| Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vertical Tracking Angle
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Vertical Tracking Angle
Vh
Freddy |
|
|
VTA er vist ret vigtigt eller er det nu det? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske har han ret men jeg tro aligevel der er forskel på at monterer en rega arm om nærmest ligner er sænket sportsvogn og så fx en gl. lustre arm som er godt 5r cm højere oppe i luften - men jeg har ikke ænk mig at bruge en eftermiddag på at justere vta
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der sådan et sæt til slag i ksb for 500 
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
fredmarantz skrev:
Vertical Tracking Angle
Vh
Freddy |
|
|
VTA er vist ret vigtigt eller er det nu det?PQR |
|
|
uanset teori ,så er der stor forskel på lyden,når man løfter og sænker tonearmen.Selv 1/10mm kan man høre __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
VTA (håber jeg har stavet det rigtigt) højdejustering af armen ved dennes base således at pickuppen får den rette vinkel i forhold til pladen - som regel skal undersiden af din pickup være helt vandret når nåle er nede i pladerillen - hvis det er alt for besværligt at stille armens VTA gør det dette til en lidt træls proces - på min SME arm skal jeg løsne en mini-umbraco og så kan jeg hæve armen - men det kan godt give nogle ryk så man bliver nervøs for sin pickup - det fedest er hvis man bare kan dreje på en stor ring alt mens armen hæver sig fx 1/2 mm pr omgang.
Rega armen kan fx ikke højde justeres - skal man justerer den skal man have den af og putte mellemringe ind etc. - den er klart lavet til at sidde på en rega -bumbasta
Der findes på ebay ret dyre VTA justerings mekanismer men jeg holder af en fastere kobling til armboardet end den kan give så jeg skal finde noget der kan VTA løfte et sidepanel med armboard der vejer 7 kg mindst.
|
|
|
Der kan man se, det var bare et fancy navn til noget man godt ved hvad er. På min Technics er der dette dreje hjul, det er nu lækkert, på Thorens er det også en lille umbraco jeg skulle bruge. Du har ret i at det ikke var så rart med en dyr pick-up. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige nu er der billige sacn dyna og dynaco højtalere på KSB - god vintagelyd for ingen penge
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| lige nu er der billige sacn dyna og dynaco højtalere på KSB - god vintagelyd for ingen penge
|
|
|
Fyr lige et billed ind
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ikke lige hvad der skete men søg på Dynaco på KSB
jeg har ikke noget med sælger at gøre - jeg synes bare budskabet skulle deles
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
EMT 930 ST 

|
|
|
den kunne være sjov til et DIY projekt - armen er jo nok skadet. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen spotter den her Akai gx 77 i sort, så råb lige højt, for den vil stå godt til nakamichien
 __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Hvis nogen spotter den her Akai gx 77 i sort, så råb lige højt, for den vil stå godt til nakamichien
 |
|
|
Uhh, det var en drømmemaskine......
Kan huske den blev testet i Hifi og Elektronik engang i de glade firsere. Den var bare for dyr i forhold til hvad man fik i konfirmationspenge dengang.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den koster sikkert også godt derop af, sølvmodellen er forholdsvis nem at finde for 1500. Men den sorte, det er ikke lykkeds
mig, endnu. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er anden gang den pladespiller var sat på auktion på Lauritz. for et par uger siden gik den samme maskine for ca. 16.000 -
Derefter er den blevet sat på igen - uvist hvorfor, men man kan jo gøre sig sine tanker.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ....., når den har været på en gang før og ikke blevet solgt til et latterlig højt slutbud, så lugter det langt væk af, at sælger har en stråmand på som der aktivt trækker budet op (og det er rent faktisk simpelt bedrageri)  en anden ting er at det er jo sådan at de bud som man giver på Lauritz er bindene __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Auktioner har det med at kortslutte hjernen, enten er der ingen der byder eller også er en eller flere der går amok
Har du prøvet at overvære politiets cykelauktioner, det er både underholdende og sørgeligt.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke jeg gik og drømte om at finde en Fisher eller en McIntosh rørforstærker på det næste loppemarked eller i den næste genbrugsforretning, vil jeg købe en Leben rørforstærker som denne:  Den er håndbygget og hardwiret i Japan efter et design af japanske Mr. Hyodo, som både har arbejdet for Luxman og samler på NOS Radiorør.
Rørene i den her CS-300 Integrated Amplifier er bl.a. 4 x el84.
Læs en anmeldelse her: http://www.6moons.com/audioreviews/leben/cs300x.html
mvh/ og undskyld
PQR
PS i Danmark kan den fås for 16.000 kr.!
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |