Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 06:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Jeg så at der er en Inertia til salg på QXL

den har en besværlig måde at sætte rem på da den ikke har en undertalerken som fx thorens og nye remme er næste umulige at få fat i MEN den har en tidlig lustre arm som sagtens kan spille med en denon 103 og med et ekstra kontra lod som nogle gange følger med også kan klare en SPU! den har sme fatning til pu hus - den har vta og så kan man også finindstille armen i en slæde - så er armen ok og kan man holde buddet på under 500 kr. som de fleste pladespillere går til på qxl i disse dage får man en arm der er bedre end fx SME 3009 improved og som i sin tid også kostede mere end SME




den er listet blot under pladespiller - og i teksten er Inertia stavet Enertia så den er godt skjult


der er også en Garrard 401 med 3012 SME arm



Sidste gang der var en garrard med 3012 arm røg den til Aalborg og direkte ud på ebay til det tredobbelte - skulle vi give Nordjyden lidt kamp til stregen og beholde denne vildt fede pladespiller på danske vintage hænder (jeg har pt ikke råd :-( - ikke noget med international finanskrise at gøre, men har man to teenage døtre har man altid finanskrise)



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg så at der er en Inertia til salg på QXL

den har en besværlig måde at sætte rem på da den ikke har en undertalerken som fx thorens og nye remme er næste umulige at få fat i MEN den har en tidlig lustre arm som sagtens kan spille med en denon 103 og med et ekstra kontra lod som nogle gange følger med også kan klare en SPU! den har sme fatning til pu hus - den har vta og så kan man også finindstille armen i en slæde - så er armen ok og kan man holde buddet på under 500 kr. som de fleste pladespillere går til på qxl i disse dage får man en arm der er bedre end fx SME 3009 improved og som i sin tid også kostede mere end SME




den er listet blot under pladespiller - og i teksten er Inertia stavet Enertia så den er godt skjult


der er også en Garrard 401 med 3012 SME arm



Sidste gang der var en garrard med 3012 arm røg den til Aalborg og direkte ud på ebay til det tredobbelte - skulle vi give Nordjyden lidt kamp til stregen og beholde denne vildt fede pladespiller på danske vintage hænder (jeg har pt ikke råd :-( - ikke noget med international finanskrise at gøre, men har man to teenage døtre har man altid finanskrise)

Det er nok ikke tiden til at lave "en Roskilde Bank" på det gamle udstyr, og det ender alligevel  som ris til egen r** når ballonen revner

Det gamle ordsprog "hvis mus vil som hest fjærte da vil røv revne" holder stadig

Det er helt fint hvis pengepumpen gå så meget i stå at de rigtige samlere igen kan komme til fadet

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

måske dette er noget til de garvede rør freaks



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

fandt lige denne på gul og gratis.
tandberg


faldt også over en fin sølvsuper

link

og en hulens masse vintage B&O der må være nogen der sælger ud af samlingen det er ret voldsomt med B&O lots.
men gennerelt er der en del vintage på gul i øjeblikket

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Mens vi er ved vintage, så er der en Day Sequerra tuner til salg her:

http://cgi.ebay.com/Day-Sequerra-FM-Reference-Tuner_W0QQitem Z200265154365QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SRCH:US:101# eb ayphotohosting


__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Coral Flat 8 og 4M-71, spottet her:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57095619

Har haft kontaktet sælger, som desværre ikke vil sende til Aalborg og jeg tager ikke til Roskilde for at hente enhederne.  

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

LouBP: Dit link er noget skjult - Hos mig fører linket hen til forsiden af QXL
Monstro man skal være logget ind for at komme rigtigt ind på dit link.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Kopier bare auktionsnummeret og sæt ind og søg fra Qxl's forside!

Det er en B77 mkI  - angiveligt 2-spor. Mangler en vippekontakt (kan være noget bøvl - også økonomisk, medmindre man har en donormaskine). og en drejeknap mangler ligeså..

En sag for Mr. morse + rengøringsteamet!!

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Det er en B77

da sælger siger det er en to spors er det nok med 7½ og 15 " hastighed - dvs ret meget båndforbrug og forrygende kvalitet - 15" bruger 38 cm bånd i sekundet der er 1100 meter på et stort spolebånd

der er plads til en lille CD på sådan et bånd - og da det er 2 spors kan det ikke vendes

Et bånd fra nyt koster i dag på metalspole fra 300 til 600 kr. og er svært at skaffe!


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

En sag for Mr. morse + rengøringsteamet!!

Vh

Freddy



en tur hos villadsen og du får den renoveret og tip top justeret for under 2000 med mindre at hoveder skal skiftes




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg så at der er en Inertia til salg på QXL

den har en besværlig måde at sætte rem på da den ikke har en undertalerken som fx thorens og nye remme er næste umulige at få fat i MEN den har en tidlig lustre arm som sagtens kan spille med en denon 103 og med et ekstra kontra lod som nogle gange følger med også kan klare en SPU! den har sme fatning til pu hus - den har vta og så kan man også finindstille armen i en slæde - så er armen ok og kan man holde buddet på under 500 kr. som de fleste pladespillere går til på qxl i disse dage får man en arm der er bedre end fx SME 3009 improved og som i sin tid også kostede mere end SME




den er listet blot under pladespiller - og i teksten er Inertia stavet Enertia så den er godt skjult
...


Hov, hov, jeg fandt sgu lige sådan en på tirsdagens loppemarked. Så kan jeg endelig komme til at eksperimentere lidt med forskellige pickupper f.eks. en Denon 103er, som jeg længe har haft lyst til!

PQR

__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  


Tak for kampen Lou-Der trak jeg vist det længste strå (vedr:inertia)

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:

Tak for kampen Lou-Der trak jeg vist det længste strå (vedr:inertia)


Man bliver sgu nysgerrig: hvad gik den for?

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Og så fandt jeg ud af det via billednumret: 350 kr. Fin pris.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

350.- plus porto-så ca en plov fair nok thorens elastiker passer perfekt til dem, så ingen ko på isen der

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
350.- plus porto-så ca en plov fair nok thorens elastiker passer perfekt til dem, så ingen ko på isen der


Godt at høre det med thorens elastikkerne (en særlig størrelse?). Min er en bdt/1 (med løst låg bl.a.), din ligner en lidt anden model: BDT/2 måske?

Den virker som en ok grammofon at begynde at eksperimentere med Lustre armen på - i alt fald mens jeg venter på et mere interessant drejebord (turntable).

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Sjov Kenwood fætter på qxl det kunne godt ligne noget fra før 70
Kenwood KR-3130



kenwood

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

747DK skrev:
Sjov Kenwood fætter på qxl det kunne godt ligne noget fra før 70
Kenwood KR-3130



kenwood



Jeg har (også - er det ikke joke efterhånden?) en lignende Kenwood receiver kr-6160 som vist er fra begyndelsen af 70erne, så mon ikke denne mindre model også er det? Bundsolide sager med ok vintagelyd.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes