Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 20:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bedre lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hagbard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2015 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Har 2 Beolab 4000 og 2 Beolab 8000 koblet op på et Beocenter 2300. Jeg er simpelthen ikke tilfreds med lyden når jeg ikke skruer højt op. Der mangler gennemslagskraft. Jeg overvejer at skifter Beocenter 2300 ud med et Beocenter 2 da jeg godt vil have noget med DAB. Nu er jeg bare i tvivl om det kan betale sig at fortsætte med B&O da jeg ikke er tilfreds med lyden. Det er vel ligegyldigt hvilket Beocenter jeg har, lyden bliver vel ikke bedre af at skifte?? Er det en sub jeg mangler eller .........
Nogen gode råd til en bedre lyd?

På forhånd tak
Johnny
Til top Vis Hagbard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hagbard

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2015 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Højttalere betyder helt enormt for den færdige lyd - meget mere end elektronikken, som er spændt foran.

Altså: Kildematerialets kvalitet - højttalerne og akustikken bør du interessere dig for. Om du mangler en sub - afhænger vel af, om du mangler dybbas eller ej. "Gennemslagskraft" er vel, med al forlov, et vidt begreb.

Er det lydstyrke? - Dynamik? - saft/smæk i bassen?

Letdrevne højttalere med evne til at gengive området fra 30kHz - 20kHz nogenlunde pænt skulle "do the job" - ville jeg mene.

Vh
Freddy
Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2015 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Hagbard skrev:
Hej

Har 2 Beolab 4000 og 2 Beolab 8000 koblet op på et Beocenter 2300. Jeg er simpelthen ikke tilfreds med lyden når jeg ikke skruer højt op. Der mangler gennemslagskraft. Jeg overvejer at skifter Beocenter 2300 ud med et Beocenter 2 da jeg godt vil have noget med DAB. Nu er jeg bare i tvivl om det kan betale sig at fortsætte med B&O da jeg ikke er tilfreds med lyden. Det er vel ligegyldigt hvilket Beocenter jeg har, lyden bliver vel ikke bedre af at skifte?? Er det en sub jeg mangler eller .........
Nogen gode råd til en bedre lyd?

På forhånd tak
Johnny

Dine højttalere har alle indbygget forstærker med de fordele og begrænsninger det giver. Du kan således ikke tilføre dem mere effekt eller dynamiske egenskaber end de allerede har. Dine muligheder ligger i at tilføre højttalerne ekstra bas og diskant ved lave niveauer for at kompensere for øret manglende evne til at opfatte især bas ved lav lydstyrke. Bang og Olufsen har ellers gennem generationer været kendt for at afhjælpe netop denne "mangel".
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes