Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 19:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:

Hvis  jeg havde vågnet i morges og nogen havde sagt "i dag forelsker du dig i en kasette-
båndoptager" havde jeg nok mumlet et eller andet surt i stil med "idiot" og snuppet en halv time mere på den anden
side....men sådan kom det til at gå. Jeg er nu forelsket i en Tascam 112R mk2 der står som fabriksny


Jeg har aldrig hørt et bånd lyde så godt, men hva faen skal jeg nu til at høre og optage på bånd??? nå men jeg spottede
den, og nu står den på mit bord
og gør sig til.Billedet er en -R mk2 stjålet fra nettet.



Du skulle lige have købt den nogle uger før, så kune du være med i kassette stafetten Velkommen til bånd verdenen.
Den ser nu ret så fed ud, og lyder vel godt? Det ligner kram, selvom jeg slet ikke kender den:

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

ups! produceret mellem 1994-2000 så den tilhører kun yngre stenalder, forkert afdeling
Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:
ups! produceret mellem 1994-2000 så den tilhører kun yngre stenalder, forkert afdeling


Arh, kassettebåndet må næsten være med i Vintage afdelingen, jeg tror i hvert fald det går

Er der slet ingen der kender denne 8 spors spole? - Den kunne jo pynte lidt sammen med Nak grejet - Hvad er sådan en
hver at betale for - hvis den da overhovedet er det?

Det er ikke så sjovt uden billeder.



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror roligt vi kan lade både Kassette maskiner og Spole maskiner indgå i Vintage tråde da det er Vintage teknologi der - selvom der er blevet lavet modeller der er yngre end 25 år - stadig havde sit peak udviklingsmæssigt omkring starten af 80erne

fed 8 spors - hsuk dog at der er 6 spor mere du kan f.... op og som kan gå i udu end på en to spors + samt at jo flere spor der er på et 1/4 " jo miondre plads er der til kvalitet




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:

Hvis  jeg havde vågnet i morges og nogen havde sagt "i dag forelsker du dig i en kasette-båndoptager" havde jeg nok mumlet et eller andet surt i stil med "idiot" og snuppet en halv time mere på den anden side....men sådan kom det til at gå. Jeg er nu forelsket i en Tascam 112R mk2 der står som fabriksny


Jeg har aldrig hørt et bånd lyde så godt, men hva faen skal jeg nu til at høre og optage på bånd??? nå men jeg spottede den, og nu står den på mit bord og gør sig til.Billedet er en -R mk2 stjålet fra nettet.



Den er afsindig lækker din tascam sikke et fund. hvad måtte du slippe ?
jeg kan god lide den er proff uden at bliver for nørdet. gode brugbare funktioner og overskulig.
Min ene denon er også fra 90 engang så alder er underordnet ved kassette.


__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg tror roligt vi kan lade både Kassette maskiner og Spole maskiner indgå i Vintage tråde da det er Vintage
teknologi der - selvom der er blevet lavet modeller der er yngre end 25 år - stadig havde sit peak udviklingsmæssigt
omkring starten af 80ernefed 8 spors - hsuk dog at der er 6 spor mere du kan f.... op og som kan gå i udu end på en to
spors + samt at jo flere spor der er på et 1/4 " jo miondre plads er der til kvalitet


Så vidt jeg kan forstå er der indgange til hvert spor? Kan man ikke stadig optage på et spor og få hele kvaliteten med:-)

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Pyha! det lyder godt at den slags maskiner får dispensation

747: Ja, den er superlækker og har tilmed 3 knapper mere end den på billedet, dog uden at blive nørdet 

Mht. prisen er der ikke noget at sige til at jeg måtte af med et meget stort "tak skal du have, du er en guttermand" til en ven der havde reddet den fra en container.

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 01 November 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:

Pyha! det lyder godt at den slags maskiner får dispensation


747: Ja, den er superlækker og har tilmed 3 knapper mere end den på billedet, dog uden at blive nørdet 


Mht. prisen er der ikke noget at sige til at jeg måtte af med et meget stort "tak skal du have, du er en guttermand" til en ven der havde reddet den fra en container.



Sikke en dejlig ven.
Stik ham i det mindste en bajer når du ser ham næste gang.
Det er jo en proff maskine og har absolut ikke været billig.
Men det er nu altid dejligt når standen er så flot.

Desværre kan slagskibene være lidt over kompliceret. jeg har haft maskiner hvor man faktisk blev træt af at at man skulle tage alle de valg når man bare ville høre musik og ikke lege.
Din er dejligt clean
Og jeg er dybt misundelig

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 10 November 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Fandt et sæt A-25'ere fra Scandyna idag - siden jeg hørte dem hos PQR har jeg været lidt forelsket.

Og et sæt Infinity RS-2001 - De er nok ikke så vintage?

Hele baduljen for 110 kr.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 10 November 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Fandt et sæt A-25'ere fra Scandyna idag - siden jeg hørte dem hos PQR har jeg været lidt forelsket.

Og et sæt Infinity RS-2001 - De er nok ikke så vintage?

Hele baduljen for 110 kr.


Jeg er også forelsket i mine!

I USA skal alle rigtige vintage samlere have mindst ét par; jeg har 3½ par. Der skal 4 par til før man kan stacke dem som i den oprindelige Dynaco instruks, så jeg er der snart!

Infinityerne kender jeg desværre ikke.

PQR




__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 10 November 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

hvad sker der med impedansen PQR når du stacker fire sæt ? 1,4 ohm ?

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 10 November 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Sjovt med de scandyna. Jeg har haft mindst 10-15 par og jeg kan aldrig komme af med dem. Det ender altid med at jeg strippper dem for enheder. Næste gang tror jeg at de bliver udbudt på denne tråd for noget øl eller vin. Bare for at glæde en nostaltiker.
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 10 November 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
hvad sker der med impedansen PQR når du stacker fire sæt ? 1,4 ohm ?


I følge instruksen som jeg fandt på nettet og har her et sted, skal de krydsstackes på en måde, så impedancen holdes oppe: på de amerikanske Dynaco er den enkelte højttalers impedance 8 ohm, de danske Scandyna er 4 ohm men pricippet er det samme.

Her er for resten instruksen: http://www.pqr.dk/billeder/Dynamax.pdf

Kan næsten ikke vent på den sidste A-25!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 10 November 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:
Sjovt med de scandyna. Jeg har haft mindst 10-15 par og jeg kan aldrig komme af med dem. Det ender altid med at jeg strippper dem for enheder. Næste gang tror jeg at de bliver udbudt på denne tråd for noget øl eller vin. Bare for at glæde en nostaltiker.


Hej Jesper,

Hvad med at lytte til dem? De passer fantastisk til din lille Eico!

Eller hvad med at stacke dem?

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 10 November 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jahh, men jeg har ikke en lade eller et kæmpe hus, som i jyder nogen gange har.

Nej...  jeg har ikke plads og fruen tillader helt sikkert 6 - 8 kasser  med hessian-fronter.

Det ser sgu ud ad helv... til. Men du har ret, de spiller glimrende og 4 til en fest er super.

Venligst

 

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 11 November 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  



 PQrannes: Hvis det er en Scan-dyna 4 Ohms du mangler har jeg en du må få.

 

Er selv den glade ejer af 2 Dynaco A-25x der spiller stort, flot og ikke mindst behageligt, næsten uanset hvad jeg kobler dem til....sådan næsten da

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 11 November 2008 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

I morgen kommer der noget slet ikke vintage ind af døren

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 11 November 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne nu også godt tænke mig et sæt danaco a-25, med terminaler bagpå, og hvis folk bare stripper dem for enheder
så sig til lige til før

r-l-b skrev:
I morgen kommer der noget slet ikke vintage ind af døren


Og hvad er det så? En ny cd-afspiller?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 11 November 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
I morgen kommer der noget slet ikke vintage ind af døren

vel ikke et eller andet digital totalløsning?!?
eller måske en blu-ray afspiller?!?


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 11 November 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

hva er blu-ray ?

Jo det er en digital løsning - en digital optager så jeg kan få brændt nogle af mine mange tusinde plader ned på CD - nu har jeg tre "ikke" vintage ting Bellari, Cyrus og så denne Tascam



Tascam CD recorder Slot Loading CD-RW900SL


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes