Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 20:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 23 September 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

de Leben sager ser skønne ud - måske min "the Fisher" 101c skal til Hald?

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 24 September 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
de Leben sager ser skønne ud - måske min "the Fisher" 101c skal til Hald?


The Fisher'en skal da med! Vi kan spille den op mod min "The Fisher" SS-receiver.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 24 September 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der!
jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr.
eller en defekt B&O båndoptager for 250kr...

jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen)
jeg håber selv jeg snart falder over noget lækkert.


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 24 September 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da lige linke til røverkøb/genbrugsfund tråden 747dk har oprettet

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67939&PN=1


__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 24 September 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
de Leben sager ser skønne ud - måske min "the Fisher" 101c skal til Hald?


The Fisher'en skal da med! Vi kan spille den op mod min "The Fisher" SS-receiver.

PQR


den har et knækket rør, men det kan jo være det kan ordnes på stedet :-)


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 330
Sendt: 24 September 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

købte i 83 en DENON DP 75 VÆRK
og en STAX UA9 ARM
er stadig i brug
carsten
Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

En flot Revox G36 bestykket med rør. Gætter på den lyder knald godt. Værsegod at byd!

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?
AuctionNr=548256434&Catg=27351&ListingType=0&ListingSort=1&L anguageNr=0&PageNum=1




__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
de Leben sager ser skønne ud - måske min "the Fisher" 101c skal til Hald?


The Fisher'en skal da med! Vi kan spille den op mod min "The Fisher" SS-receiver.

PQR


den har et knækket rør, men det kan jo være det kan ordnes på stedet :-)


Et rør kan vi sikkert klare og en variotrafo til at løbe den langsomt i gang. Hvad er det for en type rør?

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der!
jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr.
eller en defekt B&O båndoptager for 250kr...

jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen)
jeg håber selv jeg snart falder over noget lækkert.


Hej Santa,

Tak for de pæne ord.

Der er kun en metode. Stik hovedet ind i alle de genbrugsbutikker, du kommer forbi (og gør det hvergang - det ta'r kun 5 minutter) og spring ikke noget loppemarked over. Så finder man lidt. Men der er langt i mellem fundene.

Jeg havde intet for 4½ år siden og nu har jeg fyldt 45 kvm med vintage grej. Gud bedre det!

Tag rutebilen (nr. 53) fra Herning en dag, den standser 500 meter fra min dør. Tag evt. LouBP med. Så skal jeg vise frem.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

santashooter skrev:
det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der!jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang
jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr.eller en defekt
B&O båndoptager for 250kr...jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen)jeg håber selv jeg snart
falder over noget lækkert.
Hej Santa,Tak for de pæne ord.Der er kun en metode. Stik hovedet ind i alle de genbrugsbutikker, du kommer
forbi (og gør det hvergang - det ta'r kun 5 minutter) og spring ikke noget loppemarked over. Så finder man lidt. Men der er
langt i mellem fundene.Jeg havde intet for 4½ år siden og nu har jeg fyldt 45 kvm med vintage grej. Gud bedre det!Tag
rutebilen (nr. 53) fra Herning en dag, den standser 500 meter fra min dør. Tag evt. LouBP med. Så skal jeg vise
frem.PQR


Jeg ville ikke sige nej tak til at se "The Room"

Er der forresten ikke loppemarked i Viborg i weekenden?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
santashooter skrev:
det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der!
jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr.
eller en defekt B&O båndoptager for 250kr...

jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen)
jeg håber selv jeg snart falder over noget lækkert.


Hej Santa,

Tak for de pæne ord.

Der er kun en metode. Stik hovedet ind i alle de genbrugsbutikker, du kommer forbi (og gør det hvergang - det ta'r kun 5 minutter) og spring ikke noget loppemarked over. Så finder man lidt. Men der er langt i mellem fundene.

Jeg havde intet for 4½ år siden og nu har jeg fyldt 45 kvm med vintage grej. Gud bedre det!

Tag rutebilen (nr. 53) fra Herning en dag, den standser 500 meter fra min dør. Tag evt. LouBP med. Så skal jeg vise frem.

PQR


Tak for invitationen, det vil jeg da benytte mig af!


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:


Jeg ville ikke sige nej tak til at se "The Room"

Er der forresten ikke loppemarked i Viborg i weekenden?


Det kunne blive en anledning til at få støvet af og ryddet op! Jeg må kigge i min kalender og finde en dato. Kunne det være en hverdagsaften? Den sidste bus mod Herning kører herfra ved 22.40-tiden.

Jo, der er heste- og krammarked i Viborg i denne weekend. Men efter min smag er det ikke værd at rejse efter. Der er næsten kun nyt skrammel (så hellere gammelt skrammel!)

PQR



__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 25 September 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Det er en interessant tråd, som jeg har fulgt længe.

Er selv fuldblodsklunser med hang til stor udskiftning og bytter mig tit til bedre grej. Er der forøvrigt nogen her på sidet, der mødes for at lytte til det gamle grej? Det kunne være interessant at høre nogle af guldklumperne. jeg er selv interesseret i en evt lytteaften eller weekend med de gamle kæmper. Jeg har selv klunset dynger af grej bla. kan nævnes Thorens TD 124. Garard 401, sme 3012. infinity reference med emit bånd. luxman 510, Eico HF 81 ( Rørsag som jeg gerne så dyste mod jeres hrmff fisher forstærkere) gamle sansui ditto pioneer kæmper, desuden snesevis af gamma bånd, coral, jordan watts, lansing,dynaco, goodmans,snell, tanoy, ja jeg kunne blive ved. Det lyder nok lidt vildt, men jeg har vel spillet på mindst 500 sæt højtalere flankeret af 500 ditto forstærkere. alt klunset, byttet, og krejlet. Alt det har gjort, at mit nuværende sætup både i kolonihaven og derhjemme langsomt er blevet bedre og bedre uden, at jeg har betalt noget særligt for det. Jeg må vel finde en dag hvor jeg finder ud af hvordan jeg ligger billeder ud af alt mit grej. Jeg tænker forøvrigt tit på, hvad der er sket i de sidste 50-60 år? Tænker her på min gamle Eico, som der bare er hul igennem. Den og en TD 124 så kører det.

http://www.stereophile.com/integratedamps/606eico/

Nå, men igen - interessant tråd der kører her og lige i min ånd.

 

 

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 25 September 2008 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Det er en interessant tråd, som jeg har fulgt længe.

Er selv fuldblodsklunser med hang til stor udskiftning og bytter mig tit til bedre grej. Er der forøvrigt nogen her på sidet, der mødes for at lytte til det gamle grej? Det kunne være interessant at høre nogle af guldklumperne. jeg er selv interesseret i en evt lytteaften eller weekend med de gamle kæmper. Jeg har selv klunset dynger af grej bla. kan nævnes Thorens TD 124. Garard 401, sme 3012. infinity reference med emit bånd. luxman 510, Eico HF 81 ( Rørsag som jeg gerne så dyste mod jeres hrmff fisher forstærkere) gamle sansui ditto pioneer kæmper, desuden snesevis af gamma bånd, coral, jordan watts, lansing,dynaco, goodmans,snell, tanoy, ja jeg kunne blive ved. Det lyder nok lidt vildt, men jeg har vel spillet på mindst 500 sæt højtalere flankeret af 500 ditto forstærkere. alt klunset, byttet, og krejlet. Alt det har gjort, at mit nuværende sætup både i kolonihaven og derhjemme langsomt er blevet bedre og bedre uden, at jeg har betalt noget særligt for det. Jeg må vel finde en dag hvor jeg finder ud af hvordan jeg ligger billeder ud af alt mit grej. Jeg tænker forøvrigt tit på, hvad der er sket i de sidste 50-60 år? Tænker her på min gamle Eico, som der bare er hul igennem. Den og en TD 124 så kører det.

http://www.stereophile.com/integratedamps/606eico/

Nå, men igen - interessant tråd der kører her og lige i min ånd.

 


Hej Jesper,

Der er vist ingen tvivl om, at en del vintage grej passerer forbi dit 'vandingshul'.

Eico'en så jeg godt da jeg i min tidlige vintage fase købte (vandt?) en lille La Fayette mono rørtuner af dig. Eico'en satte en del venlig misundelse i gang og har vel stimuleret mig til lige at tage en ekstra runde til en række genbrugsbutikker.

Vi må lave et møde og bl.a. spille min Philips ag9015 op mod din Eico!

PQR




__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
John-R/C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 25 September 2008 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Hej. sikke en masse spændende grej.

jeg vil lige linke til en, efter min smag lækker sag. Luxmann MQ-36 OTL eff. 

http://audio-heritage.jp/LUXMAN/amp/mq36.html

Til top Vis John-R/C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John-R/C
 
John-R/C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 25 September 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis John-R/C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John-R/C
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 25 September 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Fik du hul igennem den der layette tuner? Den var vist iså vidt jeg husker i mono eller hur?

jesper

pqrannes skrev:
jesper olsen skrev:

Det er en interessant tråd, som jeg har fulgt længe.

Er selv fuldblodsklunser med hang til stor udskiftning og bytter mig tit til bedre grej. Er der forøvrigt nogen her på sidet, der mødes for at lytte til det gamle grej? Det kunne være interessant at høre nogle af guldklumperne. jeg er selv interesseret i en evt lytteaften eller weekend med de gamle kæmper. Jeg har selv klunset dynger af grej bla. kan nævnes Thorens TD 124. Garard 401, sme 3012. infinity reference med emit bånd. luxman 510, Eico HF 81 ( Rørsag som jeg gerne så dyste mod jeres hrmff fisher forstærkere) gamle sansui ditto pioneer kæmper, desuden snesevis af gamma bånd, coral, jordan watts, lansing,dynaco, goodmans,snell, tanoy, ja jeg kunne blive ved. Det lyder nok lidt vildt, men jeg har vel spillet på mindst 500 sæt højtalere flankeret af 500 ditto forstærkere. alt klunset, byttet, og krejlet. Alt det har gjort, at mit nuværende sætup både i kolonihaven og derhjemme langsomt er blevet bedre og bedre uden, at jeg har betalt noget særligt for det. Jeg må vel finde en dag hvor jeg finder ud af hvordan jeg ligger billeder ud af alt mit grej. Jeg tænker forøvrigt tit på, hvad der er sket i de sidste 50-60 år? Tænker her på min gamle Eico, som der bare er hul igennem. Den og en TD 124 så kører det.

http://www.stereophile.com/integratedamps/606eico/

Nå, men igen - interessant tråd der kører her og lige i min ånd.

 


Hej Jesper,

Der er vist ingen tvivl om, at en del vintage grej passerer forbi dit 'vandingshul'.

Eico'en så jeg godt da jeg i min tidlige vintage fase købte (vandt?) en lille La Fayette mono rørtuner af dig. Eico'en satte en del venlig misundelse i gang og har vel stimuleret mig til lige at tage en ekstra runde til en række genbrugsbutikker.

Vi må lave et møde og bl.a. spille min Philips ag9015 op mod din Eico!

PQR


Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 25 September 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

santashooter skrev:
det er altså noget seriøst lækkert grej i lufter der!jeg sidder også og håber på en Fisher næste gang
jeg går ind i en genbrugsbutik... men nej, der er typisk ikke andet end et gammel jvc kombianlæg for 50 kr.eller en defekt
B&O båndoptager for 250kr...jeg er imponeret over din samling pgrannes! (jeg har læst artiklen)jeg håber selv jeg snart
falder over noget lækkert.
Hej Santa,Tak for de pæne ord.Der er kun en metode. Stik hovedet ind i alle de genbrugsbutikker, du kommer
forbi (og gør det hvergang - det ta'r kun 5 minutter) og spring ikke noget loppemarked over. Så finder man lidt. Men der er
langt i mellem fundene.Jeg havde intet for 4½ år siden og nu har jeg fyldt 45 kvm med vintage grej. Gud bedre det!Tag
rutebilen (nr. 53) fra Herning en dag, den standser 500 meter fra min dør. Tag evt. LouBP med. Så skal jeg vise
frem.PQR
'

Jeg tror nu muligvis godt jeg kann fremskaffe en bil, så slipper man for alt den buskørsel. Hverdag er fint, eller en sørgelig
søndag måske. Bare når du har tid.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 25 September 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Fik du hul igennem den der layette tuner? Den var vist iså vidt jeg husker i mono eller hur?

jesper

 


Jo, mono, den spiller fint, men siden er den slået af pinden af en Dynaco FM3 stereo tuner, som dog skal alignes og justeres (det er vist det samme).

PQR




__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 25 September 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
LouBP skrev:


Jeg ville ikke sige nej tak til at se "The Room"

Er der forresten ikke loppemarked i Viborg i weekenden?


Det kunne blive en anledning til at få støvet af og ryddet op! Jeg må kigge i min kalender og finde en dato. Kunne det være en hverdagsaften? Den sidste bus mod Herning kører herfra ved 22.40-tiden.

Jo, der er heste- og krammarked i Viborg i denne weekend. Men efter min smag er det ikke værd at rejse efter. Der er næsten kun nyt skrammel (så hellere gammelt skrammel!)

PQR



vi glæder os, hvornår kunne det passe dig? vi må jo lige finde en dag... som Louis også siger, kunne det også være en trist søndag? men hverdage kan også lade sig gøre!


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes