Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

fredmarantz :

>>Næ - det kan du have ret i, men der er to af effekterne, som kunne påkalde sig i

>>hvert fald min  interesse, nemlig Harman Kardon 630 receiveren - vistnok med dobbelt >>strømforsyning og en flot lyd. Den serie er generelt kendt for at være fed.

Mjoehhh .. det var ikke så ringe endda

>>Så er der Scan Dyna radioen (3000), som kunne have interesse blandt de folk, som samler

>> lidt på gode gamle danske produkter. Resten er efter min mening uden særlig værdi.

Hvis man har glemt hvordan transistorlyd lyder, bør man da absolut købe den ;)

 

>>Men...ja....er de nu også i orden eller....?

Tjaehhhh...  dit bud, er præcis ligeså godt som mit.

 

 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

snod skrev:
Ja, den Pioneer spoleoptager også på Lauritz ser mere spændende ud

Jep - bortset fra reservedele er en saga blot



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hvad er følgende mon værd:

Sony E 2000 ESD. m/Fjernbetjening RM P 2000
Sony N 80 ES. 2x200 Watt. 8 ohm 24 kg.
Sony S 770 ES.
Sony C 77 ES.
Ariston Audio m/ Ortofon.

 

Nogen der ved det?



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Hvad er følgende værd mon værd:

Sony E 2000 ESD. m/Fjernbetjening RM P 2000
Sony N 80 ES. 2x200 Watt. 8 ohm 24 kg.
Sony S 770 ES.
Sony C 77 ES.
Ariston Audio m/ Ortofon.

Nogen der ved det?

affektionsværdi ~   det er nok det værd, du kan sælge det for.

 

 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er ude efter den reele værdi. Det er mig der er køber - ikke sælger.

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Er det Vintage? - jeg tvivler -

Sættet var i sin tid et rigtig godt sæt - sådan alt i alt, men det bliver aldrig en klassiker. Forstærkeren er vel den, der trækker læsset i værdien, men ellers skal man vel finde ud hvad tilsvarende lyd og mekanik/elektronik koster i dag og trække potentielle serviceudgifter fra over ti år fx.

Sådan noget som værdi er altid svært og det skal du gøre op med dig selv - hvis du gerne vil have det, så må du mærke efter i læderet, hvor hårdt det rykker.

Og...du kan aldrig få en reel værdi. Den findes ikke. Der findes folk der leder efter sådan et sæt med lys og lygte, mens andre er på vej til genbrugspladsen med deres...såååh...

Kig evt. lidt på Ebay og se hvad folk vil betale for det - evt. i Tyskland

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

En ting der er sikkert Mathias er at her i sommerferietiden er stereo grej billigere end vi ser det i oktober måned - da der også er lidt afmatning i økonomien kan du godt trække lidt fra de priser samme grej gik til for et halvt år siden - især når det ikke som freddy siger er vintageguf men blot et almindeligt halvgammelt setup. Har du hørt det elle blot set det - jeg har haft noget ES udstyr forbi noget har været bedre end andet, men det var ikke noget der fik mig op af stolen.

Er 2 x 200 watt i overkanten for dine Focal eller er det lige det overskud der skal til for at den ikke løber tør for strøm når du skal spille højt?


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Er det Vintage? - jeg tvivler -

Sættet var i sin tid et rigtig godt sæt - sådan alt i alt, men det bliver aldrig en klassiker. Forstærkeren er vel den, der trækker læsset i værdien, men ellers skal man vel finde ud hvad tilsvarende lyd og mekanik/elektronik koster i dag og trække potentielle serviceudgifter fra over ti år fx.

Sådan noget som værdi er altid svært og det skal du gøre op med dig selv - hvis du gerne vil have det, så må du mærke efter i læderet, hvor hårdt det rykker.

Og...du kan aldrig få en reel værdi. Den findes ikke. Der findes folk der leder efter sådan et sæt med lys og lygte, mens andre er på vej til genbrugspladsen med deres...såååh...

Kig evt. lidt på Ebay og se hvad folk vil betale for det - evt. i Tyskland

Vh

Freddy

Neej, men lige knapt.

Det er klart at nogle vil betale ekstra for at få lige netop det de længe har drømt om.

Tak for svaret!



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
En ting der er sikkert Mathias er at her i sommerferietiden er stereo grej billigere end vi ser det i oktober måned - da der også er lidt afmatning i økonomien kan du godt trække lidt fra de priser samme grej gik til for et halvt år siden - især når det ikke som freddy siger er vintageguf men blot et almindeligt halvgammelt setup. Har du hørt det elle blot set det - jeg har haft noget ES udstyr forbi noget har været bedre end andet, men det var ikke noget der fik mig op af stolen.

Er 2 x 200 watt i overkanten for dine Focal eller er det lige det overskud der skal til for at den ikke løber tør for strøm når du skal spille højt?

Det er sjovt at det fungerer sådan, men du har sikkert ret.

Det ser i hvert fald rimelig flot ud sådan et sæt.

2 x 200 W tror jeg mine Focal ville elske. Et godt overskud - med en god mængde strøm, kan jeg godt lide. Jeg har det jo med at skrue lidt "for" højt op

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Klik for stort billede


så er der gammeldags surround fra sansui i ksb - de kaldte det et eller andet med foni

jeg tror sku kun han vil have 500 kr for den

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

og så kom der sørme også en storebror
Klik for stort billede




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Klik for stort billede


så er der gammeldags surround fra sansui i ksb - de kaldte det et eller andet med foni

jeg tror sku kun han vil have 500 kr for den

Det hed kvajofoni

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Klik for stort billede


så er der gammeldags surround fra sansui i ksb - de kaldte det et eller andet med foni

jeg tror sku kun han vil have 500 kr for den


Jeg har sådan en fætter som jeg bruger til at drive bagkanalerne i mit vintage 5.1 surround setup. Det klarer den fint.  Som Quadrofoni-dekoder klarer den desværre kun Sansuis QS-format, hvilket er lidt af en begrænsning, da QS-plader er sjældne.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
og så kom der sørme også en storebror
Klik for stort billede




Den her er sjovere: den er en rigtig 4-kanals forstærker (og ikke bare en bagkanalsforstærker) og kan (vist) dekode flere forskellige 4-kanalsformater. Og vist en glimrende forstærker i det hele taget.

mvh/


PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen
jeg faldt over et par højtalere i genbrug idag, et par
AKAI SR-H30
jeg ved ikke hvad årgang de er, (jeg kan ikke finde noget info på dem) og derfor ved jeg ikke helt om det er vintage.
men jeg ville bare vide, om der er nogen af jer der kender disse store kasser, og om jeg skulle købe dem?

ps. de er i sort, ikke hvid som på billedet under, og de står på nogle metal fødder som vinkler dem bagud.
plus, så stod der sr-h30 på dem, men dem jeg fandt er 3-vejs, dvs. den har en diskant med en metal vinkel på, og dette er ikke på billedet under...

mvh.
Søren

billede:




__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke kan finde noget info på dem (en hurtig googlesøgning giver ikke umiddelbart noget svar her) er de nok ikke legendariske i hvert fald

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hvis du ikke kan finde noget info på dem (en hurtig googlesøgning giver ikke umiddelbart noget svar her) er de nok ikke legendariske i hvert fald


mit umiddelbare problem er, at jeg tror de er fejl markerede.
der stod 2-vejs på dem.

men de har både en diskant, en mellemtone og en bas højtaler, de ligner umiddelbart dem på billedet men de har bare en diskant også
jeg synes de virker meget gode og standen er perfekt.
men hvis der er nogen der kender dem, og evt. ved hvad de hedder "rigtigt" ville det hjælpe meget.
jeg kan evt. lige tage nogle billeder af selve højtaleren som i så kan se.


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Sært. Hvad koster de? Du kan jo købe dem hvis det ikke er en herregård, og så bare sælge dem på dba igen uden det store tab. Ellers kan det være, du må slæbe din forstærker ned, hvis du da gider det, og tage en lytter. Billeder er sikkert en god idé

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

jeg tror jeg køber dem og tager en lytter samt evt.
sætter dem til salg enten her på ksb, eller på dba.
de koster ikke det helt store, men det ligger da godt op ad i forhold til at det er genbrugspriser.
mvh.
Søren


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

hej igen, genbrug er træls til tider.
jeg var derhenne igen for at få dem reserveret til mig, derefter gik jeg hen for at hæve penge,
da jeg kommer tilbage ser jeg en mand proppe begge højtalere i sin bil og kører væk med dem.




__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes