Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 12:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-nt-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Det ligner seriøst noget, som er beregnet til, at spille tysk schlager-disco!!! Men intet er dog værre end denne ITT:





Hele kataloget kan findes her...

mvh.
Til top Vis -nt-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -nt-
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
av ja - den er grimmere end den NAD 3080 jeg lod stå på pladsen i dag


jeg søgte lige på den synes du virkelig den er så slem ? ok lidt klodset men temmeligt kraftig og med en god tuner. den her ihvertfald et godt ry.

Jeg havde med sikkerhed snuppet den.

Nej jeg er ikke stor Nad fan min 705 var noget af det mest ustabile skrammel der stod mere på værksted end hos mig.



__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Jeg skal indrømme at jeg har haft en 3080 og jeg virkelig synes det er en ringelydende forstærker som brænder sammen bare dens er en 4 ohms højtaler - Den har en ok front, men der er pakket ind i en afalstrækasse overtrukket med tarvelig plastfolie - på den jeg lod stå var folien delvist begyndt at skrælle af så jeg vurderede at den var for sur

apropos grimmerianne har jeg altid hadet hvad Philips gjorde ved deres spolebåndmaskiner - magen til palstik lo..




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 867
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Den der ITT på billedet ovenfor, er det ikke et kasseapparat ??

r-l-b < hvis man sammenligner den Phillips spole med de MANGE enormt flotte modeller fra konkurrenterne, ja så ligner den en gang Lxxx....du skulle vel ikke tilfældigvis ha' fundet sådan en.....på din lokale....LXXXXPLADS ?

Her er gårdsdagens høst....også rart at være "landmand"

Image Hosted by ImageShack.us

GOD WEEKEND 

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

jeg troede at de havde med svin at gøre, ikke at de var nogle 

SRY! kunne ikke dy mig  .., og må jeg så sige Tillykke med den fandens flotte "høst"

hvad er det for JBL'er ?



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 867
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

ML_CLS < Man færdes jo bedst blandt ligesindede, så DU er velkommen  

Technics SL-1600, Pio CT-F950, Pio sx-1280 (kæmpestort "svin" ) og endelig JBL L166

Der skal lyttes og testes

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

2-mas: Hold da k**t hvor er det nogle sindsygt flotte apparater

Jeg har tabt min kæbe på gulvet af bare beundring

Tillykke med det - Det må være tæt på årets bedste scoop?

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

wauw - jeg er bare totalt sucker for den 1280'er - den er bare så flot!  hvorimod at steroiderne var begyndt at skæmme udseendet betydeligt da de lavede 1980eren (ikke at den ikke kunne være sjov at have) - jeg må nøjes med min beskedne 980

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
av ja - den er grimmere end den NAD 3080 jeg lod stå på pladsen i dag

 

Det bliver vi jo nok aldrig enige om.



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

 

2-mas.

Tillykke med den mere end flotte fangst. Jeg glæder mig især til at høre hvad du mener om JBL L166, dem har jeg læst meget godt om og fronten ser jo umiddelbar fin ud med mærkater og det hele. Og sikkert originale standere.

Det hele ser sgu umådeligt godt ud. Congrats!

Jeg var på loppemarked i dag og fandt et par Tandberg system 11. Men de var hvidmalede på kabinettet så jeg lod dem stå, da jeg har rigeligt fortiden.

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Den der ITT på billedet ovenfor, er det ikke et kasseapparat ??


r-l-b < hvis man sammenligner den Phillips spole med de MANGE enormt flotte modeller fra konkurrenterne, ja så ligner
den en gang Lxxx....du skulle vel ikke tilfældigvis ha' fundet sådan en.....på din lokale....LXXXXPLADS ?


Her er gårdsdagens høst....også rart at være "landmand"


http://img519.imageshack.us/img519/5729/img1144xq7.jpg">< /A>pg/1/">


GOD WEEKEND 



Tillyke med den utrolig flotte fangst! Det ligner et par rigtig lækre Jbl'er - Har længe gerne ville have et par Jbl ind og prøve.
Og Båndoptageren er monster kult! Og ja alle elsker jo forstærkeren

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1410
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Den der ITT på billedet ovenfor, er det ikke et kasseapparat ??

r-l-b < hvis man sammenligner den Phillips spole med de MANGE enormt flotte modeller fra konkurrenterne, ja så ligner den en gang Lxxx....du skulle vel ikke tilfældigvis ha' fundet sådan en.....på din lokale....LXXXXPLADS ?

Her er gårdsdagens høst....også rart at være "landmand"

Image Hosted by ImageShack.us

GOD WEEKEND 

Den Pioneer CT-F950 kan jeg godt huske fra da jeg var dreng, det var en drømme maskine der ikke var inden for rækkevidde økonomisk den gang, og nu ser man dem faktisk aldrig mere, så du har været noget heldig med din høst. Tillykke herfra, og fortæl endelig om lyden fra denne gamle kæmpe

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Philips 22 AH 799 stereoreceiver på E bay tysk

http://cgi.ebay.de/Philips-Receiver-AH-799_W0QQitemZ17027377 9346QQcmdZViewItem?hash=item170273779346&_trkparms=72%3A 1229%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3 286.c0.m14

Sådan en receiver købte jeg i 1981 i kvickly Holstebro. Jeg har billeder af den i min stue og det er den samme. Den kostede ca 6000 kr og var dermed dyr, jeg kan huske jeg fik den på udsalg med stor rabat. Det var så vidt jeg husker 2 x 50 watt i 8 ohm. Den var bredere end normalt og ca. 50 cm dyb. Fronten var en ½ cm tyk aluminiums plade som var udfræset så den passede. Jeg havde den indtil 93 hvor jeg solgte den for 800 kr. Den har kørt sammen med mine nuværende JBL højtalere og jeg har også hørt den med JBL TI 240.

De sidste 2 år jeg havde den brugte jeg kun tuneren i den, og den var rigtig god. Den var væsentlig bedre end den jeg fik som afløser Denon TU 800. Men jeg synes den fyldte for meget, og krævede meget plads også på grund af dybden, så jeg solgte den - desværre.

På billederne kan jeg se den mangler kanterne på fronten i siderne (to lodrette aluminiums profiler.

Er der nogen der kender mere til dette klenodie.

 



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

ja jeg har set den før om man vil det eller ej har philips også lavet slagskibe og din var en af dem. ret flot.

tuneren kan godt se ud som om den er i fjern familie med min toshiba tuner. som væltede en Onkyo t9090 af pinden på alle punkter.


Hvorfor finder du dig ikke en anden tuner når du ikke er tilfreds med den du har ? Denon har lavet mange fine. man får gennerelt super tunere smidt i nakken

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Sansui AU-7500

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57203030

600 kr.

Uha... lyder sku fristende, den ser umådeligt pæn ud.


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 867
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Tak for alle tløkkerne gutter

Har haft testweekend af alt det nye. Tiptop fra dengang man lavede kram ikke ?

Technics rillefræseren...tja en rigtig god og vellydende pladespiller, og ovenikøbet i flot tilstand.

Casetten Pio CT-F950 er også Pxxxeflot, men desværre er der probs med lyden i den ene kanal. Tror desværre det er noget elektronisk, men må kigge den lidt efter i sømmene.

JBL L166 spiller rigtig godt med punch og umådelig god diskant. Skulle man ha' fest i det hjemlige og lidt rock i synagogen er disse et oplagt valg.

Selvfølgelig har Pio'en fået særlig opmærksomhed, og det var med stor spænding (220V ) at den blev sat til. Hvad var der mon galt med den ?...og hvordan ville lyden fra sådan et ældre monster være ? Forventninger var der rigeligt af. Stor glæde og lidt jubeldans da det viste sig at alt virker som det skal, bortset fra en enkelt pære i FM-vinduet. Den får lov til ikke at virke . Selv trækassen er nærmest mint.

Lyden er simpelthen SUPER, rigtig dejlig varm og musikalsk. Den er hvad den giver udtryk....en mastodont med masser af kræfter. Man fornemmer et solidt overskud med de 2 x 185 watt. At den også er kæmpestor kan man måske få et indtryk af ved at lægge 4 stykker A4 papir i et rektangel (nej IKKE ovenpå hinanden  ) , for det svarer NØJAGTIG til Pio'ens areal  . Den "spidshed" i diskanten som flere har nævnt om Pioneer'ne fra den tid fornemmede jeg slet ikke, men om det skyldes de lidt "mørke" IMF højttalere som var spændt for, skal jeg ikke udtale mig om endnu.  En kort overgang kom tanken om man skulle skippe alt det "fine" grej, pre, forstærker og tuner, og så bare beholde Pio'en og lade den ordne resten

Bare lige for at være sikker på i ved hvordan Pio'en ser ud    får i lige et IRL foto :

Image Hosted by ImageShack.us

Vintage når det er allerdejligst...hvad skal man med øl, F og hornmusik ? 

 

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Tilykke 2-mas det er rart når det lykkedes. det er noget forbandet lækkert grej du har fået.
den pio kan give alt kamp til stregen. det skal ikke undre mig at den ender som din main .
pioneer CT-F950 kunne det ikke ske den bare lige ville se noget kontaktspray ?

Hvis det virkeligt er har fundet grej dropper jeg mit job og flytter ud på storskrald

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 867
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

747DK < hmmm det kan du ikke, der bor r-l-b allerede  og han er vist ikke sådan lige at vippe af vintagepinden

Tidligere ejer må ha' været en af dem som passer godt på grejet, og den slags er det en fornøjelse at handle med.

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

det kan du have ret i    han bliver nok gal og jagter mig væk.
rart at det hele er kommet fra samme kærlige ejer.
Hvad vejer sådan en pio 30 kg ?



__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes