Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Neeper Acoustics - Nyt High End mærke! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Hej Neeper! Godt billede!

Hvordan ser den ud indvendigt?

Det må du vente med at se til jeg får nusset mig færdig med hjemmesiden... ;)

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Ja, prisen kommer til at holde...

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hej Andre

Ja, prisen kommer til at holde, den kan jeg jo nok ikke løbe fra... Var jeg et etableret mærke ville prisen på et produkt med så høj en kostpris være over DKK 100.000,-

Den eneste grund til at de kan sælges så billigt er at jeg er ny, og ikke rigtigt har opbygget et distributions net endnu... Dog er det Poul Mathiasen skrev (Citeret af Svend P på side 13) helt korrekt... Der er ikke plads til distributør og forhandler avancer i den pris, og som jeg skrev da jeg oplyste prisen, det er et introduktions "direkte ud af butikken"...

Alle der har lyst kan købe til den pris nu, men den vil blive langt højere lidt ude i fremtiden...

Prisen i USA bliver US$ 12.000 - 14.000 / sæt...

Og ja Olsen, de kommer i Ahorn, Alpi Rose Burl (som Dali Euphonia dog meget mere rød) og Hvid, Sort, og Piano Sort (noget dyrere!) og så den Alpi Namibia Rift som er vist på billeder herover..

Og ja, de er helt bevidst lavet så små som jeg synes man kan, uden at gå på kompromis med lyden, de er 1 meter høje...

Mvh Kim

HVOR meget dyrere forventer du de bliver i sort piano ??.......tusind ? ( bemærk entals-formen  )

mvh

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper Andersen

En piano lakering koster nok ca. 5000 + moms at få lavet på sådan et sæt kabinetter, her i danmark... Og det skal lakeres oven på et færdigt fineret kabinet som allerede har en silkemat lakering, såå, ental går desværre nok ikke i den her sammenhæng...

Jeg skal nok vende tilbage når jeg har en pris... Har lige fundet en til der kan lave det, og skal til at indhente et tilbud på det..

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hej Jesper Andesen

En piano lakering koster nok ca. 5000 + moms at få lavet på sådan et sæt kabinetter her i danmark... Og det skal lakeres oven på et færdigt fineret kabinet som allerede har en silkemat lakering, såå, ental går desværre nok ikke i den her sammenhæng...

Jeg skal nok vende tilbage når jeg har en pris... Har lige fundet en til der kan lave det, og skal til at indhente et tilbud på det..

Mvh Kim

kr. 6.250 !!...................kom hurtigt med iltapperatet ......og hvis du vil slå mig HELT ihjel, siger du at det er pr. højtaler...............

Nå.......det vil jo så næsten være billigere at udskifte resten af stuens møbler i een af de "Ikke-merprisholdige træsorter" så der ikke bliver al for megen stilforvirring i stuen, fremfor at betale denne merpris

mvh

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

psssst...Kim...kan du ikke finde en maler ovre på Heden....som kan male dem...sådan lidt "oraaaaange", du ved ....det behøver vel ikke at være "Københavner-priser", vel

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

He he... Ej, de 5K + moms er for et sæt... Men det er jo min kostpris..  Men der er jo ikke nogen der siger jeg behøver ligge avance på den lakering...

Men hvis du ikke er til finerede kabinetter, så kommer de jo også i silkemat hvid (samme finish som Clic møblerne, er jo lavet på samme fabrik...)

Og jeg har også fået lavet et sæt i silkemat sort... Måske lidt "understated" men ret cool... 

Og de koster det samme som de finerede versioner...

Jeg har ret mange Alpi Rose Burl, og har bedt Hornslet om at holde 10 af dem ovre hos dem... Så kan de nemlig laves om til silkemat hvid, sort eller piano sort...

Mvh Kim 

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Lækkert Projekt .... Du har gang i Kim !

Lidt spørgsmål  ......

1. Ligger data fast .... tænker på følsomhed db/watt. , impedanskurve ?

Hvor besværlig bliver den for forstærkeren ?

2. Optimalt rum .... m2.  ?  mit lytterum er ca. 20 m2 med 2,5 m. til loft.

Placering i rummet ? Hvor tæt kan den f.eks stå fra bagvæggen ?

3. Hvor længe kan det forventes at de ca. 40000 kr./sæt holder ... før

forhøj elsen kommer ?

Håber Du får stor succes med højtallerne !

Mvh.

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej Audio-Kjaer

1. Følsomheden er lav... For ikke at skræmme alt for mange væk må jeg heller overdrive den lidt ligesom alle andre producenter gør, så skal vi ikke bare sige 87 dB / 2.83V. Det kan godt være den ligger 1 dB lavere men sig det ikke til nogen...

Minimum impedansen er 3.8 ohm i bassen, og ligger ellers lidt over i mellemtone/diskant området... Nominelt 4 ohm... De er ikke svære at trække impedans mæssigt, men der skal nogle watt til for at få dem til at sige noget... Det er prisen for at få bas ud af en realativt lille højttaler...

Frekvens gangen er ca. 30 - 50 KHz +/- et par dB...

2. Dit rum er ca. minimum størrelse de kan spille i... Hvis man har et mindre rum end 20 M2 så drukner det i bas... Og hvor langt de skal fra bagvæggen er jo helt individuelt alt efter hvilke materialer vægge, gulv og loft er lavet af, og møbleringen generelt... Og de kan vel følge med op til en 50 M2...

3. Det ved jeg ikke men det er lidt "kriminelt" allerede nu... Der har jo været massiv interesse fra brugerne herinde fra, og derfor synes jeg at jeg ville give folk muligheden for at købe dem... Der kan være nok så mange der er interesseret men der er nok ikke så mange der lige har 75.000,- at klaske på bordet... 

Så for at jump starte salget og få noget omsætning, lavede jeg denne lave introduktions pris...

Men det bliver jo svært at forsvare denne pris over for distributører ret længe... Min amerikanske distributør er allerede oppe og snakke 18.000 US$ (105.000,- DKK) hvilket jeg synes er ret voldsomt... Men ser man på produktet så findes der heller ikke noget på markedet til under 100K (eller... uanset pris faktisk..) der er mere gennemført end de er...

Hård påstand..? Ja, men sig frem hvis nogen af jer kender til noget der kan matche det...

Mvh Kim

michael100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej kim

Nu bliver jeg helt nervøs om min forstærker kan trække dem, har ikke helt så meget forstand på det med db, ved bare jo højere db jo nemmere er de og drive. Men har en Densen b-150 og den er på  2 x 100 watt 8 ohm 

Tror du den kan trække dem.

Synes de er vildt fede dine højtallere

Til top Vis michael100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michael100

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Sort silkemat lyder virkelig nice! Det tror jeg virkelig vil se godt ud sammen med alufronten... Meget stealth!

Hvis man kunne få en helt linær version, altså uden hævning i toppen, er det ligefør de kunne være lækre til lydstudiet...

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej Neeper...

Det er et spændende projekt du har gang i. Det blev faktisk meget pæn i Nambie Rift efter den blev monteret. Syntes den var super fræk da den blev larkeret.

Nu skal jeg bare have samlet en masse af dem, så de kan komme ud til folk. jeg vil selvfølgelig også gerne have en fremvisning af dem engang hvis det er muligt.

Mvh. Lars Ole Thomsen

Hornslet Møbelfabrik

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

lars ole skrev:

Hej Neeper...

Det er et spændende projekt du har gang i. Det blev faktisk meget pæn i Nambie Rift efter den blev monteret. Syntes den var super fræk da den blev larkeret.

Nu skal jeg bare have samlet en masse af dem, så de kan komme ud til folk. jeg vil selvfølgelig også gerne have en fremvisning af dem engang hvis det er muligt.

Mvh. Lars Ole Thomsen

Hornslet Møbelfabrik

Det kræver jo blandt andet at i leverer nogen kabinetter til mig  He he...

Og jo selvfølgelig kan en fremvisning arrangeres...

Og til michael100

En Densen B150 burde sagtens kunne trække dem... Den yder mindst 2 x 200 Watt RMS i 4 ohm, og med 750 VA trafo og 130.000 uF lyt bank burde der være rigeligt smæk på! :)

Mvh Kim 

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Men ser man på produktet så findes der heller ikke noget på markedet til under 100K (eller... uanset pris faktisk..) der er mere gennemført end de er...

Hård påstand..? Ja, men sig frem hvis nogen af jer kender til noget der kan matche det...

Mvh Kim

Der må da være noget, der kan slå dine Neeper højttalere ;)

Hvad med "Jamo R 909"? - den er jo ifølge dem selv verdens bedste højttaler, men koster selvfølgelig også en pæn sjat penge ;)

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:
Neeper skrev:

Men ser man på produktet så findes der heller ikke noget på markedet til under 100K (eller... uanset pris faktisk..) der er mere gennemført end de er...

Mvh Kim

Hvad med "Jamo R 909"? - den er jo ifølge dem selv verdens bedste højttaler, men koster selvfølgelig også en pæn sjat penge ;)

Har de virkeligt skrevet det, eller laver du bare pjatrøv med os.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:
Neeper skrev:

Mvh Kim

Hej Olsen

Jeg har helt tiden fastholdt at man da naturligvis kan finde noget der kan slå mine på enkelt parametrene...

Men hvis du skal finde et produkt hvor design, materialer og naturligvis performance går op i en højere enhed, hvad er der så på markedet..? Sonus Faber laver da nogle meget flotte ting, men lidt kunst læder på fronten, og en tynd jernplade med noget sort pulverlak som fod, er altså ikke sådan rigtigt lækkert i min verden...

De eneste der laver noget der er lige så voldsomt er Magico, men der kan man jo så måske diskutere om designet er sådan rigtigt lækkert... 

Jeg kender ikke til noget der er så gennemført som mit er, hvilket jo også var min oprindelige ambition... Men det er heller ikke noget man ville kunne lave under "normale forhold"... Jeg har siddet og nørdet et helt år dag og nat med at få alting på plads... Det har været hårdt, men når jeg så sidder her og kigger på resultatet må jeg jo nok erkende at det da trods alt har været det værd...

Et vanvittigt projekt, som gik hen og lykkedes... Om det er noget jeg kan leve af på sigt, er dog tvivlsomt, regningerne vælter ind, så der skal da sælges en del før det hænger sammen... Jeg må heller se at kigge på at lave noget der er billigere, men det er sq svært, hvis det både skal se godt ud, og kunne spille...

Den pris jeg har lanceret her, er faktisk export prisen + moms... Og selvom mange er interesseret så går det altså bare hen og bliver volsomt dyrt gennem distributører og forhandlere... Så det sætter jo nok nogen naturlige begrænsninger for hvor store styk tal der kommer på i udlandet, vil jeg tro... 

Mvh Kim

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Olsen skrev:
Neeper skrev:

Mvh Kim

Hej Olsen

Jeg har helt tiden fastholdt at man da naturligvis kan finde noget der kan slå mine på enkelt parametrene...

Men hvis du skal finde et produkt hvor design, materialer og naturligvis performance går op i en højere enhed, hvad er der så på markedet..? Sonus Faber laver da nogle meget flotte ting, men lidt kunst læder på fronten, og en tynd jernplade med noget sort pulverlak som fod, er altså ikke sådan rigtigt lækkert i min verden...

De eneste der laver noget der er lige så voldsomt er Magico, men der kan man jo så måske diskutere om designet er sådan rigtigt lækkert... 

Jeg kender ikke til noget der er så gennemført som mit er, hvilket jo også var min oprindelige ambition... Men det er heller ikke noget man ville kunne lave under "normale forhold"... Jeg har siddet og nørdet et helt år dag og nat med at få alting på plads... Det har været hårdt, men når jeg så sidder her og kigger på resultatet må jeg jo nok erkende at det da trods alt har været det værd...

Et vanvittigt projekt, som gik hen og lykkedes... Om det er noget jeg kan leve af på sigt, er dog tvivlsomt, regningerne vælter ind, så der skal da sælges en del før det hænger sammen... Jeg må heller se at kigge på at lave noget der er billigere, men det er sq svært, hvis det både skal se godt ud, og kunne spille...

Den pris jeg har lanceret her, er faktisk export prisen + moms... Og selvom mange er interesseret så går det altså bare hen og bliver volsomt dyrt gennem distributører og forhandlere... Så det sætter jo nok nogen naturlige begrænsninger for hvor store styk tal der kommer på i udlandet, vil jeg tro... 

Mvh Kim

Har fulgt godt med i tråden og ét imponerende projekt med ét overraskende vellykket resultat (ihvertfald rent visuelt) må jeg tilstå.

Men nu lyder det næsten som om du er ved at tabe modet "lidt..."

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej hell

Ej, jeg giver aldrig op... Den skal nok blive færdig, men det er bare svært når man ikke vil gå på kompromis med noget...

Det har taget alt alt for lang tid, men på den anden side, så er den altså bare ikke færdig før jeg er tilfreds, koste hvad det vil... Selvfølgelig bliver man nødt til at vedtage den er færdig på et tidspunkt, for man kan jo fintrimme de næste 10 år... Men når jeg mener den er 95 % så god som muligt, så er den færdig... Og det er tættere på end nogensiden før...

Der har jo været en hel del forhindringer undervejs, og jeg skal nok lige lave en opsummering af hele forløbet her i tråden, når jeg synes den er færdig...

Mvh Kim

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Hej Nipper

Hvis prisen bliver 14000$ er er der en del spearer der ude, så man skal altid passe på med at sige sådan.

Men forstå dig 100% det er dit hjertebarn

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Olsen skrev:
Neeper skrev:

Mvh Kim

Hej Olsen

Jeg kender ikke til noget der er så gennemført som mit er, hvilket jo også var min oprindelige ambition...

Hej Kim,

Her er et bud på en konstruktion, hvor design, materialer og performance er sluppet helt fri, og det virker temmelig gennemført...

http://www.positive-feedback.com/Issue20/dkdesignsf7.htm

Naturligvis med nogle andre design-præferencer end for din konstruktion, men jeg synes nu, at de har givet den gas med de dér højttalere...

Hilsen - og stort tillykke,
Morten

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum