Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
Sendt: 14 April 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
Idag fik jeg fat i en Dual 1011 med en v26 rør i bunden.
Jeg har lige haft den åbnet, indeni lagde der en lille fin pose med diagram og loddetråd fra fabrikantens side - meget cool
Pladespilleren fungere desværre ikke = stivnet olie og fedt + mørnet mellemhjul. De to telefunken ECL86 fejler dog
ingenting. Den er så vidt jeg kan se lavet til Keramiske pick-ups. Frygteligt højt output må de have haft, for min pladespiller
skal have en riaa på for at gå igennem. SÅ er der til gengæld også bas = loudness gange 10 - det kan man heldigvis skrue
ned for. Jeg havde lidt håbet det bare var en ganske normal riaa, men hvad stereo røramp er nu ikke dårligt.
Jeg tror jeg sætter den i et flot kabinet og bruger den som amp til der kommer nyt.
Sendt: 14 April 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
fed lille sag louis - overskuelig - er det en stereo el mono?
Stereo. Så det er såmænd cool nok. Det er DIN stik til højtalerne dog ikke. Men det kan fixes. Men ja overskuelig lille sag,
den skal jeg nok få lidt glæde af
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 14 April 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
kom ikke og sige at vintage ikke holde prisen godt - lige nu er der et sæt Coral Flat 8 mk II til 1500 i ksb de kostede 260 kr stk i 83 - og faktisk synes jeg at de er de forlangte 1500 værd selvom det nok er federe at finde dem billigt et eller andet loppeagtigt sted
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Sendt: 15 April 2009 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
kom ikke og sige at vintage ikke holde prisen godt - lige nu er der et sæt Coral Flat 8 mk II til 1500 i ksb de
kostede 260 kr stk i 83 - og faktisk synes jeg at de er de forlangte 1500 værd selvom det nok er federe at finde dem billigt
et eller andet loppeagtigt sted
Mine Coral Beta-6 gik for 880 kroner. De kostede vidst også omkring 200 kr stk dengang
Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
Sendt: 15 April 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
kom ikke og sige at vintage ikke holde prisen godt - lige nu er der et sæt Coral Flat 8 mk II til 1500 i ksb de kostede 260 kr stk i 83 - og faktisk synes jeg at de er de forlangte 1500 værd selvom det nok er federe at finde dem billigt et eller andet loppeagtigt sted
Der er også et par Beta 10 med trådophæng til 1900 kr på KSB. Er det ikke dem Duelund byggede det store horn du har til? Eller var det Flat 10?
Sendt: 15 April 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
jo det var beta 8 og beta10 han brugte han - han fræsede eller drejede både gummi og metalkanten af på forsiden og trådophængte dem - jeg skal prøve at se om "bjørn" ike nævnte noget med ophænget også - de rodede en del med det sammen
Sendt: 15 April 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
jo jeg tror samme sælger har prøvet et par gange - måske skræmmer det folk at se en enhed med korstingsbrodderi i ophænget - de skulle lyde ret forrygende godt - men må endelig kommer i et stort jorn der kan holde dem i et jerngreb - sætter man dem i et basrefleks ligger de ud på gulvet på nul kommer nul -
ar dine beta 6 - jeg troede det var flat 6 du havde?
Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
Sendt: 15 April 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
jo det var beta 8 og beta10 han brugte han - han fræsede eller drejede både gummi og metalkanten af på forsiden og trådophængte dem - jeg skal prøve at se om "bjørn" ike nævnte noget med ophænget også - de rodede en del med det sammen
Sad der Beta 10 i dine Duelund Egoist horn da du fik dem? Det er jo stadig en kilde til undren med de Tannoy enheder du siger lyder så godt i dem
Det lyder sandsynligt at der er pillet ved ophænget også. Der er ikke meget fidus i at bruge trådophæng hvis ophænget er alt for stift.
Sendt: 15 April 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
købte mine duelund horn uden enheder og totalt ramponrede i spånplade ed så mange skruehuller ar man skue tro de havde været med på fasanjagt og så mange udregninger med tush og kuglepen at de kunne have tilhørt niels bohr! - jeg har haft coral flat 10 i - fantastisk tør lyd - men tannoy er højtaleren for mig elsker den diskant .. det store duelund horn kunne tage en beta 10 eller 2 beta 8
Sendt: 15 April 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
jo jeg tror samme sælger har prøvet et par gange - måske skræmmer det folk at se en enhed med
korstingsbrodderi i ophænget - de skulle lyde ret forrygende godt - men må endelig kommer i et stort jorn der kan holde
dem i et jerngreb - sætter man dem i et basrefleks ligger de ud på gulvet på nul kommer nul - ar dine beta 6 - jeg troede
det var flat 6 du havde?
Jeg har helle ikke hørt andet end de skulle lyde knaldgodt. Men jeg tror at dem der køber sådan et sæt Beta, godt ved at
man ikke skal være bange når duelund har pillet ved dem..
Det var skam Beta-6 jeg havde:) Den er bare lidt for spids i diskanten til mig. Og så passede den jo heller ikke helt til
Hornet.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum