Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 14:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Her er lidt om Elac phono vorverstärker PV1: http://www.radiomuseum.org/r/elac_phono_verstaerker_pv1.html

Og nej, jeg skal ikke til Hobro, jeg skal altså ikke, slet ikke,  nikke, nikke nej!

Jeg skal på arbejde. Nu!

PQR





__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Jeg spottede lige dette horn højtaler byggesæt, Billede to ser noget voldsomt ud

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/4402593?bigimages=1

 

Så er der ringet på dem.....

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

LouBP skrev:
Jeg spottede lige dette horn højtaler byggesæt, Billede to ser noget voldsomt ud

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/4402593?bigimages=1

 

Så er der ringet på dem.....



Pøj, pøj!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

LouBP skrev:
Jeg spottede lige dette horn højtaler byggesæt, Billede to ser noget voldsomt ud

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/4402593?bigimages=1

 

Så er der ringet på dem.....



fik du dem ? jeg ringede men han ville ikke sende enhederne


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Zakken skrev:

LouBP skrev:
Jeg spottede lige dette horn højtaler byggesæt, Billede to ser noget voldsomt ud
bigimages=1">http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/h ojttalere/ann once/4402593?bigimages=1


 


Så er der ringet på dem.....

fik du dem ? jeg ringede men han ville ikke sende enhederne


Jeg ringede med samme spørgsmål, han sagde nej, og at der stod 2 i kø.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Zakken skrev:

LouBP skrev:
Jeg spottede lige dette horn højtaler byggesæt, Billede to ser noget voldsomt ud

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/4402593?bigimages=1

 

Så er der ringet på dem.....



fik du dem ? jeg ringede men han ville ikke sende enhederne

Naaarj, det ved jeg ikke endnu, jeg er i hård konkurrence med en fra Ålborg.... Gad vide hvem.

Vi kan nok snart købe enhederne på Ebay istedet.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
gurup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hej så der dømt disko !! ??  en stak ret fede Philips enheder -- A D 12100, de kan sikkert også bruges til andre formål .
 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58 378297

Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup
 
Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 970
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  


Så fik jeg fat i min første Marantz reciver- en ret flot en af slagsen
Når lyset tændes er den endnu flottere

__________________
Derfor Økologi
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den, men pas på...det starter med  EN og så...!

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

gurup skrev:
Hej så der dømt disko !! ??  en stak ret fede Philips enheder -- A D 12100, de kan sikkert også bruges til andre formål .
 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58 378297

12100HP eller 12100M ?

HP er en instrumenthøjttaler til orgel, guitar m.v. og M udgaven et til lukkede kabinetter (PA m.v.)

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 970
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Tillykke med den, men pas på...det starter med  EN og så...!


mvh


Ja tak
Jeg ved godt at det kan have en "uheldig" effekt at få et flot eksemplar under neglene.
Nu skal den i skrap konkurrence med alverdens Tandberg recivere
Når man googler ""2235B" varianten kommer der ikke mange sorte op og jeg syntes virkelig at denne farve er flot.



__________________
Derfor Økologi
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Tillykke Mashuro det lyder som om at du er tilfreds med købet!

Det er rigtigt at det starter med een.. og så lige pludselig er de over det hele i hjemmet, for  de er svære at skille sig af med igen og det er ikke fordi at der ikke er noget købere der er interesseret.

Hvordan er standen på den og hvordan spiller den så? Det kunne være interessant hvis du lagde et billede af den med blus på alle lamperne!

Især den serie som 2235B er ud af, synes jeg personligt er blandt de flotteste de lavede i 70`erne.

Vi vil se flere billeder,tak!

 

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 970
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:

Tillykke Mashuro det lyder som om at du er tilfreds med købet!


Det er rigtigt at det starter med een.. og så lige pludselig er de over det hele i hjemmet, for  de er svære at skille sig af med igen og det er ikke fordi at der ikke er noget købere der er interesseret.


Hvordan er standen på den og hvordan spiller den så? Det kunne være interessant hvis du lagde et billede af den med blus på alle lamperne!


Især den serie som 2235B er ud af, synes jeg personligt er blandt de flotteste de lavede i 70`erne.


Vi vil se flere billeder,tak!


 


mvh


Marantzman


Tak Tak! for link osv
Sælger var helt fin - tydeligvis passioneret hifi nørd
Standen er brugt men absolut flot, både indeni og udvendig. Der mangler lidt lys bl.a i Stereo lampen.
Lyset er mere grønt ,som skrevet i din tråd, end min TR 2075s lys. Jeg skal nok tage et sammenligningsbillede en af dagene.
"Solidt kram" er et af de første ord der kommer frem på læben
Lyden er faktisk ikke så langt fra Tandbergs gode serie , varm og fyldig som i gamle dage
Lækkert! Lækkert! Jeg er vildt glad for den- den er bare så flot!

__________________
Derfor Økologi
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Marantzman skrev:

Tillykke Mashuro det lyder som om at du er tilfreds med købet!


Det er rigtigt at det starter med een.. og så lige pludselig er de over det hele i hjemmet, for  de er svære at skille sig af med igen og det er ikke fordi at der ikke er noget købere der er interesseret.


Hvordan er standen på den og hvordan spiller den så? Det kunne være interessant hvis du lagde et billede af den med blus på alle lamperne!


Især den serie som 2235B er ud af, synes jeg personligt er blandt de flotteste de lavede i 70`erne.


Vi vil se flere billeder,tak!


 


mvh


Marantzman


Tak Tak! for link osv
Sælger var helt fin - tydeligvis passioneret hifi nørd
Standen er brugt men absolut flot, både indeni og udvendig. Der mangler lidt lys bl.a i Stereo lampen.
Lyset er mere grønt ,som skrevet i din tråd, end min TR 2075s lys. Jeg skal nok tage et sammenligningsbillede en af dagene.
"Solidt kram" er et af de første ord der kommer frem på læben
Lyden er faktisk ikke så langt fra Tandbergs gode serie , varm og fyldig som i gamle dage
Lækkert! Lækkert! Jeg er vildt glad for den- den er bare så flot!

 

Tillykke med den fine 2235B - det er en rigtig fin receiver fra en stor traditon!

Nu til det tekniske:

Lamper: Du bør helt klart sætte 8V 200mA - såkaldte "Fuselamps" i den (skalabelysning). Da det ellers kan blive for varmt bag skalaen og plasticboxen som indeholder lamperne kan smelte /blive deform = uopretteligt! Disse lamper kan købes på Ebay og ikke i DK -

http://cgi.ebay.com/8-Marantz-200-Ma-Fuse-Lamps_W0QQitemZ180 323302427QQihZ008QQcategoryZ50596QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcm dZViewItem

Alternativt kan du købe 8V 250mA-lamper af samme type (kan fås i DK) og montere dem - sideløbende med, at du sætte multivoltageselectoren bagpå apparatet til "240V" - dette kører rigtig fint.

Stereolampe: Flere muligheder: enten er stereodekoden i stykker eller dine antenneforhold for dårlige eller lampen er sprunget. Hvis du kan høre, at det spiller i stereo på FM , så er stereolampen sprunget - og du skal have en ny monteret.

Vær varsom her: Hvorfor? - hvis du sætter (lodder) en ny stereolampe i, som trækker mere strøm, så risikerer du at brænde stereodekoder-chippen (sandsynligvis en HA1156 ,af. Derfor brug en lampe med værdien 12V 40mA - og IKKE andet. Det er en såkaldt "bi-pin - lampe. (de kan også skaffes (smid evt. en PM)

Vedr. "grønt lys" - så ligger det sådan, at hvis apparatet har kørt i mange år - evt. med for høje lampeværdier = kraftigere lys, så bliver vellum-papiret, som er monteret direkte (limet) på bagsiden af skalaen brunligt - hvilket medfører et grønligt skær på skalaen. Dette udskiftes (lidt besværligt) med nyt vellum-papir, som man køber enten over nettet (Ebay) eller i en velassorteret hobbyforretning. Papiret minder om kraftigt pergament-papir)

Den sorte farve på apparatet er noget sjælden her på disse breddegrader (Danmark) - normalt er modellen, som så mange andre Marant'er fra den tid - i ALU-look, men Marantz Japan fremstillede et større antal til UK - Sverige og Tyskland, da disse lande have fået smag for det sorte look, som senere kom til at hærgge hifi-verdenen i hele Verden. Den reciver, som du har fået fat i - tror jeg oprindeligt er solgt fra enten en tysk eller svensk forhandler. (check evt. bagsiden).

Byggekvaliteten er høj for et konsumaaparat og efter min mening noget højere end på Tandbergs ditto receivere.

Når du får den op at køre og har foretaget de nødvendige indgreb (også stille BIAS efter spec  og checke/justere DC-balance, så har du en receiver, som sparker RXX.

Jeg vil evt. kunne behjælpelig med at fixe dise ting for dig, mod at du drikker kaffe så længe og betaler materialer, så hvis du kommer til det midtjydske med den, så er du velkommen.

Det er vigtig, at du overholder anvisningerne ellers vil dit apparat ikke have de bedste betingelser.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
gurup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

gurup skrev:
Hej så der dømt disko !! ??  en stak ret fede Philips enheder -- A D 12100, de kan sikkert også bruges til andre formål .
 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58 378297

12100HP eller 12100M ?

HP er en instrumenthøjttaler til orgel, guitar m.v. og M udgaven et til lukkede kabinetter (PA m.v.)

Argh! det er AD 12/100 hp/4 så er de nok ikke gode til hifi  dsv.

Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Nedenstående lå henne på genbrugspladsen i dag. Tilsyneladende i god stand.

Der var også en oldgammel Denon tuner, TU-3380 hed den vist. Analog skala OG digitalt display - wauv!  Havde det gamle Denon logo også. Formentlig fra midten af 70'erne.



__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg var også omkring genbrugsstationen idag og der lå en Scandyna 4000 receiver lang nede i en trådboks der var højt placeret, så det var desværre umuligt at få fat i den.

Der var også et par Tandberg TL 1610 højtalere, som jeg overvejede at hive med hjem, men besindede mig, da jeg har rigeligt stående!

Bare det nu ikke er noget  "guld" som jeg har ladet blive stående!

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 970
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Tillykke med den fine 2235B - det er en rigtig fin receiver fra en stor traditon!


Nu til det tekniske:


Lamper: Du bør helt klart sætte 8V 200mA - såkaldte "Fuselamps" i den (skalabelysning). Da det ellers kan blive for varmt bag skalaen og plasticboxen som indeholder lamperne kan smelte /blive deform = uopretteligt! Disse lamper kan købes på Ebay og ikke i DK -


http://cgi.ebay.com/8-Marantz-200-Ma-Fuse-Lamps_W0QQitemZ180 323302427QQihZ008QQcategoryZ50596QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcm dZViewItem


Alternativt kan du købe 8V 250mA-lamper af samme type (kan fås i DK) og montere dem - sideløbende med, at du sætte multivoltageselectoren bagpå apparatet til "240V" - dette kører rigtig fint.


Stereolampe: Flere muligheder: enten er stereodekoden i stykker eller dine antenneforhold for dårlige eller lampen er sprunget. Hvis du kan høre, at det spiller i stereo på FM , så er stereolampen sprunget - og du skal have en ny monteret.


Vær varsom her: Hvorfor? - hvis du sætter (lodder) en ny stereolampe i, som trækker mere strøm, så risikerer du at brænde stereodekoder-chippen (sandsynligvis en HA1156 ,af. Derfor brug en lampe med værdien 12V 40mA - og IKKE andet. Det er en såkaldt "bi-pin - lampe. (de kan også skaffes (smid evt. en PM)


Vedr. "grønt lys" - så ligger det sådan, at hvis apparatet har kørt i mange år - evt. med for høje lampeværdier = kraftigere lys, så bliver vellum-papiret, som er monteret direkte (limet) på bagsiden af skalaen brunligt - hvilket medfører et grønligt skær på skalaen. Dette udskiftes (lidt besværligt) med nyt vellum-papir, som man køber enten over nettet (Ebay) eller i en velassorteret hobbyforretning. Papiret minder om kraftigt pergament-papir)


Den sorte farve på apparatet er noget sjælden her på disse breddegrader (Danmark) - normalt er modellen, som så mange andre Marant'er fra den tid - i ALU-look, men Marantz Japan fremstillede et større antal til UK - Sverige og Tyskland, da disse lande have fået smag for det sorte look, som senere kom til at hærgge hifi-verdenen i hele Verden. Den reciver, som du har fået fat i - tror jeg oprindeligt er solgt fra enten en tysk eller svensk forhandler. (check evt. bagsiden).


Byggekvaliteten er høj for et konsumaaparat og efter min mening noget højere end på Tandbergs ditto receivere.


Når du får den op at køre og har foretaget de nødvendige indgreb (også stille BIAS efter spec  og checke/justere DC-balance, så har du en receiver, som sparker RXX.


Jeg vil evt. kunne behjælpelig med at fixe dise ting for dig, mod at du drikker kaffe så længe og betaler materialer, så hvis du kommer til det midtjydske med den, så er du velkommen.


Det er vigtig, at du overholder anvisningerne ellers vil dit apparat ikke have de bedste betingelser.


Vh


Freddy


Sikke et respons! Det er lige præcis disse indlæg som gør det så fandens hyggeligt at besøge denne side dag efter dag
Der er altid hjælp at hente hvis bare at man spørger pænt
Tusind tak for hjælpen!

Nu til det tekniske:
Jeg kan se bagpå at min multivoltageselector står på "240V" så er der noget forgjort i at jeg skaffer de lamper som kan fåes her landet og fortsætter - eller vil jeg så nedsætte vellumpapirets levetid yderligere? For det skal også skiftes.
Med hensyn til Bias og DC balance så strækker jeg våben - Hvad er det helt præcis der skal foretages? Jeg er ikke elektronisk kyndig men vil meget gerne lære..

Mvh

__________________
Derfor Økologi
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

"Med hensyn til Bias og DC balance så strækker jeg våben - Hvad er det helt præcis der skal foretages? Jeg er ikke elektronisk kyndig men vil meget gerne lære.."

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------ 
Hørt Hørt!! Her er noget som jeg også er interesseret i at vide noget om, da flere af mine Marantzer sikkert kunne trænge til en omgang efterhånden.

Jeg har søgt lidt om emnet på AK idag, men nogle anbefaler at man først gør det efter at have skiftet kondensatorer for at opnå lyden da apparaterne kom ud fra fabriken, nogle advarer ikke-elektronikkyndige som undertegnede til at holde fingrene væk og søge kvalificeret hjælp og atter andre siger..bare gå i gang.

Jeg er klar over at der skal bruges et voltmeter, en isoleret skruetrækker samt en service manual og er meget villig til at lære også.... men vil helst undgå at brænde apparatet samt mig selv af!

Så hvis der er nogle der orker at give en anvisning eller henvise til et brugbart link, ville det bare være super!

God nat.

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kan givetvis supplere med rigtig gode oplysninger her i forbindelse med restaurering/vedligehold/tuning af Marantz-apparater, men har også min begrænsning, men de nævnte ting tror jeg, at jeg kan hjælpe med på skriveafstand, hvis jeg lige får fundet frem til manualerne for de enkelte apparater. Jeg har i nogle år selv stået i suppedasen og har tildraget mig alle mulige mærkelige erfaringer desangående - både hvad man ikke skal gøre og hvad der er hensigtsmæssigt.

Men....tror I ikke, at vi skal flytte dette emne over i en anden tråd i samme forum?? - da det ellers vil flytte sig temmelig meget fra "Vintage-spotting" og mere i retning af "brush-up af gammelt Marantz-udstyr" el. lign.??

Vi ta'r lige den med skalapærerne her:

Hvis din Voltage selector er sat til 240V og du forventer, at den bliver der, så kan du roligt bruge 8V 250mA til de såkaldte fuselamps bag skalaen (tror, at der sidder fem i en 2235B'er). Vær opmærksom på, at du skal skifte samtlige, da de ellers er forskellige og springer i tide og utide). Vær også opmærksom på, at der skal en fuselamp af samme kaliber ind bag metre i venstre side.

Stil ikke andre apparater ovenpå - og lad den stå, så den kan få lidt luft - og hermed komme af med varmen, selvom det jo ikke ligefrem er en klasse-A-konstruktion.

Jeg er ret sikker på, at jeg har adgang til servicemanualen, så jeg kaster lige lidt ind på et tidspunkt i forbindelse med DC-justering og Bias-indstilling (det kan dog sagtens være, at du skal overgive apparatet til en kyndig, da du kan lave en masse skidt, hvis du ikke ved, hvad du har med at gøre). Derfor kan du sagtens bruge tech-oplysningerne herfra alligevel - og bare fortælle teknikeren, hvad der skal ske. Du skal finde en ordentlig servicemand (og de hænger ikke på træerne).

Du bor i Kbh - ikke? - der må være nogen her på forummet, som kan smide dig i den rigtige retning.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes