Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 21:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 12 December 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Overvejer nedenstående:

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=551455366& ; ; ;Catg=27446&ListingType=0&ListingSort=1&Language Nr=12&PageNum=5

Mangler seriøst et billigt alternativ til min datters Dantax satellit system, som simpelthen lyder skrækkeligt.

Subben er ok...men satellitterne, uha

Tænkte om man kunne være heldig at basserne i de Philips på QXL kunne have kantophæng i stof.

De kan vel næppe lyde ringere end Dantax-sættet.

[edit]...Har nu budt på dem. Sikkert en hamper overpris, men de er okay og velholdte.

Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 December 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=102122

jeg så lige at der var et fin lille forstærker sæt i KSB - til de der står og mangle en billig vintage gave til sig selv i Julen

Var det ikke fordi jeg ligesom havde hvad jeg skulle ville jeg da nok slå til


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Iluvatar
Branchemedlem
Branchemedlem

VinylCollector

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 16 December 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Relativt nyt medlem, men ivrig jæger efter vintage udstyr... her er lidt billeder af hvad jeg har fundet på det sidste :)

Pioneer CT-F700 i fint trækabinet


Marantz Model 6100


Teac X-1000


Som nævnt i en anden tråd har jeg også fundet mig en Yamaha B-2, den har jeg dog ikke fotograferet endnu.

Til top Vis Iluvatar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iluvatar Besøg Iluvatar's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 16 December 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Iluvatar skrev:
Relativt nyt medlem, men ivrig jæger efter vintage udstyr... her er lidt billeder af hvad jeg har fundet på
det sidste :)Pioneer CT-F700 i fint trækabinet
http://photos-b.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v1059/94/123/844 805289/n844805289_5051113_1125.jpg
Marantz Model 6100
http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v663/94/123/8448 05289/n844805289_4929071_1978.jpg
Teac X-1000
http://photos-c.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v1059/94/123/844 805289/n844805289_5051114_1597.jpg
Som nævnt i en anden tråd har jeg også fundet mig en Yamaha B-2, den har jeg dog ikke fotograferet endnu.

Fine sager, du har fundet der. Da du vist ikke befinder dig i mit jagt-revir, kan jeg godt ønske dig god vintage-jagt! :-)PQR

Jeg lavede lige links af billederne, ingen grund til at quote dem Mvh Sveske

__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 16 December 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Iluvatar skrev:
Relativt nyt medlem, men ivrig jæger efter vintage udstyr... her er lidt billeder af hvad jeg har fundet på
det sidste

Uf, det var da nogle groft sprøde båndmaskiner
Og kan du fluks oprette en tråd under mit HiFi, du tager jo pæne billeder, og udstyret ser vældig interessant ud.
Og velkommen til!

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 16 December 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Den CT-F700 er jo ligeså flot som min CT F9191


hvad er det ekstra meter til

Billedets størrelse oversteg 800 pixels i bredden. Fyha, r-l-b! Det er nu rettet. /Sveske



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 16 December 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Pioneer CT-F700.

Et uddrag af teksten i linket:

"the real gem that set this deck apart from any other was the 3rd analog meter just to the left of the tape meters. This 3rd meter was for BIAS setting and allowed you to manually adjust the BIAS for each tape that was used. This had the effect of getting the best s/n ratio, lowest distortion, and highest frequency response from each tape".

Smart feature.




__________________
En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 16 December 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

WOW! Flotte apparater Iluvatar!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Halløj - Smukke sager du ha fundet frem.

Jeg har fået mig sådan en fin en her i dag. Slet ikke noget særligt Hi'end. Men den er meget sjovt at tage med rundt omkring
i huset når man laver noget - og så er den fyldt med rør




__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 16 December 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=LouBP] Halløj - Smukke sager du ha fundet frem.

Jeg har fået mig sådan en fin en her i dag. Slet ikke noget særligt Hi'end. Men den er meget sjovt at tage med rundt omkring
i huset når man laver noget - og så er den fyldt med rør

Den er godt nok flot standen ser rigtig fin ud. er lyden også fin ?

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 17 December 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

747DK skrev:
[QUOTE=LouBP] Halløj - Smukke sager du ha fundet frem.

Jeg har fået mig sådan en fin en her i dag. Slet ikke noget særligt Hi'end. Men den er meget sjovt at tage med rundt omkring
i huset når man laver noget - og så er den fyldt med rør

Den er godt nok flot standen ser rigtig fin ud. er lyden også fin ?


Jeg gjorder den lige ren for billedet Men den lyder sådan set ganske udemærket, der er mulighed for at tislutte en 1½
ekstra højtaler, den lyder ret godt synes jeg. Men den er nu mest bare flot

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 17 December 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

 

Det er herligt at se andre også kan se chamen i sådan noget gammel....? Lou: den er flot, men hvad hedder den. Det er lidt svært at se. denne her kører så vidt jeg kan med org. remme...det er da sært de ikke er blevet til lakrids-bånd endnu(selv tælleren kører fint med sin tynde rem). Modellen er 1954 og kostede dengang 985kr, men det er vel billigt i forhold til dens levetid som ikke er ovre endnu.

 

 



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 17 December 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Halløj - Smukke sager du ha fundet frem.

Jeg har fået mig sådan en fin en her i dag. Slet ikke noget særligt Hi'end. Men den er meget sjovt at tage med rundt omkring
i huset når man laver noget - og så er den fyldt med rør

http://i47.photobucket.com/albums/f179/LouBP/DSC01537.jpg
Til lykke med den, LouBP.Jeg havde en lignende med hjem fra spejdernes loppemarked i går. Det var en Philips el-
3541, der grangiveligt ligner din: man din ikke har et lille Philips logo midtfor.Jeg har ikke prøvet min, men tjekket på google
at der bl.a. sidder et ecc83 rør i den.PQR

__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 17 December 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Min er en Siera, og så der III bagefter, men den kan lige så vel være pynt. 4 spors. Jeg har kun lige kort haft den åben og
kigget i
den, den ser pæn og nydelig ud, selvom der er et plastgitter i bunden, hvor det ene rør har smeltet noget af det.

Jeg vil lige åbne og kigge på hvilke rør der sidder i.

TubeMania: Din er godt nok flot

Eidt: Det kan være det er et remake af din phillips, den er med Phillips rør, bl.a. Ecc 83. Så det kunne godt lyde som din. Er
din også med de 4 benet stik? XRL eller hvad de hedder.






__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 17 December 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

den minder lidt om den grundik deluxe tk123 jeg fandt... bare i meget flottere stand...

__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 18 December 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

En ægte 3 i 1'er fra Tandberg . Sjældent man ser dem til salg.  

http://www.dba.dk/asp/vispopup/billedBrowser.asp?BilledType= 1&BilledNr=2&Annonceid=57909104&Rubrikid=22100

Go' aften.

 



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 18 December 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Efter en sløv sæson, og ingen gode fund var jeg på genbrugspladsen, og fandt denne sørgelige skæbne.

Møgbeskidt og under en masse andet skrammel var den blevet sat af ved siden af metalskrot containeren..... Man får helt tårer i øjnene.

Den kører og spiller perfekt, der er iøvrigt noget country på båndet, men det kan man jo lave om på. Nu skal den ha den store rense af tur, og bringes tilbage til tidligere tiders storhed... Eller noget.

Er der nogen der ved noget om sådan en fyr? Synes aldrig jeg er stødt den model før.

Har ønsket mig et nyt digi cam til jul. Beklager billedkvaliteten.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 19 December 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Teac havde en X-10 (beregnet til 10" - spoler) og denne X-7 - beregnet til  ja - 7"-spoler. ellers er jeg ret overbebvist om, at data er de samme. Knapperne og det generelle design var det samme.

10"-maskinen er af den grund noget større - rent fysisk. Jeg husker begge maskiner fra ca. 1982 - 83. Kendte en fyr, som netop havde X-10'eren. Den spillede rigtig fint - så jeg forstår godt, at X-7'eren også gør det. Teac havde jo allerede på det tidspunkt en ganske flot historie og erfaring i at lave disse herlige spolemaskiner. Mon ikke du kan Google dig frem til X-7'eren og dens meritter?

Sørgeligt, at folk smider sådan noget væk - glædeligt at du finder det og redder det indenfor i varmen igen.!!

Frem med Windex - vatpinde - opvaskevand  - isopropylalkohol - mv. - der skal nok blive en superflot maskine ud af den der!

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

hej igen, der er denne thorens td 147 til salg på qxl - den er ikke i sig selv noget særligt, men den mørch arm ser nu lækker ud
her

der er også en fin Akai spole til salg. en AKAI GX 625, men den er pænt dyr...
her

mvh.
Søren Iversen


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
audioareal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa . De er nu kære de to gl. sierra og tandberg " tænk hvis det nye hifi i dag kunne leve så længe. . En sej teac du fand Zakken "kanon guldfund" .. Jeg har lovet på et tidspunkt at kikke på en X10 for en bekendt,  drivremmene er som blød vingummi i solen , er der nogen her der ved om det er muligt , måske at købe nye.

mvh.

Til top Vis audioareal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audioareal
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes