| Forfatter |
|
kalleklat Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 03 August 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i ikke har bemærket det, så er der et par CV højttalere til salg, på DBA.
CV fra dengang det lød mere som hifi, end det gør i dag.
Mærke cerwin-vega
Model 12tr
fire vejs højtaler ( 2 stk), carwin-vega 12tr, h:100-b:36-d36 / fra 200 til 400 wats ( meget velholdte )
sælges pgaplads mangler! prisen kan forhandles!!!
de fejler intet! stor bas i bunden
Pris kr. 3.500
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55807700
__________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
Hvis i ikke har bemærket det, så er der et par CV højttalere til salg, på DBA.
CV fra dengang det lød mere som hifi, end det gør i dag.
Mærke cerwin-vega
Model 12tr
fire vejs højtaler ( 2 stk), carwin-vega 12tr, h:100-b:36-d36 / fra 200 til 400 wats ( meget velholdte )
sælges pgaplads mangler! prisen kan forhandles!!!
de fejler intet! stor bas i bunden
Pris kr. 3.500
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55807700
|
|
|
Nok det mest spændende jeg længe har set.  Gid jeg havde pladsen  Håber en herinde køber dem. __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
Hvis i ikke har bemærket det, så er der et par CV højttalere til salg, på DBA.
CV fra dengang det lød mere som hifi, end det gør i dag.
Mærke cerwin-vega
Model 12tr
fire vejs højtaler ( 2 stk), carwin-vega 12tr, h:100-b:36-d36 / fra 200 til 400 wats ( meget velholdte )
sælges pgaplads mangler! prisen kan forhandles!!!
de fejler intet! stor bas i bunden
Pris kr. 3.500
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55807700
|
|
|
NØJ hvor er de flotte, jeg må sige, jeg har aldrig set sådanne Cerwin Vega højtalere før... jeg håber en herinde køber dem, så jeg kan høre hvad de synes om dem. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke der kommer særlig meget bedre lyd ud af et par CV højtalere bare fordi de spiller bassen ned i gulvet - men de kommer selvfølgelig an på hvad man skal spille
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet et par, de passede ikke i min stue , uden tæppe på gulvet spiller de ikke godt, hele rummet var fyldt med resonans / rungende bas , jeg solgte dem til en som blev mægtigt glad for dem, så glad at jeg modtog en SMS kl 2.30 om natten om at , donald fagen --nightfly lød himmelsk !! og jeg tror at det er det helt rigtige til (pumpende) CV musik  .
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik mig sådan et sæt for noget tid siden. Ganske imponerende opbygget, når man tænker på "tiden"  *************************** Bassen =    2" svingspole på en 12" og med lærredskantophæng.
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er da pæne, hvad hedder de præcist? og ved du hvornår de er fra? de ser ihvertfald rigtig pæne ud og basenheden er da i flot stand.
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
de er da pæne, hvad hedder de præcist? og ved du hvornår de er fra? de ser ihvertfald rigtig pæne ud og basenheden er da i flot stand.
|
|
|
http://www.vintage-audio.com.ua/en/cat/343/1675.html
|
| Til top |
|
| |
snod Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
optonica var sharps "lexus mærke"
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, er der nogle af jer der kender Sansui 210 receiveren? jeg har lige fundet ud af, at mine forældre smed en fuldstændig fungerende model ud for 6 år siden. jeg synes den er meget pæn og jeg har lige fundet et lamineret stykke papir, der gennemgår alle knapper og tilslutninger på den.  mvh. Søren
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
så lige at der var en luxman l58A til salg i KSB - hvis det ikke lige var for den vel optimistiske pris på 3000 ville jeg anbefale den - vildt fed forstærker med meget lækrere lyd en fx 120, 430 og 435.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mindre hul i gennem = mere lækker lyd ????? 
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
heltny skrev:
Fik mig sådan et sæt for noget tid siden.
Ganske imponerende opbygget, når man tænker på "tiden"
2" svingspole på en 12" og med lærredskantophæng. 
|
|
|
Bassen ligner noget Sharp har købt hos Coral (hvorfor ikke) Det er vel egentligt ok ? Altså at enheden er ok, den bliver vel ikke ringere af at den kommer derfra ?
*/*/*Læg iøvrigt mærke til udtrålingsmønstret som der reklameres for her http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1905&zoneid=1
Den matematiske beskrivelse kan ses her http://en.wikipedia.org/wiki/Cardioid
Men sådan kan det gå når reklamedrengene for hjerteflimmer i sommervarmen*/*/* */*/* - Hvor passer det sidste ind henne ? Skulle det ikke ha været postet i en anden tråd ?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha!
Sansui A-60 og den viste A-80 
hold dig langt væk fra dem begge...,
de lyder/yder elendigt 
Men jeg forstår godt hvad du mener mht. design 
Her er en smule ældre Fisher 
Jeg smed lige en kat på "on top" dengang jeg tog billedet for at simulere de originale annoncer fra 1978 

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Uha!
Sansui A-60 og den viste A-80 
hold dig langt væk fra dem begge...,
de lyder/yder elendigt 
|
|
|
Havde engang en A-60. Det var ikke noget. Plastic! Der må da være Sansui'er nok der ude. Ellers må jeg hjælpe og sætte min optiske slidte men velspillende 661 receiver eller min 331 (221? den står på arbejde) receiver til salg? Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå undskyld...jeg er ikke Sansui exspert. Normalt ikke noget jeg interesserer mig for...syntes bare den var pæn, men så blev jeg så klog. Måske er jeg mere heldig næste gang
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |