| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så at der er en Inertia til salg på QXL den har en besværlig måde at sætte rem på da den ikke har en undertalerken som fx thorens og nye remme er næste umulige at få fat i MEN den har en tidlig lustre arm som sagtens kan spille med en denon 103 og med et ekstra kontra lod som nogle gange følger med også kan klare en SPU! den har sme fatning til pu hus - den har vta og så kan man også finindstille armen i en slæde - så er armen ok og kan man holde buddet på under 500 kr. som de fleste pladespillere går til på qxl i disse dage får man en arm der er bedre end fx SME 3009 improved og som i sin tid også kostede mere end SME den er listet blot under pladespiller - og i teksten er Inertia stavet Enertia så den er godt skjult der er også en Garrard 401 med 3012 SME arm Sidste gang der var en garrard med 3012 arm røg den til Aalborg og direkte ud på ebay til det tredobbelte - skulle vi give Nordjyden lidt kamp til stregen og beholde denne vildt fede pladespiller på danske vintage hænder (jeg har pt ikke råd :-( - ikke noget med international finanskrise at gøre, men har man to teenage døtre har man altid finanskrise)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg så at der er en Inertia til salg på QXL
den har en besværlig måde at sætte rem på da den ikke har en undertalerken som fx thorens og nye remme er næste umulige at få fat i MEN den har en tidlig lustre arm som sagtens kan spille med en denon 103 og med et ekstra kontra lod som nogle gange følger med også kan klare en SPU! den har sme fatning til pu hus - den har vta og så kan man også finindstille armen i en slæde - så er armen ok og kan man holde buddet på under 500 kr. som de fleste pladespillere går til på qxl i disse dage får man en arm der er bedre end fx SME 3009 improved og som i sin tid også kostede mere end SME
den er listet blot under pladespiller - og i teksten er Inertia stavet Enertia så den er godt skjult
der er også en Garrard 401 med 3012 SME arm
Sidste gang der var en garrard med 3012 arm røg den til Aalborg og direkte ud på ebay til det tredobbelte - skulle vi give Nordjyden lidt kamp til stregen og beholde denne vildt fede pladespiller på danske vintage hænder (jeg har pt ikke råd :-( - ikke noget med international finanskrise at gøre, men har man to teenage døtre har man altid finanskrise) 
|
|
|
Det er nok ikke tiden til at lave "en Roskilde Bank" på det gamle udstyr, og det ender alligevel som ris til egen r** når ballonen revner
Det gamle ordsprog "hvis mus vil som hest fjærte da vil røv revne" holder stadig
Det er helt fint hvis pengepumpen gå så meget i stå at de rigtige samlere igen kan komme til fadet
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske dette er noget til de garvede rør freaks
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
fandt lige denne på gul og gratis.
tandberg
faldt også over en fin sølvsuper
link
og en hulens masse vintage B&O der må være nogen der sælger ud af samlingen det er ret voldsomt med B&O lots.
men gennerelt er der en del vintage på gul i øjeblikket __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP: Dit link er noget skjult - Hos mig fører linket hen til forsiden af QXL   Monstro man skal være logget ind for at komme rigtigt ind på dit link.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kopier bare auktionsnummeret og sæt ind og søg fra Qxl's forside!
Det er en B77 mkI - angiveligt 2-spor. Mangler en vippekontakt (kan være noget bøvl - også økonomisk, medmindre man har en donormaskine). og en drejeknap mangler ligeså..
En sag for Mr. morse + rengøringsteamet!!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en B77
da sælger siger det er en to spors er det nok med 7½ og 15 " hastighed - dvs ret meget båndforbrug og forrygende kvalitet - 15" bruger 38 cm bånd i sekundet der er 1100 meter på et stort spolebånd
der er plads til en lille CD på sådan et bånd - og da det er 2 spors kan det ikke vendes
Et bånd fra nyt koster i dag på metalspole fra 300 til 600 kr. og er svært at skaffe!
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
En sag for Mr. morse + rengøringsteamet!!
Vh
Freddy |
|
|
en tur hos villadsen og du får den renoveret og tip top justeret for under 2000 med mindre at hoveder skal skiftes __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg så at der er en Inertia til salg på QXL
den har en besværlig måde at sætte rem på da den ikke har en undertalerken som fx thorens og nye remme er næste umulige at få fat i MEN den har en tidlig lustre arm som sagtens kan spille med en denon 103 og med et ekstra kontra lod som nogle gange følger med også kan klare en SPU! den har sme fatning til pu hus - den har vta og så kan man også finindstille armen i en slæde - så er armen ok og kan man holde buddet på under 500 kr. som de fleste pladespillere går til på qxl i disse dage får man en arm der er bedre end fx SME 3009 improved og som i sin tid også kostede mere end SME
den er listet blot under pladespiller - og i teksten er Inertia stavet Enertia så den er godt skjult ...
|
|
|
Hov, hov, jeg fandt sgu lige sådan en på tirsdagens loppemarked. Så kan jeg endelig komme til at eksperimentere lidt med forskellige pickupper f.eks. en Denon 103er, som jeg længe har haft lyst til! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for kampen Lou-Der trak jeg vist det længste strå  (vedr:inertia) __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Tak for kampen Lou-Der trak jeg vist det længste strå (vedr:inertia) |
|
|
Man bliver sgu nysgerrig: hvad gik den for? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så fandt jeg ud af det via billednumret: 350 kr. Fin pris. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
350.- plus porto-så ca en plov fair nok thorens elastiker passer perfekt til dem, så ingen ko på isen der
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| 350.- plus porto-så ca en plov fair nok thorens elastiker passer perfekt til dem, så ingen ko på isen der |
|
|
Godt at høre det med thorens elastikkerne (en særlig størrelse?). Min er en bdt/1 (med løst låg bl.a.), din ligner en lidt anden model: BDT/2 måske? Den virker som en ok grammofon at begynde at eksperimentere med Lustre armen på - i alt fald mens jeg venter på et mere interessant drejebord (turntable). PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov Kenwood fætter på qxl det kunne godt ligne noget fra før 70
Kenwood KR-3130
kenwood__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
Sjov Kenwood fætter på qxl det kunne godt ligne noget fra før 70
Kenwood KR-3130
kenwood |
|
|
Jeg har (også - er det ikke joke efterhånden?) en lignende Kenwood receiver kr-6160 som vist er fra begyndelsen af 70erne, så mon ikke denne mindre model også er det? Bundsolide sager med ok vintagelyd. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |