| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
12" arme eller gl. BO pickupper ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
|
der er sådan et fint sæt til 450 i ksb
nu er nikko jo ikke et højprofileret mærker men så hut jeg visker virkede og lød det ligesågodt som andre japanske mærker i perioden
|
|
|
NIKKO lavede nogle ganske vellykkede (og vellydende) apparater i 70'erne (og måske lidt ind i 80'erne). De var i øvrigt skruet rigtig godt sammen. Det gjorde man jo dengang...ak-ja!
Jeg har selv haft lidt diverse NIKKO for mange år siden. Bl.a en TRM-800 (2x60W) integreret forstærker. Der var godt nok mange knapper på. Det var meget in i de dage... Den har jeg stående et eller andet sted i 'arkivet'.
BETA-2 og BETA-40 forforstærkere har jeg også haft i brug. Måske kunne de endda holde vand i vore dage...hvem véd...? Der var naturligvis RIAA indbygget...
ALPHA III effektforstærker med MOSFET-transistorer på 2x80W. Sådan én kunne jeg godt tænke mig at høre igen! 
Man fik faktisk temmelig meget for pengene med NIKKO i de glade Audioscan-dage. Priserne var "direkte-til-dig - uden fordyrende mellemled"! Og der var noget om snakken dengang. Det er bestemt ikke som hifiklubben er i dag...selvom de vist gerne vil ha' os til at tro det!
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender den ikke, men der er masser af alternativer, jeg tror det er begrænset hvor meget du kan arbejde videre med den, med hensyn på plint og arm, men fed er den, Thorens Td150 og 160 er nice, men det ed du vel;) Technics har nogle gode, systemdech kan jeg godt lide osv. masser af fede sager findes jo derude, til 1500;) Hvis jeg var dig ville jeg ikke købe rega p3/p2 dem bliver man trætte af. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ganske vist fed den Pioneer Mathias, men der er også
meget elektronik der kan brænde af – og så er 1500 pludseligt dyrt – Jeg tror
jeg ville vælge en Thorens til de penge, måske en Luxman
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja .., Jeg har en af dem i flot stand 
og den kom gratis i det at jeg fandt den stillet ud til skrald ...,
et bedre fund end den forrige spille erhvervet på den måde som var en Luxman PD-375 
Den har en super lækker finish der er af samme høje kvalitet som på Luxman PD441/PD444 
Hvis der ses bort fra det analoge meter til hastigheds indikation som normalt ikke er aktivt når den køre "Quartz Locked" ,
er det faktum at armen er som skabt til MC pick-up'er ydermere så kan armen justeres i højden ved hjælp af en fingerskrue ..., desværre er det ikke en feature som kan benyttes under drift .., udover det så er den lynhurtig til at rotere op på fuld hastighed,
hvad der også er rart er at automatikken er klippestabil i sin funktion uden at være en "padde" 
mht. sammenligning med Thorens TD150, TD145 så er det her en helt anden kaliber mht. byggekvalitet og ydelse 
Det eneste der trækker ned er, at den ikke er lavet som manuel spille og har løs armbase 
her er det originale specsheet:

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
og bare til orientering .., det er ikke mig som der har sat min PL-630 til salg  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Den er ganske vist fed den Pioneer Mathias, men der er også
meget elektronik der kan brænde af – og så er 1500 pludseligt dyrt – Jeg tror
jeg ville vælge en Thorens til de penge, måske en Luxman
|
|
|
I stand to be corrected - tror jeg det hedder  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte en detalje..,
den har netbrønd, så den kan jo udstyres med de der "blingbling" netkabler 
Phono-kablerne er over middel for perioden,
men kan booste ydelsen kraftigt ved at blive opgraderet  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da vist den jeg linkede til for 3 sider siden.
Se også hos Hi-Fi & Musik.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
12" arme eller gl. BO pickupper ?
|
|
|
gl. b&o pick-up'er
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
|
Ja .., Jeg har en af dem i flot stand 
og den kom gratis i det at jeg fandt den stillet ud til skrald ...,
et bedre fund end den forrige spille erhvervet på den måde som var en Luxman PD-375 
Den har en super lækker finish der er af samme høje kvalitet som på Luxman PD441/PD444 
Hvis der ses bort fra det analoge meter til hastigheds indikation som normalt ikke er aktivt når den køre "Quartz Locked" ,
er det faktum at armen er som skabt til MC pick-up'er ydermere så kan armen justeres i højden ved hjælp af en fingerskrue ..., desværre er det ikke en feature som kan benyttes under drift .., udover det så er den lynhurtig til at rotere op på fuld hastighed,
hvad der også er rart er at automatikken er klippestabil i sin funktion uden at være en "padde" 
mht. sammenligning med Thorens TD150, TD145 så er det her en helt anden kaliber mht. byggekvalitet og ydelse 
Det eneste der trækker ned er, at den ikke er lavet som manuel spille og har løs armbase 
her er det originale specsheet:

|
|
|
Sikke et fund! 
Lyder den bedre end de omtalte Thorens modeller?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Den er ganske vist fed den Pioneer Mathias, men der er også meget elektronik der kan brænde af – og så er 1500 pludseligt dyrt – Jeg tror jeg ville vælge en Thorens til de penge, måske en Luxman
|
|
|
Hvilke Thorens modeller skal jeg kigge efter? Og hvad hvis jeg hæver budgettet lidt?
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
|
Jeg kender den ikke, men der er masser af alternativer, jeg tror det er begrænset hvor meget du kan arbejde videre med den, med hensyn på plint og arm, men fed er den, Thorens Td150 og 160 er nice, men det ed du vel;) Technics har nogle gode, systemdech kan jeg godt lide osv. masser af fede sager findes jo derude, til 1500;) Hvis jeg var dig ville jeg ikke købe rega p3/p2 dem bliver man trætte af.
|
|
|
Jeg er ikke interesseret i at arbejde videre med den, da jeg ikke har sat mig fuldstændigt ind i pladespillere. Kan du nævne nogle af Technics modeller?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Det var da vist den jeg linkede til for 3 sider siden.
Se også hos Hi-Fi & Musik.
Mvh.
|
|
|
Ja det var den __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias
ja .., fordi armen er meget mere stiv og derfor har mindre flexninger/resonanser end Thorens arm det er vist svh. TP16 som den den hedder..., hvis vi kigger på den som rent værk, så er en PL-630 er noget af en "tank" med sit laminere chassis og på det punkt er den opbygget på samme måde som en Luxman PD441 (PD444) ..., super kvalitet.
mht. lyden så er den mere død/kontant/dynamisk end de nævnte Thorens
Jeg har set billederne af "dit" eksemplar, jeg ville tilbyde 1250,- og være glad hvis det lykkedes mig at "score" den fra sælger .., mht. elektronikken der er intet at være bekymret for, den skal nok meddele det meget forsigtigt som en mø, når det er tid til nye elektrolytter (blinkende LED'er/lyset i analog meteret) 
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Mathias
ja .., fordi armen er meget mere stiv og derfor har mindre flexninger/resonanser end Thorens arm det er vist svh. TP16 som den den
hedder..., hvis vi kigger på den som rent værk, så er en PL-630 er noget af en "tank" med sit laminere chassis og på det punkt er den opbygget
på samme måde som en Luxman PD441 (PD444) ..., super kvalitet.
mht. lyden så er den mere død/kontant/dynamisk end de nævnte Thorens
Jeg har set billederne af "dit" eksemplar, jeg ville tilbyde 1250,- og være glad hvis det lykkedes mig at "score" den fra sælger .., mht.
elektronikken der er intet at være bekymret for, den skal nok meddele det meget forsigtigt som en mø, når det er tid til nye elektrolytter
(blinkende LED'er/lyset i analog meteret) 
|
|
|
Det tror jeg, at jeg vil gøre. Den er tilmed utrolig flot. Hvad kalder man den slags "arme"?
Er der bedre alternativer end denne?
Tak for din hjælp
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en middeltung/tung J-Arm med SME fatning ..., du er måske yngere end mig så hvis du er sån' lidt af den type der kan lide en Technics SL-1200 ..., så er Pioneer PL-630 altså bestemt ikke ringere,
netop kun meget kønnere at se på  
Ps. såvel brugermanual som servicemanual er tilgænglig på Audiokarma __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går jeg ud fra, er en god arm.
Om jeg kan lide en SL-1200? Snakker vi så udseendmæssigt eller lydmæssigt? Jeg har ikke lyttet til nogle af de pågældende modeller. Jeg har
faktisk stort set ikke hørt en pladespiller før __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker på såvel byggekvalitet og ydelse  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |