| Forfatter |
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
På audiokarma.org fandt jeg lige et link til et Radio Shack katalog fra 1960:
please beam me back!
Klik ikke, hvis du holder af grej fra denne periode, for så vil du virkelig ønske, at du kunne blive beamet tilbage til 1960 med
et par hundrede dollars på lommen.
PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
På audiokarma.org fandt jeg lige et link til et Radio Shack katalog fra 1960:
please beam me back!
Klik ikke, hvis du holder af grej fra denne periode, for så vil du virkelig ønske, at du kunne blive beamet tilbage til 1960 med
et par hundrede dollars på lommen.
PQR |
|
|
PLEASE BEAM ME BACK!!! det var godt nok et lækkert katalog, gad godt jeg havde levet dengang og havde købt hifi... nu må jeg bare se om jeg kan finde det brugt  __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
garrard 301 87$ - nice - beam me back to
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke cirka dét du gav for din?
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Topklasse link. Det er næsten begrædeligt, at læse om de lækre sager og til de priser. Min Eico hf 81 kostede hele 70 Dollars som selvbyg i 1960. Her sidder man så og lytter til Lina Nyberg på sin Fisher X-101C og tænker tilbage på de tider hvor grejet bare skulle være solidt. God aftenlæsning indeed!!
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser da lidt mistænksomt ud, 9 stk.fuldtoner pr. højtaler  men det er da billigt for en masse coral enheder til kommende selvbygger projekter
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hallo jer i Jylland - skynd jer ned til Esbjerg - coral 5a II er en skide god lille fuldtoneenhed! - jeg ved ikke hvad det er for knald af nogle højtalere - men enheder fejler ikke noget - køb dem inden Aalborg skorer dem og sælger dem for en formue på epay- de fortjerner at blive i danmark og både santa og loubp har jo tydeligt vist at i har hænderne skruet godt på så det er bare at komme i gang
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige mine ord
Øv nu ville jeg gerne være jyde.
Av hvor det rykker. 16 af de små gode til en plov.af sted i gæve jyder.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, jeg vil også gerne købe dem og sælge dem to og to på ebay.com og tjene en masse penge. Men jeg gider ikke køre 2 timer til Esbjerg og tilbage igen for nogle højttalere jeg egentlig ikke gider at eje. Og så er jeg lige blev lovet en 10-12 gamle ens højttalere der ligger på et kirkeloft. Spændende! Der er vist også en forstærker. Mere spændende! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så har jeg ikke kunne en linie om disse disse Coral'er på www (det rykker alligevel lidt!). Har jeg mon googlet forkert? Well, afsted til en række møde i dag. I aften er de nok solgt, og så er der højttalerne på kirkeloftet. Too little time, too much vintage hifi. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har 4 stk og de er fremragende - de har ikke mislyde af en ekstra diskantkurv som de større coral fuldtoner - de passer fint til små bormonitor højtalere eller små qvartbølgehorn hvor kravet ikke er stor bas men dejlig gengivelse af akustisk musik - til den pris er de absolut rejsen til esbjerg værd - et sæt gik inden krisen til mellem 75 og 125 USD - her er der ud over en anden god større coral enhed altså tale om 9 sæt! er man til sourround er der nok til en center højtalere der når hele vejen rundt om filmlærredet - nuvel det virkede som om han havde solgt dem - jeg spurgte ham om han ville skrue enhederne ud og sende - men det ville han ikke
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her taler vi vistnok om Audioscans svar på Bose 901, til 1/20 af dennes pris. Kun 1 af 5a'erne + en diskant vendte fremad. Lyden? ihvertfald kke impotent.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
vester skrev:
Her taler vi vistnok om Audioscans svar på Bose 901, til 1/20 af dennes pris. Kun 1 af 5a'erne + en diskant
vendte fremad. Lyden? ihvertfald kke impotent. |
|
|
Har du hørt dem engang? Kan du ikke fortælle lidt om dem __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh vi skal da vist lige have lidt billeder af dem, ville hjælpe utroligt meget. Lyder som en super fed konstruktion!
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Bose 901 klonen lyder de ad h...... ti, også med et diskanthorn på forsiden, men de kunne tåle mange høvl når de var koblet på den måde.
Hvis man derimod tager dem ud og bruger i en anden sammenhæng er det faktisk en rigtig god lille fuldtoneenhed, og er der nok af dem kan de også lave bas hvis de bruges rigtigt, men en sub gør stadig underværker.
Jeg har selv 18 af dem og er ved at lave et nyt projekt med dem i dipol, hvor jeg tidligere har brugt dem i en 2,5 meter høj linesource, alle koblet i parallel. Det var ret effektivt med den rigtige forstærker. Nok lidt for følsomt, da det var svært at spille lavt nok.
Til 500,- er det et rent røverkøb for den der gerne vil prøve nogen ting af eller bare lege. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en flot cigarkasse men jeg tror ikke værket er værd at kaste tid i
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke den er interessant som helhed. Jeg har for et
par uger siden googlet mig til at den røde box til venstre er en mono
rørforstærker med et ecc83 rør: men det er ikke sandsynligt at den holder
riaa-normen (kurven) og kan bruges til f.eks. amerikanske monoplader
fra 50erne og 60erne.
Men hvem kommer så først til Hobrow?
PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |