| Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er jo nok lidt forudindtaget, da jeg er glad for Marantz .
Men jeg synes selv, at model 3200/140-sættet spiller formidabelt. Man skal regne med, som med alt vintage gear, at bruge lidt energi og måske lidt penge på at få det checket - renset grundigt og justeret. Sat sammen med de rigtige højttalere (vi har jo ikke samme lydsmag allesammen, så hvilke højttalere det måtte være er individuelt), så er det en combo, spiler flot og pænt magtfuldt, på trods af, at det "kun" er normeret til 75 watt. Det er dog Marantzwatt, så regn med ca. 100W RMS. Der er i hvert fald NOK kræfter i dette sæt til langt de fleste opgaver.
Jeg er lidt ked af at sætte en pris på det, men jeg kan da sige, at man skal give en del tusinde for en nyvare, som kommer lige så godt af sted. Tilmed så er det alm. opbygget og til at reparere, hvis det skule gå galt. Der sidder en, sluttrinnets fysiske størrelse taget i betragtning, meget stor gammeldaws trafo af godt jern i den) Sættet er kendt for at være meget trofast og man hører normalt aldrig om problemer med det. Sælger skriver åbenbart også, at tingene virker.
Jeg har selv to sæt, og når jeg spiller på det, så savner jeg intet - og mærker styrke og saft - på en voksen måde. Når jeg spiller højt med det - kommer hele frekvensområdet ensartet med op, hvis du kan følge mig - ikke kun en gjaldende mellemtone.
Jeg kan anbefale det!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
gurup skrev:
gad vide hvad arm det er på den empire den ser int. ud,
|
|
|
Det ligner en Empire Troubadour 598 III med den originale Empire arm, jeg mener at armen er en model nummer 980 eller
990.
Mvh Klaus __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til tanten og andre der kan lide norske toner... - Dog skal der nok skrues lidt!
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/antikke-radiotv/tandbe rg-rack/v/an594546710/
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt Dynaco til de trængende...
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi--surround/forstr kere/dynaco-pat4-og-stereo-120-forstaerkersaet/v/an595069748 /
__________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint sæt, som jeg ville holde øje med, hvis jeg havde plads og tid og ... Samme sælger har også en sjælden vintage (ca. 1972?) Pioneer Receiver til salg. Sådan en ser man vist ikke hver dag: Pioneer LX-880.PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Fint sæt, som jeg ville holde øje med, hvis jeg havde plads og tid og ...
Samme sælger har også en sjælden vintage (ca. 1972?) Pioneer Receiver til salg. Sådan en ser man vist ikke hver dag: Pioneer LX-880.
PQR
|
|
|
mon ikke sælger er samme Zakken som var med til vintage træf sidste år - så tror jeg godt jeg turde købe af ham  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
Lidt Dynaco til de trængende...
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi--surround/forstr kere/dynaco-pat4-og-stereo-120-forstaerkersaet/v/an595069748 / |
|
|
Den byder jeg lidt på....... __________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vidst Zakken her fra som har tingene til salg - og så hut jeg visker kommer den ovennævnte LX-880 fra PQR's gemmer,
og blev "vidst" overtaget ved vintagetræffet i starten af dagen...
Den er med de trælse Pioneer Speaker Plugs og disse skulle gerne sidde på bagsiden...
- jeg kunne godt finde på, at overtage den!
Mvh.
Søren
Edit: hvis det er den fra PQR, er der pænere billeder af forstærkeren her:
http://audiokarma.org/forums/showthread.php?
t=154513__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
... mon ikke sælger er samme Zakken som var med til vintage træf sidste år - så tror jeg godt jeg turde købe af ham
|
|
|
Minsandte, jo. Så er det jo den LX-880 receiver, han har fra mig  . Den er hunde-sjælden jf audiokarma.org. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
T-Bob Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Det er vidst Zakken her fra som har tingene til salg - og så hut jeg visker kommer den ovennævnte LX-880 fra PQR's gemmer, og blev "vidst" overtaget ved vintagetræffet i starten af dagen... Den er med de trælse Pioneer Speaker Plugs og disse skulle gerne sidde på bagsiden... - jeg kunne godt finde på, at overtage den!
Mvh. Søren
Edit: hvis det er den fra PQR, er der pænere billeder af forstærkeren her: http://audiokarma.org/forums/showthread.php? t=154513 |
|
|
Jøp, det er den fra sidste vintage træf, og plugs følger selvfølgelig med.
Jeg nænnede ikke at den skulle ud og spille i en eller andens carport, som PQR så smukt udtrykte det.
Men jeg har måttet indse, at hylderne er fyldte og at min rør Pioneer har lammetævet alt hvad jeg ellers har haft stående.
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en af mine store sjældne favoritter til den, der har nok af de lange...har selv en magen til og den er dejlig...men
sikke en pris han forlanger! NB de potentielle købere skal notere sig at den kører med 50ca10 rør, som er møj svære at skaffe!
Luxman SQ38 FD__________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
Så er der en af mine store sjældne favoritter til den, der har nok af de lange...har selv en magen til og den er dejlig...men
sikke en pris han forlanger! NB de potentielle købere skal notere sig at den kører med 50ca10 rør, som er møj svære at skaffe!
Luxman SQ38 FD |
|
|
Har den ikke haft et hårdt liv? - ser ud til der kunne være nogle oxidationer i nogle af connectorerne??? - Men ellers er dejlig DYR dreng!!! __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Braun CSV 13 skal altid spottes. Her på dba.dk og på ksb Der står "el34" i annoncen. Det skulle vist have været "el84" (i alt fald sidder der el84'ere i mine to CSV-13 Braun'er). PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
Luxman SQ38 FD |
|
|
50CA10 er faktisk ikke svære at skaffe mere - Shuguang laver dem. Men om deres version så duer til noget er et andet spørgsmål  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
En Braun CSV 13 skal altid spottes.Her på 64302757/">dba.dk og på ksb billeder/braun.jpg">Der står "el34" i annoncen. Det skulle vist have været "el84" (i alt fald sidder der el84'ere i mine to
CSV-13 Braun'er).PQR
|
|
|
Hvor er den smuk
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er identisk med en scandyna 3000. Kabinet - Front og knapper er anderledes. Men indeni er det en Scandyna 3000
ITT har også solgt Arena radioer under eget navn.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
pqrannes skrev:
En Braun CSV 13 skal altid spottes.Her på 64302757/">dba.dk og på ksbbilleder/braun.jpg">Der står "el34" i annoncen. Det skulle vist have været "el84" (i alt fald sidder der el84'ere i mine to
CSV-13 Braun'er).PQR
|
|
|
Hvor er den smuk  |
|
|
Nemlig, så smuk at den umiddelbart ikke ligner en rørforstærker (som er smukke på en anden måde). Da jeg fandt den første af mine (den der virker) for 40 kr. på et loppemarked, vidste jeg ikke, at det var en rørforstærker. Stor var overraskelsen, da jeg kom hjem til google og så der stod "valve" om den. Et nærmere eftersyn ned gennem kølerillerne på toppen afslørede 4 fine el84 rør og så var jeg solgt til rørforstærkere. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
TMFH Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
TMFH skrev:
Så er der en af mine store sjældne favoritter til den, der har nok af de lange...har selv en magen til og den er
dejlig...men
Luxman SQ38 FD |
|
|
50CA10 er faktisk ikke
svære at skaffe mere - Shuguang laver dem. Men om deres version så duer til noget er et andet spørgsmål Venlig
hilsenMikkel C. Simonsen |
|
|
Mig bekendt har Shuguang indstillet produktionen af dem, men man kan være heldig at støde på nogen der har rester liggende.
Jeg har i alt fald mailet med flere kinesiske leverandører som har den forklaring!
__________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
| Til top |
|
| |