| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke jeres geografiske forankring i hovedlandet gør det besværgligt at vippe mig af pinden når i først skal krydse åen  Jeg er desuden på aftrapning og kommer der kun et par gange om ugen - igår fandt jeg et klenodie der desværre ikke helt gør som den skal - en philips cd100 - den første cd afspiller som hvad den virket var belvet hensat til reserve cd mkanisme til min revox
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen RIB jeg har sådan een hvis det har interesse?
Du kommer vel også ud og henter dine fuldtoner ved lejlighed? så kan du jo se den.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt et sæt Coral Beta-6 idag - 50 kr, så jeg tog dem med. Hvis alt går efter mit hovede er jeg enten heldig at finde
noget rørvæk på stumpemarkedet eller ved en anden aftale jeg har lavet - Besøget hos PQRannes har pirret mig til at kaste
mig ud i det.
Men de her Coral Beta skulle fter hvad jeg kan læse være en udemærket enhed, men er der nogen der har nogle tegninger
eller noget på hvad jeg kan bygge ud af dem? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har vist alle Corals kabinet tegninger - send mig en PM med in mail så sender jeg dem til dig
Det er en fin lille fuldtone som, bortset fra den dybeste bas og de højeste toner levere en dejlig lyd
et horn vil være godt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
>PS - til 50 kr. er du ret heldig Beta 8 koster 2500-3500 på epay
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
>PS - til 50 kr. er du ret heldig Beta 8 koster 2500-3500 på epay
|
|
|
Det lille horn, eller hvad det hedder, der sidder på er også lidt bøget i kanterne osv. Ved ikke om det har nogen betydning? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg fandt et sæt Coral Beta-6 idag - 50 kr, så jeg tog dem med. Hvis alt går efter mit hovede er jeg enten heldig at finde
noget rørvæk på stumpemarkedet eller ved en anden aftale jeg har lavet - Besøget hos PQRannes har pirret mig til at kaste
mig ud i det.
Men de her Coral Beta skulle fter hvad jeg kan læse være en udemærket enhed, men er der nogen der har nogle tegninger
eller noget på hvad jeg kan bygge ud af dem?  |
|
|
Til lykke LouBP med det fine coral fund. Mine coraler som sad i hornene som monofilmsfremviseren trak da du/I besøgte mig var Beta 8'ere og de spillede jo fint. Jeg er ikke nået så langt som til at prøve dem i mine duelund horn (egoist eller monster?) men ellers kunne du jo prøve de horn mine 8ere sidder i - det kan du nu alligvel, hvis du gider hente dem! Man må kunne gøre udskæringshullet til enheden mindre med en plade. Det spø'r vi r-l-b om! I øvrigt skal du tidligt op for at finde rørforstærkere for næsen af mig på lørdag! Vi ses på stumpemarkedet. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Jeg fandt et sæt Coral Beta-6 idag - 50 kr, så jeg tog dem med. Hvis alt går efter mit hovede er jeg enten
heldig at finde
noget rørvæk på stumpemarkedet eller ved en anden aftale jeg har lavet - Besøget hos PQRannes har pirret mig til at kaste
mig ud i det.
Men de her Coral Beta skulle fter hvad jeg kan læse være en udemærket enhed, men er der nogen der har nogle tegninger
eller noget på hvad jeg kan bygge ud af dem?  |
|
|
Til lykke LouBP med det fine coral fund. Mine coraler som sad i
hornene som monofilmsfremviseren trak da du/I besøgte mig var Beta 8'ere og de spillede jo fint. Jeg er ikke nået så langt
som til at prøve dem i mine duelund horn (egoist eller monster?) men ellers kunne du jo prøve de horn mine 8ere sidder i -
det kan du nu alligvel, hvis du gider hente dem! Man må kunne gøre udskæringshullet til enheden mindre med en plade. Det
spø'r vi r-l-b om!I øvrigt skal du tidligt op for at finde rørforstærkere for næsen af mig på lørdag! Vi ses på
stumpemarkedet.PQR |
|
|
Det er nu ikke stumpemarkedet jeg tænker på - Jeg har et andet kort på hånden  Tidligt op er ikke det jeg er bedst til,
så stumpemarkedet er nu mere for hyggens skyld. Det kan godt være jeg griner lidt hvis det lykkeds mig at finde en for
næsen af dig
Tror du man kan smække en plade på de horn og så køre dem med Beta 6? Er selvekabinetstørrelsen så ikke for stor? De
er vel ikke alle ens? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaaaargh, er der stumpemarked på lørdag?????
Og jeg skal til sjælland til den pukkelryggede.
Der var så mange fine, gode ting i foråret, og nu dette..............
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| >PS - til 50 kr. er du ret heldig Beta 8 koster 2500-3500 på epay
|
|
|
Jep, der en Aalborg fyr der har et par på ebay, som er oppe over 500 usd. Føj, jeg har slet ikke råd til at beholde det mint par jeg fandt for 75 kr. på et loppemarked i Ry i sommer :-) PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
som indskudt bemærkning: Duelund brød sig ikke om lyden af den originale Beta 8 han trådophængte den og fjernede vist nok både spydet og den ekstra diskant "cone"/tragt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
som indskudt bemærkning: Duelund brød sig ikke om lyden af den originale Beta 8 han trådophængte den og fjernede vist nok både spydet og den ekstra diskant "cone"/tragt
|
|
|
Nå, r-l-b, gjorde han ikke det (læg mærke till den lettere fornærmede tone): så må jeg hellere sælge mine på ebay! LouBP, jeg har også et par sære højt voigt horn-agtige horn som der vist nok kan gå en 6'' fuldtone enhed i og et andet par kvartbølgeagtige hornkasser med 5-6 tommer hul og fri udblæsning side om side: denne sidste er vist også en slags hornkonstruktion, som jeg ikke har haft held med at identificere. De spiller godt og transparant med et par letvægts philips fuldtone enheder fra 70erne. Du må vist hellere komme forbi igen og tage coralerne med! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
som indskudt bemærkning:Duelund brød sig ikke om lyden af den originale Beta 8han trådophængte den og
fjernede vist nok både spydet og den ekstra diskant "cone"/tragt
|
|
|
Nå, r-l-b, gjorde han ikke det (læg mærke till den lettere fornærmede tone): så må jeg hellere sælge mine på
ebay!LouBP, jeg har også et par sære højt voigt horn-agtige horn som der vist nok kan gå en 6'' fuldtone enhed i og et
andet par kvartbølgeagtige hornkasser med 5-6 tommer hul og fri udblæsning side om side: denne sidste er vist også en
slags hornkonstruktion, som jeg ikke har haft held med at identificere. De spiller godt og transparant med et par letvægts
philips fuldtone enheder fra 70erne.Du må vist hellere komme forbi igen og tage coralerne med! PQR |
|
|
Det tror jeg du har ret i. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder som endnu en hyggelig vintage aften hos PQR  jeg ved ikke endnu om jeg kommer på stumpemarked, men jeg overvejer det godtnok meget.
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- mon ikke vi løber ind i hinanden derude v. Messecentret på lørdag - skulle være mærkeligt andet! Så skal vi sgu da ha' en kop kaffe sammen, så vi kan kæle for/kommentere hinandens fund!! Nu ved nogle af os da, hvordan sådan nogle som os ser ud!
A propos Coral Beta enheder, så fandt jeg et par NOS Beta 8'ere her sidste vinter. De ligger nu under betryggende forhold og venter på, at jeg med tiden får mig taget sammen til et save-projekt!
Mht. tegninger, så har jeg et "som nyt" eksemplar af "højttalerbyggebogen" fra hedengangne Audioscan, som der evt. også kan kigges i - Den indeholder også et væld af tegninger til disse Coral enheder. Men det er måske fra samme bog R-L-B har sine tegninger??
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Ja- mon ikke vi løber ind i hinanden derude v. Messecentret på lørdag - skulle være mærkeligt
andet! Så skal vi sgu da ha' en kop kaffe sammen, så vi kan kæle for/kommentere hinandens fund!! Nu ved nogle af os da,
hvordan sådan nogle som os ser ud!
A propos Coral Beta enheder, så fandt jeg et par NOS Beta 8'ere her sidste vinter. De ligger nu under betryggende
forhold og venter på, at jeg med tiden får mig taget sammen til et save-projekt!
Mht. tegninger, så har jeg et "som nyt" eksemplar af "højttalerbyggebogen" fra hedengangne Audioscan, som der evt.
også kan kigges i - Den indeholder også et væld af tegninger til disse Coral enheder. Men det er måske fra samme bog R-L-
B har sine tegninger??
Vh
Freddy |
|
|
Jeg fik i hvert fald en hel del. Men hvis der er nogle til præcis Beta 6 så må du da gerne sende mig en PM.
Det ville da være fornøjeligt at rende ind i hinanden derude - Jeg skal derud sammen med en kammerat, Morten Trier, jeg
mener han har arbejdet sammen med dig på Fermaten engnag __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
som indskudt bemærkning: Duelund brød sig ikke om lyden af den originale Beta 8 han trådophængte den og fjernede vist nok både spydet og den ekstra diskant "cone"/tragt
|
|
|
Nå, r-l-b, gjorde han ikke det (læg mærke till den lettere fornærmede tone): så må jeg hellere sælge mine på ebay!
PQR
|
|
|
Se nu følger jeg ham jo ikke religiøst - han ville nok vende sig i graven hvis han så mine Tannoys i Duelundhornene - meeeen jeg synes lige jeg skyldte at informere __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er 8 tommers Coral, kan de bruges i Lowther horn som Mini Acousta og Standard Acousta.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg havde vågnet i morges og nogen havde sagt "i dag forelsker du dig i en kasette-båndoptager" havde jeg nok mumlet et eller andet surt i stil med "idiot" og snuppet en halv time mere på den anden side....men sådan kom det til at gå. Jeg er nu forelsket i en Tascam 112R mk2 der står som fabriksny
Jeg har aldrig hørt et bånd lyde så godt, men hva faen skal jeg nu til at høre og optage på bånd??? nå men jeg spottede den, og nu står den på mit bord og gør sig til.Billedet er en -R mk2 stjålet fra nettet.
|
| Til top |
|
| |