Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nok bedst lide PL-630'eren. Den er rigtig flot.

Hvilke Thorens modeller er ellers værd at kigge efter?

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Armmasse er et spøgsmål om valg af pick-upens stivhed ..., MC Pick-up'er er stive og kræver en hvis masse for at armresonansen rammer ved ca. 9-12 Hz dette krav opfylder PL-630 ..., omvendt hvis hvis armen er for let eks. som på de nævnte Thorens så bliver det med stor risiko for akustisk feedback ... forståes på den måde .., TP16 armen er til bløde MM pick-ups for at armresonansen rammer det ideelle

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

http://www.vinylengine.com/  prøv at lure lidt på dette site,  alt om skivespiller

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Ok. Tak for det. Tak for linket.

Er det i øvrigt til at skaffe nye pickups til en PL-630 når den ikke kan mere?

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

jaja ...intet problem der er masser at vælge i mellem

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Det er jeg glad for at høre Jeg må se, at få oprettet en bruger på DBA.dk, så jeg kan få fat på sælgers nr.

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Fino! prøv med at byde en rund "tusse" til at starte med

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:
Fino! prøv med at byde en rund "tusse" til at starte med


Det vil jeg gøre! Så må jeg også ud at lede efter nogle flere plader

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Du vil blive glad for den, hvis den bliver din...., det er en dejlig spille  

Jeg har en kammerat og selvom at han ikke er meget for at indrømme det

så ved han godt at Pioneer'en er lige så godt konstrueret/bygget som hans egen her i landet kun 40 stykker importeret (1978) Luxman PD441 ...hehe  



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Du vil blive glad for den, hvis den bliver din...., det er en dejlig spille  


Jeg har en kammerat og selvom at han ikke er meget for at indrømme det


så ved han godt at Pioneer'en er lige så godt konstrueret/bygget som hans egen her i landet kun 40 stykker importeret (1978) Luxman PD441
...hehe  



Det lyder godt
Den virker meget teknisk. Jeg håber, at jeg kan få sat mig lidt ind i det

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

jeg finder lige link til manualerne



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Tak, det må du meget gerne.

Jeg smutter i seng nu. Sov godt, vi skrives forhåbentligt ved

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Opret dig som bruger hos Vinyl Engine. Så kan du downloade manualen til PL-630.

Det er altid en god start at læse manualen (når du har fået spillen i hus. ).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

http://www.kallhovde.com/pioneer/pl-630-om.pdf

http://www.kallhovde.com/pioneer/pl-630sm.pdf

AKPioneer - er brugernavn

AK2007 - er pw



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2440
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Ok- en pl-630.....Sådan én har jeg dæleme. Jeg fik den med i købet af det berømte SPEC-rack fra Pioneer for nogle år siden. Racket bestod af ..ja...Racket + SPEC1 - SPEC 4 - TX-9500 - CTF-1000 og endelig PL-630. Den har pga mangel på tid og plads stået stille hen indtil jeg kunne komme til at checke det op - og køre det ind i systemet med alle de små finurligheder, som man skal omkring inden man med sindsro kan sætte tingene i drift.  Jeg synes også at sådan en PL-630'er ervrigtig pæn og virker godt bygget. Der sidder en lidt "plastic-agtig" pick-up på den, som jeg nok godt kunne tænke mig af skfte til en rigtig fed én, men det må vente til vinter, da jeg har mange andre projekter, som jeg skal igang med.

Min pl-630 ser ud til at være brugt absolut minimalt og vil kunne komme til at se nærmest ny ud, når "far's hånd"har været over den. Jeg må blot håbe, at den elektrisk set kan leve op til forhåbningerne.

Da jeg endnu ikke har haft den i drift og ikke har hørt og "erfaret" den, så kan jeg så ikke udtale mig specielt om den.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

jeg bruger bla. en Ortofon MC15 Super MKII

sammen med RIAA modul/print fra en Luxman L-530 (tweaket)

Jeg skal ærligt indrømme at Jeg er mest! til CD'er af ren og skær dovenskab



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Opret dig som bruger hos Vinyl Engine. Så kan du downloade manualen til PL-630.

Det er altid en god start at læse manualen (når du har fået spillen i hus. ).

Det vil jeg prøve



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

http://www.kallhovde.com/pioneer/pl-630-om.pdf

http://www.kallhovde.com/pioneer/pl-630sm.pdf

AKPioneer - er brugernavn

AK2007 - er pw

Tak for det



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

 Ellers en yndig lille sag.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55246814

Men beskrivelsen er da lidt sjov

 



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

 Ellers en yndig lille sag.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55246814

Men beskrivelsen er da lidt sjov

 



Ja for pokker - En kraftbandit Sjovt den er blevet brugt til mobildiskotek
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes