Forfatter |
|
Nene Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2015 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 10 Marts 2015 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg har fuldt med i debatten på denne side i en del år men har først oprettet en profil i dag. Jeg har brug for hjælp til følgende:
Har netop købt et sæt Advance Acoustic X-preamp og X-A160 effektforstærker i Tyskland. Mit problem opstod, da jeg havde spillet
på det nye setup i ca. et kvarterstid, ville jeg prøve min Riaa i stedet for det indbyggede Riaa MM modul. Nu kunne jeg så ikke få
tændt effekt forstærkeren. Den tændte og gav det sædvanlige kliklyd som når forstærkeren er klar men slog derefter fra og gik i
Standby mode. Jeg kontaktede butikken og fik at vide, at jeg skulle fjerne alle tilslutninger til effektforstærkeren og så prøve at
tænde for den. Det virkede ikke, det samme som ovenfor skete igen. De bad mig derfor om at returnere effektforstærkeren for en
ombytning. Jeg er i dag blevet kontaktet af butikken som oplyser, at forstærkeren intet fejler hos dem.
Nu oplyser de mig, at det før er sket med tysk hifi på Danske strømnet, at der er problemer med strømmen og at jeg skal tilslutte
effektforstærkeren udenom samledåser mv og direkte i en stik kontakt? Det prøvede jeg allerede inden jeg sendte den retur men
de insisterer på, at det er det som er problemet.
Har nogle af jer kloge hoveder hørt om dette før og om der er noget om snakken eller hvad sker der? Beklager min lange forklaring
men håber virkelig, at nogen kender til problemet.
Mange Hifi hilsner
Peter
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 10 Marts 2015 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg også været ude for med en vincent sp331 den ville lige pludselig ikke starte op og det var lige meget hvad vi gjorde.
Men næste dag kunne pludselig den godt alligevel. Jeg tror det var et sikrings kredsløb der er blevet aktiveret, Men når så den har stået et stykke tid
så virker det hele igen
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
Til top |
|
|
Nene Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2015 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Real Wiz
Tak for dit svar! Var det så sådan, at du efterfølgende ikke oplevede problemer eller skiftede du til anden forstærker?
På forhånd tak for svar.
Venlig hilsen
Peter
|
Til top |
|
|
Lars Nielsen Branchemedlem

Diyhifi.dk
Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 10 Marts 2015 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nene skrev:
Hej alle!
Jeg har fuldt med i debatten på denne side i en del år men har først oprettet en profil i dag. Jeg har brug for hjælp til følgende:
Har netop købt et sæt Advance Acoustic X-preamp og X-A160 effektforstærker i Tyskland. Mit problem opstod, da jeg havde spillet
på det nye setup i ca. et kvarterstid, ville jeg prøve min Riaa i stedet for det indbyggede Riaa MM modul. Nu kunne jeg så ikke få
tændt effekt forstærkeren. Den tændte og gav det sædvanlige kliklyd som når forstærkeren er klar men slog derefter fra og gik i
Standby mode. Jeg kontaktede butikken og fik at vide, at jeg skulle fjerne alle tilslutninger til effektforstærkeren og så prøve at
tænde for den. Det virkede ikke, det samme som ovenfor skete igen. De bad mig derfor om at returnere effektforstærkeren for en
ombytning. Jeg er i dag blevet kontaktet af butikken som oplyser, at forstærkeren intet fejler hos dem.
Nu oplyser de mig, at det før er sket med tysk hifi på Danske strømnet, at der er problemer med strømmen og at jeg skal tilslutte
effektforstærkeren udenom samledåser mv og direkte i en stik kontakt? Det prøvede jeg allerede inden jeg sendte den retur men
de insisterer på, at det er det som er problemet.
Har nogle af jer kloge hoveder hørt om dette før og om der er noget om snakken eller hvad sker der? Beklager min lange forklaring
men håber virkelig, at nogen kender til problemet.
Mange Hifi hilsner
Peter |
|
|
Spændingen i vores danske stikkontakter kan om aftenen falde til 215V, og det kan være for lavt til nogle apparater. Det er dog kun et problem hvis apparatet er dårligt designet.. I manualen kan du se hvad forstærkeren har behov for, og så kan du herefter kontrollere din kontakt med voltmeter.
__________________ MVH
Lars Nielsen
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 10 Marts 2015 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var/er ingen problemer med den igen.
jeg solgt den igen men jeg har faktisk lyttet til den så sent som i dag. jeg tror det opstår når de har stået ubrugt et stykke tid
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
Til top |
|
|
dMITIj Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 10 Marts 2015 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne evt. prøve at tage kontakt til http://musiklageret.com/ som bla. forhandler Advance Acousticc i DK, måske de ved et eller andet
|
Til top |
|
|
Nene Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2015 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Tak for svarende! Jeg har netop fået besked om, at forstærkeren er afhentet af UPS og at jeg får den retur i morgen. Så vil jeg
selvfølgelig på på ny, at se om ikke den skulle virke nu, er dog en smule nervøs
Jeg skriver selvfølgelig tilbage når jeg har afprøvet forstærkeren igen. Jeg håber virkelig, at det bare spiller for i det kvarter som
den virkede, var det den bedste lyd som jeg har hørt på nogle af de forstærkere som jeg har haft men selvfølgelig har jeg også kun
haft integrerede forstærkere til den halve pris :-)
Mange hilsner
Peter
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 11 Marts 2015 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dMITIj skrev:
Du kunne evt. prøve at tage kontakt til http://musiklageret.com/ som bla. forhandler Advance Acousticc i DK, måske de
ved et eller andet  |
|
|
Det er vel en mulighed man bevidst fravælger ved at handle i Tyskland ?
|
Til top |
|
|
dMITIj Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2015 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nene Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2015 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stanley
Ja men når du nu kan få varen, (som i øvrigt er præcis den samme som i Danmark) til kr. 2.000,- billigere i Tyskland, så er det vel
simpelt nok. Det er en vare man køber i på det "frie" marked i EU". Derfor bør varen vel være den samme. Jeg har aldrig hørt, at
der er forskel på designet i hifi grej købt i Tyskland eller Danmark. Indrømmet det er langt mere besværligt, at returnere varer til
Tyskland end til Danmark men det var ikke det mit oprindelige spørgsmål gik på.
Det hel bunder sikkert i "skod" el i etagebyggeriet her i Ørestaden!
Hygge og ingen dårlige vibes herfra!
Venlig hilsen
Peter
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 11 Marts 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nene skrev:
Hej Stanley
Ja men når du nu kan få varen, (som i øvrigt er præcis den samme som i Danmark) til kr. 2.000,- billigere i Tyskland, så er det vel
simpelt nok. Det er en vare man køber i på det "frie" marked i EU". Derfor bør varen vel være den samme. Jeg har aldrig hørt, at
der er forskel på designet i hifi grej købt i Tyskland eller Danmark. Indrømmet det er langt mere besværligt, at returnere varer til
Tyskland end til Danmark men det var ikke det mit oprindelige spørgsmål gik på.
Det hel bunder sikkert i "skod" el i etagebyggeriet her i Ørestaden!
Hygge og ingen dårlige vibes herfra!
Venlig hilsen
Peter |
|
|
Det er jeg helt enig i, og det var heller ingen kritik af at du har valgt at handle i Tyskland. Og jeg tror heller ikke at det er årsagen til dit
problem.
Jeg har aldrig købt hifi over internettet, men jeg har da købt forskelligt computerudstyr. Men det er sket efter et bevidst fravalg af
service fra lokale forhandlere. Jeg har haft pc i ca 30 år, og har aldrig oplevet et defekt mainboard. Jeg har oplevet flere fejl på
harddiske, cdrom og lign. men det har jeg så skiftet selv. Og hvis det skulle ske i garantiperioden ville jeg bare se bort fra garantien og
betale selv fremfor at skulle undvære pc i længere tid og have besværet med at indsende pc´en.
Så min pointe var bare at man vælger selv om man vil spare penge og handle hvor det er billigst eller man vil betale lidt mere for at få
service fra den "lokale" forhandler hvis behovet opstår. Det er så individuelt hvad man vælger og altså også forskelligt efter hvad man
køber. At jeg skelner mellem hifi og pc, skyldes så primært at jeg aldrig ville købe hifi uden at lytte først. I det frie marked er der andre
faktorer end prisen der bør afgøre vores valg. Men jeg respekterer naturligvis din ret til selv at vælge.
Hvis jeg i en situation som du nu er havnet i skulle vælge at få en forstærker testet hos en lokal forhandler, ville jeg forvente at få en
regning for undersøgelsen.
Det første du bør gøre hvis der stadig er problemer er dog at få målt netspændingen når den slår fra. Det kan du gøre selv med et billigt
multimeter.
|
Til top |
|
|
Nene Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2015 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Så fik jeg forstærkeren retur i dag men med samme resultat. Butikken i Tyskland fortalte, at da de modtog den retur og satte den
til, sprang sikringen som sidder bag en låge på bagsiden. Efter at de skiftede den virkede forstærkeren perfekt. De siger, at de har
testet den morgen middag og aften i deres showroom uden problemer. Vi har været i telefonisk kontakt med dem hvor de også
fortalte at måske havde vi "for meget" strøm i lejligheden. De har bedt os prøve at tilslutte den hos naboen hvis muligt. Dette giver
dog det samme negative resultat. Forstærkeren tænder i ca. 3 sekunder og går derefter på standby.
Nu har vi bedt om retur sedler fra UPS, både på power og pre amp da vi ikke har lyst til at prøve mere. Nogle af jer har skrevet at
vi skulle prøve at kontakte musiklageret men jeg kan desværre ikke finde nogen mail til dem. Der står bare på deres hjemmeside at
der snart kommer en ny? Under alle omstændigheder er vi dog nok kommet til den konklusion, at den model som musiklageret evt.
sælger er præcis den samme som bliver solgt i Tyskland og så er vi jo lige vidt.
Venlig hilsen
Peter
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3371
|
Sendt: 12 Marts 2015 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nene.
Du har al mulig grund til at have mistillid til firmaets forklaring. At sikringen springer, når de sætter strøm til apparatet er et tydeligt tegn på, at der er alvorlig fejl i det. En periodisk fejl, tydeligvis. Har du for meget strøm, eksempelvis at installationens nulledning er hoppet af, så du får 380 volt på apparatet vil øjeblikkelig betyde at alle øvrige apparater opfører sig underligt eller brænder af. Et apparat skal kunne klare afvigelser på +-10% og i Danmark kan du være sikker på at det holder. Ikke mindst i en ny installation.
|
Til top |
|
|
dMITIj Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2015 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan finde info her, hvis du vil i kontakt med dem:
http://www.dba.dk/forstaerker-advance-xi-1000/id-94972244/
hvis jeg var dig og du stadigvæk vil have Advance Acoustic kunne du jo kontakte dem og spørge om du kan få et sæt hjem til demo og se om du
har samme problem.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 12 Marts 2015 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kontakte den danske forhandler, kunne være du blev overrasket over den kundemindethed mange i dag besidder  Det Advance jeg har
hørt, har absolut været ok. Ellers er der også forhandlere i Køvenhavn der har godt grej, uden man behøver at blive ruineret
Med venlig hilsen
Birger
|
Til top |
|
|