| Forfatter |
|
gurup Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må være nogen der får den slags !! der er sikkert en Hifi entusiast som bliver glad,  eller bare en der går op i sport!! penge kan også være en sport !! kig på Ebay måske kommer der en auktion hvor den kan købes ,  og hvis man vil vide hvad priserne ca. er eller bliver ? så bare ind under vedkommes afsluttede auktioner, her står priserne på tingene og det giver et godt indtryk om pris niveauet , og hvor attraktivt det er.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare den ikke bliver solgt fra aalborg til det store udland for en formue - jeg kan ikke bære at se alt det skønne hifi bliver eksporteret -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej der er vist ikke en vej tilbage !! og lidt som arve sølvet der forsvinder, man skal vist være glad for det man har. det kan dog købes bla. her. http://shop.ebay.co.uk/merchant/klonew
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ov der er for 23500 pund eller 200000,- gode danske kroner.
Bare det var mig
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| bare den ikke bliver solgt fra aalborg til det store udland for en formue - jeg kan ikke bære at se alt det skønne hifi bliver eksporteret - |
|
|
Nu er der kun bud på ganske få objekter, men nogle mennesker interesserer sig for klassisk udstyr, andre kun for penge og de sidste er ganske ødelæggende for samlermiljøet
|
| Til top |
|
| |
lwel Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er af en ven blevet gjort opmærksom på at jeg tilsyneladene bliver lagt lidt for had i tråden her .Jeg er ellers ikke aktiv i fora herinde , generelt er der meget kastning med mudder mod andre hvilket jeg ikke gider deltage i .
jeg driver en hobbyvirksomhed som der bliver betalt skat og moms af bare for at det er på plads .
Jeg nærer ikke nogen stor nidkærhed om at en japansk enhed solgt i dk skal blive på danske hænder , jeg ser den faktisk hellere i et fedt horn kabinet i japan end de forbliver i de tit meget håbløse spånskrumler de tit sidder i herhjemme . så jeg mener ikke at en højtalerenhed er det samme som matrikelnumre i sommerhusområder , som jeg ville hade kom på udenlandske hænder .
Jeg importerer en del og ca 35-40 % af det der pt er til salg er faktisk 110volt modeller som aldrig har været i dk , jeg køber en del i samme fora hvor i andre også finder jeres ting .Jeg sælger faktisk også af og til lidt sjovt grej til danskere , dem der har handlet ved godt at det ikke nødvendigt er de priser det står til ude i verden . Forskellen er måske at jeg gerne giver mere for det end det umiddelbart er annonceret til hvis jeg ved at det har større værdi ( både salgsmæssigt og personligt hvis det ikke skal videre ) dvs at jeg ikke kunne finde på at hente en emt i den blå til 1500 ,- uanset hvor den skulle hen
Jeg ved jo at bla r-i-b også af og til sælger sine ting videre , og nogle af tingene kan man følge noget købt meget billigt eller direkte foræret , så der er også en vis fortjeneste på noget af det , hvis man er så ivrig i at være efter mig burde man vel overlade de ting man kommer billigt til til samme pris som man selv har fået dem til , for ellers kan jeg ikke se den store forskel
en anden ting r-i-b så er det irreterende at tingene bliver blæst op , en 401 med 12 tommer arm købt for 5900 bliver solgt videre til 9500 ude i verden , og det får du til at nu er den solgt på siden til 3 gange prisen . Og så er afhentning diesel timeløn samt istandsættelse jo ikke indregnet i de 5900 som den kostede "rå" ej heller de gebyrer mm der er forbundet med at sælge det på den måde .
Og hvad med ham her :
http://auktioner.qxl.dk/dunka1
Han har storset samme mængde handler som jeg har samt alt det som bliver solgt her på siden og i dba , jeg ved jo ikke om han er firma registreret men det forekommer underligt man er efter mig for at sætte ting i stand og sælge videre og så gør man helt det samme selv .
iøvrigt er det ikke 200000 der er for men snarere 350 hvis alt blev solgt , men det svarer til at gå ind i hifiklubben og sige wooow der er for 5 millioner her bare det var mig .
jeg forstår ikke hvad den hetz går ud på idet det ser ud til i har det grej i skal bruge og de 50 samlere der er i dk kan sagtens finde det de vil og samtidigt tjene en sort skilling på det
venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen fint indlæg Iwel
Jeg har jo handlet med dig en del gange og er ikke selv bleg for en god handel.
Jeg er ihverttilfælde heller ikke efter dig.
Du betaler også godt for de varer du er interesseret i det ved jeg
Der ryger også anselige radiofoniske stumper gennem mit vandløb og jeg er ikke
momsregistreret.
Jeg gør vel som mange andre. Fiser rundt på genbrugsstationer og andre steder for at finde noget
sjovt. Jeg afprøver oftest de forskellige ting i forskellige set-ups jeg har, (man er vel freak)men det meste er
kedeligt at lytte til og det ryger videre. Jeg har ligesom dig en stor indkøbspost i køb på DBA og eBay og
kender udemærket 110 volts problematikken. Jeg bytter mig også til ganske meget og som
klunser kan man faktisk få et ganske stort netværk af medklunsere man bytter med og skaber
kontakter med. Synes selv det er sjovt og lærerigt. Det er jo også på samme måde at denne tråd
kører. Folk lærer at kende hinanden. Jeg håber bare ikke min kone opdager denne site og
finder ud af hvor mange penge jeg bruger. Det ville være en katastrofe tror jeg.
Jeg kan godt se, at det måske er ærgeligt at tingene ryger til udlandet, men hvis det er stedet
hvor
'the money are' er det fint for mig. Jeg gider da heller ikke sælge en ting i den lokale hvis det kan
indbringe en del mere. Man er vel ikke idi..
Håber at alle kan begrave stridsøksen og koncentrere sig om det emne mange af os elsker at rode
med. Nemlig gammelt elektronikskrot
Med fredelige hilsner og no hard feelings
Venligst
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
se nedenfor
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
lwel skrev:
Jeg ved jo at bla r-i-b også af og til sælger sine ting videre , og nogle af tingene kan man følge noget købt meget billigt eller direkte foræret , så der er også en vis fortjeneste på noget af det , hvis man er så ivrig i at være efter mig burde man vel overlade de ting man kommer billigt til til samme pris som man selv har fået dem til , for ellers kan jeg ikke se den store forskel
en anden ting r-i-b så er det irreterende at tingene bliver blæst op , en 401 med 12 tommer arm købt for 5900 bliver solgt videre til 9500 ude i verden , og det får du til at nu er den solgt på siden til 3 gange prisen . Og så er afhentning diesel timeløn samt istandsættelse jo ikke indregnet i de 5900 som den kostede "rå" ej heller de gebyrer mm der er forbundet med at sælge det på den måde .
|
|
|
Jeg tror aldrig jeg lagt nogen for had og slet ikke dig - vi har handlet flere gange sammen og jeg har sendt masser vintageintereserede din vej når det galdt gammelt ortofon, coral og tannoy - det med at "nu aalborg har købt det og nu ser vi det aldrig igen" - er jo blot en konstatering af at vi ikke er hurtige nok i optrækket. Selvfølgelig er det ærgerligt for en hobby som "vintage hifi" at de gode sager ryger så hurtigt at man ikke kan nå at løfte røret selv - nye der vil igang må til tegnebogen. Jeg ved godt der er gebyrer for salg og transport m.m. og skal beklage hvis jeg har fremstillet dig glubsk - derfor vil jeg ligesom Jesper grave et meget dybt hul og smide stridsøkser m.m. der ned. og beklage hvis det jeg har skrevet har haft karakter af personangreb! vi har på vintage forum næsten ingen personfnidder eller ondskab og det tror jeg alle er glade for Dog vil jeg knytte en enkelt kommentar - jeg sælger meget lidt - og sælger jeg noget er det meget billigt - oftest forærer eller bytter jeg ting væk ligesom jeg selv har fået det foræret - kommer der en gudeskøn sag beholder jeg den gerne selv - som fx. min Garrard med SME 12 - har jeg fået noget af en af mine vintage kammarater som jeg senere sælger dele jeg i porten - men så længe det står hos mig eller noget jeg har skaffet står hos dem glædes jeg bare på deres og mine vejne __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
lwel skrev:
Jeg ved jo at bla r-i-b også af og til sælger sine ting videre , og nogle af tingene kan man følge noget købt meget billigt eller direkte foræret , så der er også en vis fortjeneste på noget af det , hvis man er så ivrig i at være efter mig burde man vel overlade de ting man kommer billigt til til samme pris som man selv har fået dem til , for ellers kan jeg ikke se den store forskel
en anden ting r-i-b så er det irreterende at tingene bliver blæst op , en 401 med 12 tommer arm købt for 5900 bliver solgt videre til 9500 ude i verden , og det får du til at nu er den solgt på siden til 3 gange prisen . Og så er afhentning diesel timeløn samt istandsættelse jo ikke indregnet i de 5900 som den kostede "rå" ej heller de gebyrer mm der er forbundet med at sælge det på den måde .
|
|
|
Jeg tror aldrig jeg lagt nogen for had og slet ikke dig - vi har handlet flere gange sammen og jeg har sendt masser vintageintereserede din vej når det galdt gammelt ortofon, coral og tannoy - det med at "nu aalborg har købt det og nu ser vi det aldrig igen" - er jo blot en konstatering af at vi ikke er hurtige nok i optrækket. Selvfølgelig er det ærgerligt for en hobby som "vintage hifi" at de gode sager ryger så hurtigt at man ikke kan nå at løfte røret selv - nye der vil igang må til tegnebogen. Jeg ved godt der er gebyrer for salg og transport m.m. og skal beklage hvis jeg har fremstillet dig glubsk - derfor vil jeg ligesom Jesper grave et meget dybt hul og smide stridsøkser m.m. der ned. og beklage hvis det jeg har skrevet har haft karakter af personangreb! vi har på vintage forum næsten ingen personfnidder eller ondskab og det tror jeg alle er glade for
Dog vil jeg knytte en enkelt kommentar - jeg sælger meget lidt - og sælger jeg noget er det meget billigt - oftest forærer eller bytter jeg ting væk ligesom jeg selv har fået det foræret - kommer der en gudeskøn sag beholder jeg den gerne selv - som fx. min Garrard med SME 12 - har jeg fået noget af en af mine vintage kammarater som jeg senere sælger dele jeg i porten - men så længe det står hos mig eller noget jeg har skaffet står hos dem glædes jeg bare på deres og mine vejne
|
|
|
Problemet er jo generelt og gælder ikke kun gammelt audioudstyr hvor priserne, også internationalt, er beskedne sammenlignet med andre interesseområder, områder hvor især japanerne har forsøgt at "tømme" det meste af EU for samlerværdige objekter.
At nogen i det hele taget kan føle sig personlig ramt kan kun undre, fænomenet er jo netop generelt.
At "miljøet" er betændt viser et nyligt tilfælde hvor en god vens kammerat kører 600km (hver vej)for at hente en McIntosh forstærker til 11.000dkr. men måtte ved hjemkomsten konstatere at den var akut renoveringmoden trods sælgers forsikring om det modsatte. Det er iøvrigt ikke første. og næppe sidste, gang jeg er vidne til "renoverede apparater" der viser sig netop at trænge til en gennemgribende renovering.
Pas på derude
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en gammel Philips radio hvor jeg skulle bruge et rør til min Fatman. Der sad samtidigt disse i: Philips AD 3800M Kan de bruges til en højtalerskærm eller noget andet? De lyder faktisk godt selv om jeg ikke tror de kan tåle ret meget.

|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi må vist have hr. "Mellemhjulet" på banen.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et singel-endet EL84 eller lign...altså 4-5W er max til disse enheder...så din mistanke er begrundet.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Et singel-endet EL84 eller lign...altså 4-5W er max til disse enheder...så din mistanke er begrundet.
mvh |
|
|
Og et stort bagladerhorn a la mine Duelund (Egoisthorn?), så er det slet ikke så galt. Eller åben baffle og akustisk musik som f.eks. Neil Youngs NOS archive-udgivelser. Så synger englene med! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper, Du kan nemt lave et åbent baffel forsøg. Find to store stykker pap, lav udskæring til højttalerne og stil dem op af f.eks en væg. Så kan du fint bedømme, hvad det kan med f.eks. Fatman'en. Jeg har på nettet set folk lave åben baffel af flamingo-plader. Det vigtige er først og fremmest at få adskilt lyden fra hhv. for- og bagside. Resten (pladens størrelse mm.) er et spørgsmål om justering af lydud- og indtrykket (sådan ret forenklet set). En papplade på f.eks. 90x90 cm og et par flanger til at holde den stående, kunne meget vel gøre det ud for en (midlertidig åben baffel, så vidt jeg har forstået. Mit eget første åben baffel-eksperiment faldt lige ned i min turban, da jeg blev kontaktet og spurgt til om jeg ville hente 4 af disse konstruktioner fra loftet over i den lokale domkirke:  Jeg sagde selvfølgelig ja, og der fulgte en slags PA-rørforstærker med (som jeg ikke har fået set til). Jeg ryddede op i enhederne og fandt 6 stk. der virkede og så spillede musikken. Ikke overvældende mht. lydtryk, men sikke luft mellem instrumenterne! Jeg har adskillige vidner (fra mit seneste søndagsvintagetræf) på at sådanne nogle gamle danske (?) enheder i en ægte domkirkebaffel (guddommelig lyd?) kan et eller andet! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
lwel Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
jeg strides såmend ikke , jeg undrede mig bare og kunne se jeg fyldte det meste af den side jeg kom ind på , det sagt kan jeg sagtens forstå ærgelsen over ikke at få en eller anden ting , det prøver jeg selv flere gange om ugen :) .
Iøvrigt tror jeg ikke det er så simpelt som at det "kun " drejer sig om penge som en skrev , dem jeg ellers kender til som sælger ting har alle en stor kærlighed til vintage tingene ; for mit vedkommene har det givet mig mulighed for at få noget af det grej i hænderne som jeg ellers kun har drømt om .
Jeg kunne foreksempel heller aldrig drømme om at agere samler for derefter at smide det til salg , ikke at jeg fordømmer hvordan andre får deres ting men står der samler søger , så er det ikke min annonce .
iøvrigt fine philips fuldtoner deres 9710 ( sikkert flere ) er lavet i en 800 ohms udgave og kan derved drives direkte fra et rør uden udgangstrafo , og skulle lyde fortrinligt i en åben baffel , tror også dine vil være fine monteret i baffel .
ligenu glæder jeg mig til at modtage den emt 930 jeg købte i uk , desværre havde han solgt både ortofon armen samt den originale rørriaa , armen har jeg men ikke riaaen .
så det kommer til at stå mellem min emt eller min sp10 mk III , den ene skal mindst væk af flere grunde
venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
lwel Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
her var to sæt 800 ohm
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=25037 1162598&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:Watchlink: middle:us
vh
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lwel skrev:
her var to sæt 800 ohm http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=25037
1162598&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:Watchlink: middle:us vh |
|
|
Jeg kan ikke se linket? Ikke at jeg har ibteresse i høj ohms ting, men alligevel er man vel nysgerrig __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |