| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
Hvis jeg havde vågnet i morges og nogen havde sagt "i dag forelsker du dig i en kasette-
båndoptager" havde jeg nok mumlet et eller andet surt i stil med "idiot" og snuppet en halv time mere på den anden
side....men sådan kom det til at gå. Jeg er nu forelsket i en Tascam 112R mk2 der står som fabriksny
Jeg har aldrig hørt et bånd lyde så godt, men hva faen skal jeg nu til at høre og optage på bånd??? nå men jeg spottede
den, og nu står den på mit bord
og gør sig til.Billedet er en -R mk2 stjålet fra nettet. |
|
|
Du skulle lige have købt den nogle uger før, så kune du være med i kassette stafetten  Velkommen til bånd verdenen.
Den ser nu ret så fed ud, og lyder vel godt? Det ligner kram, selvom jeg slet ikke kender den: __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups! produceret mellem 1994-2000 så den tilhører kun yngre stenalder, forkert afdeling
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
ups! produceret mellem 1994-2000 så den tilhører kun yngre stenalder, forkert afdeling |
|
|
Arh, kassettebåndet må næsten være med i Vintage afdelingen, jeg tror i hvert fald det går
Er der slet ingen der kender denne 8 spors spole? - Den kunne jo pynte lidt sammen med Nak grejet - Hvad er sådan en
hver at betale for - hvis den da overhovedet er det?
Det er ikke så sjovt uden billeder.
 __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror roligt vi kan lade både Kassette maskiner og Spole maskiner indgå i Vintage tråde da det er Vintage teknologi der - selvom der er blevet lavet modeller der er yngre end 25 år - stadig havde sit peak udviklingsmæssigt omkring starten af 80erne
fed 8 spors - hsuk dog at der er 6 spor mere du kan f.... op og som kan gå i udu end på en to spors + samt at jo flere spor der er på et 1/4 " jo miondre plads er der til kvalitet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
Hvis jeg havde vågnet i morges og nogen havde sagt "i dag forelsker du dig i en kasette-båndoptager" havde jeg nok mumlet et eller andet surt i stil med "idiot" og snuppet en halv time mere på den anden side....men sådan kom det til at gå. Jeg er nu forelsket i en Tascam 112R mk2 der står som fabriksny
Jeg har aldrig hørt et bånd lyde så godt, men hva faen skal jeg nu til at høre og optage på bånd??? nå men jeg spottede den, og nu står den på mit bord og gør sig til.Billedet er en -R mk2 stjålet fra nettet. |
|
|
Den er afsindig lækker din tascam  sikke et fund. hvad måtte du slippe ?
jeg kan god lide den er proff uden at bliver for nørdet. gode brugbare funktioner og overskulig.
Min ene denon er også fra 90 engang så alder er underordnet ved kassette.
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg tror roligt vi kan lade både Kassette maskiner og Spole maskiner indgå i Vintage tråde da det er Vintage
teknologi der - selvom der er blevet lavet modeller der er yngre end 25 år - stadig havde sit peak udviklingsmæssigt
omkring starten af 80ernefed 8 spors - hsuk dog at der er 6 spor mere du kan f.... op og som kan gå i udu end på en to
spors + samt at jo flere spor der er på et 1/4 " jo miondre plads er der til kvalitet
|
|
|
Så vidt jeg kan forstå er der indgange til hvert spor? Kan man ikke stadig optage på et spor og få hele kvaliteten med:-) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyha! det lyder godt at den slags maskiner får dispensation
747: Ja, den er superlækker og har tilmed 3 knapper mere end den på billedet, dog uden at blive nørdet
Mht. prisen er der ikke noget at sige til at jeg måtte af med et meget stort "tak skal du have, du er en guttermand" til en ven der havde reddet den fra en container.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
Pyha! det lyder godt at den slags maskiner får dispensation
747: Ja, den er superlækker og har tilmed 3 knapper mere end den på billedet, dog uden at blive nørdet
Mht. prisen er der ikke noget at sige til at jeg måtte af med et meget stort "tak skal du have, du er en guttermand" til en ven der havde reddet den fra en container. |
|
|
Sikke en dejlig ven.
Stik ham i det mindste en bajer når du ser ham næste gang.
Det er jo en proff maskine og har absolut ikke været billig.
Men det er nu altid dejligt når standen er så flot.
Desværre kan slagskibene være lidt over kompliceret. jeg har haft maskiner hvor man faktisk blev træt af at at man skulle tage alle de valg når man bare ville høre musik og ikke lege.
Din er dejligt clean
Og jeg er dybt misundelig __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt et sæt A-25'ere fra Scandyna idag - siden jeg hørte dem hos PQR har jeg været lidt forelsket.
Og et sæt Infinity RS-2001 - De er nok ikke så vintage?
Hele baduljen for 110 kr. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Fandt et sæt A-25'ere fra Scandyna idag - siden jeg hørte dem hos PQR har jeg været lidt forelsket.
Og et sæt Infinity RS-2001 - De er nok ikke så vintage?
Hele baduljen for 110 kr. |
|
|
Jeg er også forelsket i mine! I USA skal alle rigtige vintage samlere have mindst ét par; jeg har 3½ par. Der skal 4 par til før man kan stacke dem som i den oprindelige Dynaco instruks, så jeg er der snart! Infinityerne kender jeg desværre ikke. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad sker der med impedansen PQR når du stacker fire sæt ? 1,4 ohm ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt med de scandyna. Jeg har haft mindst 10-15 par og jeg kan aldrig komme af med dem. Det ender altid med at jeg strippper dem for enheder. Næste gang tror jeg at de bliver udbudt på denne tråd for noget øl eller vin. Bare for at glæde en nostaltiker.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| hvad sker der med impedansen PQR når du stacker fire sæt ? 1,4 ohm ?
|
|
|
I følge instruksen som jeg fandt på nettet og har her et sted, skal de krydsstackes på en måde, så impedancen holdes oppe: på de amerikanske Dynaco er den enkelte højttalers impedance 8 ohm, de danske Scandyna er 4 ohm men pricippet er det samme. Her er for resten instruksen: http://www.pqr.dk/billeder/Dynamax.pdf Kan næsten ikke vent på den sidste A-25! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
| Sjovt med de scandyna. Jeg har haft mindst 10-15 par og jeg kan aldrig komme af med dem. Det ender altid med at jeg strippper dem for enheder. Næste gang tror jeg at de bliver udbudt på denne tråd for noget øl eller vin. Bare for at glæde en nostaltiker. |
|
|
Hej Jesper, Hvad med at lytte til dem? De passer fantastisk til din lille Eico! Eller hvad med at stacke dem? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jahh, men jeg har ikke en lade eller et kæmpe hus, som i jyder nogen gange har. 
Nej... jeg har ikke plads og fruen tillader helt sikkert 6 - 8 kasser med hessian-fronter.
Det ser sgu ud ad helv... til. Men du har ret, de spiller glimrende og 4 til en fest er super.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 11 November 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
PQrannes: Hvis det er en Scan-dyna 4 Ohms du mangler har jeg en du må få.
Er selv den glade ejer af 2 Dynaco A-25x der spiller stort, flot og ikke mindst behageligt, næsten uanset hvad jeg kobler dem til....sådan næsten da
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 November 2008 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
I morgen kommer der noget slet ikke vintage ind af døren
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 11 November 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne nu også godt tænke mig et sæt danaco a-25, med terminaler bagpå, og hvis folk bare stripper dem for enheder
så sig til lige til før
r-l-b skrev:
I morgen kommer der noget slet ikke vintage ind af døren
|
|
|
Og hvad er det så? En ny cd-afspiller? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 11 November 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| I morgen kommer der noget slet ikke vintage ind af døren
|
|
|
vel ikke et eller andet digital totalløsning?!?  eller måske en blu-ray afspiller?!? __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 November 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva er blu-ray ? Jo det er en digital løsning - en digital optager så jeg kan få brændt nogle af mine mange tusinde plader ned på CD - nu har jeg tre "ikke" vintage ting Bellari, Cyrus og så denne Tascam
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |