Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

http://cgi.ebay.de/2-x-Highend-Endstufe-Yamaha-P2200-Vintage -ProfiAmps_W0QQitemZ260247926898QQihZ016QQcategoryZ21775QQss PageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
http://cgi.ebay.de/2-x-Highend-Endstufe-Yamaha-P2200-Vintage -ProfiAmps_W0QQitemZ260247926898QQihZ016QQcategoryZ21775QQss PageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


Den ente med at koste 176 euro   =   1320 kr !!!!!!!!!!!!!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Pioneer PL-L1000

Er der nogen der kender lidt til den? Jeg har tidligere kigget på en PL-630, men er der nogen tvivl om, at PL-L1000 modellen er bedst?

Ved I iøvrigt, om jeg kan koble den direkte til min Yamaha RX-V620RDS surround receiver, uden at skulle bruge en eksterne RIAA forstærker (er det ikke det, det hedder)?

Jeg glæder mig til at få svar

PL-630:
http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

PL-L1000:
http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PLL1000/PLL1000.html

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Pioneer PL-L1000

Er der nogen der kender lidt til den? Jeg har tidligere kigget på en PL-630, men er der nogen tvivl om, at PL-L1000 modellen er bedst?

Ved I iøvrigt, om jeg kan koble den direkte til min Yamaha RX-V620RDS surround receiver, uden at skulle bruge en eksterne RIAA forstærker (er det ikke det, det hedder)?

Jeg glæder mig til at få svar

PL-630:
http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

PL-L1000:
http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PLL1000/PLL1000.html

Mvh Mathias



Jeg har haft sådan en PL-L 1000 engang. En ganske fin sag som faktisk spillede forrygende med den rigtige pick-up. Havde bl.a. en Ortofon MC200 Concorde på den.

Nej, du kommer ikke uden om at køre igennem en RIAA. Den skal du have separat, da der formodenligt ikke er en i din Yamaha.


__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hvor meget vil du mene, at sådan er værd? Kan du sammenligne den med tilsvarende modeller fra andre mærker - gerne nye?

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Kan du ud fra denne manual se, om den har RIAA indbygget? Det virker det umiddelbart som.

Se s. 15

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/av/english/re/RX-V620RDS .pdf



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Kan du ud fra denne manual se, om den har RIAA indbygget? Det virker det umiddelbart som.

Se s. 15

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/av/english/re/RX-V620RDS .pdf

Den har en RIAA indbygget

-Jan

 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Tak.

Er den indbyggede RIAA tilstrækkelig? Vil signalet være kraftigt nok på den måde?



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Du får tilstrækkelig signal, hvis din pladespiller bliver/er udstyret med en "MM" eller en "high output MC" pickup. En "low output MC" vil ikke give nok signal.

Det eneste man ikke kan sige før man har prøvet det, er hvor god (lydmæssigt) den RIAA er som sidder i Yamaha'en. De fleste producenter bruger ikke mange kroner på sådan en del, i vores tid hvor pladespillere normalt kun er noget "nørder" har. (nørd - Positivt ment, har selv pladespiller). Men du kan jo prøve, den virker sikkert fint nok.

mvh.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg må snakke lidt mere med sælger om, hvilken pickup der sidder på.

Tak for hjælpen.

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Rogers forstærker og tuner til en billig penge.

Til den pris brænder man da ikke nallerne uanset? Hvis man da er til vintage.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Rogers forstærker og tuner til en billig penge.

Til den pris brænder man da ikke nallerne uanset? Hvis man da er til vintage.

Det er godt nok flot, er der nogen der har hørt det? Eller bare ved noget om det?



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kører i øjeblikket med det sejeste vintage (næsten da) setup. NAD 3020i som pre og en Yamaha MX-50 power Nogen her der kender den Ømaha?

__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Rogers forstærker og tuner til en billig penge.

Til den pris brænder man da ikke nallerne uanset? Hvis man da er til vintage.

Forbandede jyder! De bor så langt væk med deres lave priser.

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
krenzler skrev:
Rogers forstærker og tuner til en billig penge.

Til den pris brænder man da ikke nallerne uanset? Hvis man da er til vintage.

Forbandede jyder! De bor så langt væk med deres lave priser.

Jeg hørte til det, buddet var allerede over 1000 kr. så jeg måtte også takke af med sommerferien forude, men hold op det var flot det sæt!



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Sveske skrev:
krenzler skrev:
Rogers forstærker og tuner til en billig penge.

Til den pris brænder man da ikke nallerne uanset? Hvis man da er til vintage.

Forbandede jyder! De bor så langt væk med deres lave priser.

Jeg hørte til det, buddet var allerede over 1000 kr. så jeg måtte også takke af med sommerferien forude, men hold op det var flot det sæt!




"Sælges omgående til først acceptable bud over dkr 250,-"

I min verden må det være  251 kr., ellers giver det da ikke mening at nævne de 250 kr.

Well, sælger må mene "sælges til højeste bud, snart".

Men super flot sæt, som nok skulle være en tusse værd!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Der er folk der ikke forstå hvad "bud" går ud på ligesom der er folk der sælger til anden side til højere bud selvom man har givet håndslag på prisen som var fast ved udbud  - sådan var det at jeg gik glip af en sx 1280er en gang

Man skal ikke græde over spildt mælk men glæde sig over al den fløde vintage man har stående




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Du skal da slet ikke brokke dig, r-l-b!

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
LouBP skrev:

Sveske skrev:
krenzler skrev:
Rogers forstærker og tuner til en billig penge.

Til den pris brænder man da ikke nallerne uanset? Hvis man da er til vintage.

Forbandede jyder! De bor så langt væk med deres lave priser.

Jeg hørte til det, buddet var allerede over 1000 kr. så jeg måtte også takke af med sommerferien forude, men hold op det var flot det sæt!




"Sælges omgående til først acceptable bud over dkr 250,-"

I min verden må det være  251 kr., ellers giver det da ikke mening at nævne de 250 kr.

Well, sælger må mene "sælges til højeste bud, snart".

Men super flot sæt, som nok skulle være en tusse værd!

PQR

Jeg havde også bare regnet med at smide 300 efter det. Men eftersom jeg kun var nummer 2 der skrev, så må den anden person vel starte ud på 1000, lidt mærkeligt, men sikkert meget fair.



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  






__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes