Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 06:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hvad med denne her?

http://www.tradera.com/Pioneer_SX_1250-auktion-75560791

 



Den har Tystnad ... den er død


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Ja men fin er den

 

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 867
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

sx-1250 er hammerlækker, men hvorfor faldt i ikke over denne for et par dage siden   :

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/anlaeg/annonce/3817852

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
kalleklat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

sx-1250 er hammerlækker, men hvorfor faldt i ikke over denne for et par dage siden   :


http://www.guloggratis.dk/radio-tv/anlaeg/annonce/3817852



Ja, SX1280 er da stor nok, til at man kan falde over den!
Lad høre, hvordan den lyder, når du får den.

__________________
Finn Nielsen
Til top Vis kalleklat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kalleklat
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 867
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

30-35 kg vistnok....kan måske også bruges som mursten ?

2 x 185watt puha, naboer go away , her et billede fra nettet af dette hedengangne 1978 monster (mangler vist et par dimser på det viste eksemplar):

Image Hosted by ImageShack.us

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

 Voldsomt stort billede  , af en stor forstærker

__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Der er ondt 2-mas  ondt ondt ondt - på den anden side er jeg flad så det ville også være ondt hvis jeg havde set den 

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
Jeg så at der er en Inertia til salg på QXL

den har en besværlig måde at sætte rem på da den ikke har en undertalerken som fx thorens og nye remme er næste umulige at få fat i MEN den har en tidlig lustre arm som sagtens kan spille med en denon 103 og med et ekstra kontra lod som nogle gange følger med også kan klare en SPU! den har sme fatning til pu hus - den har vta og så kan man også finindstille armen i en slæde - så er armen ok og kan man holde buddet på under 500 kr. som de fleste pladespillere går til på qxl i disse dage får man en arm der er bedre end fx SME 3009 improved og som i sin tid også kostede mere end SME




den er listet blot under pladespiller - og i teksten er Inertia stavet Enertia så den er godt skjult
...


Hov, hov, jeg fandt sgu lige sådan en på tirsdagens loppemarked. Så kan jeg endelig komme til at eksperimentere lidt med forskellige pickupper f.eks. en Denon 103er, som jeg længe har haft lyst til!

PQR


Da jeg ikke har fået lavet min egen tråd om alt mit grej og alt det der kommer forbi, samler jeg lige denne op. Jeg er umiddelbart rigtig, rigtig glad for min Acos Lustre gst-1 arm. Selv på det medfølgende Inertia værk og med den medfølgende halvslidte (?) Audio Technica AT-66 pickup fornemmer jjeg at denne arm har magt over tingene. Nu mangler jeg bare et tungt og godt og interessant værk at sætte armen på. Og en Denon DL-103 mc pickup (der er vist ingen vej uden om!) til at sætte på den.

Jeg ender altså med tre grammofoner på 'racket': min Luxman 272 med Ortofon MC200, min Thorens 126 mkII med f.eks. en Ortofon OM30 og så et eller andet tungt værk med gst-1 armen og en DL-103.

De, der kender mit hifirum og -setup, ved godt, hvad det betyder: min Pioneer RT-909 spolebåndoptager ryger ud. Jeg holder pt.  øje med ebay.de for at se hvad sådan en i mint condition med nye trykruller og nyt gummibånd egentlig er værd

 Lidt trist, men jeg bruger den altså ikke!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Er den mint er det ebay - med mindre at finanskrisen har ramt vintage collectors markedet - ærgerligt at man ikke lige har noget at bytte med

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Er den mint er det ebay - med mindre at finanskrisen har ramt vintage collectors markedet - ærgerligt at man ikke lige har noget at bytte med


Den er vist ret mint! Ingen synligt slid, ingen ridser. Og de originale spoler og nabholdere.

Jeg gider ikke sælge på ebay.de, men vil hellere - 'inspireret' af niveauet på ebay.de - finde en god 'dansk' pris og gøre en dansk 'aficionado' (samler/kender) lykkelig med en pris som ikke stempler mig som T0SSE. Men well, så langt er jeg ikke nået endnu, og dette skal ikke ende som en salgstråd!

Go'aften!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
Er den mint er det ebay - med mindre at finanskrisen har ramt vintage collectors markedet - ærgerligt at man ikke lige har noget at bytte med


Den er vist ret mint! Ingen synligt slid, ingen ridser. Og de originale spoler og nabholdere.

Jeg gider ikke sælge på ebay.de, men vil hellere - 'inspireret' af niveauet på ebay.de - finde en god 'dansk' pris og gøre en dansk 'aficionado' (samler/kender) lykkelig med en pris som ikke stempler mig som T0SSE. Men well, så langt er jeg ikke nået endnu, og dette skal ikke ende som en salgstråd!

Go'aften!

PQR

det lyder spændene med den tredje pladespiller og jeg håber du finder den rigtige pris for din spole, den er jo rigtig fed, og den pynter ellers så flot og dominerende på dit rack.
hvad har du i tankerne ang. værk?
Garrard?
Lenco?
eller måske noget helt andet...?





__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
Er den mint er det ebay - med mindre at finanskrisen har ramt vintage collectors markedet - ærgerligt at man ikke lige har noget at bytte med


Den er vist ret mint! Ingen synligt slid, ingen ridser. Og de originale spoler og nabholdere.

Jeg gider ikke sælge på ebay.de, men vil hellere - 'inspireret' af niveauet på ebay.de - finde en god 'dansk' pris og gøre en dansk 'aficionado' (samler/kender) lykkelig med en pris som ikke stempler mig som T0SSE. Men well, så langt er jeg ikke nået endnu, og dette skal ikke ende som en salgstråd!

Go'aften!

PQR

det lyder spændene med den tredje pladespiller og jeg håber du finder den rigtige pris for din spole, den er jo rigtig fed, og den pynter ellers så flot og dominerende på dit rack.
hvad har du i tankerne ang. værk?
Garrard?
Lenco?
eller måske noget helt andet...?


Jeg er jo kræsen mht. pladespillerværk; jeg kan jo bedst li' værk, jeg finder på loppemarkeder eller i genbrugsbutikker! Jeg har fundet og haft 3 Lenco'er (2 x 75 og 1 x 78) inden for de sidste par år, men ladet dem farer pga. de klodsede og umulige (?) arme. Jeg finder nok snart endnu en eller endda en Garrard. Eller noget helt andet.

Og husk, held er noget man vælger!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:


Og husk, held er noget man vælger!

PQR





__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

.Jeg gider ikke sælge på ebay.de, men vil hellere - 'inspireret' af niveauet på ebay.de - finde en god 'dansk' pris og gøre en dansk 'aficionado'
(samler/kender) lykkelig med en pris som ikke stempler mig som T0SSE. PQR


jeg tror at det skib er sejlet

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
pqrannes skrev:

.Jeg gider ikke sælge på ebay.de, men vil hellere - 'inspireret' af niveauet på ebay.de - finde en god 'dansk' pris og gøre en dansk 'aficionado'
(samler/kender) lykkelig med en pris som ikke stempler mig som T0SSE. PQR


jeg tror at det skib er sejlet


Well, men der er forskel på T0SSER!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

vi er da heldivis alle sammen TSSER 

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 867
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

r-l-b < ja og nogen af os endda containerrotter ikke ?....dejligt at værwe lidt dyrisk

Her står 3 FEDE vintageapparater + 2 højttalere i næsten mint....fotos følger  

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Rusker lige i tråden

Hvad med denne grimme sag!

Det er da noget af det værste design jeg længe har set. Minder om ITT eller S. Dynas grimme og

elendige radioer.

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=1383345&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz .com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26 CPIn%3d0%26ISz%3d0%26PSz%3d100%26PSzG%3d6%26SO%3d3%26ST%3d0% 26IgId%3d154%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26F Text%3d%26LLan%3dFalse%26Vat%3d0%231383345EndTagRU

 

Den ville jeg aldrig tage med hjem fra contanerpladsen

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

av ja - den er grimmere end den NAD 3080 jeg lod stå på pladsen i dag

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Den her er værre. Den ser svag og ser syg ud. Den venter bare på at komme ud og ødelægge nogle schaub lorenz højtalere

Der burde være en tråd her med

 'ugens grimrian'

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes