Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Neeper Acoustics - Nyt High End mærke! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Skulle lige se linket som du TRX850 kom med,og kan kun sige at smag og behag jo er forskellig

syntes at neepers højtalere er væsentligt flottere   en de store skrumler på linket.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Skulle lige se linket som du TRX850 kom med,og kan kun sige at smag og behag jo er forskellig

syntes at neepers højtalere er væsentligt flottere   en de store skrumler på linket.

Flemming

Ja men hver mand sin smag.

Nu har de også valgt noget der er smæk i.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Flemming

Nu handlede det jo ikke om ''flottest''... Men om ''kompromisløs''. Neeper efterspurgte andre konstruktioner, der er virkelig, virkelig gennemførte og hvor det ikke bare er ''lidt kunstlæder og en fod i noget sort jern'', der er lavet for at peppe designet... I den sammenhæng må synes jeg da i den grad, at dem jeg linkede til er kompromiløse. Designet er en helt anden sag...

Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Fl.D.P skrev:

Flemming

Nu handlede det jo ikke om ''flottest''... Men om ''kompromisløs''. Neeper efterspurgte andre konstruktioner, der er virkelig, virkelig gennemførte og hvor det ikke bare er ''lidt kunstlæder og en fod i noget sort jern'', der er lavet for at peppe designet... I den sammenhæng må synes jeg da i den grad, at dem jeg linkede til er kompromiløse. Designet er en helt anden sag...

Morten

Hejsa Morten.

Okayy,den missede jeg så lige da jeg umiddelbart som skrevet tænkte på designet

og så er det jo en helt anden sag.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Neeper skrev:
Olsen skrev:
Neeper skrev:

Men ser man på produktet så findes der heller ikke noget på markedet til under 100K (eller... uanset pris faktisk..) der er mere gennemført end de er...

Hård påstand..? Ja, men sig frem hvis nogen af jer kender til noget der kan matche det...

Mvh Kim

Der må da være noget, der kan slå dine Neeper højttalere ;)

Hvad med "Jamo R 909"? - den er jo ifølge dem selv verdens bedste højttaler, men koster selvfølgelig også en pæn sjat penge ;)

Hej Olsen

Jeg har helt tiden fastholdt at man da naturligvis kan finde noget der kan slå mine på enkelt parametrene...

Men hvis du skal finde et produkt hvor design, materialer og naturligvis performance går op i en højere enhed, hvad er der så på markedet..? Sonus Faber laver da nogle meget flotte ting, men lidt kunst læder på fronten, og en tynd jernplade med noget sort pulverlak som fod, er altså ikke sådan rigtigt lækkert i min verden...

De eneste der laver noget der er lige så voldsomt er Magico, men der kan man jo så måske diskutere om designet er sådan rigtigt lækkert... 

Jeg kender ikke til noget der er så gennemført som mit er, hvilket jo også var min oprindelige ambition...

Hej Kim,

Her er et bud på en konstruktion, hvor design, materialer og performance er sluppet helt fri, og det virker temmelig gennemført...

http://www.positive-feedback.com/Issue20/dkdesignsf7.htm

Naturligvis med nogle andre design-præferencer end for din konstruktion, men jeg synes nu, at de har givet den gas med de dér højttalere...

Hilsen - og stort tillykke,
Morten

Hej Morten

Ja, jeg kender godt de højttalere, og kan mildest talt ikke forstå hvorfor de kaster så mange penge i en masse alu, uden at, efter min mening, have lavet designet færdigt... Alene enhedernes placering ser fuldstændig tilfældigt, og amatør agtigt ud... Det kan umuligt have være nogen med æstetisk sans indblandet i det projekt...

Men som sagt min bliver overgået på enkelt parametrene, og disse indeholder da meget mere aluminium end mine... Men der er også en større motor i en Scania lastbil end der er i en Aston Martin V8 Vantage, men jeg tager altså den sidste alligevel...

Nogen har det vildeste kabinet, eller de bedste enheder, eller det flotteste design, men hvor er produktet hvor alt går op i en højere enhed..?

Som jeg skrev, design materialer og performance... Jeg så disse højttalere i Las Vegas, og det ser altså slet ikke så lækkert ud IRL som på den 3D tegning... Men ja, en imponernende mængde aluminium... Og så kan jeg simplethen ikke forstå hvordan de kan finde på at anvende en gammel 18W/8542 som mellemtone... Den kan efter min bedste overbevisning slet ikke spille mellemtone, og den ligner noget der er revet ud af en gammel B&O radio... Holfi kunne trylle den til at spille ved at smøre den ind i en masse Araldite, og skære det meste af spideren væk, men i standard udgaven kommer der altså ikke meget lyd ud af den tynde bløde papir membran...

Mvh Kim   

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Indlæg slettet

jfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Enig med Kim!

De højttalere fra DKDesign mangler fuldstændig klasse. De er rå som en Scania....men ingen klasse!

Er der nogen som kan låne mig ca. 40.000

Til top Vis jfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfreak

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej Jakob

Min amerikanske distributør er ved at arrangere en test i Stereophile, og de skal have første produktions par over, serienummer 0001, så der også er lidt historie i det...

De får lovning på, at de er de første i verden der kommer til at publicere en test, af det første produkt fra dette mærke...

Så der kommer ikke nogen test andre steder, før en gang ude i fremtiden...

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hej Jakob

Min amerikanske distributør er ved at arrangere en test i Stereophile, og de skal have første produktions par over, serienummer 0001, så der også er lidt historie i det...

De får lovning på, at de er de første i verden der kommer til at publicere en test, af det første produkt fra dette mærke...

Mvh Kim

Lyder spændende. Det blad må jeg eje den dag testen lander der i.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hej Jakob

Mvh Kim

Neeper, venligst giv lyd når du ved hvilket nummer de rammer

michael100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hej Neeper

Hvor brede og hvor dybe er de?.

kunne ikke lige finde det.

Er de ved og være helt færdige?.

mvh Michael

Til top Vis michael100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michael100

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej Kim...

Er der sket noget spændende nyt, det er ved at være længe siden vi har hørt noget

Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Hej LarsGert

Jeg har lige brugt hele natten på at rode med det igen, og har truffet en hård beslutning her for en time siden...

Højttaleren er nu færdig!

Man kan jo nok rode videre med den i 10 år, og så få den 5 % bedre, men den er så god som den kan blive nu. Jeg fik også lige 18 kabinetter mere fra Hornslet i går, og det endelige filter og de sidste stumper er nu bestilt... Emballage er der også styr på... Såååå... Et meget hårdt og langt udviklingsprojekt kan jeg nu erklære for fuldendt!

De første produktions modeller kan jeg samle om ca. 2 uger, og jeg samler det første endelige sæt med delefilteret inde i kabinettet, her når jeg lige har været hjemme forbi og sove et par timer...

Demoaften(er) kan så afholdes umildbart efter...

Mvh Kim

PS: Havde ikke set dit spørgsmål michael100...

Målene er lidt svære at beskrive da den jo er ret asymmetrisk... Men den er 19.5 cm bred, på det på det bredeste sted, og foden er 24 cm på det bredeste sted... Toppen af kabinettet er 34 cm dyb, men fronten er vinklet 12 cm tilbage i toppen i forhold til bunden... Altså optager den totalt 46 cm i dybden... Bunden af kabinettet er dog kun 28 cm dyb, og bagsiden er dermed vinklet de 6 cm mere bagover end fronten... Altså hælder den 18 cm... Den er 100 cm høj bag ved og 99 cm høj i fronten... Foden er 32 cm dyb, men er forskudt lidt bagud så bundens total dybde er 34 cm...

Der kommer en tegning med mål på hjemmesiden, som desuden også er lige ved at være klar...

Det ville have været meget nemmere at lave en firkantet kasse...

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Jeg har lige brugt hele natten på at rode med det igen, og har truffet en hård beslutning her for en time siden...

Tillykke med denne beslutning . Glæder mig til at opleve den mest omtalte højttaler i DK i nyere tid

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Neeper skrev:

Tillykke med denne beslutning . Glæder mig til at opleve den mest omtalte højttaler i DK i nyere tid

Tak!

Hmm... Ja, jeg går ud fra jeg har skruet folks forventninger lidt i vejret, så må vi jo håbe den kan leve op til dem...

Lyd og højttalere er altid et kompromis... Perspektiv, detailjer, dynamik, transparans, tonal balance, og så har man jo altid forskellig rum akustik og udstyr spændt for... Der er mange variabler... Jeg vil ikke have en over analytisk højttaler, så den er afstemt lidt "varmt"... Den skal kunne spille alt, da jeg selv har en meget blandet musik smag... Rock, klassiks, Jazz osv, den skal helst kunne det hele synes jeg...

Det var ikke nemt, men jeg synes den er der nu... Så må i jo komme forbi og høre om i er enige...

Mvh Kim

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Glæder mig meget til at høre dem. Kommer du på KT messen? 
Og giv lige lyd når der kommer en anmeldelse eller smide den på hjemmesiden,,,

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Audi A3 skrev:
Neeper skrev:

Tak!

Hmm... Ja, jeg går ud fra jeg har skruet folks forventninger lidt i vejret, så må vi jo håbe den kan leve op til dem...

Lyd og højttalere er altid et kompromis... Perspektiv, detailjer, dynamik, transparans, tonal balance, og så har man jo altid forskellig rum akustik og udstyr spændt for... Der er mange variabler... Jeg vil ikke have en over analytisk højttaler, så den er afstemt lidt "varmt"... Den skal kunne spille alt, da jeg selv har en meget blandet musik smag... Rock, klassiks, Jazz osv, den skal helst kunne det hele synes jeg...

Det var ikke nemt, men jeg synes den er der nu... Så må i jo komme forbi og høre om i er enige...

Mvh Kim

- jamen, glæder mig til at komme forbi til en lytter :)...................dato ?...sted ?

mvh

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Ikke for at lyde utålmodig, men kommer der snart en demodato.... ?

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Sikke noget, nu er hjemmesiden oppe....

Det skal da fejres

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

tssssksk, savlen vælter ud af mundvigen. De speakers ser bare hamrende flotte ud. Tillykke med projektet. Glæder mig til at høre Dem

Og stor ros til din hjemmeside. En meget overbevisende start på dit eventyr !

Hvad var det du sagde at speakerne kom til at koste i DKR ?

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes