Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Linn Klimax DS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo være sjovt hvis Skala ville være med til en blindtest af deres Klimax-DS op imod feks. SQ Boks, PC med indbygget Highend lydkort, PC med digitalt ud og over i en løs DAC eller andet digitalt udstyr med mulighed for streaming eller overførsel af lyd fra digitalt media.

Man kunne lave blindtest hvor Klimax-DS blev sat ind i en kæde uden andre Linn produkter og man kunne lave en test hvor alt var Linn, og det var de andre produkter der blev sat ind, så ville det være 100% retfærdigt for alle.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hvorfor at lave denne test Jean M Jarre, vi ved jo er Linn er verdens beste Hi-FI, så det er spildt af tid for alle, for Linn ville vinde hver gang
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 November 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
Hurtigs pointe er, at det ikke er til at høre forskel.

Hvorfor skal han så bevise at han kan høre forskel? - det er jo den omvendte verden.

Nu bad jeg ham jo ikke høre forskel på Linn og hans eget setup, men på hans eget setup og en billig Yamaha (som jeg formoder han vil være enig i burde lyde klart ringere). Hvis han ikke kan høre forskel dér i en blindtest, så er det ikke rimeligt at forlange af en Linn-køber at han skal kunne høre forskel i samme blindtest. Det vil således være en blåstempling af at selve formen i testen er rimelig overfor Linn køberen. Det mener jeg er væsentligt, i betragtning af at der ikke er enighed om validiteten af blindtests i det hele taget, så hvis man vil argumentere for at dét at man ikke kan høre forskel i en blindtest er bevis på at der ikke ER forskel, så må det være rimeligt at forlange at dén der opstiller testen giver et eksempel (som jeg faktisk mener er meget sammenligneligt) på at det overhovedet kan lade sig gøre. Ikke fordi jeg som sådan er i tvivl om at man kan, men hvis man vil kalde testen videnskabelig, så må man gribe det videnskabeligt an, og fjerne enhver form for forudindtagelse, deriblandt forudindtagelsen om at blindtesten er et bevis i sig selv.

Jeg mener ikke at dét at man ikke kan høre forskel i en blindtest, kan være bevis for at der ikke er forskel. Jeg mener derimod at dét at man KAN høre forskel, kan være et bevis for at der ER forskel. Når påstanden er at der ikke er forskel, er jeg derfor ikke overbevist om at en blindtest nødvendigvis beviser noget. Den fungerer reelt kun den anden vej rundt. Nu udtaler jeg mig jo på andres vegne, da jeg ingen anelse har om hvordan en CD12 spiller i forhold til alle mulige andre afspillere, men hvis en blindtest skal bruges, så skal selve testen valideres først.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvorfor at lave denne test Jean M Jarre, vi ved jo er Linn er verdens beste Hi-FI, så det er spildt af tid for alle, for Linn ville vinde hver gang

Bliver du aldrig træt af at høre på dig selv. It's getting old!  

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 November 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg hørt den, og den spillede bedre end Unidisk 1,1. Men jeg er ikke enig med prisen, det er simpelthen alt for dyrt iforhold til hvad den kan og dens lyd. Lyden vil jeg ikke komme nærmere ind på, da jeg godt først vil høre den på andre højtalere end Linn`s.

118.000,- er mange penge, men det er ikke engang nok........ For derudover skal du have en harddisk (det er der nemlig ikk i) samt endten en fjernbetjening med display eller tilslutte den dit tv og så også lige en computer, før du overhoved kan bruge den............... Det er der filmen helt knækker for mig  For så meget bedre end en Unidisk 1,1 er den ikke. Det virker på mig som om at størrelsen på produktet har været en af de vigtigste faktore under udviklingen. Produktet havde været meget mere helt vist der havde været et cddrev til indlæsning af cd`erne samt div. programmer forinstalleret til ripning osv. og så en mother f**ker af en harddisk. Men alt dette skalman selv lege med før det er muligt at bruge den  personligt går jeg op i musik og HiFi og har på ingen måde interesse i computere og det der høre til, men det skal man lige pludselig til at sætte sig ind i for at bruge en musik afspiller til 118.000,-

Så for mit vedkommende får den  for lyden men  for alt andet.

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Jeg gad godt høre forskel på Linn Klimax DS og Slimdevices Transporter evt en opgraderet Transporter.

De afspiller jo de samme filer?

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 03 November 2007 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

He, he, kimC

Jeg gad også se en test af Linn Klimax DS og Slimdevices Transporter evt en opgraderet Transporter

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 03 November 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne som jeg foreslog tidligere være sjovt at sætte den Klimax-DS op imod andre ligende produkter i en blindtest.

Men det skulle være en blindtest ellers ville det ikke være noget ved, for så havde folk posetive som negative ( ment i forhold til produkterne ) en
forudintaget holdning selv om man prøver at være objektiv.

Blintest skulle ske i et komplet Linn setup hvor vi satte de andre produkter ind, og bagefter et setup bestående af andre komponenter end Linn
hvor så Klimax DS blev sat ind.

Scala er i friske på sådan en test ?????

Mvh
JmJ

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Ja det kunne som jeg foreslog tidligere være sjovt at sætte den Klimax-DS op imod andre ligende produkter i en blindtest.

Men det skulle være en blindtest ellers ville det ikke være noget ved, for så havde folk posetive som negative ( ment i forhold til produkterne ) en
forudintaget holdning selv om man prøver at være objektiv.

Blintest skulle ske i et komplet Linn setup hvor vi satte de andre produkter ind, og bagefter et setup bestående af andre komponenter end Linn
hvor så Klimax DS blev sat ind.

Scala er i friske på sådan en test ?????

Mvh

JmJ

Jeg tror måske nok at Scala kunne lokkes til en a-b-c-test med deres nye legetøj op imod andre lignende produkter. Personligt synes jeg ikke det ville være en god ide at ændre hele set-uppet i løbet af sådan en test, det bliver alt for omfattende. Man må kunne nøjes med at skifte kilden ud og vurdere kvaliteten af det der kommer ud af højttalerne. Og hvis det nu foregik i Scala har man jo i forvejen universets mindst farvende system lige ved hånden 

Men vi får nok ikke Scala (Ole) til at svare her i tråden, han har vist for endeligt lukket døren til dette forum. Han kunne jo knap sætte sig til tasterne før han blev verbalt overfaldet af frådende fundamentalistiske Linn-modstandere.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
He, he, kimC

Jeg gad også se en test af Linn Klimax DS og Slimdevices Transporter evt en opgraderet Transporter

Det ville jeg da osse gerne, hvis Transporteren  kan præstere det jeg hørte Klimaxen præstere forleden, så skal jeg da klart have sådan en. Men jeg er nu ret overbevist om at Linn allerede selv har lavet den test.

Men jeg har læst om folk der har testet Transporteren op imod Unidisk 1.1, og Unidisken vandt. Og jeg har selv testet Klimax DS op imod Akurate CD (som er lidt bedre end unidisk 1.1) og klimaxen vandt. Så jeg har en anelse om hvilket resultat vi ville kunne vente os. Men om den er 110.000 skatteplagede kroner bedre er en anden snak, men bedre det er den nu nok  

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jeg fatter ikke den harme mod linn.

Magen til respektløshed.      

Husk lige venner at dt var linn der startede hifi, og måske var det aldrig blevet opfundet hvis det ikke var for linn.
De startedede det hele med at demomstre hvos stor betydning lyde kilden har for den samlede lyd, og gjorde det med så stor lethed at hifi blev
født, de har lige siden ført vejen med hensyn til lydkiler sådan er det bare.

Jeg har en slimdevices transporter den er moddificered til ukendelighed, den har black gate componenter sanyu oscons og meget andet .
Den her er ikke som dem der et par stykke af her i danmark   fra aberdeen components den er dog fra aberdeen har en seperat linar
strømforsyning bygged op af audiocom ref componenter som føder kun den digitale del.

den er as good as it gets.

Nu har jeg linn klimax soloerne og prøvede at låne en unidisk sc hjem for at teste   . og ges what unidisken var bedst   , den var meget meget
mere musikalsk og lytte venlig ikke en verden til forskel på hifi siden men der var bare så meget mere swing og glæde ved musikken.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jeg var til præsentation torsdag. Jeg var ret imponeret....
Linn har faktisk ikke imponeret mig før, men det gjorde de den dag. Jeg er ved at brygge en lille artikel sammen om det.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jeg fatter ikke den harme mod linn.

Magen til respektløshed.      

Husk lige venner at dt var linn der startede hifi, og måske var det aldrig blevet opfundet hvis det ikke var for linn.
De startedede det hele med at demomstre hvos stor betydning lyde kilden har for den samlede lyd, og gjorde det med så stor lethed at hifi blev
født, de har lige siden ført vejen med hensyn til lydkiler sådan er det bare.

Jeg har en slimdevices transporter den er moddificered til ukendelighed, den har black gate componenter sanyu oscons og meget andet .
Den her er ikke som dem der et par stykke af her i danmark   fra aberdeen components den er dog fra aberdeen har en seperat linar
strømforsyning bygged op af audiocom ref componenter som føder kun den digitale del.

den er as good as it gets.

Nu har jeg linn klimax soloerne og prøvede at låne en unidisk sc hjem for at teste   . og ges what unidisken var bedst   , den var meget meget
mere musikalsk og lytte venlig ikke en verden til forskel på hifi siden men der var bare så meget mere swing og glæde ved musikken.

lytte venlig... det er B&O også

jeg mener slet ikke det har noget med high end at gøre. sorry...  det er fede produkter, gennem førte, rum kontrol og let betjæning... ligesom B&O.

mener det 2 sider af sammen sag,

men ikke high end, i min verden.

ikke at jeg ikke har 100% respekt for så gennemførte produkter. men det er bare ikke rå uforfalsket high end lyd. og det skal der satme også være plads til, så fedt at det laves så genneført.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 03 November 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hvordan lyder highend lyd?

I min verden findes der ikke highend lyd - Kun highend apparater, der afgiver autentisk lyd. Siden ingen af os var til stede da pladen blev optaget er det vel lidt subjektivt, eller hvad?

Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 03 November 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

ja, det er nok rigtigt.

men hvis man hører og har hørt mange anlæg, burde de fleste vide at noget gengiver mere hvad der er på pladen, end hvad der lyder behageligt.

rå uforfalsket high end (som er et Arghhh begræb ) er når nogen plader lyder rigtigt skidt, ander ok, og igen andre helt fortryllende. jo større kvalitets forskel der er på plader, jo mere uforfalsket gengives det.

for alle kan velblive enige om at ikke alle plader har samme standard mht. indspilnings kvalitet.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

ja, det er nok rigtigt.

men hvis man hører og har hørt mange anlæg, burde de fleste vide at noget gengiver mere hvad der er på pladen, end hvad der lyder behageligt.

rå uforfalsket high end (som er et Arghhh begræb ) er når nogen plader lyder rigtigt skidt, ander ok, og igen andre helt fortryllende. jo større kvalitets forskel der er på plader, jo mere uforfalsket gengives det.

for alle kan velblive enige om at ikke alle plader har samme standard mht. indspilnings kvalitet.

Det er lige nøjagtig sådan jeg har det med mit Linn-anlæg nogle cd-er lyder fantastisk, andre kan jeg simpelthen ikke holde ud at høre på. Så ifølge mine ører og din beskrivelse må Linn jo være rå og uforfalsket high-end.  

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 03 November 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

harmonic skrev:
Jeg fatter ikke den harme mod linn. Magen til respektløshed.       Husk lige venner at dt var linn der
startede hifi, og måske var det aldrig blevet opfundet hvis det ikke var for linn. De startedede det hele med at demomstre hvos stor betydning
lyde kilden har for den samlede lyd, og gjorde det med så stor lethed at hifi blev født, de har lige siden ført vejen med hensyn til lydkiler sådan er
det bare. Jeg har en slimdevices transporter den er moddificered til ukendelighed, den har black gate componenter sanyu oscons og meget andet
. Den her er ikke som dem der et par stykke af her i danmark   fra aberdeen components den er dog fra aberdeen har en seperat linar
strømforsyning bygged op af audiocom ref componenter som føder kun den digitale del. den er as good as it gets. Nu har jeg linn klimax soloerne
og prøvede at låne en unidisk sc hjem for at teste   . og ges what unidisken var bedst   , den var meget meget mere musikalsk og lytte venlig
ikke en verden til forskel på hifi siden men der var bare så meget mere swing og glæde ved musikken.

lytte venlig... det er B&O også

jeg mener slet ikke det har noget med high end at gøre. sorry...  det er fede produkter, gennem førte, rum kontrol og let betjæning... ligesom
B&O.

mener det 2 sider af sammen sag,

men ikke high end, i min verden.

ikke at jeg ikke har 100% respekt for så gennemførte produkter. men det er bare ikke rå uforfalsket high end lyd. og det skal der satme også
være plads til, så fedt at det laves så genneført.

Du er velkommen til at komme forbi mig jeg bor også i kbh.

Har klimax soloerne , og meget andet godt er ret sikker på at jeg kan få dig på helt andre tanker med hensyn til linn.

B&o er et design firma der lever af lave design , der kommmer så lyd el billed ud af det samtidig, linn er omvendt det er et rendyrked hifi firma
, med en lidt for strømlinet fasade.

mvh

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 03 November 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
3DX skrev:

ja, det er nok rigtigt.

Det er lige nøjagtig sådan jeg har det med mit Linn-anlæg nogle cd-er lyder fantastisk, andre kan jeg simpelthen ikke holde ud at høre på. Så ifølge mine ører og din beskrivelse må Linn jo være rå og uforfalsket high-end.  

vil gætte på at spændet er større på mange andre anlæg.

men ja. Linn kan vel heller ikke sminke noget rigtigt bras, til noget man kan holde ud at hører på.

bemærk det er "jer" der bliver sure over andre mener linn ikke er high end.

jeg har mindst lige så meget respekt for Linn, B&O som for Marten og Holfi. og dem der vælger det ene frem for det andet, efter selv at ha' taget stilling.

dem jeg har nul respekt for er dem der bare lader sig bestemme over -hvad der er godt, skidt og det helt helt hul i hovedt begreb "rigtigt".

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 03 November 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Ikke for at smide mere brænde i Linn bålet (gør det nok ), så er det Linn´s prispolitik den er meste galt med, tænk hvis det var Linn der
havde opfundet Blu-ray eller HD-DVD formate, så ville en afspille komme til at koste over 100.000,- kr. bare fordi at det er nyt og fra Linn, at Linn
er blivet til en mærker vare og livsstils prod. som B&O m.m., så skal det bare koste kasse, hver gang

Mon ikke at den næste DS komme til at koste over 200.000,- kr.   

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 03 November 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Ikke for at smide mere brænde i Linn bålet 

Så lad vær'    Skriv noget fornuftigt eller lad være.

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes