er de bester VdH kabler ?
|
Til top |
|
|

Hifihuset.dk
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
VdH laver er hules masse kabler, hvis man skal tage de ikke så gode kabler fra de rigtig god VdH kabler, hvad syndes i er de bester VdH kabler ? |
|
|
 he, du har det med at stille vældig åbne spg. som så kan sætte hele forummet på arbejde! Her er det nemt nok; VDH laver ikke nogle som er specielt ringe. Jeg synes selv hans priser passer godt med kablets værdi, læs jo dyrere, jo bedre. Toppen af poppen er for mig at se: IC: The Orchid eller de helt vilde sølvkabler til over 10K HT: Super Nova eller The Magnum PO: Mainsserver 6A PS Jeg kan nu godt omtale VDHs produkter pænt, da jeg ikke regner med at være forhandler længere :-))__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
PS Jeg kan nu godt omtale VDHs produkter pænt, da jeg ikke regner med at være forhandler længere :-))
|
|
|
Giv dog HFK lidt konkurrence, og sælg VdH parallelimporteret. Godt produkt + god pris + HFK markedsføring = SALG  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
hifihuset.dk skrev:
@ Chr. R: muligvis er der en forhøjelse i fht HifiCables udsalgspriser (og mine) men i fht vejledende udsalgspris er HFK billligere på nogle af varerne. Det er dog så lidt at forskellen er ret ens .
VDH er gode kabler til en rimelig pris og jeg kan kun ønske at flere kommer til at kende dem.
|
|
|
Nu er det købsprisen og ikke den vejl. pris der er interessant for køber. Faktum er, at på trods af et led mindre i salgskæden, så må forbrugerne betale mere for præcis samme vare end hidtil
Man kan så diskutere om hvorvidt man må bedre service i HFK eller ej...
|
|
|
Nu er det jo langt fra alle forbrugere der ved at lige netop du plejer at punke Hificable på prisen når du handler - derfor forholder den almindelige forbruger sig til den vejledende udsalgspris, da det er det tal han kan se. Her ligger vi en smule under den vejledende pris, og det kan man se sammenholdt med stort set alle steder.
At nogle så vælger at sælge under de vejledende priser, er så deres egen sag - men det er stadig ikke officielle tal som nogen kan forholde sig til!!
Iøvrigt er jeg ret sikker på at det vil gavne en del folk idet at VdH nu kommer ud så mange flere rent faktisk kan købe kablerne. Vi har temmelig mange kunder, som ikke engang aner hvad Van den Hul er - nu er der så en mulighed for at stifte bekendtskab med dem, så hvad med at glæde dig over det, istedet for at fokusere på hvad man, som butik, kan gøre for at få et kabel over disken, som ikke er særligt kendt blandt menigmand (sælge til en del under de normale priser)??
Der findes forskellige måder at gøre det på - men det hænger sådan sammen at man som distributør ikke bare kan gå ind og "kneppe" prisen. Det er fint for kunderne, men det kan få den konsekvens som distributør, at du risikerer at miste agenturet igen til fordel for andre, fordi producenten ikke selv vil se sine produkter banket i bund, og derved opny ryet som useriøst, billigt osv. Denne skæbne er overgået mange mærker gennem tiden, og det tror at de fleste kan nikke genkendende til!
Forhandleren (butikken) kan så selv finde ud af om de vil følge priserne, eller stille og roligt selv sælge til priserne under - det er den del, der ikke er sammenholdt med de officielle priser. Her ligger det forhandleren frit for (under eget ansvar), og det er også derfor at de priser, du har fohandlet dig til, ikke er dem der er skiltet med på de forskelliges hjemmesider, og her har du netop de tal, forbrugerne skal forholde sig til! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|