Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: B&W 682s2 forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

Min kærestes forældre skal ud at bruge lidt penge på et sæt højtalere og en forstærker, hvorfor de derfor har været i HiFi-klubben og fået vist følgende:

B&W 682 S2
Denon Ceol N9

Min eneste bekymring er dog, at den forstærker virker noget "lille".
Den har godt nok rigtig mange features, hvilket jeg tror de vil kunne lide, men hvor gode de 2x 65watt er til sådan et sæt højtalere er jeg dog ikke 100% på.
Har dog læst, at de skulle klare sig fint med få watt, men at de derfor ikke vil kunne bruges fuldt ud.

Vil gerne lige hører jeres mening. :)

Skal siges, at jeg skal med dem ned på lørdag for at høre dem, men vil gerne lige have lidt viden inden jeg tager med dem.

Hilsen
Gerner
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera

Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2015 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Ingen som kan være så behjælpelig at be- eller afkræfte den forstærker? :-)
Nu er jeg ikke den største Hi-Fi fanatiker, men synes stadig det lyder for godt til at være sandt med sådan en "smart" forstærker.

Nu har jeg kun haft én forstærker fra Denon før, og har mine tvivler om, hvorvidt de kan lave forstærkere i forhold til f.eks. Marantz (Som nok er min yndlings).
2x 65 Watt lyder okay, hvis det skulle bruges til et reol system, men nu hvor der er tale om mindre gulvhøjtalere, så synes jeg måske det bliver liiige småt nok.

Håber der er nogen, som har lyst til at guide mig på vej til, at kunne imponerer kærestens forældre.

God aften her!

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Februar 2015 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte faktisk et sæt B&W CM6 på en Bluesound powernode, og til min store overraskelse spillede det faktisk rigtig godt...
Synes jeg da du skal prøve at lytte til, men det kræver jo så at dine forældre kan betjene en smartphone

Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2015 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Er min kærestes forældre, men pyt nu med det.

Havde også læst mig til, at de skulle lyde okay på små forstærkere, men var/er nu stadig i lidt tvivl..

De har alligevel ikke så store krav til lyd, men mere til at det er nemt..

Jeg selv er gået fra en nyere Denon avr-1611 til en ældgammel Marantz Sr8500, som i hvert fald ikke er lige så nem at bruge! Men jeg tager gerne krigen op og får noget bedre, men mere besværligt, hvor mange nok vil have det lidt mere "smarte". ;-)

Siger tak for hjælpen.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Februar 2015 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Der er ingen grund til at være bekymret der. De nye digitale moduler som blandt andet sidder i det system, de har kigget på, er stærkere end man
umiddelbart ville regne det for, og nu er der efterhånden solgt massevis af den kombination netop fordi det går godt sammen. Marantz har iøvrigt et
lignende system, nu da det nævnes, men det ville ikke gøre nogen forskel - det er nemlig samme system men i en anden indpakning.

Den ville ikke anbefales hvis ikke det passede sammen, og så er det samtidigt uendeligt meget mere vigtigt at huske på at systemet ikke er til dig,
men til dem, og det er overvejende sandsynligt at det matcher perfekt til deres krav og ønsker. Hverken højttalere eller anlæg indikerer jo at der er
tale om et spil-stuen-op-til-bal system, men derimod en god all-rounder og det tæller oftest højere for de fleste.

Ellers så tag da med dem ned og lytte til det

Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2015 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Det giver jo god mening! Godt at hører at de små systemer har mere juice i sig end man lige går at tror, for ærlig talt, så troede jeg ikke de kunne så meget, udover en masse features.
Måske jeg skulle til at blive noget mere moderne... ;-) Lidt trist at sige i en alder er blot 20..

Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2015 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

De endte med det sæt jeg skrev først i mit topic!
Hørte det dernede, og det lød slet ikke dårligt, så tror de bliver godt tilfredse!

Jeg takker for hjælpen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes