| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz :
>>Næ - det kan du have ret i, men der er to af effekterne, som kunne påkalde sig i
>>hvert fald min interesse, nemlig Harman Kardon 630 receiveren - vistnok med dobbelt >>strømforsyning og en flot lyd. Den serie er generelt kendt for at være fed.
Mjoehhh .. det var ikke så ringe endda
>>Så er der Scan Dyna radioen (3000), som kunne have interesse blandt de folk, som samler
>> lidt på gode gamle danske produkter. Resten er efter min mening uden særlig værdi.
Hvis man har glemt hvordan transistorlyd lyder, bør man da absolut købe den ;)
>>Men...ja....er de nu også i orden eller....?
Tjaehhhh... dit bud, er præcis ligeså godt som mit.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
snod skrev:
| Ja, den Pioneer spoleoptager også på Lauritz ser mere spændende ud |
|
|
Jep - bortset fra reservedele er en saga blot __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er følgende mon værd:
Sony E 2000 ESD. m/Fjernbetjening RM P 2000 Sony N 80 ES. 2x200 Watt. 8 ohm 24 kg. Sony S 770 ES. Sony C 77 ES. Ariston Audio m/ Ortofon.
Nogen der ved det?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Hvad er følgende værd mon værd:
Sony E 2000 ESD. m/Fjernbetjening RM P 2000 Sony N 80 ES. 2x200 Watt. 8 ohm 24 kg. Sony S 770 ES. Sony C 77 ES. Ariston Audio m/ Ortofon.
Nogen der ved det? 
|
|
|
affektionsværdi ~ det er nok det værd, du kan sælge det for.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ude efter den reele værdi. Det er mig der er køber - ikke sælger.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det Vintage? - jeg tvivler -
Sættet var i sin tid et rigtig godt sæt - sådan alt i alt, men det bliver aldrig en klassiker. Forstærkeren er vel den, der trækker læsset i værdien, men ellers skal man vel finde ud hvad tilsvarende lyd og mekanik/elektronik koster i dag og trække potentielle serviceudgifter fra over ti år fx.
Sådan noget som værdi er altid svært og det skal du gøre op med dig selv - hvis du gerne vil have det, så må du mærke efter i læderet, hvor hårdt det rykker.
Og...du kan aldrig få en reel værdi. Den findes ikke. Der findes folk der leder efter sådan et sæt med lys og lygte, mens andre er på vej til genbrugspladsen med deres...såååh...
Kig evt. lidt på Ebay og se hvad folk vil betale for det - evt. i Tyskland
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting der er sikkert Mathias er at her i sommerferietiden er stereo grej billigere end vi ser det i oktober måned - da der også er lidt afmatning i økonomien kan du godt trække lidt fra de priser samme grej gik til for et halvt år siden - især når det ikke som freddy siger er vintageguf men blot et almindeligt halvgammelt setup. Har du hørt det elle blot set det - jeg har haft noget ES udstyr forbi noget har været bedre end andet, men det var ikke noget der fik mig op af stolen.
Er 2 x 200 watt i overkanten for dine Focal eller er det lige det overskud der skal til for at den ikke løber tør for strøm når du skal spille højt?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Er det Vintage? - jeg tvivler -
Sættet var i sin tid et rigtig godt sæt - sådan alt i alt, men det bliver aldrig en klassiker. Forstærkeren er vel den, der trækker læsset i værdien, men ellers skal man vel finde ud hvad tilsvarende lyd og mekanik/elektronik koster i dag og trække potentielle serviceudgifter fra over ti år fx.
Sådan noget som værdi er altid svært og det skal du gøre op med dig selv - hvis du gerne vil have det, så må du mærke efter i læderet, hvor hårdt det rykker.
Og...du kan aldrig få en reel værdi. Den findes ikke. Der findes folk der leder efter sådan et sæt med lys og lygte, mens andre er på vej til genbrugspladsen med deres...såååh...
Kig evt. lidt på Ebay og se hvad folk vil betale for det - evt. i Tyskland
Vh
Freddy
|
|
|
Neej, men lige knapt.
Det er klart at nogle vil betale ekstra for at få lige netop det de længe har drømt om.
Tak for svaret! __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
En ting der er sikkert Mathias er at her i sommerferietiden er stereo grej billigere end vi ser det i oktober måned - da der også er lidt afmatning i økonomien kan du godt trække lidt fra de priser samme grej gik til for et halvt år siden - især når det ikke som freddy siger er vintageguf men blot et almindeligt halvgammelt setup. Har du hørt det elle blot set det - jeg har haft noget ES udstyr forbi noget har været bedre end andet, men det var ikke noget der fik mig op af stolen.
Er 2 x 200 watt i overkanten for dine Focal eller er det lige det overskud der skal til for at den ikke løber tør for strøm når du skal spille højt?
|
|
|
Det er sjovt at det fungerer sådan, men du har sikkert ret.
Det ser i hvert fald rimelig flot ud sådan et sæt.
2 x 200 W tror jeg mine Focal ville elske. Et godt overskud - med en god mængde strøm, kan jeg godt lide. Jeg har det jo med at skrue lidt "for" højt op 
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

så er der gammeldags surround fra sansui i ksb - de kaldte det et eller andet med foni  jeg tror sku kun han vil have 500 kr for den
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så kom der sørme også en storebror 
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:

så er der gammeldags surround fra sansui i ksb - de kaldte det et eller andet med foni
jeg tror sku kun han vil have 500 kr for den |
|
|
Det hed kvajofoni
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:

så er der gammeldags surround fra sansui i ksb - de kaldte det et eller andet med foni
jeg tror sku kun han vil have 500 kr for den
|
|
|
Jeg har sådan en fætter som jeg bruger til at drive bagkanalerne i mit vintage 5.1 surround setup. Det klarer den fint. Som Quadrofoni-dekoder klarer den desværre kun Sansuis QS-format, hvilket er lidt af en begrænsning, da QS-plader er sjældne. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
og så kom der sørme også en storebror

|
|
|
Den her er sjovere: den er en rigtig 4-kanals forstærker (og ikke bare en bagkanalsforstærker) og kan (vist) dekode flere forskellige 4-kanalsformater. Og vist en glimrende forstærker i det hele taget. mvh/ PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen jeg faldt over et par højtalere i genbrug idag, et par AKAI SR-H30 jeg ved ikke hvad årgang de er, (jeg kan ikke finde noget info på dem) og derfor ved jeg ikke helt om det er vintage. men jeg ville bare vide, om der er nogen af jer der kender disse store kasser, og om jeg skulle købe dem? ps. de er i sort, ikke hvid som på billedet under, og de står på nogle metal fødder som vinkler dem bagud. plus, så stod der sr-h30 på dem, men dem jeg fandt er 3-vejs, dvs. den har en diskant med en metal vinkel på, og dette er ikke på billedet under... mvh. Søren billede:
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke kan finde noget info på dem (en hurtig googlesøgning giver ikke umiddelbart noget svar her) er de nok ikke legendariske i hvert fald __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Hvis du ikke kan finde noget info på dem (en hurtig googlesøgning giver ikke umiddelbart noget svar her) er de nok ikke legendariske i hvert fald  |
|
|
mit umiddelbare problem er, at jeg tror de er fejl markerede. der stod 2-vejs på dem. men de har både en diskant, en mellemtone og en bas højtaler, de ligner umiddelbart dem på billedet men de har bare en diskant også  jeg synes de virker meget gode og standen er perfekt. men hvis der er nogen der kender dem, og evt. ved hvad de hedder "rigtigt" ville det hjælpe meget. jeg kan evt. lige tage nogle billeder af selve højtaleren som i så kan se. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sært. Hvad koster de? Du kan jo købe dem hvis det ikke er en herregård, og så bare sælge dem på dba igen uden det store tab. Ellers kan det være, du må slæbe din forstærker ned, hvis du da gider det, og tage en lytter. Billeder er sikkert en god idé __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror jeg køber dem og tager en lytter samt evt. sætter dem til salg enten her på ksb, eller på dba. de koster ikke det helt store, men det ligger da godt op ad i forhold til at det er genbrugspriser. mvh. Søren
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen, genbrug er træls til tider. jeg var derhenne igen for at få dem reserveret til mig, derefter gik jeg hen for at hæve penge, da jeg kommer tilbage ser jeg en mand proppe begge højtalere i sin bil og kører væk med dem.
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |