| Forfatter |
|
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
av ja - den er grimmere end den NAD 3080 jeg lod stå på pladsen i dag
|
|
|
jeg søgte lige på den synes du virkelig den er så slem ? ok lidt klodset men temmeligt kraftig og med en god tuner. den her ihvertfald et godt ry.
Jeg havde med sikkerhed snuppet den.
Nej jeg er ikke stor Nad fan min 705 var noget af det mest ustabile skrammel der stod mere på værksted end hos mig.
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal indrømme at jeg har haft en 3080 og jeg virkelig synes det er en ringelydende forstærker som brænder sammen bare dens er en 4 ohms højtaler - Den har en ok front, men der er pakket ind i en afalstrækasse overtrukket med tarvelig plastfolie - på den jeg lod stå var folien delvist begyndt at skrælle af så jeg vurderede at den var for sur apropos grimmerianne har jeg altid hadet hvad Philips gjorde ved deres spolebåndmaskiner - magen til palstik lo..

__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der ITT på billedet ovenfor, er det ikke et kasseapparat ??
r-l-b < hvis man sammenligner den Phillips spole med de MANGE enormt flotte modeller fra konkurrenterne, ja så ligner den en gang Lxxx....du skulle vel ikke tilfældigvis ha' fundet sådan en.....på din lokale....LXXXXPLADS ? 
Her er gårdsdagens høst....også rart at være "landmand" 

GOD WEEKEND 
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg troede at de havde med svin at gøre, ikke at de var nogle 
SRY! kunne ikke dy mig .., og må jeg så sige Tillykke med den fandens flotte "høst" 
hvad er det for JBL'er ?  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS < Man færdes jo bedst blandt ligesindede, så DU er velkommen 
Technics SL-1600, Pio CT-F950, Pio sx-1280 (kæmpestort "svin" ) og endelig JBL L166
Der skal lyttes og testes 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
wauw - jeg er bare totalt sucker for den 1280'er - den er bare så flot! hvorimod at steroiderne var begyndt at skæmme udseendet betydeligt da de lavede 1980eren (ikke at den ikke kunne være sjov at have) - jeg må nøjes med min beskedne 980
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
av ja - den er grimmere end den NAD 3080 jeg lod stå på pladsen i dag |
|
|
Det bliver vi jo nok aldrig enige om.  __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas.
Tillykke med den mere end flotte fangst. Jeg glæder mig især til at høre hvad du mener om JBL L166, dem har jeg læst meget godt om og fronten ser jo umiddelbar fin ud med mærkater og det hele. Og sikkert originale standere.
Det hele ser sgu umådeligt godt ud. Congrats!
Jeg var på loppemarked i dag og fandt et par Tandberg system 11. Men de var hvidmalede på kabinettet så jeg lod dem stå, da jeg har rigeligt fortiden.
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
r-l-b < hvis man sammenligner den Phillips spole med de MANGE enormt flotte modeller fra konkurrenterne, ja så ligner
den en gang Lxxx....du skulle vel ikke tilfældigvis ha' fundet sådan en.....på din lokale....LXXXXPLADS ? 
http://img519.imageshack.us/img519/5729/img1144xq7.jpg">< /A>pg/1/">
GOD WEEKEND  |
|
|
Tillyke med den utrolig flotte fangst! Det ligner et par rigtig lækre Jbl'er - Har længe gerne ville have et par Jbl ind og prøve.
Og Båndoptageren er monster kult! Og ja alle elsker jo forstærkeren __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
|
r-l-b < hvis man sammenligner den Phillips spole med de MANGE enormt flotte modeller fra konkurrenterne, ja så ligner den en gang Lxxx....du skulle vel ikke tilfældigvis ha' fundet sådan en.....på din lokale....LXXXXPLADS ? 

GOD WEEKEND 
|
|
|
Den Pioneer CT-F950 kan jeg godt huske fra da jeg var dreng, det var en drømme maskine der ikke var inden for rækkevidde økonomisk den gang, og nu ser man dem faktisk aldrig mere, så du har været noget heldig med din høst. Tillykke herfra, og fortæl endelig om lyden fra denne gamle kæmpe 
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips 22 AH 799 stereoreceiver på E bay tysk
http://cgi.ebay.de/Philips-Receiver-AH-799_W0QQitemZ17027377 9346QQcmdZViewItem?hash=item170273779346&_trkparms=72%3A 1229%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3 286.c0.m14
Sådan en receiver købte jeg i 1981 i kvickly Holstebro. Jeg har billeder af den i min stue og det er den samme. Den kostede ca 6000 kr og var dermed dyr, jeg kan huske jeg fik den på udsalg med stor rabat. Det var så vidt jeg husker 2 x 50 watt i 8 ohm. Den var bredere end normalt og ca. 50 cm dyb. Fronten var en ½ cm tyk aluminiums plade som var udfræset så den passede. Jeg havde den indtil 93 hvor jeg solgte den for 800 kr. Den har kørt sammen med mine nuværende JBL højtalere og jeg har også hørt den med JBL TI 240.
De sidste 2 år jeg havde den brugte jeg kun tuneren i den, og den var rigtig god. Den var væsentlig bedre end den jeg fik som afløser Denon TU 800. Men jeg synes den fyldte for meget, og krævede meget plads også på grund af dybden, så jeg solgte den - desværre.
På billederne kan jeg se den mangler kanterne på fronten i siderne (to lodrette aluminiums profiler.
Er der nogen der kender mere til dette klenodie.

__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg har set den før om man vil det eller ej har philips også lavet slagskibe og din var en af dem. ret flot.
tuneren kan godt se ud som om den er i fjern familie med min toshiba tuner. som væltede en Onkyo t9090 af pinden på alle punkter.
Hvorfor finder du dig ikke en anden tuner når du ikke er tilfreds med den du har ? Denon har lavet mange fine. man får gennerelt super tunere smidt i nakken __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha... lyder sku fristende, den ser umådeligt pæn ud. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle tløkkerne gutter 
Har haft testweekend af alt det nye. Tiptop fra dengang man lavede kram ikke ?
Technics rillefræseren...tja en rigtig god og vellydende pladespiller, og ovenikøbet i flot tilstand.
Casetten Pio CT-F950 er også Pxxxeflot, men desværre er der probs med lyden i den ene kanal. Tror desværre det er noget elektronisk, men må kigge den lidt efter i sømmene.
JBL L166 spiller rigtig godt med punch og umådelig god diskant. Skulle man ha' fest i det hjemlige og lidt rock i synagogen er disse et oplagt valg.
Selvfølgelig har Pio'en fået særlig opmærksomhed, og det var med stor spænding (220V ) at den blev sat til. Hvad var der mon galt med den ?...og hvordan ville lyden fra sådan et ældre monster være ? Forventninger var der rigeligt af. Stor glæde og lidt jubeldans da det viste sig at alt virker som det skal, bortset fra en enkelt pære i FM-vinduet. Den får lov til ikke at virke . Selv trækassen er nærmest mint.
Lyden er simpelthen SUPER, rigtig dejlig varm og musikalsk. Den er hvad den giver udtryk....en mastodont med masser af kræfter. Man fornemmer et solidt overskud med de 2 x 185 watt. At den også er kæmpestor kan man måske få et indtryk af ved at lægge 4 stykker A4 papir i et rektangel (nej IKKE ovenpå hinanden ) , for det svarer NØJAGTIG til Pio'ens areal . Den "spidshed" i diskanten som flere har nævnt om Pioneer'ne fra den tid fornemmede jeg slet ikke, men om det skyldes de lidt "mørke" IMF højttalere som var spændt for, skal jeg ikke udtale mig om endnu. En kort overgang kom tanken om man skulle skippe alt det "fine" grej, pre, forstærker og tuner, og så bare beholde Pio'en og lade den ordne resten 
Bare lige for at være sikker på i ved hvordan Pio'en ser ud får i lige et IRL foto :

Vintage når det er allerdejligst...hvad skal man med øl, F og hornmusik ? 
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke 2-mas det er rart når det lykkedes. det er noget forbandet lækkert grej du har fået.
den pio kan give alt kamp til stregen. det skal ikke undre mig at den ender som din main .
pioneer CT-F950 kunne det ikke ske den bare lige ville se noget kontaktspray ?
Hvis det virkeligt er har fundet grej dropper jeg mit job og flytter ud på storskrald __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK < hmmm det kan du ikke, der bor r-l-b allerede og han er vist ikke sådan lige at vippe af vintagepinden 
Tidligere ejer må ha' været en af dem som passer godt på grejet, og den slags er det en fornøjelse at handle med.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan du have ret i  han bliver nok gal og jagter mig væk.
rart at det hele er kommet fra samme kærlige ejer.
Hvad vejer sådan en pio 30 kg ?
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |