Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 20:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

12" arme eller gl. BO pickupper ?



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Klik for stort billede

der er sådan et fint sæt til 450 i ksb

nu er nikko jo ikke et højprofileret mærker men så hut jeg visker virkede og lød det ligesågodt som andre japanske mærker i perioden

NIKKO lavede nogle ganske vellykkede (og vellydende) apparater i 70'erne (og måske lidt ind i 80'erne). De var i øvrigt skruet rigtig godt sammen. Det gjorde man jo dengang...ak-ja!

Jeg har selv haft lidt diverse NIKKO for mange år siden. Bl.a en TRM-800 (2x60W) integreret forstærker. Der var godt nok mange knapper på. Det var meget in i de dage... Den har jeg stående et eller andet sted i 'arkivet'.

BETA-2 og BETA-40 forforstærkere har jeg også haft i brug. Måske kunne de endda holde vand i vore dage...hvem véd...? Der var naturligvis RIAA indbygget...

ALPHA III effektforstærker med MOSFET-transistorer på 2x80W. Sådan én kunne jeg godt tænke mig at høre igen! 

Man fik faktisk temmelig meget for pengene med NIKKO i de glade Audioscan-dage. Priserne var "direkte-til-dig - uden fordyrende mellemled"! Og der var noget om snakken dengang. Det er bestemt ikke som hifiklubben er i dag...selvom de vist gerne vil ha' os til at tro det!

Mvh.

Niels L.

 

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Kender i noget til sådan en sag her? http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

Er der andre, evt. bedre alternativer end denne til 1500,- ?

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Kender i noget til sådan en sag her? http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

Er der andre, evt. bedre alternativer end denne til 1500,- ?

Mvh Mathias

Jeg kender den ikke, men der er masser af alternativer, jeg tror det er begrænset hvor meget du kan arbejde videre med den, med hensyn på plint og arm, men fed er den, Thorens Td150 og 160 er nice, men det ed du vel;) Technics har nogle gode, systemdech kan jeg godt lide osv. masser af fede sager findes jo derude, til 1500;) Hvis jeg var dig ville jeg ikke købe rega p3/p2 dem bliver man trætte af.



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Kender i noget til sådan en sag her? http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

Er der andre, evt. bedre alternativer end denne til 1500,- ?

Mvh Mathias


Den er ganske vist fed den Pioneer Mathias, men der er også meget elektronik der kan brænde af – og så er 1500 pludseligt dyrt – Jeg tror jeg ville vælge en Thorens til de penge, måske en Luxman




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Kender i noget til sådan en sag her? http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

Er der andre, evt. bedre alternativer end denne til 1500,- ?

Mvh Mathias

Ja .., Jeg har en af dem i flot stand

og den kom gratis i det at jeg fandt den stillet ud til skrald ...,

et bedre fund end den forrige spille erhvervet på den måde som var en Luxman PD-375

Den har en super lækker finish der er af samme høje kvalitet som på Luxman PD441/PD444 

Hvis der ses bort fra det analoge meter til hastigheds indikation som normalt ikke er aktivt når den køre "Quartz Locked" ,

er det faktum at armen er som skabt til MC pick-up'er ydermere så kan armen justeres i højden ved hjælp af en fingerskrue ..., desværre er det ikke en feature som kan benyttes under drift .., udover det så er den lynhurtig til at rotere op på fuld hastighed,

hvad der også er rart er at automatikken er klippestabil i sin funktion uden at være en "padde" 

mht. sammenligning med Thorens TD150, TD145 så er det her en helt anden kaliber mht. byggekvalitet og ydelse  

Det eneste der trækker ned er, at den ikke er lavet som manuel spille og har løs armbase

her er det originale specsheet:

 



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

og bare til orientering .., det er ikke mig som der har sat min PL-630 til salg

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
MathiasFB skrev:

Kender i noget til sådan en sag her? http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

Er der andre, evt. bedre alternativer end denne til 1500,- ?

Mvh Mathias


Den er ganske vist fed den Pioneer Mathias, men der er også meget elektronik der kan brænde af – og så er 1500 pludseligt dyrt – Jeg tror jeg ville vælge en Thorens til de penge, måske en Luxman




I stand to be corrected - tror jeg det hedder


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Glemte en detalje..,

den har netbrønd, så den kan jo udstyres med de der "blingbling" netkabler

Phono-kablerne er over middel for perioden,

men kan booste ydelsen kraftigt ved at blive opgraderet



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Det var da vist den jeg linkede til for 3 sider siden.

krenzler skrev:
Fuldautomatisk japaner DD fra sidst i 70'erne.

Se hos The Vintage Knob.

Det døde AK recap link på TVK siden findes her.



Se også hos Hi-Fi & Musik.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
12" arme eller gl. BO pickupper ?

gl. b&o pick-up'er

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:
MathiasFB skrev:

Kender i noget til sådan en sag her? http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

Er der andre, evt. bedre alternativer end denne til 1500,- ?

Mvh Mathias

Ja .., Jeg har en af dem i flot stand

og den kom gratis i det at jeg fandt den stillet ud til skrald ...,

et bedre fund end den forrige spille erhvervet på den måde som var en Luxman PD-375

Den har en super lækker finish der er af samme høje kvalitet som på Luxman PD441/PD444 

Hvis der ses bort fra det analoge meter til hastigheds indikation som normalt ikke er aktivt når den køre "Quartz Locked" ,

er det faktum at armen er som skabt til MC pick-up'er ydermere så kan armen justeres i højden ved hjælp af en fingerskrue ..., desværre er det ikke en feature som kan benyttes under drift .., udover det så er den lynhurtig til at rotere op på fuld hastighed,

hvad der også er rart er at automatikken er klippestabil i sin funktion uden at være en "padde" 

mht. sammenligning med Thorens TD150, TD145 så er det her en helt anden kaliber mht. byggekvalitet og ydelse  

Det eneste der trækker ned er, at den ikke er lavet som manuel spille og har løs armbase

her er det originale specsheet:

 

Sikke et fund!

Lyder den bedre end de omtalte Thorens modeller?



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
MathiasFB skrev:

Kender i noget til sådan en sag her? http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

Er der andre, evt. bedre alternativer end denne til 1500,- ?

Mvh Mathias


Den er ganske vist fed den Pioneer Mathias, men der er også meget elektronik der kan brænde af – og så er 1500 pludseligt dyrt – Jeg tror jeg ville vælge en Thorens til de penge, måske en Luxman


Hvilke Thorens modeller skal jeg kigge efter? Og hvad hvis jeg hæver budgettet lidt?

Mvh Mathias 



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
MathiasFB skrev:

Kender i noget til sådan en sag her? http://www.thevintageknob.org/PIONEER/PL630/PL630.html

Er der andre, evt. bedre alternativer end denne til 1500,- ?

Mvh Mathias

Jeg kender den ikke, men der er masser af alternativer, jeg tror det er begrænset hvor meget du kan arbejde videre med den, med hensyn på plint og arm, men fed er den, Thorens Td150 og 160 er nice, men det ed du vel;) Technics har nogle gode, systemdech kan jeg godt lide osv. masser af fede sager findes jo derude, til 1500;) Hvis jeg var dig ville jeg ikke købe rega p3/p2 dem bliver man trætte af.

Jeg er ikke interesseret i at arbejde videre med den, da jeg ikke har sat mig fuldstændigt ind i pladespillere. Kan du nævne nogle af Technics modeller?



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Det var da vist den jeg linkede til for 3 sider siden.

krenzler skrev:
Fuldautomatisk japaner DD fra sidst i 70'erne.

Se hos The Vintage Knob.

Det døde AK recap link på TVK siden findes her.



Se også hos Hi-Fi & Musik.

Mvh.

Ja det var den  



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Mathias

ja .., fordi armen er meget mere stiv og derfor har mindre flexninger/resonanser end Thorens arm det er vist svh. TP16 som den den hedder..., hvis vi kigger på den som rent værk, så er en PL-630 er noget af en "tank" med sit laminere chassis og på det punkt er den opbygget på samme måde som en Luxman PD441 (PD444) ..., super kvalitet.

mht. lyden så er den mere død/kontant/dynamisk end de nævnte Thorens

Jeg har set billederne af "dit" eksemplar, jeg ville tilbyde 1250,- og være glad hvis det lykkedes mig at "score" den fra sælger .., mht. elektronikken der er intet at være bekymret for, den skal nok meddele det meget forsigtigt som en mø, når det er tid til nye elektrolytter (blinkende LED'er/lyset i analog meteret)   

 



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Mathias


ja .., fordi armen er meget mere stiv og derfor har mindre flexninger/resonanser end Thorens arm det er vist svh. TP16 som den den
hedder..., hvis vi kigger på den som rent værk, så er en PL-630 er noget af en "tank" med sit laminere chassis og på det punkt er den opbygget
på samme måde som en Luxman PD441 (PD444) ..., super kvalitet.


mht. lyden så er den mere død/kontant/dynamisk end de nævnte Thorens


Jeg har set billederne af "dit" eksemplar, jeg ville tilbyde 1250,- og være glad hvis det lykkedes mig at "score" den fra sælger .., mht.
elektronikken der er intet at være bekymret for, den skal nok meddele det meget forsigtigt som en mø, når det er tid til nye elektrolytter
(blinkende LED'er/lyset i analog meteret)   


 



Det tror jeg, at jeg vil gøre. Den er tilmed utrolig flot. Hvad kalder man den slags "arme"?
Er der bedre alternativer end denne?
Tak for din hjælp
Mvh Mathias

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Det er en middeltung/tung J-Arm med SME fatning ..., du er måske yngere end mig så hvis du er sån' lidt af den type der kan lide en Technics SL-1200  ..., så er Pioneer PL-630 altså bestemt ikke ringere,

netop kun meget kønnere at se på

 

Ps. såvel brugermanual som servicemanual er tilgænglig på Audiokarma



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Det går jeg ud fra, er en god arm.

Om jeg kan lide en SL-1200? Snakker vi så udseendmæssigt eller lydmæssigt? Jeg har ikke lyttet til nogle af de pågældende modeller. Jeg har
faktisk stort set ikke hørt en pladespiller før

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker på såvel byggekvalitet og ydelse

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes