| Forfatter |
|
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Jeg tror nu faktisk nok, det er ret interessant, dét der.  |
|
|
Der kan man bare se, kan du uddybe for os uvidende fjolser? Jeg kan se at TO-R er et gammelt dansk mærke, men det er også det hele.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
For de, som bl.a. interesserer sig for gammelt dansk vintageudstyr på rør - er TO-R blandt flere skam en vigtig del af det hele.
Jeg syntes også, da jeg så det - at det måtte være et dejligt sæt og en klassiker.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemli Og hvem TO-R i har købt det????
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
edge skrev:
|
Hvis og jeg gentager HVIS jeg byder på Qxl lottet, skal jeg bruge tuneren, alt andet bliver renset og efterset, og derefter sat til salg igen KlausN tak som byder, i gør det nu heller ikke nemt for mig at overhøre min hjerne

|
|
|
For lige at sikre mig, du får fat i den tuner, vil jeg lige lokke lidt mere: jeg kunne måske være interesseret i Yamaha effekten. Den kunne være meget sjov at tæske mine dalier over nallerne med  |
|
|
Øv, du kom først.
Den spiller rigtig godt den Yamaha ting, og hvis du ikke vil have den, så vil jeg gerne stå som anden aftager.
Bare det hele nu går til et godt hjem
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Zakken: Ja- nemlig - bare det gør det!
Og tillykke Tubemania! Et klassisk sæt TO-R!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad gik jeg glip af?
En S- 15 eller hur?
venligst __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du gik glip af denne TO-R , men du må lege med den hvis du kommer på besøg
mvh

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fantastisk uspoleret ud, tillykke. Den her tråd er godtnok spændende læsning for tiden
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ser da fin ud, men hvad med højtalerne? hvad er det for noget?
Min superphone S-15 røg til en samler for ikke så længe siden. Den var lidt for svag efter min
mening, men ganske vellydende ved moderate lydtryk (hvor ECL'erne ikke kom til at yde mere en
een watt vil jeg tro)
men any way tillykke med den. __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hentet den endnu...så jeg ved ik så meget. Den findes jo med P.P. udgang og hvis man er sk... heldig har den dekoder.
mvh
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu handler denne side tråd jo mest om vintage-spotting andre steder end KSB, men jeg kan nu ikke lade være med at henlede opmærksomheden på en annonce i KSB, hvor der sælges et "beskedent antal" vintage apparater. Der er jo lidt af hvert - må man sige.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=116012
Jeg har intet med annoncen at gøre og kender i.ø. ikke manden.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| Nu handler denne side tråd jo mest om vintage-spotting andre steder end KSB, men jeg kan nu ikke lade være med at henlede opmærksomheden på en annonce i KSB, hvor der sælges et "beskedent antal" vintage apparater. Der er jo lidt af hvert - må man sige. |
|
|
Holy cow :) baseret på et kig på prisniveauet , er det vist ikke vintage, men guld, der sælges ;) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan!
Hvor ser du priserne?
Jeg vil nu sige, at selv om det er vintage, kan det jo godt koste mange penge. Vintage er ikke lig med billig - ellers har jeg sgisme gjort mange dårlige handeler -set ud fra et økonomisk synspunkt.
eller misfortolker jeg dit indlæg?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| Hej Jan!
Hvor ser du priserne? |
|
|
På de link der er til dba
fredmarantz skrev:
| Jeg vil nu sige, at selv om det er vintage, kan det jo godt koste mange penge. Vintage er ikke lig med billig - ellers har jeg sgisme gjort mange dårlige handeler -set ud fra et økonomisk synspunkt.
eller misfortolker jeg dit indlæg? |
|
|
Det ved jeg ikke om du gør, men hvis du tolker mit indlæg som om jeg synes folk tror gammelt herligt grej kan/skal sælges til ublu overpriser så har du fuldstændigt ret.
Så forleden en annonce med en TEAC X2000 båndmaskine - pris 4500..-
(maskinerne blev solgt fra ny for omkring 9k kroner - for 20+ år siden )
Jeg har lige fået 2 foræret ! eneste fejl, begge skulle have ny drivrem, til 120kr. styk !
Så at forlange 4500.- er vist utopi ;)
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
At folk får ting "foræret" eller for den sags skyld finder tingene på et loppemarked, er ikke det samme som, at dette skal lægge kurancen for tings værdi? Hvis jeg fandt en Micro RX-1500 på et loppemarked, så vil det da være en rigtig kedelig ting for alle øvrige ejere af en sådan maskine?
Jeg har i.ø. ikke nævnt termen "ublu overpriser" - Jeg vil derimod mene, at der er en del ting fra fortiden, som ret beset kvalificerer dem til gode priser - af enten konstruktionsmæssige - lydmæssige, sjældenhed eller historiske årsager.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| At folk får ting "foræret" eller for den sags skyld finder tingene på et loppemarked, er ikke det samme som, at dette skal lægge kurancen for tings værdi? Hvis jeg fandt en Micro RX-1500 på et loppemarked, så vil det da være en rigtig kedelig ting for alle øvrige ejere af en sådan maskine? |
|
|
Næ - hvorfor skulle det være det - det kan da næppe reducere ejernes glæde over deres apparat, at andre finder et tilsvarende apparat til spotpris.
Jeg har det dælme da også fint nok ned at snuppe en casettemaskine, og en dynge bånd, til en 100 lap - og ret beset vil jeg da synes det er lidt synd for de, der måske har betalt en tudse for tilsvarende.
fredmarantz skrev:
| Jeg har i.ø. ikke nævnt termen "ublu overpriser" - Jeg vil derimod mene, at der er en del ting fra fortiden, som ret beset kvalificerer dem til gode priser - af enten konstruktionsmæssige - lydmæssige, sjældenhed eller historiske årsager. |
|
|
Det vil altid være at balancere på en knivsæg - at sætte pris på ..... og ting har vel dybest set den værdi, der svarer til den pris man kan opnå
og ja - nogen ting, er jo så eftertragtet, at udbud og efterspørgsel lopper prisen voldsomt i vejret, så må en eventuel køber da så afgjort afgøre med sig selv, og man vil betale prisen eller lade være - gudskelov er der ikke købetvang.
...og jo længere tid man har leget med i det her "game" - jo dygtigere, bliver man vel til at spotte lykkeriddere ......... og hvad galt skulle det gøre, at man gør en eventuelt interesseret opmærksom på at prisen nok er lidt anstrengt ?
sælger man til, i mine øjne ublu priser - må man også leve med risikoen for at andre synes prisen er gal
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Nu handler denne side tråd jo mest om vintage-spotting andre steder end KSB, men jeg kan nu ikke lade være med at henlede opmærksomheden på en annonce i KSB, hvor der sælges et "beskedent antal" vintage apparater. Der er jo lidt af hvert - må man sige.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=116012
Jeg har intet med annoncen at gøre og kender i.ø. ikke manden.
Vh
Freddy |
|
|
 Jeg kender "manden"  det er en fornøjelse, at besøge ham __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
fredmarantz skrev:
| At folk får ting "foræret" eller for den sags skyld finder tingene på et loppemarked, er ikke det samme som, at dette skal lægge kurancen for tings værdi? Hvis jeg fandt en Micro RX-1500 på et loppemarked, så vil det da være en rigtig kedelig ting for alle øvrige ejere af en sådan maskine? |
|
|
Næ - hvorfor skulle det være det - det kan da næppe reducere ejernes glæde over deres apparat, at andre finder et tilsvarende apparat til spotpris.
Jeg har det dælme da også fint nok ned at snuppe en casettemaskine, og en dynge bånd, til en 100 lap - og ret beset vil jeg da synes det er lidt synd for de, der måske har betalt en tudse for tilsvarende.
fredmarantz skrev:
| Jeg har i.ø. ikke nævnt termen "ublu overpriser" - Jeg vil derimod mene, at der er en del ting fra fortiden, som ret beset kvalificerer dem til gode priser - af enten konstruktionsmæssige - lydmæssige, sjældenhed eller historiske årsager. |
|
|
Det vil altid være at balancere på en knivsæg - at sætte pris på ..... og ting har vel dybest set den værdi, der svarer til den pris man kan opnå
og ja - nogen ting, er jo så eftertragtet, at udbud og efterspørgsel lopper prisen voldsomt i vejret, så må en eventuel køber da så afgjort afgøre med sig selv, og man vil betale prisen eller lade være - gudskelov er der ikke købetvang.
...og jo længere tid man har leget med i det her "game" - jo dygtigere, bliver man vel til at spotte lykkeriddere ......... og hvad galt skulle det gøre, at man gør en eventuelt interesseret opmærksom på at prisen nok er lidt anstrengt ?
sælger man til, i mine øjne ublu priser - må man også leve med risikoen for at andre synes prisen er gal
|
|
|
Så ender debatten jo dér, hvor den plejer at ende - nemlig, at tings værdi afgøres af den, som skal købe/opnå tingen - hvor meget er den værd for ham. Så kan man jo sige, at vi andre "bare" skal blande os udenom.
Selvom det kan virke meningsløst, så kunne jeg i princippet sætte en junk-maskine til salg til en milliard og lade den stå i annonce i årevis uden henvendelser - det regulerer vel sig selv?
I eksemplet fra den verserende annonce vedr. prisniveau, så kan man jo tænke, at man i forb. m. et givent apparat ikke selv agter at byde ind - men samtidig være opmærksom på, at andre muligvis vil?
Med andre ord - Hvad har det med os at gøre, hvad andre gerne vil have for deres ting? Hvis det er dyrere end nogen vil betale, så finder tingene vel selv et leje, hvis ejeren ønsker at gå ned i pris = alm. markedsmekanismer.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo men det er nu meget godt at påpege over for evt nytilkomne i vintageforum at godt nok er det noget godt grej men en del af det burde kunne skaffes til det halve - og her taler jeg ikke om lykke fund men i reel handel. Min Garrard 301 med SME3012 fik jeg samlet til 1.500 - det er et lykkefund - havde jeg fundet det samlet til 5.000 havde det været et godt fund - havde jeg givet 12.000 for det havde det været fordi jeg skulle have det her og nu og "money is not an issue" - Kan han sælge et sæt C02+M02 for 4.500 fint men en C02 burde ikke koste mere end 1.000-1.200 kr og en M02 maks 2.000 - alene fordi det er for nyt til at være rigtig vintage og fordi det er fra Alpineperioden som ikke er den mest eftertragtede i Luxman regi (for meget plastik og dårlige komponenter og fremfor alt for små knapper  ) - anyway Jeg ville stedigvæk hellere have sådan et sæt til.4.500 end en ny Harman Kardan surround receiver til 4.500 om ikke andet så alene fordi mc-riaa delen er med stepup trafoer... men ja Freddy og Jan, i bund og grund er vi der hvor vi plejer at være - hvis folk vil give det for det så lad dem om det.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |