| Forfatter |
|
StarKnight Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=102122jeg så lige at der var et fin lille forstærker sæt i KSB - til de der står og mangle en billig vintage gave til sig selv i Julen Var det ikke fordi jeg ligesom havde hvad jeg skulle ville jeg da nok slå til
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Iluvatar Branchemedlem

VinylCollector
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Relativt nyt medlem, men ivrig jæger efter vintage udstyr... her er lidt billeder af hvad jeg har fundet på det sidste :) Pioneer CT-F700 i fint trækabinet  Marantz Model 6100  Teac X-1000  Som nævnt i en anden tråd har jeg også fundet mig en Yamaha B-2, den har jeg dog ikke fotograferet endnu.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine sager, du har fundet der. Da du vist ikke befinder dig i mit jagt-revir, kan jeg godt ønske dig god vintage-jagt! :-)PQR
Jeg lavede lige links af billederne, ingen grund til at quote dem Mvh Sveske__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iluvatar skrev:
Relativt nyt medlem, men ivrig jæger efter vintage udstyr... her er lidt billeder af hvad jeg har fundet på
det sidste |
|
|
Uf, det var da nogle groft sprøde båndmaskiner
Og kan du fluks oprette en tråd under mit HiFi, du tager jo pæne billeder, og udstyret ser vældig interessant ud.
Og velkommen til! __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den CT-F700 er jo ligeså flot som min CT F9191
hvad er det ekstra meter til
Billedets størrelse oversteg 800 pixels i bredden. Fyha, r-l-b! Det er nu rettet. /Sveske
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer CT-F700. Et uddrag af teksten i linket: "the real gem that set this deck apart from any other was
the 3rd analog meter just to the left of the tape meters. This 3rd meter was for
BIAS setting and allowed you to manually adjust the BIAS for each tape that was
used. This had the effect of getting the best s/n ratio, lowest distortion, and
highest frequency response from each tape".  Smart feature. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW! Flotte apparater Iluvatar!
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj - Smukke sager du ha fundet frem.
Jeg har fået mig sådan en fin en her i dag. Slet ikke noget særligt Hi'end. Men den er meget sjovt at tage med rundt omkring
i huset når man laver noget - og så er den fyldt med rør
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=LouBP] Halløj - Smukke sager du ha fundet frem.
Jeg har fået mig sådan en fin en her i dag. Slet ikke noget særligt Hi'end. Men den er meget sjovt at tage med rundt omkring
i huset når man laver noget - og så er den fyldt med rør
Den er godt nok flot standen ser rigtig fin ud. er lyden også fin ? __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
[QUOTE=LouBP] Halløj - Smukke sager du ha fundet frem.
Jeg har fået mig sådan en fin en her i dag. Slet ikke noget særligt Hi'end. Men den er meget sjovt at tage med rundt omkring
i huset når man laver noget - og så er den fyldt med rør
Den er godt nok flot standen ser rigtig fin ud. er lyden også fin ? |
|
|
Jeg gjorder den lige ren for billedet  Men den lyder sådan set ganske udemærket, der er mulighed for at tislutte en 1½
ekstra højtaler, den lyder ret godt synes jeg. Men den er nu mest bare flot __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er herligt at se andre også kan se chamen i sådan noget gammel....? Lou: den er flot, men hvad hedder den. Det er lidt svært at se. denne her kører så vidt jeg kan med org. remme...det er da sært de ikke er blevet til lakrids-bånd endnu(selv tælleren kører fint med sin tynde rem). Modellen er 1954 og kostede dengang 985kr, men det er vel billigt i forhold til dens levetid som ikke er ovre endnu.
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til lykke med den, LouBP.Jeg havde en lignende med hjem fra spejdernes loppemarked i går. Det var en Philips el-
3541, der grangiveligt ligner din: man din ikke har et lille Philips logo midtfor.Jeg har ikke prøvet min, men tjekket på google
at der bl.a. sidder et ecc83 rør i den.PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min er en Siera, og så der III bagefter, men den kan lige så vel være pynt. 4 spors. Jeg har kun lige kort haft den åben og
kigget i
den, den ser pæn og nydelig ud, selvom der er et plastgitter i bunden, hvor det ene rør har smeltet noget af det.
Jeg vil lige åbne og kigge på hvilke rør der sidder i.
TubeMania: Din er godt nok flot
Eidt: Det kan være det er et remake af din phillips, den er med Phillips rør, bl.a. Ecc 83. Så det kunne godt lyde som din. Er
din også med de 4 benet stik? XRL eller hvad de hedder.
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
den minder lidt om den grundik deluxe tk123 jeg fandt... bare i meget flottere stand...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ægte 3 i 1'er fra Tandberg . Sjældent man ser dem til salg.
http://www.dba.dk/asp/vispopup/billedBrowser.asp?BilledType= 1&BilledNr=2&Annonceid=57909104&Rubrikid=22100
Go' aften.
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en sløv sæson, og ingen gode fund var jeg på genbrugspladsen, og fandt denne sørgelige skæbne.

Møgbeskidt og under en masse andet skrammel var den blevet sat af ved siden af metalskrot containeren..... Man får helt tårer i øjnene.
Den kører og spiller perfekt, der er iøvrigt noget country på båndet, men det kan man jo lave om på. Nu skal den ha den store rense af tur, og bringes tilbage til tidligere tiders storhed... Eller noget.
Er der nogen der ved noget om sådan en fyr? Synes aldrig jeg er stødt den model før.

Har ønsket mig et nyt digi cam til jul. Beklager billedkvaliteten.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teac havde en X-10 (beregnet til 10" - spoler) og denne X-7 - beregnet til ja - 7"-spoler. ellers er jeg ret overbebvist om, at data er de samme. Knapperne og det generelle design var det samme.
10"-maskinen er af den grund noget større - rent fysisk. Jeg husker begge maskiner fra ca. 1982 - 83. Kendte en fyr, som netop havde X-10'eren. Den spillede rigtig fint - så jeg forstår godt, at X-7'eren også gør det. Teac havde jo allerede på det tidspunkt en ganske flot historie og erfaring i at lave disse herlige spolemaskiner. Mon ikke du kan Google dig frem til X-7'eren og dens meritter?
Sørgeligt, at folk smider sådan noget væk - glædeligt at du finder det og redder det indenfor i varmen igen.!!
Frem med Windex - vatpinde - opvaskevand - isopropylalkohol - mv. - der skal nok blive en superflot maskine ud af den der!
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen, der er denne thorens td 147 til salg på qxl - den er ikke i sig selv noget særligt, men den mørch arm ser nu lækker ud herder er også en fin Akai spole til salg. en AKAI GX 625, men den er pænt dyr... hermvh. Søren Iversen
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa . De er nu kære de to gl. sierra og tandberg " tænk hvis det nye hifi i dag kunne leve så længe. . En sej teac du fand Zakken "kanon guldfund" .. Jeg har lovet på et tidspunkt at kikke på en X10 for en bekendt, drivremmene er som blød vingummi i solen , er der nogen her der ved om det er muligt , måske at købe nye.
mvh.
|
| Til top |
|
| |