Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Neeper Acoustics - Nyt High End mærke! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Det skal da blive spændende at høre Neepers endelige version op mod andre konstruktioner. Jeg vil ikke blande sand i det klare vand her på tråden, men vil gerne indskyde at Gamut også bruger lang tid på at lave en ny højttaler. Men ikke så lang tid som Neeper og det skyldes dels at der er flere kompetencer at tage af i firmaet, samt der er en stor erfaringsbunke at tage fra. Vi skal jo ikke starte fra bunden af hver gang vi laver en ny HT.

Neeper ønskes al mulig held og lykke fremover!

25/01/2007, 09.57

Indlæg slettet, på kraftig opfordring fra Jakob Levesen. Han ønsker, som marketingsansvarlig for GamuT, at hans påstande skal stå som den endegyldige sandhed...

Mvh Kim 

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo ret fantastisk.

Men du får det jo til at lyde som om at du selv mener at dine er verdens bedste (altså efter din egen mening) Forstår jeg det ret?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Det lyder jo ret fantastisk.

Men du får det jo til at lyde som om at du selv mener at dine er verdens bedste (altså efter din egen mening) Forstår jeg det ret?

Det finder vi jo snart ud af
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 24 Januar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej Sonny

Verdens bedste... Stortset alle producenter påstår de har verdens bedste produkter... He he... Men det kan alle jo af gode grunde jo ikke ha'...

Jeg vil bestemt ikke påstå, at mine højttalere er verdens bedste, og det mener jeg heller ikke selv de er...

Men de er lavet ud fra et helt klart idé grundlag.

Jeg kan ikke huske om jeg har nævnt dette tidligere i tråden, but here goes:

Hele idéen til dette produkt, og de produkter jeg gerne vil lave i fremtiden, startede da jeg føste gang så den nye 'baby' Aston Martin, V8 Vantage... Den holdt parkeret ude på gaden ved siden af Jaguar / Aston Martin importøren inde på Østerbro... Jeg kiggede kort på den da jeg kørte forbi, og halvejs hjemme vendte jeg om og kørte tilbage...

Jeg kunne simpelthen ikke få den ud af hovedet... Stod ud og beundrede den i over en halv time, og da stod det klart... Jeg tænkte, det er produkter som dette jeg gerne vil lave, inden for Hi-Fi... For helt seriøst, der er ikke noget på markedet der er fuldendt på samme måde som den bil er.. Design, materialer og naturligvis også performance går bare op i en højere enhed...

Den er ikke verdens største eller hurtigste eller bedste bil, men det er den jeg helst ville ha'. Den er bare så formfuldendt, lækker og lækre materialer... Det er en "den må jeg bare eje" ting...

At dømme ud fra den feedback jeg har fået, blandt andet i denne tråd, så synes jeg faktisk at jeg har opnået det jeg satte mig for... At skabe noget som nogen har lyst til at eje, det er jo en meget god forudsætning for at få solgt noget...

Jeg mener ikke der er noget der på de 3 parametre, design, materialer og naturligvis performance, kan måle sig med mit som helhed... Enkelt parametrene bliver overgået af andre, men ikke som helhed... Dette er naturligvis min mening, og det står da frit for at andre mener noget andet...

Jeg er meget svær at gøre tilfreds, men jeg er meget meget tilfreds med det endelige resultat... Både det visuelle, og akustiske... Lyd er når alt kommer til alt jo en smags sag, men jeg mener den er så god som en højttaler i den størrelse kan blive...

Mvh Kim  

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

jeg syntes at du har lavet et lækkert produkt ....hvis ikke jeg boede i campingvogn havde jeg straks været i banken og lånt på min sølle pension

hm overvejer NÆSTEN at flytte så jeg kan købe et sæt

hmmm hifi venlig lejlighed søges gg

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad af udstyr har du brugt til at udvikle dem på ?.

Jeg tænker på om du kun har brugt det du spillet på ved Kt messe.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
Hej

Stengaard skrev:
Hvilket grej er de forresten udviklet på?

Neeper skrev:
Hej Stengaard

Der har været anvendt noget meget stort og dyrt noget til at voice dem på... Men det jeg selv bruger er "kun" GamuT DI150 og CD3 som jeg synes er nogle helt igennem fantastiske produkter :) Men jeg har jeg jo også selv været med til at lave dem, så måske indlysende jeg synes de er gode... :)

Det burde svare på dit spørgsmål Jensen..
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

Anders T
Branchemedlem
Branchemedlem

Thule Audio

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Jeg synes din højttaler ser meget spændende ud. Jeg ved jo af egen erfaring hvor krævende det er at udvikle nye produkter, det ser let og indlysende ud når produktet står færdigt, men inden man er nået dertil har man overvejet 1000 ting. Hvis du griber salget rigtigt an, er jeg sikker på du kan få succes.

hilsen

Anders (din gamle chef)

Til top Vis Anders T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders T

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
MC955 skrev:
Hej

Stengaard skrev:
Hvilket grej er de forresten udviklet på?

Neeper skrev:
Hej Stengaard

Der har været anvendt noget meget stort og dyrt noget til at voice dem på... Men det jeg selv bruger er "kun" GamuT DI150 og CD3 som jeg synes er nogle helt igennem fantastiske produkter :) Men jeg har jeg jo også selv været med til at lave dem, så måske indlysende jeg synes de er gode... :)

Det burde svare på dit spørgsmål Jensen..

Oki tak havde overset den.

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

hifihuset.dk skrev:
Det skal da blive spændende at høre Neepers endelige version op mod andre konstruktioner. Jeg vil ikke blande sand i det klare vand her på tråden, men vil gerne indskyde at Gamut også bruger lang tid på at lave en ny højttaler. Men ikke så lang tid som Neeper og det skyldes dels at der er flere kompetencer at tage af i firmaet, samt der er en stor erfaringsbunke at tage fra. Vi skal jo ikke starte fra bunden af hver gang vi laver en ny HT.

25/01/2007, 09.57

Indlæg slettet, på kraftig opfordring fra Jakob Levesen. Han ønsker, som marketingsansvarlig for GamuT, at hans påstande skal stå som den endegyldige sandhed...

Mvh Kim 

Sanhed ?

michael100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

hvad med demo aften, Neeper. Var det ikke sidst i januar.

eller er det bare gået forbi min næse.

Til top Vis michael100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michael100

Momsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2006
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

michael100 skrev:

hvad med demo aften, Neeper. Var det ikke sidst i januar.

eller er det bare gået forbi min næse.

Ja vi venter spændt på en dato

www.MomsenDesign.com
Til top Vis Momsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Momsen Besøg Momsen's Websted

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Anders T skrev:

Hej Kim,

Jeg synes din højttaler ser meget spændende ud. Jeg ved jo af egen erfaring hvor krævende det er at udvikle nye produkter, det ser let og indlysende ud når produktet står færdigt, men inden man er nået dertil har man overvejet 1000 ting. Hvis du griber salget rigtigt an, er jeg sikker på du kan få succes.

hilsen

Anders (din gamle chef)

Hej Anders

Mange tak for din positive tilbagemelding :) Og du om nogen, ved hvor svær jeg er at gøre tilfreds, så du kan nok forstille dig hvordan mine leverandører har måtte lide i dette projekt... :)

Men nu begynder det at ligne noget... Det tog så også dobbelt så lang tid som planlagt, og var alt alt for dyrt at udvikle, som Poul Rossing da også havde spået det ville være... Men jeg giver ikke så let op...

Ja, det med salget er svært, men heldigvis har jeg fundet en meget seriøs amerikansk distributør som forstår det jeg har lavet, og har kontakter hos de helt store Hi-Fi blade... :) Så det kan jo være der kommer nogle tests, og såfremt de skriver noget pænt, så kan det jo nok være en meget god indgangsvinkel til at komme ind hos en del distributører rundt omkring i verden...

Mvh Kim

PS: Med hensyn til demo aftener, så bliver det først om nogle uger... Jeg venter stadig på nogle stumper der skal prøves af i filteret, omend jeg da bare kunne sige den var færdig nu... Det er tæt på, men jeg tror stadig der kan hentes en smule mere vellyd ud...

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:
Neeper skrev:
Runetheman skrev:

Hey Neeper - nu kender du jo Gamut vældig godt - hvordan spiller dine små lækre sataner op imod f.eks. L5'eren og L7'eren?

Mvh Rune

Men det er jo en noget mindre højttaler end en L5... Helt bevidst, da den er ret stor... Magnet systemerne er samme størrelse på mine 5.5" basser, som de 6.5" i GamuT, det er kun membranen der er lidt mindre og de koster det samme i indkøb (eller.. træfiber membranen i mine er faktisk lidt dyrere). Et større kabinet koster ikke meget ekstra. Men 6.5" enheden skal bruge dobbelt så meget luft som 5.5" enheden, og dermed ville det blive en stor bamse..

Hej, jeg venter spændt på en hjemmeside

Ville man ikke med stor fordel kunne benytte sig af neodymmagneter til 5.5"'erne og på den måde gøre det lettere for enhederne at "ånde" bag til? - noget du har talt om tideligere i tråden.

Har det været oppe at vende eller er det ikke muligt for tymphany at fremstille sådan nogle?

mvh.

Adamfelix

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hej Neeper / Kim

Med al respekt for dit arbejde, tror du ikke snart at du skal "komme ud af busken" med dine højtalere.......kan se at det er over 3 måneder siden at denne tråd startede, og hvor du praktisk talt var færdig med dem....men forstår at du stadig/fortsat "lige" vil finpudse højtaleren...nu delefiltret.....- mis forstå mig ikke, men er du ikke bange for at det vil blive "The neverending story"  ...for man / du kan jo i teorien blive ved i det uendelige med at "finpudse"......og der skal jo også være lidt forbedringer når du engang skal lancere en "Mk II" version", ikk'

Kort fortalt; jeg er pi_ _ _ nysgerrig efter snart at komme til at give dine højtalere et lyt....så skyyyyynd dig at blive færdig...........

( Iøvrigt vil jeg da håbe at de også vil komme i sort pianolak - de viste træ-sorter ser da skønne ud...meeeen sort piano ER bare klasse!! ).

mvh

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper

Det kan der jo være noget om... At udvikle sådan et produkt, tager altid meget meget længere tid end man planlægger...

Jeg var lige ved at skulle have de første kabinetter fra Hornslet leveret da jeg introducerede Neeper, men så blev nogle af Alpi finerne forsinket, og så blev jeg desværre rykket noget frem i systemet...

Jeg ville for alt i verden også gerne om de havde været klar for måneder siden, men der er bare ikke noget at gøre ved det... Det gode ved det er, at jeg har haft tid til at forbedre den løbende, og den endelige version kan du anse som en faceliftet, Mark II Special Edition i første hug... ;)

Jeg har egentlig heller ikke lyst til at lave facelift... Når den er færdig så er den færdig, og så skal den være sådan de næste mange år... Jeg vil heller bruge tiden på at lave nogle nye modeller, mindre, større og center og baghøjttalere og sub...

Mens jeg venter på de sidste dele til den første produktion, kan jeg jo lige så godt prøve om der kan vrides lidt mere performance ud... De skal jo også helst ha' så gode test som muligt i magasinerne rundt omkring i verden...

Mvh Kim

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej Adamfelix

Havde jeg overset dit spørgsmål...

Hvis Tymphany skulle lave den 15W med neo magneter, skal de jo starte næsten forfra... Man kunne selvfølgelig erstatte den ferrit magnet med nogle små runde neo magneter, såsom Focal gør, men det er ikke ubetinget en fordel med mere magnet kraft...

Det vil resultere i lavere Qes og dermed lavere Qts, og det er lavt nok i forvejen... Og med den frontbaffel jeg har lavet, er luftflowet ikke noget problem...

Så... Man kunne nok hvis man startede helt fra bunden lave en lidt bedre enhed med neo magneter, men det vil koste en krig at lave... Så det er nok ikke noget jeg lige får dem til, der er jeg alt for lille en kunde...

Mvh Kim 

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Kim; - jeg har fuld forståelse for at du gerne vil finpudse på dine "små babyer"......især taget i betragtning af at du forventer at et - eller flere - store hifi-blade vil teste dem......en god anmeldelse er jo guld værd - her i direkte betydning

- og skulle denne sidste trimning foregå imens at du alligevel afventer at andre led i kæden bliver færdig, så er det jo ikke kun forståligt, men "godt tænkt" ....og fint at du lancerer en Mk II Ltd. & Speciel Edition i din første serie

- hvordan ser det ud med en evt. finish i sort piano ?...

M.v.h. - og fortsat god arbejdslyst 

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

hifihuset.dk skrev:

25/01/2007, 09.57

Mvh Kim 

Jakob / sorthvid kan nu ellers godt lide at kritisere andre og deres valg, men nu må man åbenbart ikke sige noget, der ikke lige passer manden. Det er da et stilskifte, der vil noget.

Til topic:

Jeg ser meget frem til at høre sine speaker, Neeper. Designmæssigt er det noget af det flotteste jeg har set. Man kan virkelig se at du har brugt tid ved tegnebrættet, og det er givet godt ud. Med valget af enheder tegner det til at blive rigtig godt. Lad der nu ikke gå for lang tid igen!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

jeg syntes stadig de er lækre og har fuld forståelse med at du finpudser

enhver selvgygger ved hvor meget man kan ændre ...og at man altid liiige skal prøve en ændring

glæder mig til at se de nye modeller du vil bygge ...kan du komme med et par hints til opbygningen

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes