Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Linn Klimax DS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder og høre min musik fra en Slimdevices Transporter, og det vil sige jeg høre filer. Mine øre har ikke taget skade, og jeg syntes det lyder ganske godt.

Så tag dog at høre noget musik fremfor at komme alt det teknik snak :)

Dine øre har du kun en gang, men dit anlæg kan du skifte hele tiden. Hvornår er det godt nok? :)

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Husk at hørelsen bliver forringet år efter år, så det er ikke den samme hørelsen som du havde da du var 20, så alle de anmelder og konstruere af
Hi-Fi burte max være 20 år.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Husk at hørelsen bliver forringet år efter år, så det er ikke den samme hørelsen som du havde da du var 20, så alle de anmelder og konstruere af
Hi-Fi burte max være 20 år.

Jeg har læst indenfor høreapparat branchen og jeg ved godt hørelsen bliver dårligere med alderen. Men jeg fik lavet en høreprøve fra 14 dag siden, og den viste at jeg stadigvæk høre næsten normalt :)

Men stadigvæk,... jeg høre min musik og nyder den, om det så er cd eller filer :)

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

man kan jo også undre sig over at der er nogen der ved -den lyder rigtigt godt, og andre den lyder rigtigt skidt... men ingen af dem har hørt den

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
man kan jo også undre sig over at der er nogen der ved -den lyder rigtigt godt, og andre den lyder rigtigt skidt... men ingen af dem har hørt den

Ja men er det ikke bare sådan herinde.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Drop det argument med 'jamen du har jo ikke hørt den', når vi snakker et produkt til fantasiprisen kr. 118.600,00 for formidling af det eksisterende musikkatalog. Jeg har trods alt hørt masteroptagelser afspillet direkte i et studie (før det bliver presset sammen til udgivelse), og vil ikke give den pris, for en tilnærmelse af denne lyd. Jeg har ikke hørt indspilninger der er den pris værd, om det så er en grammofon hvor pladetallerkenen ar lavet af ægte massivt sølv.

Det er kun et spørgsmål om at ramme et markede af nyrige, som vil eje noget dyrt.
Behovet for hifi i den prisklasse findes åbenbart, og nogen må dække det.

Det er ligesom tv-programmet hvor man testede hvor længe folk kunne sidde på en kogeplade, før de absolut måtte hoppe i stolen. Linn rammer et marked der findes, og for det skal de naturligvis have respekt. Et maleri med to farver på, der koster en million, er der også et marked for. Et af de berømte værker, har titlen 'kunstnerens l**t', og er hvad der står på dåsen. Dette værk blev oprindelig lavet i 25 eksemplarer, hvor de fleste er eksploderet, og de få tilbageværende, er steget i værdi.

Om hifi, der er sjælden grundet dårlig kvalitet, også vil stige i værdi, skal jeg ikke kunne sige.
Visse produkter er nok på den måde blevet samleobjekter, kun for sjældenhedens interesse.

Linn har fået omtalen af dette produkt op, netop på grund af den høje pris, og de griner hele vejen hen til banken. Hvis de vitterligt har været så ineffektive at de ikke tjener på produktet, bør de gå over til biavl i stedet.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg ikke tage parti i denne snak og argumentere for om en Linn DS eller CD12 er bedre end alt andet.
Dog synes jeg at det er interessant at man gang på gang ser at "dyrt" hifi altså oppe i de her luftlag, som regel ubetingelsesløst får en god anmeldelse. Jeg mangler seriøst noget kritisk journalistisk også når man kommer til de dyre sager. Jeg NÆGTER simpelthen at tro på at bare fordi noget er dyrt er det ALTID godt, det sker bare ikke. Derfor synes jeg også at noget som blindtest burde være et must når man tester den slags, så kan man få en reel anmeldelse af lyden, og ikke de anmeldelser der er så farvede af produktets navn og omdømme.

Jeg må sige at jeg elsker at have sådan en som Hurtig herinde, jeg er sjældent enig og ja han bruger nogen gange usaglig argumentation(men ikke altid!) og vigtigst af alt formår han at skabe røre i andedammen, og det synes jeg er fedt, for så kommer folk ud af boksen og kommer med deres synspunkter i stedet for den tilbedelse af produkter som man alt for ofte ser.

I øvrigt synes jeg det er sjovt at der ikke er nogen der melder ind på en A/B blindtest af Sony ES mod Linn CD12, uanset udfaldet er det da en relevant og spændende test. Og jeg er sikker på at Hurtig godt kan lade ejeresn af Linn'en få sin egen afspiller med hjem, uanset udfaldet af testen..

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Drop det argument med 'jamen du har jo ikke hørt den', når vi snakker et produkt til fantasiprisen kr. 118.600,00 for formidling af det eksisterende musikkatalog. Jeg har trods alt hørt masteroptagelser afspillet direkte i et studie (før det bliver presset sammen til udgivelse), og vil ikke give den pris, for en tilnærmelse af denne lyd. Jeg har ikke hørt indspilninger der er den pris værd, om det så er en grammofon hvor pladetallerkenen ar lavet af ægte massivt sølv.

Det er kun et spørgsmål om at ramme et markede af nyrige, som vil eje noget dyrt.
Behovet for hifi i den prisklasse findes åbenbart, og nogen må dække det.

Det er ligesom tv-programmet hvor man testede hvor længe folk kunne sidde på en kogeplade, før de absolut måtte hoppe i stolen. Linn rammer et marked der findes, og for det skal de naturligvis have respekt. Et maleri med to farver på, der koster en million, er der også et marked for. Et af de berømte værker, har titlen 'kunstnerens l**t', og er hvad der står på dåsen. Dette værk blev oprindelig lavet i 25 eksemplarer, hvor de fleste er eksploderet, og de få tilbageværende, er steget i værdi.

Om hifi, der er sjælden grundet dårlig kvalitet, også vil stige i værdi, skal jeg ikke kunne sige.
Visse produkter er nok på den måde blevet samleobjekter, kun for sjældenhedens interesse.

Linn har fået omtalen af dette produkt op, netop på grund af den høje pris, og de griner hele vejen hen til banken. Hvis de vitterligt har været så ineffektive at de ikke tjener på produktet, bør de gå over til biavl i stedet.

Hvis nu den spiller bedre end andre så er prisen da ok.

Der er nok mange mærker der griner på vej i banken, jeg synes da ikke det er slemt med Linn.

Nogle af de store mærker i USA er da de værste, også får de det lavet af lønslaver syd fra USA.

Og det med at grine på vej i banker er et mærkligt udtryk, der er mange der gør det herhjemme hvergang de får løn.

Nå du køber en mælk grines der ja når du tørre din røv så grines der.

Hvorfor har man så ondt over nogle tjener penge for det gør alle, og jeg tro nu ikke Linn er en af dem tjener vildt, i forhold til meget andet, jeg ville ikke sætte mine penge i Linn eller andet indefor hifi, så heller i det folk skal bruge af nød, der tjenes mega penge ja flere 1000%, og hvis de ikke tjener så meget så er der heller ikke til mega Løn vel, og ingen mega Løn ingen Linn :o)

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
  Jeg har trods alt hørt masteroptagelser afspillet direkte i et studie (før det bliver presset sammen til udgivelse), og vil ikke give den pris, for en tilnærmelse af denne lyd. Jeg har ikke hørt indspilninger der er den pris værd, om det så er en grammofon hvor pladetallerkenen ar lavet af ægte massivt sølv.

Det tror jeg de fleste af os kan respektere, men det siger jo intet om Linn, kun om dig - og derfor ville indlægget måske være mest sagligt i tråden "Spencer"?
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Som forbrugere er vores køb motiveret af FLERE FORSKELLIGE kriterier. Nogle forbrugere har mange kriterier, dvs. deres valg bygges på mange forskellige værdier ved et produkt.

I hi-fi vil den ingeniørmæssige hjernedel kigge på hvilke komponenter der anvendes. Her i forummet er der nogle der udelukkende bygger på det. Nogle af dem gør så den fejl, at de sammenligner med en komponentpris, som sikkert ikke er den samme som hi-fiproducenten køber til, og så mener de at summen af komponentprisen bør være det samlede apparats pris. Denne konklusion holder ikke på noget som helst produkt, heller ikke i hi-fi. Hvorfor skal f.eks. et originalt lydpottesystem til en af de helt dyre luxusbiler koste 100.000,-, når det stort set samme kun koster 10.000,- til en bedre bil? Det gør det bare.

Andre hi-fi købere vurderer et produkt på konponentanvendelsen + hvordan det lyder. Der er så endnu en fejlkilde: ovennævnte og evnen til at dissikere hvordan et egentligt high-end apparat lyder. Kan man sige det? Har man referancegraj, der kan afsløre et nyt produkts egenskaber? har man en 100% neutral hi-fi stue, som ikke influerer på lyden? Nej.

Men et high-end produkt kendetegnes jo også ved alt det andet der følger med oven i ovennævnte: ejerglæden, troen på at det får det bedste ud af de øvrige dele i anlægget, dets udseende, producentens dokumentation/historie, kundens forhold til den butik hvor i der købes, mærkets image/omdømme, reservedels- og reperationsmulighed, den evt. byttepris for det brugte osv. Der er MANGE kriterier, og det er sgu for indsnævret bare at kigge på 1-2 af dem.

Når man diskutterer om et apparat er prisen værd, glemmer man flere af alle disse kriterier. Det vil være mere kvalificeret at sige, at "dette apparat tilfredsstiller andre kriterier, end dem jeg lægger vægt på".

Hvis man synes et apparat er for dyrt, bygger det vel også på hvor mange penge man har. den der bruger 100.000,- hver måned på luxus synes jo nok ikke det gør så meget at give 20.000,- for meget, end den der bruger 10.000,- hver andet år. Fabrikanter som Linn sigter med deres dyreste produkter ikke til sidstnævnte kundetype, så os der tilhører den har jo mange (misundelige?) argumenter for at det er noget dyrt l**t.

Jeg var engang i en fase, hvor jeg vente helt rundt fra kedelig og pæn rigtig dyrt high-end grej, til komplet Linn set-up af øvre mellemklasse, og jeg oplevede med stor fornøjelse den langt mere musikalske lyd, som Linn på det tidspunkt gav mig. Jeg forkastede alt andet - min ejerglæde og musiklytteglæde var kanon høj. Linn havde den gang lige de kriterier der tilfredsstillede mig - så jeg kan godt sætte mig ind i dem der forsvarer Linn.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Efter jeg har fået implemtered klimas soloerne i mit system er jeg stopped med at se fjernsyn.

Mig og min nye kæreste har haft mange aftener bare mig og hende og musikken , igår havde vi sådan en aften og ud af det blå fortalte hun at
kun
godt ku forstå hvorfor jeg har købt dem hun sagde hun fik kuldegysninger over hele kroppen og viste det og at musikken sang lige ind i hjerted og
jeg må give hende ret.
Det har jeg ikke opleved med andet hifi .
jeg tro at grunden til at mange elsker linn og sværgeer til det bunder i at de simpelhent elsker den måde linn spiller musikken på pure and simple ,
og derfor har en nærmest religiøs tilgange til det.
For mig at se understreger det bare at folk virkekerligt virkeligt kan lide lyden af linn og hvad det briger af glæde til deres liv .
hvor mange ander der skifter
mærker ud hee tiden kan ærligt sige det om deres grej ?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Spencer skrev:
  Jeg har trods alt hørt masteroptagelser afspillet direkte i et studie (før det bliver presset sammen til udgivelse), og vil ikke give den pris, for en tilnærmelse af denne lyd. Jeg har ikke hørt indspilninger der er den pris værd, om det så er en grammofon hvor pladetallerkenen ar lavet af ægte massivt sølv.

Det tror jeg de fleste af os kan respektere, men det siger jo intet om Linn, kun om dig - og derfor ville indlægget måske være mest sagligt i tråden "Spencer"?

Crap er stadig crap, selvom det undersøges gennem verdens dyreste lup, lavet i krystalglas, og diamantbesat.

De gamle CD-skiver er digitalteknologi som er mere end 30 år gammel, og i digitalverdenen er 30 år rigtig meget.

Har du mange 24bit masteroptagelser stående, og et professionelt lydstudie, kan sådan en Linn-dims måske være berettiget. Men nu henvender den sig jo ikke til studiebranchen som sådan, da der ikke er rackmontering, eller roadiedesign over den.

Produktet er ikke meget værd, så længe vi taler om at forstørre det det ligger på de gamle CD'er.
Så vil jeg hellere bruge pengene på et rent vinylsetup, hvor man får noget der ikke forældes på et år.

EDIT:
Det almindelige CD-format er ved at dø, og de ukomprimerede højopløsningsformater i multikanal, vil se dagens lys på Bluray og HD-DVD, med koncertoplevelser der sender CD'en i skammekrogen. Jovist fortjener de gamle CD'er stadig at blive spillet, men jeg vil lægge størstedelen af pengene på Bluray, for mit vedkommende, og tage lyden derfra.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Sådan er det ofte herinde  Mange kan komme med en fuld anmelselse af et produkt, uden af havde lyttet til det

Jeg har meldt mig til demo´n af produktet her i Århus og glæder mig til at lytte til den

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Spencer,

Det går ned af bakke med dine indlæg. Jeg prøvede egentlig at sige det, men du sætter vist bare farten op ;-)
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Spencer,

Det går ned af bakke med dine indlæg. Jeg prøvede egentlig at sige det, men du sætter vist bare farten op ;-)

Hold du bare fat i det gamle stereoformat så længe du vil.
Det er dømt til at leve på iPod'en, i lav opløsning.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt hvad du siger. Mener du slet ikke det er værd at bruge mange penge på digitalt udstyr, eller er det fordi du mener der kommer et nyt stort format?

Jeg kunne aldrig selv drømme om at købe en Klimax, men enhver bør jo forholde sig kritisk til sin egen økonomiske formåen.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Jeg forstår ikke helt hvad du siger. Mener du slet ikke det er værd at bruge mange penge på digitalt udstyr, eller er det fordi du mener der kommer et nyt stort format?

Jeg kunne aldrig selv drømme om at købe en Klimax, men enhver bør jo forholde sig kritisk til sin egen økonomiske formåen.

Hvis din musiksamling består af 16bit optagelser, nej... så mener jeg ikke at den er pengene værd, da 16bit-formatet ikke er tidssvarende.

Simuleret 20bit kan da lyde bedre, selvom den oprindelige opløsning kun var 16bit - bevares.
Men det kan en masse andre producenter gøre langt billigere, f.eks. Meridian.

Musik i DTS ægte 20bit, er det jeg går efter, og efterhånden har en del af.
Det gengives på paneler (Martin Logan og Magnepan), og med et par gamle Coral subber.
Det er bedre end stereo, og især når der også er billede med.
Den Linn dims kan ikke være med der, da den ikke kan gengive DTS i det korrekte antal kanaler.

EDIT: Denne er min absolutte favorit, men det har også noget med kvaliteten af sangen at gøre.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Klart,

påstanden her er jo også BARE ;-) at Klimax er den bedste afspiller af stereo (uanset opløsning).

Jeg selv hænger f.eks. bevidst stadig i en stereoverden, da jeg mener at et ordentlig 5-8 kanals setup er for dyrt.

Dermed har jeg også diskvalificeret Klimax, men jeg er så også fint glad for min moddede DVD-2900.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

I guder det er bare en elektronik dims.

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

I guder det er bare en elektronik dims.

André Jensen

Prøv at sige til kæresten, at hun skal vælge imellem sin mobiltelefon, og dig.
Undersøgelser i england, hvor konkurrencen var kæreste vs. kæledyr, faldt ud til kæledyrets fordel.

Sætningen 'bare en elektronisk dims' kan du også afprøve på hende, hvis du tør.
(Man kan iøvrigt slå op med sin kæreste, via SMS, så lidt gavn kan man da have, af sådan én.)

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes