Forfatter |
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 16 Februar 2015 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Venner, jeg skal til at omplacere mit anlæg, og vil i den forbindelse gemme min effektforstærker lidt væk (pass labs 30,5) og derfor vil min forforstærker komme til at hænge længere væk end mit bertram kabel er. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har erfaring med at sætte flere af samme eller forskellige ballancerede kabler sammen? altså 2 sæt af en meter kan jo sættes sammen så det nærmest bliver til et sæt af 2 meter. __________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 16 Februar 2015 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren
Selvfølgelig kan du sætte 2 sæt XLR sammen, men om det kan anbefales rent lyd mæssigt det er en anden ting
Jeg vil mene at et kabel på den rette længde er at foretrække, men jeg har aldrig prøvet at sætte 2 XLR kabler sammen.
Jeg mener nok at jeg har 2 sæt af det samme XLR kabel, hvis jeg får tid og lyst, så kunne jeg da godt lige prøve at lave en A/B
mellem et og to sammen satte - Det kunne ligefrem blive spændende at høre __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Janhp Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 16 Februar 2015 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren! Der er absolut intet hørebart tab, ved at sætte 2x1 meter kabel i forlængelse af hinanden. Mvh. Jan H.Pedersen
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 16 Februar 2015 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det i mit tilfælde et alm kvalitets phonokabel, men jeg har nogle fine forgyldte kobber phono muffer og dem har jeg brugt til at sætte 2 ens kabler sammen med, så jeg fik 2 meter ud af det, og der var ikke nogen hørbar forringelse at spore.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 16 Februar 2015 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt. Ja prøv lige det Pierre  og meld tilbage. nu har jeg også gået med snot i ørene de sidste mange måneder, så det kan sku næsten være det samme. måske man kan tweake sit kabel til en anden klang ballance, ved at sætte 2 forskellige kabler sammen. i mit tilfælde bertram med et VDH...
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Janhp Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 17 Februar 2015 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan høre en real forskel, ved at sætte 2 kabler a 1 meter sammen i serie! vil jeg anbefale dig at tilbage levere det defekte kabel tilbage hvor det er købt. Mvh. Jan H.Pedersen
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 20 Februar 2015 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver jeg nød til at sige noget sjovt!
Nogle af jer siger at der ikke er forskel ved at sætte 2 forskellige XLR kabler sammen, så det bliver længere.
Dertil vil jeg gerne opfordre Søren N til et lille experiment. I siger det ikke er hørbart........ Dertil siger jeg så:
Tag dit Bertam kable og sæt sammen. Så er det 2 meter - Derefter sætter du det til højre kanal.
Tag så din Van Del Hul kabel og sæt sammen til 2 meter - Derefter sætter du det til venstre kanal.
Så har du 2 x 2meter XLR kabel, sat sammen af 4 kabler. Er der hørbar klang ballance mellem højre og venstre kanal?
Hvis JA, så er det nok ikke det rette at gøre. Er der ikke hørbar klang ballance mellem de 2 kanaler, så bliv endelig ved med den
opsætning __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 20 Februar 2015 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren
Jeg er overbevist om at du vil kunne opleve forskel på lyden, klart det kræver god elektronik og højttaler men så vidt jeg husker så har du top produkter begge steder
Alle samlinger give forværring selv med de bedste stik, så et kabel vil da være en forværring mindre
Henrik
PS der findes altid folk som ikke har øre eller anlæg til at vise det..... så jeg venter spændt på Pierre oplevelse for her er anlæg og en mand med kritiske øre
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 20 Februar 2015 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forbindelse med mit indlæg lidt tilbage, kan jeg dog sige, at hvis man skal være lidt mavesur, så gav den forlængelse, en lille anelse afrunding af klangen og lidt blødere bas. Men en forringelse, vil jeg dog ikke sige det blev til.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|