| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ
der er en GARRARD 401 med SME 3012 til 8500 på KSB lige nu
(det er ca. det armen går for på ebay - det er en af de rigtig fed vintage pladespillere og et match i heaven for jer 103 freaks
så sælg hvad i har - pantsæt konen - sælger jeres kroppe - tøm bankbogen - dette er en rigtig pladespiller !
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
SÅ
der er en GARRARD 401 med SME 3012 til 8500 på KSB lige nu
(det er ca. det armen går for på ebay - det er en af de rigtig fed vintage pladespillere og et match i heaven for jer 103 freaks
så sælg hvad i har - pantsæt konen - sælger jeres kroppe - tøm bankbogen - dette er en rigtig pladespiller !
|
|
|
Mine råd er to: 1. Smut forbi r-l-b's containerplads 2 minuter før Fætter Højben, øhh r-l-b kommer. 2. Køb en Lenco, renover den og sæt i en tung plint, byg en Ladegaard arm. Har selv haft en 401 med SME312 arm, og selvom der er forskelle, ville jeg ihvertfald ikke give særlig meget ekstra for en 401, den er er temmelig besværlig at arbejde med og vedligeholde. Så jeg solgte da min 401 og købte et par ekstra Lencoer. Der er flere som har valgt Lenco fremfor Garrard, men det omvendte er da også tilfældet. Der er lidt forskellige sammenligninger begravet i de 2 nævnte links. Lencoen derimod er nem at skille og samle for service og vedligehold. Det gør også at man nok hurtigere får en fornemmelse af hvad der virker og ikke virker rent lydmæssigt Audiogon tråden: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1157059532 &openflup&624&4&&st0 Men alt der er værd at vide finder man på Lenco-Lovers, her alt om vedligeholdelse: http://www.lenco-lovers.com/forum/viewforum.php?f=28&sid =71ebf3663191f0d3f9d56e346b01417b
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fætte højben har mange lencoer - up comming projekter - men det er set i epay penge - ikke voldsomt for den 401'er
Jeg skal da skyndsomst tilføje at min Garrard er en 301 - fra 1954 - første produktions år - grease bearing - den gang en mellemhjuler virkelig var en mellemhjuler
Når det er sagt - så ja man kommer meget langt med en lenco og med de rette plintmaterialer og en god arm så kan det da godt være den kan give 401 baghjul om end ikke mellemhjul
jeg ville nu gerne have 3012armen - det ville se fedt ud med to på min 301 - isedet får den to lustre arme ved siden af 3012eren
Er der nogen sinde nogen der har lavet et forlængerstykke til en 9 tommer arm så den bliver 12 tommer - det vil jeg overveje om kan lade sig gøre
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ud over de 30 watt der står på siden du henviser til - nok ikke så meget mere - den er trods at en ældre dame  Men med et par gode letdrevne ht skulle den da nok kunne spille ganske godt min første receiver var sku ike på mere end 2 x15 watt og det gik da fint med den et par år __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for beskeden 
Jeg synes, at den ser ret sjov ud faktisk. Den kunne være spænende sammen med et par letdrevne højttalere. Har netop fået et sæt Bevox 2600, som sikkert passer fint til den. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende smuk lille integreret. En faktisk efterhånden legendarisk forstærker, som på trods af sin lidenhed lyder ganske flot. Den er især kendt for at have en fremragende forforstærkerdel/hovedtelefondel - effektdelen er mere ordinær. Den skal have - ganske som I allerede er inde på, et par pænt letdrevne højttalere, men så kører det også. Den har en overraskende høj byggekvalitet og er såkaldt capacitor coupled. Den har intet relæ til ind/udkobling af højttalere, så derfor bør du tænde den med knappen (main) trykket "ud" - når den så er tændt - kan du trykke højttalerne i arbejde. Hvis du ikke gør dette, kan du opleve en haævkraftig DC-impuls i højttalerene, som for nogle kan være lidt ubehagelig. Det samme skal gøre sig gældende, når du slukker dyret. Det er en rigtig lille juvel - efter min mening. Jeg har selv nogle stykker af den og er rigtig glad for dem - Er i gang med at restaurere yderligere to stk.
Har du nogensinde problemer med den - send en pm, så kan jeg måske guide dig.
pas godt på den!
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er Braun Quadrofoni på Lauritz.com  
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
til PQR er det ikke din forstærker der er på denne "The Sansui Sound" lp fra qxl desværre er standen kun vg .-(
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Glimrende smuk lille integreret. En faktisk efterhånden legendarisk forstærker, som på trods af sin lidenhed lyder ganske flot. Den er især kendt for at have en fremragende forforstærkerdel/hovedtelefondel - effektdelen er mere ordinær. Den skal have - ganske som I allerede er inde på, et par pænt letdrevne højttalere, men så kører det også. Den har en overraskende høj byggekvalitet og er såkaldt capacitor coupled. Den har intet relæ til ind/udkobling af højttalere, så derfor bør du tænde den med knappen (main) trykket "ud" - når den så er tændt - kan du trykke højttalerne i arbejde. Hvis du ikke gør dette, kan du opleve en haævkraftig DC-impuls i højttalerene, som for nogle kan være lidt ubehagelig. Det samme skal gøre sig gældende, når du slukker dyret. Det er en rigtig lille juvel - efter min mening. Jeg har selv nogle stykker af den og er rigtig glad for dem - Er i gang med at restaurere yderligere to stk.
pas godt på den!
Venligst
Freddy |
|
|
Ja den ser rigtig pæn ud, og rigtig fornuftig.
Det er desværre ikke min endnu, men arbejder lidt på sagen 
Og tak for dit svar.
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
delphon til 950 med SME udskæring set på KSB Her er en klassisk Delphon pladespiller model GS 65 TT fra 1969. Dette
var efterfølgeren til bla. GS 5 og Delphons radiofoni-modeller. GS 65
TT er bæltedrevet, men dens korte rem og kraftige shaded pole motor
bringer alligevel pladetallerkenen op på 33 rpm på mindre end en
omdrejning. GS 65 TT har en fabrikudskæring til en SME arm og kostede
1425 kr. i 1969 med SME II (original non-improved, som kostede i
omegnen af DKR 225-250 som løs arm på det tidspunkt). Den kan køre 33
rpm og 45 rpm (skiftes med knap fortil) og hastigheden kan justeres med
drejeknap bagtil. Min vurdering af pladespilleren er, at den spiller
med autoritet og fylde i bassen (næsten som en mellemhjuls- eller
direktdrive pladespiller), med med en mere åben top i forhold til
mellemhjul. Jeg har prøvet den med både en SME 3009 s2 improved og en
SME IIIs og foretrækker absolut SME IIIs, som jeg synes (åbenbart i
modsætning til mange andre) er klasser over SME 3009 s2. Bemærk
at Delphons design mht. til VTA ikke svarer til nutidens, så der (efter
min mening) skal enten benyttes en skive mellem pick-up hus og pick-up
(som f.eks.
Cartridge mans "Isolator") eller der skal benyttes noget ovenpå
pladetallerkenen - jeg brugte en stak limede vinylplader og en løs
spindel (begge dele kan følge med hvis det ønskes). En høj pickup (f.eks. Ortofon BACH serie eller Denon DL-160) kan dog også gøre det.
Pladespilleren skal afhentes i Aalborg. Alternativt kan jeg sende den med Pakke-Shop (GLS) for DKR 86,00. |
|
|
|
|
|
 Klik for stort billede |
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
til PQR
er det ikke din forstærker der er på denne "The Sansui Sound" lp fra qxl
desværre er standen kun vg .-(
|
|
|
Hej R-l-b, Ser først denne nu. Jo,det er vist en au-9900, evt. en au-11000 der i det ydre ser helt lige sådan ud. Jeg har faktisk den tossede Sansui-plade og vist også en til. Musikken på den (dem) er ikke noget og ikke en gang interessante indspilninger. Til gengæld har jeg en AR (Acoustic Research) plade som er enorm flot optaget. Og vist også en (eller to) Denon testplade og det er jo en anden snak. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
pas godt på den!
Venligst
Freddy
|
|
|
Fine informationer dér Freddy. Jeg har en 1030 i bunkerne et sted. Mon den har lige så fin en forforstærker, som 1060eren. 1030eren er vist halvvejs byttet væk - og da for en Delphon grammofon! Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
delphon til 950 med SME udskæring set på KSB
Her er en klassisk Delphon pladespiller model GS 65 TT fra 1969. Dette var efterfølgeren til bla. GS 5 og Delphons radiofoni-modeller. GS 65 TT er bæltedrevet, men dens korte rem og kraftige shaded pole motor bringer alligevel pladetallerkenen op på 33 rpm på mindre end en omdrejning. GS 65 TT har en fabrikudskæring til en SME arm og kostede 1425 kr. i 1969 med SME II (original non-improved, som kostede i omegnen af DKR 225-250 som løs arm på det tidspunkt). Den kan køre 33 rpm og 45 rpm (skiftes med knap fortil) og hastigheden kan justeres med drejeknap bagtil. Min vurdering af pladespilleren er, at den spiller med autoritet og fylde i bassen (næsten som en mellemhjuls- eller direktdrive pladespiller), med med en mere åben top i forhold til mellemhjul. Jeg har prøvet den med både en SME 3009 s2 improved og en SME IIIs og foretrækker absolut SME IIIs, som jeg synes (åbenbart i modsætning til mange andre) er klasser over SME 3009 s2. Bemærk at Delphons design mht. til VTA ikke svarer til nutidens, så der (efter min mening) skal enten benyttes en skive mellem pick-up hus og pick-up (som f.eks. Cartridge mans "Isolator") eller der skal benyttes noget ovenpå pladetallerkenen - jeg brugte en stak limede vinylplader og en løs spindel (begge dele kan følge med hvis det ønskes). En høj pickup (f.eks. Ortofon BACH serie eller Denon DL-160) kan dog også gøre det.
Pladespilleren skal afhentes i Aalborg. Alternativt kan jeg sende den med Pakke-Shop (GLS) for DKR 86,00. |
|
|
| |
|
 Klik for stort billede |
|
|
|
Niveauet svarer til dine Enertia'er men der er da også en hel del ligheder teknisk set
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror nu også at jeg har pladespillere nok :-)
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 05:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| jeg tror nu også at jeg har pladespillere nok :-) |
|
|
Hmmmm. Hvem er det der liiiige har sagt at man ikke kan få pladespillere nok?  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så røg der lige ét stk Sansui AU-111 på ePay til lidt over 1000€...
AU-111.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ja så røg der lige ét stk Sansui AU-111 på ePay til lidt over 1000€...
AU-111.
|
|
|
I'm still crying - worse than I ever did - looking like a little ........ Nu er ungernes uddannelse jo vigtigst - og havde den ældste af de to yndige piger ikke haft et akut og relevant behov for en ny computer tror jeg at den 'sui 111 havde været på vej til Danmark selvom om jeg er lidt loren ved at købe noget fra "The lands of the Pedophiles" - man ved sq aldrig hvem der har spillet på den. Men jeg kan da indsparke her i tråden at hvis der skulle være nogen der overvejer at afhænde en god 111'er behøver de ikke at eksportere den for min skyld Lige spiller jeg i øvrigt på en sjovs batteridreven sag "crimson Elektrik 510 pre amplifier" drevet af 2 9 volts batterier - den er koblet mellem min cyrus cd6s og Cyrus XPA som spiller til Rogers - de to Cyrus er jo ikke vintage men Crimson'en må je være det efterhånden __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
r-l-b skrev:
| jeg tror nu også at jeg har pladespillere nok :-) |
|
|
Hmmmm. Hvem er det der liiiige har sagt at man ikke kan få pladespillere nok?  |
|
|
rettelse - jeg har lige pt ikke plads til flere pladespillere  når jeg har løst dette forbigående logistiske problem og ibrugtagaet de rette resource management facillities og effektiviseret udnyttelsen af pladsen navnlig i højden så skal i bare se løjer - men hvis ikke den er bedre en Inertiaen så er der jo ingen grund til at forgælde sig yderligere __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |