Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 17:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Mon ikke jeres geografiske forankring i hovedlandet gør det besværgligt at vippe mig af pinden når i først skal krydse åen  Jeg er desuden på aftrapning og kommer der kun et par gange om ugen - igår fandt jeg et klenodie der desværre ikke helt gør som den skal - en philips cd100 - den første cd afspiller som hvad den virket var belvet hensat til reserve cd mkanisme til min revox 

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jamen RIB jeg har sådan een hvis det har interesse?

Du kommer vel også ud og henter dine fuldtoner ved lejlighed? så kan du jo se den.

Jesper

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt et sæt Coral Beta-6 idag - 50 kr, så jeg tog dem med. Hvis alt går efter mit hovede er jeg enten heldig at finde
noget rørvæk på stumpemarkedet eller ved en anden aftale jeg har lavet - Besøget hos PQRannes har pirret mig til at kaste
mig ud i det.

Men de her Coral Beta skulle fter hvad jeg kan læse være en udemærket enhed, men er der nogen der har nogle tegninger
eller noget på hvad jeg kan bygge ud af dem?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

jeg har vist alle Corals kabinet tegninger - send mig en PM med in mail så sender jeg dem til dig

Det er en fin lille fuldtone som, bortset fra den dybeste bas og de højeste toner levere en dejlig lyd

et horn vil være godt


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

>PS - til 50 kr. er du ret heldig Beta 8 koster 2500-3500 på epay

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
>PS - til 50 kr. er du ret heldig Beta 8 koster 2500-3500 på epay


Det lille horn, eller hvad det hedder, der sidder på er også lidt bøget i kanterne osv. Ved ikke om det har nogen betydning?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Jeg fandt et sæt Coral Beta-6 idag - 50 kr, så jeg tog dem med. Hvis alt går efter mit hovede er jeg enten heldig at finde
noget rørvæk på stumpemarkedet eller ved en anden aftale jeg har lavet - Besøget hos PQRannes har pirret mig til at kaste
mig ud i det.

Men de her Coral Beta skulle fter hvad jeg kan læse være en udemærket enhed, men er der nogen der har nogle tegninger
eller noget på hvad jeg kan bygge ud af dem?



Til lykke LouBP med det fine coral fund. Mine coraler som sad i hornene som monofilmsfremviseren trak da du/I besøgte mig var Beta 8'ere og de spillede jo fint. Jeg er ikke nået så langt som til at prøve dem i mine duelund horn (egoist eller monster?) men ellers kunne du jo prøve de horn mine 8ere sidder i - det kan du nu alligvel, hvis du gider hente dem! Man må kunne gøre udskæringshullet til enheden mindre med en plade. Det spø'r vi r-l-b om!

I øvrigt skal du tidligt op for at finde rørforstærkere for næsen af mig på lørdag! Vi ses på stumpemarkedet.

PQR




__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

LouBP skrev:
Jeg fandt et sæt Coral Beta-6 idag - 50 kr, så jeg tog dem med. Hvis alt går efter mit hovede er jeg enten
heldig at finde
noget rørvæk på stumpemarkedet eller ved en anden aftale jeg har lavet - Besøget hos PQRannes har pirret mig til at kaste
mig ud i det.

Men de her Coral Beta skulle fter hvad jeg kan læse være en udemærket enhed, men er der nogen der har nogle tegninger
eller noget på hvad jeg kan bygge ud af dem?
Til lykke LouBP med det fine coral fund. Mine coraler som sad i
hornene som monofilmsfremviseren trak da du/I besøgte mig var Beta 8'ere og de spillede jo fint. Jeg er ikke nået så langt
som til at prøve dem i mine duelund horn (egoist eller monster?) men ellers kunne du jo prøve de horn mine 8ere sidder i -
det kan du nu alligvel, hvis du gider hente dem! Man må kunne gøre udskæringshullet til enheden mindre med en plade. Det
spø'r vi r-l-b om!I øvrigt skal du tidligt op for at finde rørforstærkere for næsen af mig på lørdag! Vi ses på
stumpemarkedet.PQR


Det er nu ikke stumpemarkedet jeg tænker på - Jeg har et andet kort på hånden Tidligt op er ikke det jeg er bedst til,
så stumpemarkedet er nu mere for hyggens skyld. Det kan godt være jeg griner lidt hvis det lykkeds mig at finde en for
næsen af dig

Tror du man kan smække en plade på de horn og så køre dem med Beta 6? Er selvekabinetstørrelsen så ikke for stor? De
er vel ikke alle ens?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Aaaaargh, er der stumpemarked på lørdag?????

 

Og jeg skal til sjælland til den pukkelryggede.

Der var så mange fine, gode ting i foråret, og nu dette..............

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
>PS - til 50 kr. er du ret heldig Beta 8 koster 2500-3500 på epay



Jep, der en Aalborg fyr der har et par på ebay, som er oppe over 500 usd. Føj, jeg har slet ikke råd til at beholde det mint par jeg fandt for 75 kr. på et loppemarked i Ry i sommer :-)

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

som indskudt bemærkning:
Duelund brød sig ikke om lyden af den originale Beta 8
han trådophængte den og fjernede vist nok både spydet og den ekstra diskant "cone"/tragt


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
som indskudt bemærkning:
Duelund brød sig ikke om lyden af den originale Beta 8
han trådophængte den og fjernede vist nok både spydet og den ekstra diskant "cone"/tragt


Nå, r-l-b, gjorde han ikke det (læg mærke till den lettere fornærmede tone): så må jeg hellere sælge mine på ebay!

LouBP, jeg har også et par sære højt voigt horn-agtige horn som der vist nok kan gå en 6'' fuldtone enhed i og et andet par kvartbølgeagtige hornkasser med 5-6 tommer hul og fri udblæsning side om side: denne sidste er vist også en slags hornkonstruktion, som jeg ikke har haft held med at identificere. De spiller godt og transparant med et par letvægts philips fuldtone enheder fra 70erne.

Du må vist hellere komme forbi igen og tage coralerne med!   

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

r-l-b skrev:
som indskudt bemærkning:Duelund brød sig ikke om lyden af den originale Beta 8han trådophængte den og
fjernede vist nok både spydet og den ekstra diskant "cone"/tragt
Nå, r-l-b, gjorde han ikke det (læg mærke till den lettere fornærmede tone): så må jeg hellere sælge mine på
ebay!LouBP, jeg har også et par sære højt voigt horn-agtige horn som der vist nok kan gå en 6'' fuldtone enhed i og et
andet par kvartbølgeagtige hornkasser med 5-6 tommer hul og fri udblæsning side om side: denne sidste er vist også en
slags hornkonstruktion, som jeg ikke har haft held med at identificere. De spiller godt og transparant med et par letvægts
philips fuldtone enheder fra 70erne.Du må vist hellere komme forbi igen og tage coralerne med!    PQR


Det tror jeg du har ret i.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

lyder som endnu en hyggelig vintage aften hos PQR
jeg ved ikke endnu om jeg kommer på stumpemarked, men jeg overvejer det godtnok meget.


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Ja- mon ikke vi løber ind i hinanden derude v. Messecentret på lørdag - skulle være mærkeligt andet! Så skal vi sgu da ha' en kop kaffe sammen, så vi kan kæle for/kommentere hinandens fund!! Nu ved nogle af os da, hvordan sådan nogle som os ser ud!

A propos Coral Beta enheder, så fandt jeg et par NOS Beta 8'ere her sidste vinter. De ligger nu under betryggende forhold og venter på, at jeg med tiden får mig taget sammen til et save-projekt!

Mht. tegninger, så har jeg et "som nyt" eksemplar af "højttalerbyggebogen" fra hedengangne Audioscan, som der evt. også kan kigges i - Den indeholder også et væld af tegninger til disse Coral enheder.  Men det er måske fra samme bog R-L-B har sine tegninger??

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Ja- mon ikke vi løber ind i hinanden derude v. Messecentret på lørdag - skulle være mærkeligt
andet! Så skal vi sgu da ha' en kop kaffe sammen, så vi kan kæle for/kommentere hinandens fund!! Nu ved nogle af os da,
hvordan sådan nogle som os ser ud!


A propos Coral Beta enheder, så fandt jeg et par NOS Beta 8'ere her sidste vinter. De ligger nu under betryggende
forhold og venter på, at jeg med tiden får mig taget sammen til et save-projekt!


Mht. tegninger, så har jeg et "som nyt" eksemplar af "højttalerbyggebogen" fra hedengangne Audioscan, som der evt.
også kan kigges i - Den indeholder også et væld af tegninger til disse Coral enheder.  Men det er måske fra samme bog R-L-
B har sine tegninger??


Vh


Freddy



Jeg fik i hvert fald en hel del. Men hvis der er nogle til præcis Beta 6 så må du da gerne sende mig en PM.

Det ville da være fornøjeligt at rende ind i hinanden derude - Jeg skal derud sammen med en kammerat, Morten Trier, jeg
mener han har arbejdet sammen med dig på Fermaten engnag

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
som indskudt bemærkning:
Duelund brød sig ikke om lyden af den originale Beta 8
han trådophængte den og fjernede vist nok både spydet og den ekstra diskant "cone"/tragt


Nå, r-l-b, gjorde han ikke det (læg mærke till den lettere fornærmede tone): så må jeg hellere sælge mine på ebay!

PQR


Se nu følger jeg ham jo ikke religiøst - han ville nok vende sig i graven hvis han så mine Tannoys i Duelundhornene - meeeen jeg synes lige jeg skyldte at informere


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hvis det er 8 tommers Coral, kan de bruges i Lowther horn  som Mini Acousta og Standard Acousta.

__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Er der forresten noget ved Spole af mærket fostex model 80?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hvis  jeg havde vågnet i morges og nogen havde sagt "i dag forelsker du dig i en kasette-båndoptager" havde jeg nok mumlet et eller andet surt i stil med "idiot" og snuppet en halv time mere på den anden side....men sådan kom det til at gå. Jeg er nu forelsket i en Tascam 112R mk2 der står som fabriksny

Jeg har aldrig hørt et bånd lyde så godt, men hva faen skal jeg nu til at høre og optage på bånd??? nå men jeg spottede den, og nu står den på mit bord og gør sig til.Billedet er en -R mk2 stjålet fra nettet.

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes