| Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
det er da det rene guf
 |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel så en SX-1050?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Der er lige kommet en Rogers Ravensbourne intgr. forstærker og tuner på KSB til 950 kr. det er da en slags vintage der kunne være sjov at have med et par letdrevne ht'er
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:

Der er lige kommet en Rogers Ravensbourne intgr. forstærker og tuner på KSB til 950 kr. det er da en slags vintage der kunne være sjov at have med et par letdrevne ht'er
|
|
|
Har det sæt ikke været handlet før, et lignende sæt har været udbudt tidligere i år og så mange sæt er der vel næppe i omløb her til lands
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist længe siden r-l-b har bragt os nyt fra containerpladsen og
vist gode fund frem fra denne uudslukkelige vintage-kilde. Og det er
godt at vide, at vintage-engle som r-l-b står klar ved trådburene og
redder guldet fra total ødelæggelse! Med så godt går det ikke altid. I
går var det tid for de lokale spejderes tirsdagsloppemarked (første
gang efter den månedlige indsamling!). På hylderne med radio/tv var det
ikke meget at glæde sig over, nyere plastic-grej som østeuropæerne og
andre kastede sig over. Men rygtet gik at bl.a. et par Marantz
højttalere var endt i trådburene udenfor. Og da sælgeren også nævnte at
et jbl højttalere også var endt samme sted, sprang undertegnede gamle
mand - nærmest i et spring - op i og på trådburene og hev fire store
højttalere op og ud: jeg betalte for en ordens skyld lidt for dem, dog,
det går jo til noget godt. Det vist sig at være at par
hvidmalede frontløse, tovejs Marantz 6G fra de tidligere 70ere og et
par JBL L40 vist fra samme periode. Alle højttalere havde ligge på
siden (i regnvejret!) i en 3-4 dage så enhederne havde ikke fået
direkte regn. Men status er dette: Marantzernes basser,
som har lærredskant, 'hænger' og skraber i mod: papiret omkring
spolerne er måske svulmet op pga. regn/fugt. Diskanterne virker fint.
Kabinetterne er ikke værd at gemme. JBLerne skal (selvfølgelig) have nyt
kantskum på basserne, men spiller ellers (forsigtigt prøvet af,
liggende på ryggen - ikke mig men højttalerne! - så de ikke skraber
udnødvendigt imod). Men kabinetternes spåntræ har taget alvorligt fugtskade
og er ikke til at redde. Spørgsmålet er om ikke basserne skal laves og
prøves af i de skadede kabinetter? Det er stadig at par fede højttalere fra
JBLs bedste år. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er noget værre noget - ikke siden AR2ax Har jeg fundet noget rigtigt guf - Hertil skal dog tilføjes at jeg har været plaget af en ondartet bihulebetændelse som gennem de sidste 7 uger har bragt mig gennem 5 antibiotika kure så jeg har ikke været så aktiv på den front
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha, det lyder som noget værre noget.  jeg håber du får det bedre! der sker desværre ikke meget i Herningområdet lige pt. (LouBP er mig sikkert uenig da han for nylig fandt et par Snell J/III højtalere for 80 kr.)
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| ja det er noget værre noget - ikke siden AR2ax Har jeg fundet noget rigtigt guf - Hertil skal dog tilføjes at jeg har været plaget af en ondartet bihulebetændelse som gennem de sidste 7 uger har bragt mig gennem 5 antibiotika kure så jeg har ikke været så aktiv på den front |
|
|
Så er jeg til gengæld blevet begavet med en Leak Stereo 30+ med alle ekstremiteter i behold, inklusive trækabinettet med vingemørik i måsen.


|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| ja det er noget værre noget - ikke siden AR2ax Har jeg fundet noget rigtigt guf - Hertil skal dog tilføjes at jeg har været plaget af en ondartet bihulebetændelse som gennem de sidste 7 uger har bragt mig gennem 5 antibiotika kure så jeg har ikke været så aktiv på den front
|
|
|
God bedring, r-b-l! Se nu at få taget en ordentlig skylle af en af dine malt-whiskey'er; det kan drive alt slags djævelskab ud! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
| ja det er noget værre noget - ikke siden AR2ax Har jeg fundet noget rigtigt guf - Hertil skal dog tilføjes at jeg har været plaget af en ondartet bihulebetændelse som gennem de sidste 7 uger har bragt mig gennem 5 antibiotika kure så jeg har ikke været så aktiv på den front |
|
|
God bedring, r-b-l! Se nu at få taget en ordentlig skylle af en af dine malt-whiskey'er; det kan drive alt slags djævelskab ud!
PQR
|
|
|
Ja god bedring, nu vil jeg gerne snart se lidt flere af dine loppefund.
Jeg selv fandt en gammel Phillips Rørradio igår, virker upåklageligt, og se rimelig godt ud, og lyder udemærket med en lille fulltone enhed i. Købte den mest fordi den kostede 20 kr. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Faldt lige over sådan en her inklusiv original manual, alt virker perfekt og den har jo det mest syrede 70-80'er look. mvh M
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh - den må siges at være ægte vintage. 1. seriefremstillede produkt fra Saul Marantz 1953.
Det ville nu være dejligt, hvis der var to, men kan man lide mono - kan den sikkert godt klare sig!!
Jeg har desværre aldrig hørt den, men den sidder faktisk stadig i nogle fine anlæg i Verden - netop som preamp.
Hvis man skal have et komplet pre-amp set-up i stereo med denne preamp, så skal man desværre ud med den store tegnebog, idet man skal købe to styk + 2 styk powersupply (model 3) + en såkaldt stereoadapter (model 6) - og hvis man skulle have lidt samling på dette, så skulle man have dette samlet i et til lejligheden fremstillet kabinet fra Marantz.


Og ham, som har detteher, er da heller ikke ked af det!!

Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedr. early marantz: hvor er de flotte - navnlig dem i de tykke trækasser  Den blå JVC skildte virkelig vandene da den kom frem - JVC havde lavet forstærkere der var mere brutale end Pioneers silverfronts - de osede af maskulinitet - også så kom de mærkelige blå med skydeknapper m.m. - I et forsøg på a "butch'e dem op forsynede man dem med rack håndtag som dog lignede noget fra en køkkenskuffe. Bortset fra det, spillede de hæderligt og de fik da også, og har stadig, en fanskare
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
| ja det er noget værre noget - ikke siden AR2ax Har jeg fundet noget rigtigt guf - Hertil skal dog tilføjes at jeg har været plaget af en ondartet bihulebetændelse som gennem de sidste 7 uger har bragt mig gennem 5 antibiotika kure så jeg har ikke været så aktiv på den front |
|
|
God bedring, r-b-l! Se nu at få taget en ordentlig skylle af en af dine malt-whiskey'er; det kan drive alt slags djævelskab ud!
PQR
|
|
|
Ja god bedring, nu vil jeg gerne snart se lidt flere af dine loppefund.
Jeg selv fandt en gammel Phillips Rørradio igår, virker upåklageligt, og se rimelig godt ud, og lyder udemærket med en lille fulltone enhed i. Købte den mest fordi den kostede 20 kr. |
|
|
I dag blev til en Lenco L75 og et sæte store gamma ht, med horndriverdiskant m.m. - jeg har startet en tråd om audioscan - der kan læses mere __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
LouBP skrev:
pqrannes skrev:
r-l-b skrev:
| ja det er noget værre noget - ikke siden AR2ax Har jeg fundet noget rigtigt guf - Hertil skal dog tilføjes at jeg har været plaget af en ondartet bihulebetændelse som gennem de sidste 7 uger har bragt mig gennem 5 antibiotika kure så jeg har ikke været så aktiv på den front |
|
|
God bedring, r-b-l! Se nu at få taget en ordentlig skylle af en af dine malt-whiskey'er; det kan drive alt slags djævelskab ud!
PQR
|
|
|
Ja god bedring, nu vil jeg gerne snart se lidt flere af dine loppefund.
Jeg selv fandt en gammel Phillips Rørradio igår, virker upåklageligt, og se rimelig godt ud, og lyder udemærket med en lille fulltone enhed i. Købte den mest fordi den kostede 20 kr.
|
|
|
I dag blev til en Lenco L75 og et sæte store gamma ht, med horndriverdiskant m.m. - jeg har startet en tråd om audioscan - der kan læses mere
|
|
|
Har du ikke gange i en Lenco 75'er? I hvert fald en Lenco? Hvordan går det egentligt med den Brandbils røde farve du ville give dem?
Jeg husker i mine spæde hifi år - 15 år tror jeg at jeg var, fik nogle 12" gamma bas enheder, magneten var ikke stor, men de spillede da ok. De endte som erstatning i nogle kabinetter de overhovedet ikke passede til, men hva, de var også bare til at spille højt med. Men de Gamma'er kunne ikke klare meget, så de røg vidst også en tur
Vi skulle næsten have en tråd til Loppefund og eller røverkøb. Der bliver jo gjort mange. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouPB - man kan aldrig have for mange L75'ere - :-) Og jo jeg er ved at hitte ud af at lave en brnabilsrød lenco - Meeen jeg skal først finde en måde at lave VTA justering on the fly vel og mærke uden at det bliver noget "flimsy" noget - det skal være læigeså robust som resten
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
VTA justering - enten er det ikke mig bekendt, eller også er det en fancy navn?
Rettelse: Man kan aldrig have for mange pladespillere! Det gælder ikke kun lenco'er. I morgen er jeg forresten færdig med Snellerne Håber det er gået godt. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
VTA (håber jeg har stavet det rigtigt) højdejustering af armen ved dennes base således at pickuppen får den rette vinkel i forhold til pladen - som regel skal undersiden af din pickup være helt vandret når nåle er nede i pladerillen - hvis det er alt for besværligt at stille armens VTA gør det dette til en lidt træls proces - på min SME arm skal jeg løsne en mini-umbraco og så kan jeg hæve armen - men det kan godt give nogle ryk så man bliver nervøs for sin pickup - det fedest er hvis man bare kan dreje på en stor ring alt mens armen hæver sig fx 1/2 mm pr omgang.
Rega armen kan fx ikke højde justeres - skal man justerer den skal man have den af og putte mellemringe ind etc. - den er klart lavet til at sidde på en rega -bumbasta
Der findes på ebay ret dyre VTA justerings mekanismer men jeg holder af en fastere kobling til armboardet end den kan give så jeg skal finde noget der kan VTA løfte et sidepanel med armboard der vejer 7 kg mindst.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |