| Forfatter |
|
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak...nej umiddelbart har jeg ikke set noget smart til CD'er udover dem der kan tage mange, men de går sgu altid i stykker. Kors hvor jeg bøvlet med dem når der sidder en CD fast.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg sku aldrig set før, men det er sku en sjov lille film. Og damn det bånd er stort!
Tube: Jeg så godt den var til salg på qxl. Overvejde det selv et øjeblik. Men er det ikke den mindste af de Nakamischier der
vender båndet? Er der ikke 3? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP; Jo det er den minds´te med kombi-hoved, men pyt. Den spiller fint så jeg er tilfreds og kommer der en tilsalg med medhør efter bånd kan en anden måske få gavn af min.. De hænger jo ikke ligefrem som pluk-selv frugt....og hvad får man ellers for 500kr??
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
LouBP; Jo det er den minds´te med kombi-hoved, men pyt. Den spiller fint så jeg er tilfreds og
kommer der en tilsalg med medhør efter bånd kan en anden måske få gavn af min.. De hænger jo ikke ligefrem som pluk-
selv frugt....og hvad får man ellers for 500kr??
mvh |
|
|
Tjae, ikke ret meget. En Nak 600 magen til min, har jeg da set engang til 500. Ellers måske en tandberg. De er selvfølgelig
ikke så cool som den der, når der skal vendes bånd
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Olsens pladespiller - til lykke med den, det var et super fund! - kan jeg ikke matche men den tråd må vel forsøge at komme videre på en eller anden måde?
I aften kom jeg til at gribe en gammel 16 mm Siemens tonefilmfremviser. Jeg kunne skimte rør i den nederste del af den og snuppede den med (sammen med et Philips rør oscilloskop som jeg slet ikke har set på endnu).
Med et billede lånt fra nettet ser den detachtable forstærkerdele fra min nye Siemens 2000 fremviser sådan ud (der er to på billedet, jeg fandt kun en!):

Der er tale om en velrenommeret Siemens smf v 4b mono SE rørforstærker med el84 i udgangen.
Læs om den her.
Så mangler jeg bare en til for at det er SE Stereo!
PQR
|
|
|
Jeg endte med at byder 100 euro på filmsrørforstærkeren men i allersidste øjeblik gik den for 101 euro. Det var sgu tæt på at jeg endte med endnu en siemens "mono" blok. Well, den første jeg har er uovertruffen, også i mono! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige dem her på qxl.dk - de ser lidt interessante ud. Og hvis lyden er hen mod AR, som jeg så heldigt har hørt her til
aften, så er den måske ikke helt dum. - Desværre i københavn.
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?
AuctionNr=550007024&Catg=10447&ListingType=0&ListingSort=1&L anguageNr=0&PageNum=2
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Fandt lige dem her på qxl.dk - de ser lidt interessante ud. Og hvis lyden er hen mod AR, som jeg så heldigt har hørt her til
aften, så er den måske ikke helt dum. - Desværre i københavn.
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?
AuctionNr=550007024&Catg=10447&ListingType=0&Lis tingSort=1&L anguageNr=0&PageNum=2
|
|
|
Hej LouBP, For hvad det er værd, så kunne jeg godt tænke mig sådan et par. Jeg har vist også handlet med Dunka1 før, så den side af sagen er OK. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Fandt lige dem her på qxl.dk - de ser lidt interessante ud. Og hvis lyden er hen mod AR, som jeg så heldigt
har hørt her til
aften, så er den måske ikke helt dum. - Desværre i københavn.
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?
AuctionNr=550007024&Catg=10447&ListingType=0&Lis tingSort=1&L anguageNr=0&PageNum=2
|
|
|
Hej LouBP, For hvad det er værd, så kunne jeg godt tænke mig sådan et par. Jeg har vist også handlet med
Dunka1 før, så den side af sagen er OK.PQR |
|
|
Jeg ville gerne, men turen til københavn orker jeg ikke. Flotte er de ellers.
Ups. Klokken er mange, skal op om 5 timer, sov godt. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
..... Jeg har vist også handlet med Dunka1 før, så den side af sagen er OK.
PQR
|
|
|
Ja han er helt fin - han er i øvrigt med i the danish bellari society of vinyl entusiasts - a subdivision of the
the international vintage audio appreciation brotherhood" - dvs han var en af dem der købte Bellari i gruppebestilling  LouBP - jeg har et sæt AR2ax - jeg ved bare ikke lige hvornår jeg skal til Jylland næste gang __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
pqrannes skrev:
| ..... Jeg har vist også handlet med Dunka1 før, så den side af sagen er OK.PQR |
|
|
Ja han er helt
fin - han er i øvrigt med i the danish bellari society of vinyl entusiasts - a subdivision of the
the international vintage audio appreciation brotherhood" - dvs han var en af dem der købte Bellari i gruppebestilling
LouBP - jeg har et sæt AR2ax - jeg ved bare ikke lige hvornår jeg skal til Jylland næste gang |
|
|
Du må endelig kigge forbi når det  Jeg kigger lidt efter nye højtalere, da Pioneerne er lidt store til rummet. Og hvad jeg
kan læse om AR2ax, så lyder det til at folk foretrækker dem over AR6 for dybere bas, det lyder jo spændende. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ! det kan jeg svare ja til da jeg har en 555a, der passer den da rimelig fin til ,  virker den eller er den 100% i orden teknisk og kan du evt sige noget om pris m.v. mvh gunnar
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke rigtig med hensyn til pris.
Har du nogle rør vi kan bytte med.
Tuneren virker 110% mangler bare skalalys.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har ikke nogle rør sådan løse i hvertfald , men jeg kender en der måske har dem du evt. mangler , men jeg vil da gerne have en pris hvis vi kan få handlet (måske) ! mvh
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper og gurup - of line i en PM når i begynder at handle og tilbyde etc eller får vi bare de onde moderatorer på nakken
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ja det er rigtigt! havde sikkert nok glemt det! så tak rlb send PM
|
| Til top |
|
| |