| Forfatter |
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjov beauty and the beast kombination - kan man stadig få OM PUer der passer til mørch armen ? Sjov Garrard uden plader under knapperne men med org. strobo lampe - gade vide hvor gammel den er - På pladen plejer der stå om det er en serie 1 (grease bearing) men nu må vi jo gætte __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=108383super fede DC6000 Tannoys med papir/tekstilophæng - fed no nonsens fed lyd og havde jeg bare lige skaldede 6000 kr. var jeg kørt til valby så hurtigt mine små futter kunne bære mig De lyder fantastisk og de lyder endnu bedre hvis de bliver heldt i et 200 liters kabinet køb dem foør din vintagenabo fristes man til at sige - pis hvor det er træls at de kun kommer på når jeg er flad
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg vandt en kasse spolebånd efter jeg havde solgt min spolebåndoptagere, så nu ligger de bare og fylder. Hvis nogen
vil have dem, så kan de afhentes i Herning eller Brande: Santashooter har gjort en hyggestund ud af at tage billeder og
skrive ned
her er listen, de to sidste størrelser er jeg ikke sikre på, men den ene ligner en 5" og den anden er lidt mindre.
7”
BASF LP35 10 stk.
IRISH 601 2 stk.
Scotch Dynarange 203 1 stk.
Scotch 190 1 stk.
Scotch 150 2 stk.
Agfa 4 stk.
Grundig 1 stk.
Tandberg 1 stk.
Agfa bånd fra Møller Jensen Herning 1 stk.
EMITAPE hi-dynamic 1 stk.
Rodebunken (dvs. Uden kasser, men liggende i klar acryl eller i holdere)
EMITAPE 1 stk.
Scotch 1 stk.
B&O 1 stk.
Ukendt 1 stk.
5”
EMITAPE 9 stk.
4”
Emitape 1 stk.
Scotch &nbs p; 1 stk.
Plus lidt tilbehør...
Der er bl.a. også denne spændende Akai endless tape.
Jeg kan ikke kvaliteten på båndenden.
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
så lige disse på qxl
Luk vinduet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentlig lidt ærgerligt med sådan et armrør der begrænser pick-up valget så kraftigt. Man ville næsten blive nødt til at investere i et af de "normale" Mørch armrør.
Men flot er den.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| sjov beauty and the beast kombination - kan man satdig få OM PUer der passer til mørch armen ? |
|
|
Hvis jeg ikke tager fejl kan man bruge alle OM nåle (forparter) i den arm.
Kunne se ud til at OM serien lige så stille bliver udfaset men nåle ville nok kunne skaffes lang tid fremover.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Var jeg ikke lige gået ATC ruten var jeg sikkert blevet slemt fristet.  De ser fede ud.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
r-l-b skrev:
| sjov beauty and the beast kombination - kan man stadig få OM PUer der passer til mørch armen ? |
|
|
Hvis jeg ikke tager fejl kan man bruge alle OM nåle (forparter) i den arm.
Kunne se ud til at OM serien lige så stille bliver udfaset men nåle ville nok kunne skaffes lang tid fremover.
|
|
|
er OM serien ikke den eneste bløde / højkompliante serie de har tilbage - eller? forresten Krenzler - ligenu lytter jeg til denon 103 med de små T5 trafoer i sony udgave - det lyder ikke så anmasende som når man prøver denon 103 i T20 - er der forskel på T5 og T20 på den måde de belaster 103eren - jeg ved godt at T20 er mitcmatch men det troede jeg egentlig også T5 var grunden til jeg lige prøver T5 er fordi de har været væk i næsten 2 år - fandt dem da jeg skulle pille revox ned til vintage træf  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Egentlig lidt ærgerligt med sådan et armrør der begrænser pick-up valget så kraftigt. Man ville næsten blive nødt til at investere i et af de "normale" Mørch armrør.
Men flot er den.
|
|
|
Men omvendt, så får man en perfekt matching mellem arm og pickup, og justeringen af pickuppen for korrekt overhang er dejligt nem... Min erfaring med min ICA-200 enhed er i hvert fald at den klinger flot.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| er OM serien ikke den eneste bløde / højkompliante serie de har tilbage - eller? |
|
|
Hej r-l-b. OM serien ligger på 25cu. 2M serien ligger på 20cu (Red & Blue) & 22cu (Bronze & Black). Derudover kan man også stadig købe 5xx serien (og andre). Se f.eks. hos Williamthakker
r-l-b skrev:
| forresten Krenzler - ligenu lytter jeg til denon 103 med de små T5 trafoer i sony udgave - det lyder ikke så anmasende som når man prøver denon 103 i T20 - er der forskel på T5 og T20 på den måde de belaster 103eren - jeg ved godt at T20 er mitcmatch men det troede jeg egentlig også T5 var |
|
|
T-5 passer rigtigt nok bedre. De giver en belastning på 118 ohm og forstærker signalet x20 hvor T-20 giver en impedans på 30 ohm (for lavt til DL-103) og forstærker x40 (alt forudsat at MM RIAA er på 47k ohm).
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| Men omvendt, så får man en perfekt matching mellem arm og pickup, og justeringen af pickuppen for korrekt overhang er dejligt nem... Min erfaring med min ICA-200 enhed er i hvert fald at den klinger flot. |
|
|
Er ICA-200 ikke en MC - svarende til en integreret MC200? Men det er måske også dén der sidder på armen i annoncen - altså ikke en OM model? Min Exact skal heller ikke justeres i RB700 armen - det er bare at fæstne de 3 skruer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er en mc-200. Men så vidt jeg kan se på billedet i annoncen er tippen af armen sort, og det er den ikke på ICA-200.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu i taler om det må jeg hellere ligge et par billeder ud af min darling, nu da der er kommet en
OM30 på armen.
Hvordan ligger det med silikonen? Hælder jeg bare siliconen ned i karret? Hvor meget? Bare til toppen? eller hvad?
Hvad i alverden er alt den justering til?

|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Siliconen kom originalt i en lille tube fra SME - afmålt nøjagtigt til den rette mængde i karret (FD-200). Toppen klippedes af tuben og tuben "stilledes på hovedet", så siliconen laaangsomt løb ned i FD-200-dæmperkarret. Når Siliconen var løbet ned i karret efter nogle timer, skulle man så finde og montere den korrekte padel, så dæmpningen passede til arm/pic-up-type. dette kan du sikkert læse en hulens masse om på Vinylengine. Om man stadig kan få netop denne tube m. silicone kan jeg ikke svare på.
Al den indstilling er til at optimere armens og pick-up'en arbejdsbetingelser. dette kan sikkert downloades fra vinylengine også. Alle arme skal i et vist omfang justeres i forhold til pick-up og armmasse osv. Jeg har erfaret, at SME-produkter er yderst veldokumenterede på nettet.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 27 Februar 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 27 Februar 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke forforstærkeren er speciel god. Tror det er en PAT 4
Men det er da meget sjovt.
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 27 Februar 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
den kunne være sjov at sammenligne med dit nyerhvervede sæt... men du har nok ret...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| Jo, det er en mc-200. Men så vidt jeg kan se på billedet i annoncen er tippen af armen sort, og det er den ikke på ICA-200. |
|
|
Kan man så udlede at Mørch også producerede et integreret armrør til OM nåle? Nogen der ved dette?
Omtalte annonce.
|
| Til top |
|
| |