| Forfatter |
|
KlausM Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og der er en fyr der sælger en Sansui AU-11000A tilk 3000kr:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=90485
Den ligner Peter Q's der er billeder af "ovenfor", den er på 2x120W i 8 Ohm og er blandt toppen af Sansui cremen fra sidste halvdel af 70'erne. Det er en rigtig god pris. Jeg har service manual til den.
Klaus
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
og nu er der også kommet en pioneer sx 1050 på :-) hvis bare lige man havde en pung fuld af vintagepenge
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| og nu er der også kommet en pioneer sx 1050 på :-) hvis bare lige man havde en pung fuld af vintagepenge |
|
|
Det ville jeg også gerne have. Men i denne anonce er der 3 pladespillere for 225. bl.a. Lenco. Kan dog ikke selv køre så langt
Her behøver du ikke så mange penge __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
S.B.J Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det ikke blive alt for billigt?
Jeg leder selv efter en, nogle forslag? 
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.J skrev:
|
Kan det ikke blive alt for billigt?
Jeg leder selv efter en, nogle forslag? 
|
|
|
En lenco for 75 kr. Det er ingen dårlig ide, om ikke andet som en sekundær pladespiller, resten er nok ikke meget værd.
Du kunne overveje nog Thorens: TD150 el. 165. De kan fås rimeligt billigt. Ellers Lenco, b55 osv. Det kommer selfølgelig n på hvor meget du vil ofre? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan kun anbefale Lenco, de er virkeligt robuste, og for 75 kr. - hvis det ikke var fordi jeg har to lencoer stående i kælderen, så ville jeg købe den... og hvis den er god kan den jo, som LouBP og siger, bare blive sekundær pladespiller før der kommer noget andet... der skal ihvertfald ikke meget til for at gøre en sådan lenco rigtigt lækker - selvom den er lidt slidt. det mest vitale er mellemhjulet - derefter kan næsten alt betale sig at reparer (plus så koster mellemhjul ikke særligt meget - jeg mener at turntablebasics sælger reserve mellemhjul) mvh. Søren Iversen
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
S.B.J Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil helst ikke betale ret meget da jeg ikke har så mange penge 
men jeg kunne egentlig godt tænke mig en Thorens, da jeg har hørt at det er godt (og min far har også sådan en i sit anlæg)
men 500kr eller lidt over kan jeg da godt klare 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
SBJ:
du kan være heldig at få fat i en thorens 118 - en ok pladespiller med en ok arm - til omkring de 500 men ofte uden pickup - armen kan tilgengæld tumle en del pickupper udemærket
På den blå avis kan du få dig en Lenco L75 for 300 kr. armen er lidt skod men du kan sikkert fp glæde af den indtil du får råd til fx en brugt rega rb300 arm (500-1000 kr)
Vejledning til alle de vilde ting man kan gøre med en Lenco finder du på lencolovers som der oftes lænkes til herinde.
Jeg er selv ved at løbe tør for pladespillere på mit lager - min onkyo 1057F bliver hentet her i weekenden - det enste jeg tror jeg har tilbage er en gammel direkte drevet jvc QL 2A hvor jeg har frakoblet halvautomatikken så den er 100 % manuel
Havde du boet her på djævleøen kunne du have hentet den for en flaske malt whiskey men at brge penge på at sende den til Århus - ja så løber det op og det kan ikke betale sig
men tlbage til Thorens - det er dejlige pladespillere når de er sat rigtigt op men undgå en med ultralette SME IIIs arm - den gør dit pickup valg begrænset
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt over endnu en receiver til samlingen.



Fully functional, men skal lige ha renset volume potmetret og en generel fugtig klud, men er ellers pæn og meget velholdt.
Spiller lidt mørkt og varmt, men måske den kan indgå som tuner i det gamle lor..
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej flot HK ser ud til at være i ualmindelig god stand
tiløk __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber virkelig du slog dig, da du faldt over den, dit heldige asen   Den ser smuk ud
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner grangiveligt et par Scandyna/Dynaco A-25 (måske A-25XL)  der følger med denne Scandyna radio på kbsDen samlede pris er 100 kr.. I Horsens. Af sted, af sted! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er en 2 x 120 watt Pioneer SX 1050 ( den med de flotte lyse metre ) på KSB til 1200 kr. det er vist billigt for så meget dejlig sølv pioneer reciever på en gang
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 07 September 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tonser en gang imellem rundt på denne side og denne her er da ikke til at stå for :-)
vintage mini og analog i et.
cool mini
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
S.B.J Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
SBJ:
du kan være heldig at få fat i en thorens 118 - en ok pladespiller med en ok arm - til omkring de 500 men ofte uden pickup - armen kan tilgengæld tumle en del pickupper udemærket
På den blå avis kan du få dig en Lenco L75 for 300 kr. armen er lidt skod men du kan sikkert fp glæde af den indtil du får råd til fx en brugt rega rb300 arm (500-1000 kr)
Vejledning til alle de vilde ting man kan gøre med en Lenco finder du på lencolovers som der oftes lænkes til herinde.
Jeg er selv ved at løbe tør for pladespillere på mit lager - min onkyo 1057F bliver hentet her i weekenden - det enste jeg tror jeg har tilbage er en gammel direkte drevet jvc QL 2A hvor jeg har frakoblet halvautomatikken så den er 100 % manuel
Havde du boet her på djævleøen kunne du have hentet den for en flaske malt whiskey men at brge penge på at sende den til Århus - ja så løber det op og det kan ikke betale sig
men tlbage til Thorens - det er dejlige pladespillere når de er sat rigtigt op men undgå en med ultralette SME IIIs arm - den gør dit pickup valg begrænset
|
|
|
Mange tak
Det vil jeg kigge på 
Mvh SBJ
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en der sælger et sæt Tannoy Sterling med 10" dual concentircs fra Tannoys Prestige serie for kun 12000 kr. - Havde jeg et højtalerbudget på 12000 var jeg fløjet til fyn og hentet dem med det samme.
Så skulle der være nogen vintage freaks der holder af vellyd og ikke mindst af en højtaler der lyder fantastisk også når man spiller meget lavt så er det nu man skal slå til
Er bassen for spinkel kan man suplere med en sub
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |