| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en ERA til salg med en original Ortofon arm til kun 1100 i ksb køb den før din nabo eller før jeg bliver fristet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 27 Juni 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der er en ERA til salg med en original Ortofon arm til kun 1100 i ksb køb den før din nabo eller før jeg bliver fristet
|
|
|
Den er vidst allerede væk - Her sidder man med alt for mange penge, der gerne skulle bruges lidt af inden roskilde hvor det hele ellers forsvinder en varm sommeraften... Og så er alt det gode bare solgt. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der er en ERA til salg med en original Ortofon arm til kun 1100 i ksb køb den før din nabo eller før jeg bliver fristet
|
|
|
Du burde skrive kr.1100,- for armen (AS212 ?)og kr.0,- for værket, men så er armen sgu også betalt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er armen så dårlig ? Værket må da være 3-800 værd og varen det samme - jeg synes ikke det var dyrt Der røg en arm magen fra en dansk sælger på epay for 3200 for nylig
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der røg en arm magen fra en dansk sælger på epay for 3200 for nylig
|
|
|
Er du sikker på at det var en AS212? Kan det have været en RS212 eller en RMG212?
Vintage Ortofon arme forhandles rigtigt nok til horrible priser på ePay. Det må være de asiatere?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
den var mere "moderne" end den der sidder på min ortofon/td124 (sort og gråt plast kontralod fyldt med bly) Den så ud til at være "sandsblæst" alu og havde orangerødt materiale der hvor armen var ophængt mens headshellét også var sandblæst alu hvorpå der stod ortofon- på den AS 212 jeg kunne finde billede af er headshell sort ligespm armen er sort der hvor den anden var orange
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Er armen så dårlig ? Værket må da være 3-800 værd og varen det samme - jeg synes ikke det var dyrt Der røg en arm magen fra en dansk sælger på epay for 3200 for nylig
|
|
|
Som jeg engang sagde til en grådig sælger, vil du ha' japanske priser så rejs til japan.
Armen er hverken værre eller bedre end den Lustre der sad på de gamle Rega'er og platmetalpladespileren har vi jo snakket om tidligere, som brugsting er den i bund og grund værdiløs.
Problemet er jo at Ortofonarmen er et almindeligt industriprodukt, dansk hjemmesløjd om du vil, i sin tid standardmonteret på flere tyske og danske pladespillere i den nedre mellemklasse, men for en japaner (eller amerikaner), er det noget eksotisk noget fra et mærkeligt land højt mod nord med evig kulde og liderlige isbjørne, og det vil de gerne betale en mindre formue for.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok - jeg gir mig bjørn  selv vil jeg dog stadig hellere give 1100 kr. sådan et fransk genbrugt persillekværnsmetals værk med en dansk industriarm-hjememsløkdsarm end jeg ville give fx 3000 for en tjekkisk mdf plade med en stump fiskestang som tonearm  ps. det er da også irreterende at der ikke er en japansk e-bay side
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
ok - jeg gir mig bjørn
selv vil jeg dog stadig hellere give 1100 kr. sådan et fransk genbrugt persillekværnsmetals værk med en dansk industriarm-hjememsløkdsarm end jeg ville give fx 3000 for en tjekkisk mdf plade med en stump fiskestang som tonearm 
ps. det er da også irreterende at der ikke er en japansk e-bay side
|
|
|
Hvis den er i perfekt stand med alle smådimser intakt så pyt. Det tjekkiske mareridt bør du end ikke overveje at have stående i laden, den tiltrækker mus.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| det er da også irreterende at der ikke er en japansk e-bay side |
|
|
Vi har HiFi-Do.
10.000 japanske Yen = ca. 446 danske kroner.
Valutaomregner.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
følgende vintage spottet på KSB som kunne blive godt
en har en garrard 401 til salg en anden en td 125 med en sme 3012 tl salg
så er det bare at bygge plint og sælge det tiloversblivende
god vintagefornøjelse
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
spottet på QXL :)
en gammel A77'er med dolby, og en hulens masse bånd
Spændende at se hvad den render op i ....
men ligefrem kalde en lowspped maskine for high_end ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej "high end" måske ikke, men den kan spille forbavsende godt hvis den bliver serviceret - min datter har en A77 som er justeret og har gode hoveder og den spiller lige op med min nyere B77 4 spors med samme hastighed - den har så lidt sværere ved at konkurrerer med min to spors high speed B77
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| nej "high end" måske ikke, men den kan spille forbavsende godt hvis den bliver serviceret - min datter har en A77 som er justeret og har gode hoveder og den spiller lige op med min nyere B77 4 spors med samme hastighed - den har så lidt sværere ved at konkurrerer med min to spors high speed B77 |
|
|
Slet ikke uenig i at de *kan* spille godt, *når* de er iorden - Iøvrigt er det ret pudsigt at mange brugtsælgere ikke kan demonstrere apparatet, fordi netkablet er blevet væk, så skal man ud og kigge på en sådan, skal man have et med hjemmefra .... hehe..
(iøvrigt er det pice of cake, at udskifte netbrønden, til en std)
Man er da godt tosset at købe sådan en uprøvet, da katten i sækken er dyr og besværlig i foder.
Mht at spille op med - vil en 4 spors aldrig kunne spille op med en 2 spor, og slet ikke med en HS version
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det jo rigtigt at der sidder et bestem strømstik på den, men med alt det originale udstyr er det da lidt af en mistænkelig besynderlighed at strømkablet mangler - anyway med alt det vintage grej den fyr sælger kunne han sagtens have testet den med et mod'et kabel - tror du har ret Jan -det lugter! Han skriver som beset eller om man vil som defekt - så er han da også dækket ind
Jeg havde selv en uheldig oplevelse - dvs- jeg byttede en A77 væk til en anden båndoptager - den havde noget fis med det ene vu meter, men ellers havde den fungeret fint sidst jeg prøvede den - men for den nye ejer virker den ene kanal skidt og nogle skrue fiduser på printet virker ikke til at justere dette - røv irreterende - jeg prøver at finde stumperne til ham - men det er ærgerligt når man tror at ting er i orden og de så ikke er det.
Vi prøver begge at tage det i godt humør og det er jo hovedsagen i sådan en situation - så er der basis for at man kan løse tingene.
Ham på qxl prøvede at annoncere den herinde på de almindelige debat sider, mens han indlæg blev fjernet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>nu er det jo rigtigt at der sidder et bestem strømstik på den, men med alt det originale udstyr er det da lidt af en mistænkelig besynderlighed at strømkablet mangler - anyway med alt det vintage grej den fyr sælger kunne han sagtens have testet den med et mod'et kabel - tror du har ret Jan -det lugter! Han skriver som beset eller om man vil som defekt - så er han da også dækket ind
Njaehhh, narjjjj .... det virker lidt dygtigt ;(
Ligesom ham jeg købte en billig forstærker af : den slog fra en gang i mellem ;)
javel ja .......

>>ham på qxl prøvede at annoncere den herinde på de almindelige debat sider, mens han indlæg blev fjernet
det er lidt synd for en køber hvis han bliver taget i måsen ..
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
|
9 flotte forstærkere i et bud p åLauritz.com.
|
|
|
ikke helt - 4 receivere og 5 forstærkere, man kan vel være heldig en enkelt ting fungerere ;)
nok gammelt .... men nok ikke noget at rende efter.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ - det kan du have ret i, men der er to af effekterne, som kunne påkalde sig i hvert fald min interesse, nemlig Harman Kardon 630 receiveren - vistnok med dobbelt strømforsyning og en flot lyd. Den serie er generelt kendt for at være fed.
Så er der Scan Dyna radioen (3000), som kunne have interesse blandt de folk, som samler lidt på gode gamle danske produkter. Resten er efter min mening uden særlig værdi.
Men...ja....er de nu også i orden eller....?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
snod Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den Pioneer spoleoptager også på Lauritz ser mere spændende ud
|
| Til top |
|
| |