Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Linn Klimax DS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Ja, historien om blå print er vist pænt ligegyldig i den her sammenhæng.

Hvad der derimod er interessant er at Linn åbenbart har formået at skrue en gang ligegyldige l**tekomponenter sammen til noget som fagpressens anmeldere (folk der nok kender deres sammenligningsgrundlag pænt godt) synes lyder bedre end alt andet de har hørt.

Jeg kan se et par menneskers religøse forestillinger om hvad audio egentlig er for noget gå op i røg. Jeg kan også godt se at det må være svært at kapere.

Når det så er sagt, så synes jeg stadig at I burde høre resultatet før i sviner indsatsen.

SA11 tingen er flot - ingen tvivl, men ser det ikke ud som om der mangler seperation af digital og analog del?

Jo gør den , men den koster også kun 15000kr.

Samt de har valgt at bruge en rigtig trafo.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Som jeg tidligere har sagt, så mener jeg ikke at Linns prissætning hænger sammen med deres byggeomkostninger. Deri har i selvfølgelig ret.

Det eneste jeg siger er at hvis man har det klart bedst lydende produkt (hvilket jeg ikke ved om de har, men det lader til at være præmissen for deres prissætning) så bestemmer man selv prisen.

Det er præcis som i professionel fodbold - ingen skal bilde mig ind at spillerne er de uhyrlige lønninger værd, men dem der vil have det bedste må åbenbart bare betale (og gør det gerne).

Derfor mener jeg det er ok at skyde på Linn, men gør det fordi I har hørt produktet og det spiller ringere end konkurrenterne - ikke ud fra gætværk og ting som I tror er konstruktionsteoretiske sandheder, man kan jo blive så ubehageligt overrasket.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Dacen de bruger

http://www.edn.com/pressRelease/2140091444.html%20%20&%2 0nbsp;

Et billede mere

http://www.flatearth.jp/mgf/archives/071007-04.shtml

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Sa11 nu kan man ikke rigtig tyde om det vitterligt er 4 cm tyk alu i siderne eller hvad men når man kigger nærmere er der fler kompromier i designedt af kassen så som at det er dele der er alt sammen er skruet sammen.

pointen er ikke om der er andre der også laver gode konstruktione men at linn har bygged klimaxen fuldstændig simpelt og kompromiløst, vilke understreger at de sikkert heller ikke har gået på kompromi andre steder.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har hørt den famøse afspiller? 
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:

Ham her har lige købt en efter han testede den

When I originally auditioned the DS I ripped some of my CDs to flacs
and
took those along with the CDs to my dealer and during the demo we
tried the CDs on an Akurate CD player and compared those with the
ripped
tracks through the DS and also with the same albums on vinyl (from my
dealers collection) and played them on a full-spec KEEL'ed LP12. In all

of the tests the DS was better.

On further tests, the DS was significantly better than CD12, Akurate CD

and Unidisk 1.1. This was with ordinary CDs. I haven't yet tried any
studio master 24bit flacs - but they are supposed to be even better
still.

The DS is better than SACD too. I will still use my Unidisk for Video,
SACD and DVD Audio but I doubt I'll buy any more 2 channel SACDs as
normal CD tracks via the DS are better.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jeg citerer lige brugeren rexflexall fra et slimdevices forum:

"I work for a Linn dealer and have heard the demo in-store of the Klimax DS through some very expensive gear, including some non-Linn setups. As a high end source it is outstanding. They demoed some MP3 files @ 320 and then FLAC @ 16/44.1 then finally FLAC 24/192 all using the same material for comparison. The differences were very obvious as we progressed. They also used the UniDisk 2.1 as a CD source of the same material to prove the superiority of the new delivery method.
Many of the engineering aspects of this device are very well founded in the basis of engineering a proper way to have the music delivered to you from the most reliable and cleanest source currently available. Linn feels that too much energy and expense is spent in retrieving the bits from a disc that can be riddled with many errors in manufacturing and in the delivery method of those bits that can cause the notorious jitter and timing errors. They wish to rely upon a PC drive to do the error correction as the bits are pulled from the disc tot he HDD. From that point they feel they can engineer the final delivery of these "perfected bits" better than they can a solid aluminum servo ladden, focus driven transport extraction device that is increasingly becoming off the shelf CD/DVD Rom drives modified for high end use in $20000 CD machines. By providing a portal to retreive audio from hard drives in any resolution currently and soon to be available they feel they have a opportunity to step ahead of their counterparts Meridian, Mark Levinson, Classe, Krell, etc. Keep in mind Linn is also a record company and are currently transferring most if not all of their catalogue to downloadable files in 24/96 FLAC format for a premium. I think it is a very smart and forward thinking business move.
I own a SB3 with some very expensive cables and a very expensive DAC. I am very happy with the results and have sold off my CD transport in the past several months due to the convienance of the SB3. I have dragged my NAS and SB3 into the store and played it through the VTL/Wilson system on demo and have converted many of the stodgy old salesmen to this new way of thinking about the source. Having the Linn support this idea will only help the exlusionary audiophile community embrace what Slim Devices has been pushing for awhile.

Linn will also be introducing 2 additional DS units at lower price points, the Akurate DS and the Classik DS @ $10k and 3k respectively."

Han udtrykker dermed mange af mine pointer meget klart.

Det er iøvrigt en interessant tråd med mange fornuftige indslag:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=38815

Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Jeg sætter til gengæld pris på at de endelig har sikret total tidsmæssig uafhængighed af løbeværk/kilde. At bruge en general purpose netværksforbindelse, der sikrer 100% korrekt og timing-uafhængig overførsel af kildedata, helt frem til DAC, er ikke en genistreg - det er derimod det eneste rigtige.

Jeg har ved gud ikke fattet hvorfor ingen har taget sig sammen og gjort det ordentligt før nu. Men siden Linn nu har fattet pointen synes jeg bestemt det tæller i deres favør.

Og ja, der er andre der har gjort det før. Men noget tyder på at det nærmest har været set som en rent praktisk gimmick rettet mod PC folket, hvorimod jeg mener at det er det sundeste konstruktionsprincip.

Det har Linn forstået, og det er, i mine øjne, derfor at det er første gang der satses så helhjertet på dette konstruktionsprincip.

Bemærkning: Alene det faktum at Wadia taler om clocklink (tm), som en løsning på diverse synkroniseringsproblemer mellem drev og DAC viser at de ikke har forstået hvor fremtiden går hen.

Bemærkning 2: Ja, det ser også for mig ud som om at kabinettet selv giver total hermetisk afskærmning af de tre ovennævnte sektioner.

Grunden til at Linn laver den clock uafhængig er pga. tilpasning til fremtidens marked hvor der skal kunne spilles med alt skrammel man stopper i den. Det er sådan set rigtigt fint. Anvendeligheden må gå først.

Tror du ikke wadia folkene ved hvad metoder der bruges til dette?? Prøv at søge arbejde hos wadia når du er så klog. Du kan tydeligt lære dem noget om digital signalbehandling. 

Når de arbejder med clock synkronisering til et cd-drev er det fordi det er eneste mulighed for at lave den bedste signalbehandling.

Det er sikkert en rigtig fin maskine. Men det er en fuldstændig latterlig prissætning LINN bruger på specielt deres topprodukter. Avancen er grotesk høj, den anvendte dac koster f.eks. kr. 50 stykket ved køb af 10k. Hvis prissætningen på hifi havde været som LINN nu i 70 og 80 erne havde hifi aldrig fået nogen udbredelse.

Jeg er såmænd ikke i tvivl om at der kan konstrueres en SMPS der ikke forringer lyden hørbart ift. i traditionel forsyning, så fint nok med det. Så kan der også spares penge og strøm her.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

TruthSpinner skrev:
Jeg sætter til gengæld pris på at de endelig har sikret total tidsmæssig uafhængighed af løbeværk/kilde. At bruge en general purpose netværksforbindelse, der sikrer 100% korrekt og timing-uafhængig overførsel af kildedata, helt frem til DAC, er ikke en genistreg - det er derimod det eneste rigtige.

Jeg har ved gud ikke fattet hvorfor ingen har taget sig sammen og gjort det ordentligt før nu. Men siden Linn nu har fattet pointen synes jeg bestemt det tæller i deres favør.

Og ja, der er andre der har gjort det før. Men noget tyder på at det nærmest har været set som en rent praktisk gimmick rettet mod PC folket, hvorimod jeg mener at det er det sundeste konstruktionsprincip.

Det har Linn forstået, og det er, i mine øjne, derfor at det er første gang der satses så helhjertet på dette konstruktionsprincip.

Bemærkning: Alene det faktum at Wadia taler om clocklink (tm), som en løsning på diverse synkroniseringsproblemer mellem drev og DAC viser at de ikke har forstået hvor fremtiden går hen.

Bemærkning 2: Ja, det ser også for mig ud som om at kabinettet selv giver total hermetisk afskærmning af de tre ovennævnte sektioner.

Grunden til at Linn laver den clock uafhængig er pga. tilpasning til fremtidens marked hvor der skal kunne spilles med alt skrammel man stopper i den. Det er sådan set rigtigt fint. Anvendeligheden må gå først.

Tror du ikke wadia folkene ved hvad metoder der bruges til dette?? Prøv at søge arbejde hos wadia når du er så klog. Du kan tydeligt lære dem noget om digital signalbehandling. 

Når de arbejder med clock synkronisering til et cd-drev er det fordi det er eneste mulighed for at lave den bedste signalbehandling.

Det er sikkert en rigtig fin maskine. Men det er en fuldstændig latterlig prissætning LINN bruger på specielt deres topprodukter. Avancen er grotesk høj, den anvendte dac koster f.eks. kr. 50 stykket ved køb af 10k. Hvis prissætningen på hifi havde været som LINN nu i 70 og 80 erne havde hifi aldrig fået nogen udbredelse.

Jeg er såmænd ikke i tvivl om at der kan konstrueres en SMPS der ikke forringer lyden hørbart ift. i traditionel forsyning, så fint nok med det. Så kan der også spares penge og strøm her.

Linn er et konceptstyret mærke, som bygger på at man skal lære at lytte på 'en bestemt måde'.
De fortæller dig hvorfor det er pengene værd.
Hvor tæt det ligger på egentlig religion, må vi have en teolog til at svare på, men de store taler, af evangelisk karakter, er tillært af alle Linns sælgere.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Sikke noget sludder. Du har ikke fattet en krone af nogle af de tidligere debatter vi har haft.

Dette har intet med signalbehandling at gøre. Det hedder separation of concerns.

Linns (og sonos og squeezebox) løsning er den bedste, kun idioter mener at drevet skal være involveret i signal behandling.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Hurtig skrev:

Det er nok en god ide at dele kabinettet op, så der er en seperat rum til den støjsender af en strømforsyning de har skruet i .

Hurtig skrev:

Derudover ser jeg som elektronikudvikler ingen synderligt høj kvalitet.

Hurtig skrev:

Komponenterne er efter min bedste overbevisning IKKE af secielt god kvalitet. Havde man virkelig siddet i årevis og lyttet til alverdens komponenter og kredsløb, var man næppe endt op med et nærmest 100% IC baseret kredsløb, hvor eks analogdel vel er lavet af de samme op-amps til 25 øre, som i en afspiler til 699,- i Bilka.

For mig ser det ellers ud til de bruger samme tantaler som du i forbindelse med dit DAC projekt, og dem mente du jo var de absolut bedste.

Hvilken opamp bruger de iøvrigt i analog delen ?

OG sidst men ikke mindst kan man nu sagtens lave SMPS i en virkelig høj kvalitet, de kræver da bare dygtige udviklere  

Du har ganske ret i, at LINN har brugt nogle gule tantaler i D-hus, og at jeg har brugt nogle gule tantaler i D-hus. Det er så formentlig også den enesta lighed mellem de 2 tantaler.
Prøv at kigge i dit Farnell katalog, og se hvor mange forskellige tantaler der findes i et gult D-hus. Det er ikke småting. Faktisk er de fleste tantaler i D-hus gule!
De ringeste af dem har en ESR på op imod 1ohm!!! Dem jeg har anvendt har svjh en impedans på 20 eller 25 milliohm. Altså ca. 40 gange lavere.
Som repræsentant for en seriøst elektronikproducerende virksomhed, undrer det mig at du antyder, at det nødvendigvis må være samme komponent, fordi den har samme farve (hvilket de fleste tantaler som sagt har).

Der er i øvrigt sket en hel masse med tantaler de senere år. De nyeste typer jeg har fået fingre i, har en impedans på 10milliohm, og tåler en kontinuert ripplestrøm på over 5 Ampere! Det er sådan set meget godt gået, af en 100uF/10volt kondensator i et hus på 7.3x4.3x2.8mm.... Ikke???

Jeg aner ikke hvilken op-amp der benyttes. Det indrømmer jeg blankt!! Men mit bedste bud er, at hvis der havde siddet en eller anden voldsom eksklusiv type, så var det nok blevet bemærket. Siden INGEN anmeldere har giddet at kommentere disse, forventer jeg ikke at det er noget specielt. Det ville ikke undre mig ret meget, hvis der sad NE5532 eller NE5534.
Alene det at benytte op-amps som analogdel i en CD-afspiller til den pris, er simpelthen noget bræk!
Jeg vil medgive, at man faktisk kan lave noget fornuftigt med op-amps, hvis man vælger de rigtige. Og så bør prisen ikke være som CD12.
Havde printet været monteret i en grim kinesisk plastickasse, ville anmeldere og kunder næppe skænke den meget interesse, selvom den kun kostede 3.000,-.

Hvis nogen er uenige, stiller jeg gerne op med min gamle SONY ES CD-afspiller fra midten af 90'erne eller min egen DAC for den sags skyld. Så hvis nogen stoler nok på lyden fra Deres LINN CD12, kan vi jo lave en A-B blindtest, hvor vedkomne med CD12'eren får den maskine med hjem som han udpeger som bedst, og jeg tager den anden. Hvem tør det???

Det med SMPS'ere.... Tjaaee... man kan faktisk godt lave en fornuftig SMPS. Men lægger man samme energi i udviklingen af en lineær strømforsyning, vil jeg til hver en tid påstå, at den bliver bedre.
Det er klart, at hvis man bruger 100 mandeår på at lave en SMPS, og så sammenligner med en lineær forsyning som er skruet tilfældigt sammen på 2 min, så er sammenligningen ikke reel.
Jeg har dog ALDRIG før hørt om folk, der har valgt SMPS grundt bedre elektrisk performance. Normalt vælges de grundet mindre pladskrav, støøre virkningsgrad og lavere pris.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:

Linns (og sonos og squeezebox) løsning er den bedste, kun idioter mener at drevet skal være involveret i signal behandling.

Kun idioter kalder andre folk for idioter

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Bojsenbord skrev:

When I originally auditioned the DS I ripped some of my CDs to flacs
and
took those along with the CDs to my dealer and during the demo we
tried the CDs on an Akurate CD player and compared those with the
ripped
tracks through the DS and also with the same albums on vinyl (from my
dealers collection) and played them on a full-spec KEEL'ed LP12. In all

of the tests the DS was better.

On further tests, the DS was significantly better than CD12, Akurate CD

and Unidisk 1.1. This was with ordinary CDs. I haven't yet tried any
studio master 24bit flacs - but they are supposed to be even better
still.

The DS is better than SACD too. I will still use my Unidisk for Video,
SACD and DVD Audio but I doubt I'll buy any more 2 channel SACDs as
normal CD tracks via the DS are better.

Ganske morsomt, at der kun er sammenlignet med ældre LINN produkter - selvom LINN-bruger skal oplæres i musiklytning, er det vel forventeligt at de kan høre en forbedring i et nyt produkt...

Mvh.

Til top Vis John Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Doe

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Der står at musikken tages fra en ekstern netværksharddisk.

Mon ikke der er lidt fremtid i at bruge en sådan i stedet ?
Ingen mekanik, og motorer der støjer.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Du har ganske ret i, at LINN har brugt nogle gule tantaler i D-hus, og at jeg har brugt nogle gule tantaler i D-hus. Det er så formentlig også den enesta lighed mellem de 2 tantaler.
Prøv at kigge i dit Farnell katalog, og se hvor mange forskellige tantaler der findes i et gult D-hus. Det er ikke småting. Faktisk er de fleste tantaler i D-hus gule!
De ringeste af dem har en ESR på op imod 1ohm!!! Dem jeg har anvendt har svjh en impedans på 20 eller 25 milliohm. Altså ca. 40 gange lavere.
Som repræsentant for en seriøst elektronikproducerende virksomhed, undrer det mig at du antyder, at det nødvendigvis må være samme komponent, fordi den har samme farve (hvilket de fleste tantaler som sagt har).

Der er i øvrigt sket en hel masse med tantaler de senere år. De nyeste typer jeg har fået fingre i, har en impedans på 10milliohm, og tåler en kontinuert ripplestrøm på over 5 Ampere! Det er sådan set meget godt gået, af en 100uF/10volt kondensator i et hus på 7.3x4.3x2.8mm.... Ikke???

Jeg aner ikke hvilken op-amp der benyttes. Det indrømmer jeg blankt!! Men mit bedste bud er, at hvis der havde siddet en eller anden voldsom eksklusiv type, så var det nok blevet bemærket. Siden INGEN anmeldere har giddet at kommentere disse, forventer jeg ikke at det er noget specielt. Det ville ikke undre mig ret meget, hvis der sad NE5532 eller NE5534.
Alene det at benytte op-amps som analogdel i en CD-afspiller til den pris, er simpelthen noget bræk!
Jeg vil medgive, at man faktisk kan lave noget fornuftigt med op-amps, hvis man vælger de rigtige. Og så bør prisen ikke være som CD12.
Havde printet været monteret i en grim kinesisk plastickasse, ville anmeldere og kunder næppe skænke den meget interesse, selvom den kun kostede 3.000,-.

Hvis nogen er uenige, stiller jeg gerne op med min gamle SONY ES CD-afspiller fra midten af 90'erne eller min egen DAC for den sags skyld. Så hvis nogen stoler nok på lyden fra Deres LINN CD12, kan vi jo lave en A-B blindtest, hvor vedkomne med CD12'eren får den maskine med hjem som han udpeger som bedst, og jeg tager den anden. Hvem tør det???

Det med SMPS'ere.... Tjaaee... man kan faktisk godt lave en fornuftig SMPS. Men lægger man samme energi i udviklingen af en lineær strømforsyning, vil jeg til hver en tid påstå, at den bliver bedre.
Det er klart, at hvis man bruger 100 mandeår på at lave en SMPS, og så sammenligner med en lineær forsyning som er skruet tilfældigt sammen på 2 min, så er sammenligningen ikke reel.
Jeg har dog ALDRIG før hørt om folk, der har valgt SMPS grundt bedre elektrisk performance. Normalt vælges de grundet mindre pladskrav, støøre virkningsgrad og lavere pris.

Så for at summere lidt op:

a) Du ved ikke hvilke tantaler Linn bruger, men gætter at det ikke er i samme høje kvalitet som dem du selv bruger.

b) Du ved ikke hvilke ICer Linn bruger i analog delen, men skriver alligevel at de vel koster 25 øre, og sidder i CD afspillere i Bilka.

Hvad VED du egenligt om den Linn ? hvad kan du sige om den, som er 100% korrekte informationer, og ikke bare dine fordomme der kommer til udtryk ?

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Hurtig skrev:

Det er nok en god ide at dele kabinettet op, så der er en seperat rum til den støjsender af en strømforsyning de har skruet i .

Hurtig skrev:

Derudover ser jeg som elektronikudvikler ingen synderligt høj kvalitet.

Hurtig skrev:

Komponenterne er efter min bedste overbevisning IKKE af secielt god kvalitet. Havde man virkelig siddet i årevis og lyttet til alverdens komponenter og kredsløb, var man næppe endt op med et nærmest 100% IC baseret kredsløb, hvor eks analogdel vel er lavet af de samme op-amps til 25 øre, som i en afspiler til 699,- i Bilka.

For mig ser det ellers ud til de bruger samme tantaler som du i forbindelse med dit DAC projekt, og dem mente du jo var de absolut bedste.

Hvilken opamp bruger de iøvrigt i analog delen ?

OG sidst men ikke mindst kan man nu sagtens lave SMPS i en virkelig høj kvalitet, de kræver da bare dygtige udviklere  

CD-afspiller fra midten af 90'erne eller min egen DAC for den sags skyld. Så hvis nogen stoler nok på lyden fra Deres LINN CD12, kan vi jo lave en A-B blindtest, hvor vedkomne med CD12'eren får den maskine med hjem som han udpeger som bedst, og jeg tager den anden. Hvem tør det???

denne tråd er vist blevet lidt mere tro en viden...

men denne test type, tvivler jeg på ret mange tør gå med på.

men det er da en intr. ide

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Det er en stærk pointe Hurtig fremfører med at hvis det var stoppet i en grim æske af en flok kinesere, og solgt for 3k, så var der dælme ikke mange der lagde mærke til den. Prissætningen på den LINN kasse sker ikke ud fra produktionsprisen. Det løb er kørt for hifi for knap 20 år siden.

Husk at køre med samme kabler når maskinerne sammenlignes

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Det er netop "Prissætningen på den LINN kasse sker ikke ud fra produktionsprisen" som jeg også sette spørsmåls tegn ved, ved ikke om jeg har
ret men hver gang Linn kommer med noget nyt så bliver prisen skruget meget op, og som jeg læser i denne tråd så det så er det ikke
produktionsprisen der for Linn til at skyde i vejet, når der komme et nyt prod. på market, men en anden faktor.

Og da Linn er gå hen og blivet en religion, som man ikke må se med kritisk øjen på.

Det kunne værre sjovt at teste Linn overfor mærker som Mark Levinson, Krell og MERIDIAN i samme prisklasse og se hvad der lyder best.

Men livet ville værre meget lette, hvis man skrive at Linn er verdens beste Hi-Fi uanset pris.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Det eneste religiøse ved Linn er vist den fundamentalistiske antipati mod Deres produkter. Som den samme håndfuld medlemmer her på forummet gang på gang viser. Det er da et ubestrideligt faktum at der hersker næsten global enighed om  Linn sondek cd12 er een af de bedste cd-afspillere der er produceret. Se bl.a. mit link til Stereophile tidligere i tråden. Og da denne Klimax DS, ifølge folk der rent faktisk har hørt den, vader hen over cd12, er det da ikke helt umuligt at vi her har fat i den bedste "afspiller" verden har lyttet til.   
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

John Doe skrev:

harmonic skrev:

Bojsenbord skrev:

When I originally auditioned the DS I ripped some of my CDs to flacs and took those along with the CDs to my dealer and during the demo
wetried the CDs on an Akurate CD player and compared those with the ripped tracks through the DS and also with the same albums on vinyl (from
my dealers collection) and played them on a full-spec KEEL'ed LP12. In all of the tests the DS was better.On further tests, the DS was significantly
better than CD12, Akurate CD and Unidisk 1.1. This was with ordinary CDs. I haven't yet tried any studio master 24bit flacs - but they are
supposed to be even better still.The DS is better than SACD too. I will still use my Unidisk for Video, SACD and DVD Audio but I doubt I'll buy any
more 2 channel SACDs as normal CD tracks via the DS are better.

Ganske morsomt, at der kun er sammenlignet med ældre LINN produkter - selvom LINN-bruger skal oplæres i musiklytning, er
det vel forventeligt at de kan høre en forbedring i et nyt produkt... Mvh.

Unidisk 1.1 er ny samme er akurate cd   sondek cd 12 er ikke ny men lyder stadigvæk lige en kende bedre end unidik 1.1.

Så det har du misforstået

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes