Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 09:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

audioareal skrev:
......Jeg har lovet på et tidspunkt at kikke på en X10 for en bekendt,  drivremmene er som blød vingummi i solen , er der nogen her der ved om det er muligt , måske at købe nye.mvh.

www.roland-vintage-audio.com



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
audioareal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jan 1000 tak for hjælpen den side ser meget spændene ud, den vil jeg studere nærmere
Til top Vis audioareal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audioareal
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

audioareal skrev:
Hej Jan 1000 tak for hjælpen den side ser meget spændene ud, den vil jeg studere nærmere

Roland er en mægtig fin fyr - sammen med mine hoveder, sender han også remme til en anden her i forummet (med en x1000m)



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg så nogle højtalere med nogle ældre Seas enheder i, en bas og en diskat, ikke noget delfilter andet end end et modstand
(eller noget) mellem diskat og bas - Jeg tror det er noget hjemmebyg, er det værd at samle op?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

du mener vel bare for enhederne?
jeg mener at seas har lavet noget udemærket noget, men desværre også en masse bras.
jeg ved at en del samtale anlægger fra ældre skoler (de der store højtalere, uden bagside og med lyst frontstof) har seas enheder i, og de er ikke værd at samle på...


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Er det kun mig, der hele tiden har lyst til, at købe dem her på qxl?





__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Er det kun mig, der hele tiden har lyst til, at købe dem her på qxl?





De ser tyske ud. Philips eller Isophon?

Har du et link til dem?

De vil passe fint til en lille rørforstærker og nok ikke så meget andet. Nogle af disse gamle højttalere lyder ikke af s*** på SS-grej.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Det lader til at det er noget Grundig - de er også for dyre til jeg gider købe dem, eller kan, og så har jeg stadig ikke nogle
rør til dem

kortlink.dk/663m


__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Herligt med OAK THREEs velkomst billeder
Wondering where the "tone" you remember went?....


 

.... Surround yourself with Silver and find it again!





__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

WOW
nice billede r-l-b
det er godt nok meget lækkert udstyr!
jeg spotter da lige Louis' nakamichi kasette maskine stå der så flot med den skrånede front.
det må jeg sige, jeg gad godt lægge hus til hans samling



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Var på tour de genbrugsbutik i formiddags, og fik kløe i fingrene da jeg så denne lille søde ting.

Jeg blev forundret over hvor tung den er, desværre spiller den bedst når den står på højkant.

Så snart jeg stiller den som på billedet, begynde den at skippe i nummeret. Er der nogen der ved hvad det kan skyldes? Jeg har renset laseren, og den var godt nok beskidt.

Håber der er hjælp at hente, for når den står på højkant, spiller den så englene synger..... Ihvertfald her hos mig.

 

Faldt også over en Tandberg TCD310 kassette, men den skal lige pudses godt op før der bliver taget billeder.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Ja. Det er jo min yndling...Philips CD100.

Den kræver typisk omlodning af IC-sokler og nye lytter.

Den spiller måske fint nu, men vil té sig mere og mere åndssvagt som tiden skrider frem, hvis ikke den bliver renoveret.

Finder du én mere, så ping mig lige. Er netop på jagt efter Philips CD-100.
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

StarKnight skrev:
Ja. Det er jo min yndling...Philips CD100.

Den kræver typisk omlodning af IC-sokler og nye lytter.

Den spiller måske fint nu, men vil té sig mere og mere åndssvagt som tiden skrider frem, hvis ikke den bliver renoveret.

Finder du én mere, så ping mig lige. Er netop på jagt efter Philips CD-100.

Jamen det kan da godt være at jeg skal have den på operationsbordet og friske lodningerne lidt op. Kan det afhjælpe det at den skipper?

Det er første gang jeg ser sådan en i levende live, men der var mange gode ting i butikken, så kan være jeg er heldig en anden gang. Skal nok råbe op hvis jeg falder over en mere.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Skipningen vil jeg tro er fysisk betinget. Rens linsen på laseren.

Når den begynder at skabe sig for alvor, er symptomerne:
- brum fra PSU'en (Lytter)
- Knas eller 100% støj (Dårlige lodninger og dårlig forbindelse i IC-soklerne)

Når du åbner den, kan den i øvrigt have en modifikation fra Philips på et lille 1x6 cm print.

Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

StarKnight skrev:
Skipningen vil jeg tro er fysisk betinget. Rens linsen på laseren.

Når den begynder at skabe sig for alvor, er symptomerne:
- brum fra PSU'en (Lytter)
- Knas eller 100% støj (Dårlige lodninger og dårlig forbindelse i IC-soklerne)

Når du åbner den, kan den i øvrigt have en modifikation fra Philips på et lille 1x6 cm print.

Jeg prøver med endnu en rensning, kan være jeg ikke fik det hele med.

Det virker som om den bliver bedre og bedre jo længere den spiller. I starten kunne den slet ikke spille i vandret tilstand, men det er så småt blevet bedre.

Kan den ha stået ubrugt i så lang tid, at noget bare trænger til at røre sig igen?

Den spiller godt nok flot, sådan en gammel dame. En dejlig varm og næsten analog lyd.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

tillykke Zakken det er noget af et scopp du har gjort der
vi er mange der drømmer om sådan et fund.
Standen ser jo fantastisk ud.

Det er meget normalt at kredsløb mm. skal sparkes igang når elektronik har stået stille i rigtigt lang tid.
så hvis du er rigtig heldig funker den fint efter lidt burn in.

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jamen den spiller faktisk aldeles udmærket, selvom den er fra ca. 1983 og den er lige netop en fin dame. Ældet med ægte ynde. Et af de virkelig få stykker teknologi, som jeg er faldet for.

Der kan være lidt 3. harmonisk forvrængning, grundet TDA1540, men ellers er det stadig en ganske glimrende maskine, der sagtens kan stå en A/B-test med mange nye maskiner.

Jeg har oplevet at en CD-100, fuldkommen urenoveret, skulle stå med strøm på i en halv time/tre kvarter, før den ville spille rent.
Det du oplever virker også termisk. At den skal varme op først.

I morgen, når den igen har stået slukket og dermed koldt, kan det være at den tér sig som i dag.
Så er det bare strøm på og stå i en rum tid. Den bliver nemlig lækker lun. Og det er samtidig tegn til, at den skal på operationsbordet.

Den ser jvf. dine billeder fin ud, uden alvorlige ridser og det er et plus !
Det jeg elsker allermest ved den, er den ultra langsomme søgning.
At den tager sig betalt med rigtig mange sekunder for at finde frem til næstsidste nummer (f.eks) er en overlegen feature. Ja, det er vel næsten et halvt minut. Mageløst.

Tillykke med den Det glemte jeg da helt at sige. Dit fund rykkede bare for hurtigt i mine instinkter
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

den har en skøn og hyggelig lyd - tillykke med den Zakken - det vil være oplagt at renovere den - den kan have problemer med hjemmebrændt musik, cd'er længre end 74 min og dual layer (sacd + cd) så smid ikke din normale cd maskine ud

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Har fået en Tandberg TR 2030 i stalden , har den nogen værdi på brugtmarkedet ?

den fungere fint, undtaget et par skalalamper, som trænger til udskiftning.

 

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

hej allesammen, jeg har lige (igår) fået mig endnu en Lenco - denne gang en letvægter, B55 fra 1972...
den havde ikke spillet i 5 år, hvorfor den også var fuldstændig tør i centerleje og motor,
den havde stået i en stue i 30 år med en storryger så den var meget beskidt.
den kører nu som en drøm, efter jeg har smurt og renset den, den skal lige have nogle nye v-blocks inden den spiller helt, men det er jo småting.

jeg har vasket og skrubbet den for at få nikotinpletterne væk. først med terpentin, derefter rensebenzin - og da ingen af disse kunne gøre noget, prøvede jeg en fugtig skrubbe svamp... så var den ren på sekunder...

det eneste jeg ikke kan gøre noget ved er de brune kabler, grundet røgen den har stået i, men ellers er den som ny nu...

billede kommer senere...

den blev købt af en gut som et tilbud til alle dem der boede på kampsax kollegiet i 1972.
den er så blevet brugt dagligt helt frem til 2003 - hvor den blev sat på loftet, og nu har jeg så fået den, ganske gratis...


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes