| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
de Leben sager ser skønne ud - måske min "the Fisher" 101c skal til Hald?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| de Leben sager ser skønne ud - måske min "the Fisher" 101c skal til Hald?
|
|
|
The Fisher'en skal da med! Vi kan spille den op mod min "The Fisher" SS-receiver. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der! jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr. eller en defekt B&O båndoptager for 250kr...  jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen) jeg håber selv jeg snart falder over noget lækkert.
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige linke til røverkøb/genbrugsfund tråden 747dk har oprettet
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67939&PN=1
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
| de Leben sager ser skønne ud - måske min "the Fisher" 101c skal til Hald?
|
|
|
The Fisher'en skal da med! Vi kan spille den op mod min "The Fisher" SS-receiver.
PQR
|
|
|
den har et knækket rør, men det kan jo være det kan ordnes på stedet :-) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
købte i 83 en DENON DP 75 VÆRK og en STAX UA9 ARM er stadig i brug carsten
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
En flot Revox G36 bestykket med rør. Gætter på den lyder knald godt. Værsegod at byd!
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?
AuctionNr=548256434&Catg=27351&ListingType=0&ListingSort=1&L anguageNr=0&PageNum=1
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
| de Leben sager ser skønne ud - måske min "the Fisher" 101c skal til Hald?
|
|
|
The Fisher'en skal da med! Vi kan spille den op mod min "The Fisher" SS-receiver.
PQR
|
|
|
den har et knækket rør, men det kan jo være det kan ordnes på stedet :-)
|
|
|
Et rør kan vi sikkert klare og en variotrafo til at løbe den langsomt i gang. Hvad er det for en type rør? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der! jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr. eller en defekt B&O båndoptager for 250kr...
jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen) jeg håber selv jeg snart falder over noget lækkert.
|
|
|
Hej Santa, Tak for de pæne ord. Der er kun en metode. Stik hovedet ind i alle de genbrugsbutikker, du kommer forbi (og gør det hvergang - det ta'r kun 5 minutter) og spring ikke noget loppemarked over. Så finder man lidt. Men der er langt i mellem fundene. Jeg havde intet for 4½ år siden og nu har jeg fyldt 45 kvm med vintage grej. Gud bedre det! Tag rutebilen (nr. 53) fra Herning en dag, den standser 500 meter fra min dør. Tag evt. LouBP med. Så skal jeg vise frem. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
santashooter skrev:
det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der!jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang
jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr.eller en defekt
B&O båndoptager for 250kr... jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen)jeg håber selv jeg snart
falder over noget lækkert.
|
|
|
Hej Santa,Tak for de pæne ord.Der er kun en metode. Stik hovedet ind i alle de genbrugsbutikker, du kommer
forbi (og gør det hvergang - det ta'r kun 5 minutter) og spring ikke noget loppemarked over. Så finder man lidt. Men der er
langt i mellem fundene.Jeg havde intet for 4½ år siden og nu har jeg fyldt 45 kvm med vintage grej. Gud bedre det!Tag
rutebilen (nr. 53) fra Herning en dag, den standser 500 meter fra min dør. Tag evt. LouBP med. Så skal jeg vise
frem.PQR |
|
|
Jeg ville ikke sige nej tak til at se "The Room"
Er der forresten ikke loppemarked i Viborg i weekenden? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
santashooter skrev:
det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der! jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr. eller en defekt B&O båndoptager for 250kr...
jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen) jeg håber selv jeg snart falder over noget lækkert.
|
|
|
Hej Santa,
Tak for de pæne ord.
Der er kun en metode. Stik hovedet ind i alle de genbrugsbutikker, du kommer forbi (og gør det hvergang - det ta'r kun 5 minutter) og spring ikke noget loppemarked over. Så finder man lidt. Men der er langt i mellem fundene.
Jeg havde intet for 4½ år siden og nu har jeg fyldt 45 kvm med vintage grej. Gud bedre det!
Tag rutebilen (nr. 53) fra Herning en dag, den standser 500 meter fra min dør. Tag evt. LouBP med. Så skal jeg vise frem.
PQR
|
|
|
Tak for invitationen, det vil jeg da benytte mig af! __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg ville ikke sige nej tak til at se "The Room"
Er der forresten ikke loppemarked i Viborg i weekenden? |
|
|
Det kunne blive en anledning til at få støvet af og ryddet op! Jeg må kigge i min kalender og finde en dato. Kunne det være en hverdagsaften? Den sidste bus mod Herning kører herfra ved 22.40-tiden. Jo, der er heste- og krammarked i Viborg i denne weekend. Men efter min smag er det ikke værd at rejse efter. Der er næsten kun nyt skrammel (så hellere gammelt skrammel!) PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en interessant tråd, som jeg har fulgt længe.
Er selv fuldblodsklunser med hang til stor udskiftning og bytter mig tit til bedre grej. Er der forøvrigt nogen her på sidet, der mødes for at lytte til det gamle grej? Det kunne være interessant at høre nogle af guldklumperne. jeg er selv interesseret i en evt lytteaften eller weekend med de gamle kæmper. Jeg har selv klunset dynger af grej bla. kan nævnes Thorens TD 124. Garard 401, sme 3012. infinity reference med emit bånd. luxman 510, Eico HF 81 ( Rørsag som jeg gerne så dyste mod jeres hrmff fisher forstærkere) gamle sansui ditto pioneer kæmper, desuden snesevis af gamma bånd, coral, jordan watts, lansing,dynaco, goodmans,snell, tanoy, ja jeg kunne blive ved. Det lyder nok lidt vildt, men jeg har vel spillet på mindst 500 sæt højtalere flankeret af 500 ditto forstærkere. alt klunset, byttet, og krejlet. Alt det har gjort, at mit nuværende sætup både i kolonihaven og derhjemme langsomt er blevet bedre og bedre uden, at jeg har betalt noget særligt for det. Jeg må vel finde en dag hvor jeg finder ud af hvordan jeg ligger billeder ud af alt mit grej. Jeg tænker forøvrigt tit på, hvad der er sket i de sidste 50-60 år? Tænker her på min gamle Eico, som der bare er hul igennem. Den og en TD 124 så kører det.
http://www.stereophile.com/integratedamps/606eico/
Nå, men igen - interessant tråd der kører her og lige i min ånd.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Det er en interessant tråd, som jeg har fulgt længe.
Er selv fuldblodsklunser med hang til stor udskiftning og bytter mig tit til bedre grej. Er der forøvrigt nogen her på sidet, der mødes for at lytte til det gamle grej? Det kunne være interessant at høre nogle af guldklumperne. jeg er selv interesseret i en evt lytteaften eller weekend med de gamle kæmper. Jeg har selv klunset dynger af grej bla. kan nævnes Thorens TD 124. Garard 401, sme 3012. infinity reference med emit bånd. luxman 510, Eico HF 81 ( Rørsag som jeg gerne så dyste mod jeres hrmff fisher forstærkere) gamle sansui ditto pioneer kæmper, desuden snesevis af gamma bånd, coral, jordan watts, lansing,dynaco, goodmans,snell, tanoy, ja jeg kunne blive ved. Det lyder nok lidt vildt, men jeg har vel spillet på mindst 500 sæt højtalere flankeret af 500 ditto forstærkere. alt klunset, byttet, og krejlet. Alt det har gjort, at mit nuværende sætup både i kolonihaven og derhjemme langsomt er blevet bedre og bedre uden, at jeg har betalt noget særligt for det. Jeg må vel finde en dag hvor jeg finder ud af hvordan jeg ligger billeder ud af alt mit grej. Jeg tænker forøvrigt tit på, hvad der er sket i de sidste 50-60 år? Tænker her på min gamle Eico, som der bare er hul igennem. Den og en TD 124 så kører det.
http://www.stereophile.com/integratedamps/606eico/
Nå, men igen - interessant tråd der kører her og lige i min ånd.
|
|
|
Hej Jesper, Der er vist ingen tvivl om, at en del vintage grej passerer forbi dit 'vandingshul'. Eico'en så jeg godt da jeg i min tidlige vintage fase købte (vandt?) en lille La Fayette mono rørtuner af dig. Eico'en satte en del venlig misundelse i gang og har vel stimuleret mig til lige at tage en ekstra runde til en række genbrugsbutikker. Vi må lave et møde og bl.a. spille min Philips ag9015 op mod din Eico!
PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
John-R/C Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
John-R/C Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik du hul igennem den der layette tuner? Den var vist iså vidt jeg husker i mono eller hur?
jesper
pqrannes skrev:
jesper olsen skrev:
|
Det er en interessant tråd, som jeg har fulgt længe.
Er selv fuldblodsklunser med hang til stor udskiftning og bytter mig tit til bedre grej. Er der forøvrigt nogen her på sidet, der mødes for at lytte til det gamle grej? Det kunne være interessant at høre nogle af guldklumperne. jeg er selv interesseret i en evt lytteaften eller weekend med de gamle kæmper. Jeg har selv klunset dynger af grej bla. kan nævnes Thorens TD 124. Garard 401, sme 3012. infinity reference med emit bånd. luxman 510, Eico HF 81 ( Rørsag som jeg gerne så dyste mod jeres hrmff fisher forstærkere) gamle sansui ditto pioneer kæmper, desuden snesevis af gamma bånd, coral, jordan watts, lansing,dynaco, goodmans,snell, tanoy, ja jeg kunne blive ved. Det lyder nok lidt vildt, men jeg har vel spillet på mindst 500 sæt højtalere flankeret af 500 ditto forstærkere. alt klunset, byttet, og krejlet. Alt det har gjort, at mit nuværende sætup både i kolonihaven og derhjemme langsomt er blevet bedre og bedre uden, at jeg har betalt noget særligt for det. Jeg må vel finde en dag hvor jeg finder ud af hvordan jeg ligger billeder ud af alt mit grej. Jeg tænker forøvrigt tit på, hvad der er sket i de sidste 50-60 år? Tænker her på min gamle Eico, som der bare er hul igennem. Den og en TD 124 så kører det.
http://www.stereophile.com/integratedamps/606eico/
Nå, men igen - interessant tråd der kører her og lige i min ånd.
|
|
|
Hej Jesper,
Der er vist ingen tvivl om, at en del vintage grej passerer forbi dit 'vandingshul'.
Eico'en så jeg godt da jeg i min tidlige vintage fase købte (vandt?) en lille La Fayette mono rørtuner af dig. Eico'en satte en del venlig misundelse i gang og har vel stimuleret mig til lige at tage en ekstra runde til en række genbrugsbutikker.
Vi må lave et møde og bl.a. spille min Philips ag9015 op mod din Eico!
PQR
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
santashooter skrev:
det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der!jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang
jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr.eller en defekt
B&O båndoptager for 250kr... jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen)jeg håber selv jeg snart
falder over noget lækkert.
|
|
|
Hej Santa,Tak for de pæne ord.Der er kun en metode. Stik hovedet ind i alle de genbrugsbutikker, du kommer
forbi (og gør det hvergang - det ta'r kun 5 minutter) og spring ikke noget loppemarked over. Så finder man lidt. Men der er
langt i mellem fundene.Jeg havde intet for 4½ år siden og nu har jeg fyldt 45 kvm med vintage grej. Gud bedre det!Tag
rutebilen (nr. 53) fra Herning en dag, den standser 500 meter fra min dør. Tag evt. LouBP med. Så skal jeg vise
frem.PQR |
|
|
'
Jeg tror nu muligvis godt jeg kann fremskaffe en bil, så slipper man for alt den buskørsel. Hverdag er fint, eller en sørgelig
søndag måske. Bare når du har tid. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Fik du hul igennem den der layette tuner? Den var vist iså vidt jeg husker i mono eller hur?
jesper
|
|
|
Jo, mono, den spiller fint, men siden er den slået af pinden af en Dynaco FM3 stereo tuner, som dog skal alignes og justeres (det er vist det samme). PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Jeg ville ikke sige nej tak til at se "The Room"
Er der forresten ikke loppemarked i Viborg i weekenden? |
|
|
Det kunne blive en anledning til at få støvet af og ryddet op! Jeg må kigge i min kalender og finde en dato. Kunne det være en hverdagsaften? Den sidste bus mod Herning kører herfra ved 22.40-tiden.
Jo, der er heste- og krammarked i Viborg i denne weekend. Men efter min smag er det ikke værd at rejse efter. Der er næsten kun nyt skrammel (så hellere gammelt skrammel!)
PQR
|
|
|
vi glæder os, hvornår kunne det passe dig? vi må jo lige finde en dag... som Louis også siger, kunne det også være en trist søndag? men hverdage kan også lade sig gøre! __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |