| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var en gange en kunster der smide nogle beton fliser op på vægge, og tog mange penge for dem, og de kunne sælges fordi at kunster havde
en navn og var meget kendt, er det ikke det samme med Linn
På mange livstil prod. er det navnet man betale for og mange ikke andet, bare fordi at et prod. er et livstil´s prod. inden for Hi-Fi må man også
kreve dette beste lyd.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek:
Nu skal vi huske at god kunst i modsætning til hifi ikke kræver en hvis kvalitet af udstyret. Rustent jern kan blive stor kunst hvis man bukker det rigtigt, tilgengæld kræver det mere end end at bukke noget billigt jern for at lave god hifi. Derfor kan det ikke sammenlignes.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Der var en gange en kunster der smide nogle beton fliser op på vægge, og tog mange penge for dem, og de kunne sælges fordi at kunster havde en navn og var meget kendt, er det ikke det samme med Linn
På mange livstil prod. er det navnet man betale for og mange ikke andet, bare fordi at et prod. er et livstil´s prod. inden for Hi-Fi må man også kreve dette beste lyd. |
|
|
Det får man så åbenbart osse ifølge dette indiskutabelt meget seriøse hi-fi magasin.
http://www.stereophile.com/cdplayers/86/index3.html
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Der var en gange en kunster der smide nogle beton fliser op på vægge, og tog mange penge for dem, og de kunne sælges fordi at kunster havde en navn og var meget kendt, er det ikke det samme med Linn
På mange livstil prod. er det navnet man betale for og mange ikke andet, bare fordi at et prod. er et livstil´s prod. inden for Hi-Fi må man også kreve dette beste lyd. |
|
|
StarTrek, prøv at læse mit tidligere indlæg. Det kan måske åbne dine øjne for en lidt større sandhed om priser og hi-fi, end den du giver udtryk for at have på nuværende tidspunkt.
Og så: jeg har hørt udtalelser flere gange fra nogle, at ved de dyre produkter er det ene og alene navnet man betaler for - man får overhovedet ikke noget mere end ved de billigere produkter. Vrøvl og sludder, som må bygge på totalt manglende evne til at vurdere dyre produkter. Dyre produkter har finesser, som ikke alle kan se, høre eller føle. At 10% højere kvalitet så måske koster 100% mere er en anden sag. Har man råd betyder det dog ikke så meget. Og tror dem der mener at dyre produkter kun er for navnet, så spørg, om det mon er sådan, at folk der er i stand til at betale højere priser er så naive at de prakkes hvad som helst på? Folk der er i stand til at skabe en indkomst på 1-5 mio. kr. pr. år eller væsentligt mere, er da ikke dumme. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Husk at hørelsen bliver forringet år efter år, så det er ikke den samme hørelsen som du havde da du var 20, så alle de anmelder og konstruere af Hi-Fi burte max være 20 år. |
|
|
Hvad nytter en undommelig hørelse hvis man ikke ved hvad den skal bruges til
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Fint KimC, så er vi siger vi at Linn er verdens bedste Hi-Fi uanset pris, og så er der ingen grund til at forsætte debaten om Linn, for Linn er verdens beste Hi-Fi mærke, det kan der ikke sette et spørsmåls tegn ved
Og jeg har hørt Linn´s produkter som også "Hurtig" har, og syndes at de lyder fint, uden at man sette sig på halen, kun når man høre prisen, syndes at man til samme pris eller bilige, få mere for penge med mærker som Krell, men der står selfølig ikke Linn på det. |
|
|
Du skriver du har "hørt Linn's produkter"!?! Kan du være bare en smule mere specifik? Du skriver du "får mere for pengene med mærker som krell"!?! mener du dermed osse man får mere for pengene nede på det lokale bordel når man vælger hende på 150 kg istedet for hende på 60 kg, eller mener du mere for pengene på en anden måde??
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
|
Du skriver du har "hørt Linn's produkter"!?! Kan du være bare en smule mere specifik? Du skriver du "får mere for pengene med mærker som krell"!?! mener du dermed osse man får mere for pengene nede på det lokale bordel når man vælger hende på 150 kg istedet for hende på 60 kg, eller mener du mere for pengene på en anden måde?? |
|
|
Jeg kan godt nøjes med hende på 60 kilo
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha jeg må da også lige sige min mening .. oki det er ikke alle der har råd til den slaks, men audionote er jo også i den tunge ende, og jo det kan da godt være, jeg vil ned og lytte... for efter min mening skal man købe HiFi med ørene ikke øjnene .
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
|
Du skriver du har "hørt Linn's produkter"!?! Kan du være bare en smule mere specifik? Du skriver du "får mere for pengene med mærker som krell"!?! mener du dermed osse man får mere for pengene nede på det lokale bordel når man vælger hende på 150 kg istedet for hende på 60 kg, eller mener du mere for pengene på en anden måde??
|
|
|
Nu er der jo forskel på, hvilken type produkt det er, man er køber til. Hvis det var en cykel, ville lav vægt være et ultimativt krav. Hvis det var et hus, var man ligeglad, og hvis det var en effektforstærker, måtte vægten da gerne være høj. Fornemmelsen af value for money kan godt følges ad med vægten på apparatet, også selv om det kan virke irrationelt på nogen.
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend,
Spørgsmålet gik mest på hvordan value for money blev opgjort - i pærer eller bananer..
|
| Til top |
|
| |
M.Guldager Branchemedlem

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P,
Det der vejer på forstærkere er køl, kabinet, og trafoer. Jo større køl jo mere vægt, det er korrekt, og det kan man jo alt efter hvilke briller man har på mene er en kvalitet, da det jo også må betyde mere effekt. Til gengæld er dårlige kabinetter tit i jern istedet for alu, det medfører magnetfelter ved elektronikken, men vejer mere... Tilsvarende vurderer man kvaliteten af en god trafo på andet end vægten. Bevares, mere vægt er typisk lig mere VA, men da de færreste hører musik ved fuld skrald, er den vigtigste parameter stivheden på trafoen, og den kommer af en kombination af kernen og viklemetoden, og der kan man ikke entydig vurdere noget udfra vægten. __________________ Venlig hilsen
Michael Guldager
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
M.Guldager skrev:
|
Svend P,
Det der vejer på forstærkere er køl, kabinet, og trafoer. Jo større køl jo mere vægt, det er korrekt, og det kan man jo alt efter hvilke briller man har på mene er en kvalitet, da det jo også må betyde mere effekt. Til gengæld er dårlige kabinetter tit i jern istedet for alu, det medfører magnetfelter ved elektronikken, men vejer mere... Tilsvarende vurderer man kvaliteten af en god trafo på andet end vægten. Bevares, mere vægt er typisk lig mere VA, men da de færreste hører musik ved fuld skrald, er den vigtigste parameter stivheden på trafoen, og den kommer af en kombination af kernen og viklemetoden, og der kan man ikke entydig vurdere noget udfra vægten.
|
|
|
Jern giver ikke i sig selv magnetfelter. Jern kan skærme for magnetfelter, det kan alu ikke.Det er magnetfelterne der udsendes fra elektroniken der påvirkes af jernet.
André Jensen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke kg var det svar der blev fisket efter
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu har jeg så hørt den. I direkte sammenligning med den bedste Cd-afspiller Linn har i sortimentet (Akurate CD) var der ingen tvivl om at Klimax DS var bedre. Den samme cd rippet til flac og afspillet igennem Klimax DS lød mere levende end når cd-en blev spillet på Akurate CD. Det lød for mig som om at det var nogle andre og bedre musikere der spillede og som om at sangeren havde en lidt bedre dag når der blev spillet på Klimax DS. Især når man gik tilbage og hørte cd var lyden nærmest lidy flad i sammenligning.
Linn Klimax DS er den bedste kilde jeg har lyttet til.
Men 118.000 det er dælme dyrt. Det bliver spændende at se om andre high-end producenter har noget at byde ind med - jeg ved der er noget på vej fra Naim.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
|
Men 118.000 det er dælme dyrt. Det bliver spændende at se om andre high-end producenter har noget at byde ind med - jeg ved der er noget på vej fra Naim.
|
|
|
Mht. at have netværksadgang, og kunne afspille musik den vej, så har alle de nye surroundrecievere, med respekt for sig selv, det. Men det var nok ikke helt det du mente? 
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
kimC skrev:
|
|
|
|
Mht. at have netværksadgang, og kunne afspille musik den vej, så har alle de nye surroundrecievere, med respekt for sig selv, det. Men det var nok ikke helt det du mente? 
|
|
|
Nej jeg mener et dedikeret seriøst high-end stereo-produkt.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Hurtig skrev:
| Gad vide om nogen LINN ejere nogensinde melder sig til en blindtest?? |
|
|
Hvor mange ejere af alle mulige andre 100.000,-s CD-afspillere kan du få til at melde sig til en blindtest? Hvor mange ejere af eksotiske (ikke nødvendigvis dyre) signalkabler kan du få til at melde sig til en blindtest? Vil DU melde dig til en blindtest mellem dine egne kabler (som jeg ingen anelse har om hvad er), og et tilfældigt andet kabel af nogenlunde tilsvarende opbygning? Hvad med at det er dig der starter med at tage udfordringen selv: Stil op til en blindtest mellem DIN afspiller, og en Yamaha CDX 596 til 3000,-. Hvis du kan høre forskel, så vil din udfordring trods alt få noget mere vægt overfor andre.
|
|
|
Hurtigs pointe er, at det ikke er til at høre forskel.
Hvorfor skal han så bevise at han kan høre forskel? - det er jo den omvendte verden.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg antager at "Hurtig" havde fået kolde fødder, jeg så ihvertfald ikke nogen sidde og himle op omkring en A-B test mellem verdens 8. vidunder og en oldsag fra Sony.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kramer,
Fordi at mandens mening ingen vægt har, hvis han er døv ;-)
|
| Til top |
|
| |