| Forfatter |
|
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
Sikke noget, nu er hjemmesiden oppe....
Det skal da fejres |
|
|
Den siger da stadig "Coming soon" ???  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
vnv nation skrev:
|
Sikke noget, nu er hjemmesiden oppe....
Det skal da fejres
|
|
|
Den siger da stadig "Coming soon" ??? 
|
|
|
Prøv at slette dine cookies, og load siden igen
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wuuuhuv (som Homer siger det)
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kommer prisen til at lægge i af ren nysgerrighed? __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en observations fra neepers hjemme side, i højttalerens specs står der:
|
Frequency response: |
30 – 50 KHz |
Det er meget flot, de enheder jeg kan se der bliver brugt er skanspeak 15w altså små 5½ tomme enheder, i følge deres datablade er de ret døde ved 30hz nede med en 10db, endvidere er hans kabinet jo åle slangt så ikke den store volume? Hvordan kan man så have en freqeuncy responce ned til 30 hz?
Mangler der ikke en opgivelse af hvor meget de er nede med ved 30hz?
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig flot display af hvilke dele der indgår 
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
perbnil skrev:
Lige en observations fra neepers hjemme side, i højttalerens specs står der:
|
Frequency response: |
30 – 50 KHz |
Det er meget flot, de enheder jeg kan se der bliver brugt er skanspeak 15w altså små 5½ tomme enheder, i følge deres datablade er de ret døde ved 30hz nede med en 10db, endvidere er hans kabinet jo åle slangt så ikke den store volume? Hvordan kan man så have en freqeuncy responce ned til 30 hz?
Mangler der ikke en opgivelse af hvor meget de er nede med ved 30hz? |
|
|
Man kan jo presse mere bas ud af enhver enhed, ved korrektion i delefilteret. Det går bare ud over følsomheden. Det mener jeg, at Neeper har været inde på tidligere. En af grundene til at han bruger de enorme spoler skulle blandt andet være for at få lidt bas ud af højttaleren, uden at det går for meget ud over følsomheden. De scan-speak enheder har en meget stor slaglængde og er kendt for at have en ret naturstridig basformåen. Det har Thomas Graversen, Dansk Audio Teknik og sidst hifi4all været inde på tidligere.. Næh, min eneste anke med hensyn til højttalerne er, at billederne på neeper-acoustics.com er for små til, at man kan være bekendt at bruge dem som baggrundsbillede  . -Det er jo ikke os allesammen, der lige har råd til at smide 40000 efter en højttaler her og nu  . __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes de ser lidt for funky ud til mig, ligner faktisk lidt noe der godt ku vælte med den lille fod og det tynde kabinet.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej perbnil
For at starte med det sidste, så ja, det kan måske godt se sådan ud, og det er også meningen...
Jeg tegnede en frygtelig masse forskellige "fødder" før jeg var tilfreds... For ja, højttaleren kommer ud af nærmest ingenting, og så var det opgaven at lave en fod der var stabil, uden at den så stor ud... Men den er nu ikke så lille, set i forhold til højttaleren... Den har noget større trædeflade end højttalerens max bredde: http://www.neeper-acoustics.com/pics/gallery/Neeper%20P1%20d imensions.jpg
Så den vælter ingen steder... Med mindre man vil have den til det...
Jeg lærte det på den hårde måde... Der var en ret lille fod på prototyperne, og en dag jeg kom ud i firmaet var spikes'ene gledet af en af dem (Var nogen Dali Cones med noget dobbelt klister) Så den var væltet ind i en anden, og den havde så taget en mere med... Så der lå de smukt i en bunke midt på gulvet! 3 stk. (og dermed sæt) smadret!
Mht til bassen: Det er en custom made 15W med en sort træfiber membran... Den har en egen resonans på 30 Hz, og basrefleks afstemningen er lagt på 34 Hz. Så den er vel 3 - 4 dB nede ved 30 Hz, men det er nærmest umuligt at måle, og rummet vil under alle omstændigheder ændre på det.
Der mangler ikke bas! Faktisk skal man minimum have 20 M2 rum ellers bliver bassen for voldsom...
NESREDNA: Der skal nok komme nogen billeder op i wallpaper opsøsning, men der går lige lidt tid... Desuden er de meget flottere i virkeligheden end på et billede, og bankerne er helt vilde med at låne penge ud! 
Der skulle gerne komme et nyhedsbrev med demo-info her på siden, når admin får tid til at lægge det op
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hej perbnil
For at starte med det sidste, så ja, det kan måske godt se sådan ud, og der er også hele meningen...
Jeg tegnede en frygtelig masse forskellige "fødder" før jeg var tilfreds... For ja, højttaleren kommer ud af nærmest ingenting, og så var det opgaven at lave en fod der var stabil, uden at den så stor ud... Men den er nu ikke så lille, set i forhold til højttaleren... Den har noget større trædeflade end højttalerens max bredde: http://www.neeper-acoustics.com/pics/gallery/Neeper%20P1%20d imensions.jpg
Jeg lærte det på den hårde måde... Der var en ret lille fod på prototyperne, og en dag jeg kom ud i firmaet var spikes'ene gledet af en af dem (Var nogen Dali Cones med noget dobbelt klister) Så den var væltet ind i en anden, og den havde så taget en mere med... Så der lå de smukt i en bunke midt på gulvet! 3 stk. (og dermed sæt) smadret!
Mht til bassen: Det er en custom made 15W med en sort træfiber membran... Den har en egen resonans på 30 Hz, og basrefleks afstemningen er lagt på 34 Hz. Så den er vel 3 - 4 dB nede ved 30 Hz, men det er nærmest umuligt at måle, og rummet vil under alle omstændigheder ændre på det.
Der mangler ikke bas! Faktisk skal man minimum have 20 M2 rum ellers bliver bassen for voldsom...
NESREDNA: Der skal nok komme nogen billeder op i wallpaper opsøsning, men der går lige lidt tid... Desuden er de meget flottere i virkeligheden end på et billede, og bankerne er helt vilde med at låne penge ud! 
Der skulle gerne komme et nyhedsbrev med demo-info her på siden, når admin får tid til at lægge det op
|
|
|
Må jeg lige spørge om noget? Ikke for at provokere eller noget, men. Hvis man laver en højttaler i den klassiske bestykning (1" diskant og 2 6 1/2" bas/mellemtoner) og man ikke kan stille dem op i et lokale, som er under 20 kvm, uden bassen gør for meget væsen af sig... Er det så fordi du/Neeper har tunet dem ekstra i bunden, eller er det nogle specielle 6 1/2" enheder, som dykker ned til 20 hz, eller???
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Må jeg lige spørge om noget? Ikke for at provokere eller noget, men. Hvis man laver en højttaler i den klassiske bestykning (1" diskant og 2 6 1/2" bas/mellemtoner) og man ikke kan stille dem op i et lokale, som er under 20 kvm, uden bassen gør for meget væsen af sig... Er det så fordi du/Neeper har tunet dem ekstra i bunden, eller er det nogle specielle 6 1/2" enheder, som dykker ned til 20 hz, eller???
|
|
|
Hej rockforlife
Nu er det jo nogen halv dyre højttalere, og folk der kaster så mange penge efter et sæt højttalere vil ofte nok have over 20 M2 rum... Og rum er jo også forskellige... Nogen mindre rum hvor væggene er lavet af gips, absorbere bassen meget, og der kan det måske gå... Opstilling og møblering har også meget at sige...
Ellers kan man jo optimere akustikken med nogen absorbenter eller en room correction hvis rummet er mindre end det...
Men pointen er, at der ikke skullle mangle bas op til en 50 M2... Afhængig af rummet selvfølgelig... Nogen rum er der alt for meget bas, og nogen er der ingen bas...
Det er ikke nemt... Min egen lille stue på en 16 M2 er der lige lovlig meget bas på dem, da bassen kobler ret godt til det rum... Men det hjælper jo ikke noget jeg trimmer dem ind til at lyde optimalt i min stue, og så er der for lidt bas alle andre steder...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Hej rockforlife
Nu er det jo nogen halv dyre højttalere, og folk der kaster så mange penge efter et sæt højttalere vil ofte nok have over 20 M2 rum... Og rum er jo også forskellige... Nogen mindre rum hvor væggene er lavet af gips, absorbere bassen meget, og der kan det måske gå... Opstilling og møblering har også meget at sige...
Ellers kan man jo optimere akustikken med nogen absorbenter eller en room correction hvis rummet er mindre end det...
Men pointen er, at der ikke skullle mangle bas op til en 50 M2... Afhængig af rummet selvfølgelig... Nogen rum er der alt for meget bas, og nogen er der ingen bas...
Det er ikke nemt... Min egen lille stue på en 16 M2 er der lige lovlig meget bas på dem, da bassen kobler ret godt til det rum... Men det hjælper jo ikke noget jeg trimmer dem ind til at lyde optimalt i min stue, og så er der for lidt bas alle andre steder...
Mvh Kim
|
|
|
Har du prøvet med transmissionslinje kabinet? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
Har du prøvet med transmissionslinje kabinet?
|
|
|
Nej det har jeg ikke... Det ville blive klædeskabs stort, selv med disse enheder, og så ryger hele konceptet 
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hej perbnil
For at starte med det sidste, så ja, det kan måske godt se sådan ud, og det er også meningen...
|
|
|
Får vi en frekvens karakteristik og se på dem, jeg er lidt skeptisk over de nærmest ikke har nogen baffel dine enheder skaber det ikke lidt ulinariteter? men de er da meget fine nu du sir de ikke vælter, eller version 2 gør ikke ;-)
-dog er det ikke en go ide og låne penge fortiden renten er ikke li frem på vej ned!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
rockforlife skrev:
|
Har du prøvet med transmissionslinje kabinet?
|
|
|
Nej det har jeg ikke... Det ville blive klædeskabs stort, selv med disse enheder, og så ryger hele konceptet 
|
|
|
Nå ja ok. Jeg tænkte på, du ved? Ligesom Rega laver det. Jeg har selv et sæt Rega R7, hvor der sidder en 7" basenhed i et quarter wave transmission line system. Men det er måske ikke noget man bare lige laver? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Desuden er de meget flottere i virkeligheden end på et billede, og bankerne er helt vilde med at låne penge ud! 
|
|
|
Hej Neeper .... kan rigtigt god lide din tiltro til dit eget produkt - sådan skal det være ... og ja, bankerne er vilde med at låne penge ud. 
Glæder mig til at høre dine højttalere på et tidspunkt, men desværre bliver jeg aldrig kunde, da jeg hører til samme stædige "vil selv" type som dig selv. Med andre ord ... jeg bygger selv! (på 32. år) 
Er du med i München her i maj? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra min hifi erfaring (ikke at jeg er teknikker på nogen måde) virker denne specielle quarter wave transmission line, som det absolut bedste, inden for basgengivelse, jeg har hørt. Derfor undrer det mig, at der ikke er flere producenter der benytter det system?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og vil lige slå fast med 7" basser!! Det er ikke for at hverken underkende, eller latterliggøre dine højttalere! Slet ikke! __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
| Ud fra min hifi erfaring (ikke at jeg er teknikker på nogen måde) virker denne specielle quarter wave transmission line, som det absolut bedste, inden for basgengivelse, jeg har hørt. Derfor undrer det mig, at der ikke er flere producenter der benytter det system? |
|
|
Ja, man gik bort fra det for mange år siden... Rygterne var jo, at det var meget dyrt at lave sådan en kasse, men nogen skillevægge i en firkantet kasse er nu slet ikke så svære at lime i... Dog kan de være dyre at udvikle, da der skal mange forskellige prototype kabinetter til, før man rammer rigtigt...
Nu er jeg jo ikke tilhænger af firkantet kasser og masser af dæmpe materiale som der jo skal i sådan nogen... Så det kommer jeg aldrig til at lave...
Men spørger du 1000 forskellige højttaler konstruktører hvordan man laver den bedst mulige højttaler, så får du 1000 forskellige svar...
Mit bud er det her... Og misforstå mig ikke... Jeg siger der kan være for meget bas i rum under 20 M2 men der er jo ikke ensbetydende med den er dårlig... Impuls responcen er så optimal den kan være, så er der problemer med bassen, så er det rummet der er problemet.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |