Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 09:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 24 August 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Og der er en fyr der sælger en Sansui AU-11000A tilk 3000kr:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=90485

Den ligner Peter Q's der er billeder af "ovenfor", den er på 2x120W i 8 Ohm og er blandt toppen af Sansui cremen fra sidste halvdel af 70'erne. Det er en rigtig god pris. Jeg har service manual til den.

Klaus

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 25 August 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

og nu er der også kommet en pioneer sx 1050 på :-) hvis bare lige man havde en pung fuld af vintagepenge

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 25 August 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
og nu er der også kommet en pioneer sx 1050 på :-) hvis bare lige man havde en pung fuld af vintagepenge

Det ville jeg også gerne have. Men i denne anonce er der 3 pladespillere for 225. bl.a. Lenco. Kan dog ikke selv køre så langt

Her behøver du ikke så mange penge



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 25 August 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

hvilken annonce?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 25 August 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
hvilken annonce?

Hah, Sorry. Den smuttede: Denne her (lenco'en, som jeg formoder det er, selvom der står linco er vidst det eneste der er noget værd: http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/3422 333



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
S.B.J
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 23 August 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 25 August 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Kan det ikke blive alt for billigt?

Jeg leder selv efter en, nogle forslag?

Til top Vis S.B.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.J
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 25 August 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

S.B.J skrev:

Kan det ikke blive alt for billigt?

Jeg leder selv efter en, nogle forslag?

En lenco for 75 kr. Det er ingen dårlig ide, om ikke andet som en sekundær pladespiller, resten er nok ikke meget værd.

Du kunne overveje nog Thorens: TD150 el. 165. De kan fås rimeligt billigt. Ellers Lenco, b55 osv. Det kommer selfølgelig n på hvor meget du vil ofre?



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 25 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

jeg kan kun anbefale Lenco, de er virkeligt robuste, og for 75 kr. - hvis det ikke var fordi jeg har to lencoer stående i kælderen, så ville jeg købe den... og hvis den er god kan den jo, som LouBP og siger, bare blive sekundær pladespiller før der kommer noget andet...
der skal ihvertfald ikke meget til for at gøre en sådan lenco rigtigt lækker - selvom den er lidt slidt.
det mest vitale er mellemhjulet - derefter kan næsten alt betale sig at reparer (plus så koster mellemhjul ikke særligt meget - jeg mener at turntablebasics sælger reserve mellemhjul)

mvh.
Søren Iversen


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
S.B.J
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 23 August 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 26 August 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

jeg vil helst ikke betale ret meget da jeg ikke har så mange penge

men jeg kunne egentlig godt tænke mig en Thorens, da jeg har hørt at det er godt (og min far har også sådan en i sit anlæg)

men 500kr eller lidt over kan jeg da godt klare

Til top Vis S.B.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.J
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

SBJ:

du kan være heldig at få fat i en thorens 118 - en ok pladespiller med en ok arm - til omkring de 500 men ofte uden pickup - armen kan tilgengæld tumle en del pickupper udemærket

På den blå avis kan du få dig en Lenco L75 for 300 kr. armen er lidt skod men du kan sikkert fp glæde af den indtil du får råd til fx en brugt rega rb300 arm (500-1000 kr)

Vejledning til alle de vilde ting man kan gøre med en Lenco finder du på lencolovers som der oftes lænkes til herinde.

Jeg er selv ved at løbe tør for pladespillere på mit lager - min onkyo 1057F bliver hentet her i weekenden - det enste jeg tror jeg har tilbage er en gammel direkte drevet jvc QL 2A hvor jeg har frakoblet halvautomatikken så den er 100 % manuel

Havde du boet her på djævleøen kunne du have hentet den for en flaske malt whiskey men at brge penge på at sende den til Århus - ja så løber det op og det kan ikke betale sig

men tlbage til Thorens - det er dejlige pladespillere når de er sat rigtigt op men undgå en med ultralette SME IIIs arm - den gør dit pickup valg begrænset


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 28 August 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 30 August 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Faldt over endnu en receiver til samlingen.

Fully functional, men skal lige ha renset volume potmetret og en generel fugtig klud, men er ellers pæn og meget velholdt.

Spiller lidt mørkt og varmt, men måske den kan indgå som tuner i det gamle lor..

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 30 August 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej flot HK ser ud til at være i ualmindelig god stand
tiløk

__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 30 August 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Håber virkelig du slog dig, da du faldt over den, dit heldige asen  Den ser smuk ud 

__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 04 September 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Det ligner grangiveligt et par Scandyna/Dynaco A-25 (måske A-25XL)



der følger med denne Scandyna radio på kbs

Den samlede pris er 100 kr.. I Horsens. Af sted, af sted!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 September 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

der er en 2 x 120 watt Pioneer SX 1050 ( den med de flotte lyse metre ) på KSB til 1200 kr. det er vist billigt for så meget dejlig sølv pioneer reciever på en gang 

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 07 September 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

jeg tonser en gang imellem rundt på denne side og denne her er da ikke til at stå for :-)
vintage mini og analog i et.

cool mini



__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 09 September 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  



__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
S.B.J
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 23 August 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 09 September 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
SBJ:

du kan være heldig at få fat i en thorens 118 - en ok pladespiller med en ok arm - til omkring de 500 men ofte uden pickup - armen kan tilgengæld tumle en del pickupper udemærket

På den blå avis kan du få dig en Lenco L75 for 300 kr. armen er lidt skod men du kan sikkert fp glæde af den indtil du får råd til fx en brugt rega rb300 arm (500-1000 kr)

Vejledning til alle de vilde ting man kan gøre med en Lenco finder du på lencolovers som der oftes lænkes til herinde.

Jeg er selv ved at løbe tør for pladespillere på mit lager - min onkyo 1057F bliver hentet her i weekenden - det enste jeg tror jeg har tilbage er en gammel direkte drevet jvc QL 2A hvor jeg har frakoblet halvautomatikken så den er 100 % manuel

Havde du boet her på djævleøen kunne du have hentet den for en flaske malt whiskey men at brge penge på at sende den til Århus - ja så løber det op og det kan ikke betale sig

men tlbage til Thorens - det er dejlige pladespillere når de er sat rigtigt op men undgå en med ultralette SME IIIs arm - den gør dit pickup valg begrænset

Mange tak

Det vil jeg kigge på

Mvh SBJ

Til top Vis S.B.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.J
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 09 September 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Der er en der sælger et sæt Tannoy Sterling med 10" dual concentircs fra Tannoys Prestige serie for kun 12000 kr. - Havde jeg et højtalerbudget på 12000 var jeg fløjet til fyn og hentet dem med det samme.

Så skulle der være nogen vintage freaks der holder af vellyd og ikke mindst af en højtaler der lyder fantastisk også når man spiller meget lavt så er det nu man skal slå til

Er bassen for spinkel kan man suplere med en sub




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes