| Forfatter |
|
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så må vi krydse finger for at du vinder buddet
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
spøg til side - jeg har nok hvad jeg ska bruge - selvom en monopladespiller vil være fedt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv lige kommet i besidelse af et par Coral CX-77 højtallere, de er desværre lidt hærgede, men skal nok komme med et par billeder efter renovationen
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| det er mit bud - og jeg er bevæbnet med ti paller vintage grej og jeg rammer aldrig ved siden af
|
|
|
Ja, lad r-l-b vinde den! Han trænger til lidt medgang.:-) Lige som jeg selv i øvrigt. På det seneste har jeg 'bare' vundet en 50 cm bred Sansui TU-9500 tuner med bl.a. 5 gangs og i aften 'bare' fundet en Beolit 800 og en rega Planar 3, begge i komplet og fuld funktionel stand. Øv, al den modgang. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har det hårdt I to, hva'?
Bare sig til hvis I skal hjælpes af med noget af al den dårligdom __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var da en sjov lille fætter.
Ikke noget man ser hver dag og prisen er til at betale.
sony__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
det var da en sjov lille fætter.
Ikke noget man ser hver dag og prisen er til at betale.
sony |
|
|
Fandt lige en lille garrard fra samme sælger
garrard__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger


Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
Jeg er selv lige kommet i besidelse af et par Coral CX-77 højtallere, de er desværre lidt hærgede, men skal nok komme med et par billeder efter renovationen  |
|
|
Vi er enige om, at renovation er et arbejde, der sædvanligvis udføres af skraldemænd, ikke? Synd, hvis de skulle slæbe afsted med dine Coral'er. Jeg glæder mig derfor til at se nogle billeder af dem efter en veloverstået renovering.  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 06:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ret nysgerrig efter at vide hvor stor forskel der er i den tekniske opbygning af sådan en delphon og så min mørch
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
CasperCU skrev:
Jeg er selv lige kommet i besidelse af et par Coral CX-77 højtallere, de er desværre lidt hærgede, men skal nok komme med et par billeder efter renovationen  |
|
|
Vi er enige om, at renovation er et arbejde, der sædvanligvis udføres af skraldemænd, ikke? Synd, hvis de skulle slæbe afsted med dine Coral'er. Jeg glæder mig derfor til at se nogle billeder af dem efter en veloverstået renovering.  |
|
|
ups  havde også været en hård dag hehe. Men tro mig de er ikke særligt pæne mere. Nogen af kanterne er ødelagt, mange skruehuller bagpå fra ophæng. 3 forskellige farver maling og en ordentlig røvfuld ridser i lakken Men gratis og velspillende
|
| Til top |
|
| |
KlausM Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøøj, den er flot. Jeg har da lige smidt et bud, men jeg ramte ikke mindsteprisen. Der skal graves i lommerne tror
jeg __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| Er ret nysgerrig efter at vide hvor stor forskel der er i den tekniske opbygning af sådan en delphon og så min mørch |
|
|
Forskellen på GS5 og GS6a er først og fremmest en anden motor og en mindre pladetallerken og et mindre centerleje. Chassis'et er det samme.
Og så Mørchs omhyggelige montagearbejde/trimning
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joohhh - jaahhh . Tak for tanken!! Det er en rigtig fin ting.
Jeg har doge liiige fået sådan én inden for døren for få dage siden, så nu har jeg to. Men en tredje......errhhh!!
Det er dog en glimrende forforstærker, som burde "mates" med en Marantz model 140 for at det skal gå op i en højere enhed. Den kan dog være en god pre- til ethvert sluttrin. Uanset hvem der scorer den, bør den kommende ejer passe godt på den og få den til at fremstå med ære!
tænker lidt over - og kan se, at jeg da har nogle dage til at beslutte mig.
PS: Det ér en model 3200 fra ca. '76
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
| Hvad med den 1060? Er den interessant på nogen måde? |
|
|
Hvis den er helt i orden - ikke mangler noget - og justeret rigtigt, så er det en killer-amp. Den har en varm Marantz-lyd og er driftstabil over lang tid. Smuk som bare pokker og en rigtig klassiker. Der er udelt begejstring over den i USA og andre steder, men det er selvfølgelig et smagsspørgsmål. Dens pre-sektion er alment kendt for at være af høj klasse. Den kan selvfølgelig ikke flytte bjerge, men et par rimeligt effektive højttalere kan rette op på sagerne. Man kan på de fleste eksemplarer skille for-og slutdelen ad (pre-out/main-in). Samtidig er den capacitor-koblet og hermed uden klick-in relæ hvilket typisk medfører et blop i højttalere ved tænd og sluk, men man kan koble højttalerene ind/ud i disse situationer. Jeg har godt set den, men igen...jeg har- tror jeg- 6 stk af den og må kende en begrænsning.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige en lille Philips AG-9016 rørforstærker på dba.dkModelbillede her:  Jeg har en (faktisk to: den ene er flot men spiller ikke ordentligt - endnu) og det er en sjov lille rørfætter, som parret med de rigtige højttalere kan den en helt masse. Lige nu i dette øjeblik spiller jeg på Philipsen og et par små 2-vejs Seas højttalere fra 1964, og det er ikke et dårligt match: vel, det spiller Neil Youngs NOS live plade (Massey Hall 1971) meget bedre end det spiller Ramstein. Akustisk materiale og guitarer og vel også Neil Youngs lyse stemme går guddommeligt igennem. Der kan læse masser om AG9016en på nettet og også om hvordan man ved at klippe to modstand (?) ud og dreje tonereguleringspotterne helt til den ene side, kan få en fin næsten lineær lyd ud af den. Det har jeg ikke prøvet endnu. Dens mørke loudness lyd går jo fint med de ret 'spidse' Seas højttalere. Jeg har prøve min umodificerede AG9016 med store horn. Det klarede den ikke så godt (løshed i bunden) men mon ikke en modificeret udgave ville klare det bedre. I alt fald er den sjov. Der er to ECC83 i indgangen (måske er de prisen alene værd?) og et par el95 i udgangen. Der er altså tale om en lille SE (singled ended) rørforstærker! Og nej, det er ikke mig der sælger den på dba. Jeg er bare lidt fascineret af min. PQR NB: forvent ikke for meget mht. lydstyrke - den er 2 x 2 watt, men det er jo i de rigtige kredse jo også fascinerende!
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |