| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nok bedst lide PL-630'eren. Den er rigtig flot.
Hvilke Thorens modeller er ellers værd at kigge efter?
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Armmasse er et spøgsmål om valg af pick-upens stivhed ..., MC Pick-up'er er stive og kræver en hvis masse for at armresonansen rammer ved ca. 9-12 Hz dette krav opfylder PL-630 ..., omvendt hvis hvis armen er for let eks. som på de nævnte Thorens så bliver det med stor risiko for akustisk feedback ... forståes på den måde .., TP16 armen er til bløde MM pick-ups for at armresonansen rammer det ideelle
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Tak for det. Tak for linket.
Er det i øvrigt til at skaffe nye pickups til en PL-630 når den ikke kan mere?
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja ...intet problem der er masser at vælge i mellem  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg glad for at høre  Jeg må se, at få oprettet en bruger på DBA.dk, så jeg kan få fat på sælgers nr. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fino! prøv med at byde en rund "tusse" til at starte med  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Fino! prøv med at byde en rund "tusse" til at starte med  |
|
|
Det vil jeg gøre! Så må jeg også ud at lede efter nogle flere plader __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil blive glad for den, hvis den bliver din...., det er en dejlig spille
Jeg har en kammerat og selvom at han ikke er meget for at indrømme det 
så ved han godt at Pioneer'en er lige så godt konstrueret/bygget som hans egen her i landet kun 40 stykker importeret (1978) Luxman PD441 ...hehe __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Du vil blive glad for den, hvis den bliver din...., det er en dejlig spille
Jeg har en kammerat og selvom at han ikke er meget for at indrømme det 
så ved han godt at Pioneer'en er lige så godt konstrueret/bygget som hans egen her i landet kun 40 stykker importeret (1978) Luxman PD441
...hehe |
|
|
Det lyder godt
Den virker meget teknisk. Jeg håber, at jeg kan få sat mig lidt ind i det __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg finder lige link til manualerne  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, det må du meget gerne.
Jeg smutter i seng nu. Sov godt, vi skrives forhåbentligt ved __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opret dig som bruger hos Vinyl Engine. Så kan du downloade manualen til PL-630.
Det er altid en god start at læse manualen (når du har fået spillen i hus.  ).
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok- en pl-630.....Sådan én har jeg dæleme. Jeg fik den med i købet af det berømte SPEC-rack fra Pioneer for nogle år siden. Racket bestod af ..ja...Racket + SPEC1 - SPEC 4 - TX-9500 - CTF-1000 og endelig PL-630. Den har pga mangel på tid og plads stået stille hen indtil jeg kunne komme til at checke det op - og køre det ind i systemet med alle de små finurligheder, som man skal omkring inden man med sindsro kan sætte tingene i drift. Jeg synes også at sådan en PL-630'er ervrigtig pæn og virker godt bygget. Der sidder en lidt "plastic-agtig" pick-up på den, som jeg nok godt kunne tænke mig af skfte til en rigtig fed én, men det må vente til vinter, da jeg har mange andre projekter, som jeg skal igang med.
Min pl-630 ser ud til at være brugt absolut minimalt og vil kunne komme til at se nærmest ny ud, når "far's hånd"har været over den. Jeg må blot håbe, at den elektrisk set kan leve op til forhåbningerne.
Da jeg endnu ikke har haft den i drift og ikke har hørt og "erfaret" den, så kan jeg så ikke udtale mig specielt om den.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger bla. en Ortofon MC15 Super MKII 
sammen med RIAA modul/print fra en Luxman L-530 (tweaket) 
Jeg skal ærligt indrømme at Jeg er mest! til CD'er af ren og skær dovenskab  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Opret dig som bruger hos Vinyl Engine. Så kan du downloade manualen til PL-630.
Det er altid en god start at læse manualen (når du har fået spillen i hus. ).
|
|
|
Det vil jeg prøve  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja for pokker - En kraftbandit  Sjovt den er blevet brugt til mobildiskotek
|
| Til top |
|
| |