| Forfatter |
|
bjarnebomstærk Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Det ser da også ud til at der er en pre out så du kan bruge den som forforstærker uden at skulle ommøblere den
selv kører jeg med en integreret luxman l 58A hvor jeg kun bruger pre delen

Jeg har slet ikke trang til at putte ny skodelektronik ind i den og ødelægge lden
|
|
|
Hej r-l-b,
Du har nok set den før, men her er en 58A'er mere.
http://cgi.ebay.de/LUXMAN-58-A-STEREO-VERSTARKER_W0QQitemZ17 0139839422QQihZ007QQcategoryZ75789QQcmdZViewItem
Sælgeren er ikke helt velforvaret (hvis du spørger mig) med sine priser, og det er lidt en skam, for der er et par interessante ting imellem.
Hilsen Bomstærk
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
manden er da sindsyg med de priser ? men han har mange lækre ting. det kan ske at folk der er træt af at jagte drømmen vælger at betale kassen for det i sidste ende.
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
| manden er da sindsyg med de priser ? men han har mange lækre ting. det kan ske at folk der er træt af at jagte drømmen vælger at betale kassen for det i sidste ende. |
|
|
Ja, han er sku ikke ked af det .
Mange af tingene har været permanent på han's Ebay side måned ud og måned ind. Han har iøvrigt en shop i Berlin hvor man kan se/købe alt det han har på Ebay+meget mere.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal han betale husleje for en butik, give garanti da han sælger erhvervsmæssigt, betale skat og tysk moms, samt sikre at de er efterset af en teknikker før de bliver solgt kan jeg godt forstå at han ikke kan være helt billig men men
Det er godt nok en flot marantz du lænker til Krenzler
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
747DK skrev:
| manden er da sindsyg med de priser ? men han har mange lækre ting. det kan ske at folk der er træt af at jagte drømmen vælger at betale kassen for det i sidste ende. |
|
|
Mange af tingene har været permanent på han's Ebay side måned ud og måned ind. Han har iøvrigt en shop i Berlin hvor man kan se/købe alt det han har på Ebay+meget mere.
|
|
|
Du kan finde andre tilsvarende udstillinger med "70'er og 80'er antikviteter" til absurde priser.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvor der er kunder er der et markede ;-)
Som tidligere nævnt er det nok så som så med standhaftigheden når man pludselig fysisk står over for den forstærker man har ledt efter de sidste 15-20 år og bare ved at man ikke finder en udgave i bedre stand. så har man det nok med at falde i :-)
Jeg har da selv fået nogle temmlige vilde tilbud på min Denon DP 59L.
Men den er ikke til salg.
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
bjarnebomstærk skrev:
747DK skrev:
|
|
|
|
|
Du kan finde andre tilsvarende udstillinger med "70'er og 80'er antikviteter" til absurde priser.
|
|
|
Jo, men hvad søren, hvis du med udtrykket "antikviteter" mener bedagede hifi-apparater og det gør du jo formentligt, så skal der jo være lidt for enhver, der er jo også nogen der betaler formuer for gamle afsyrede karlekammerskabe med ormehuller.
Og så kan jeg iøvrigt også sagtens finde tilsvarende udstillinger med "2007'er og 2008'er ligegyldigheder" til mindst lige så absurde priser.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Det er godt nok en flot marantz du lænker til Krenzler |
|
|
En brutal rodebutik? Jeg synes nu at din Lux er klart rarere for øjet.
En jeg synes der er lidt spændende (ikke udseendet) er Kenwood KA-907 men ikke til den pris.
KA-907 @ The Vintage Knob.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
r-l-b skrev:
| Det er godt nok en flot marantz du lænker til Krenzler |
|
|
En brutal rodebutik? Jeg synes nu at din Lux er klart rarere for øjet.
En jeg synes der er lidt spændende (ikke udseendet) er Kenwood KA-907 men ikke til den pris.
KA-907 @ The Vintage Knob.
|
|
|
Hej krenzler,
1200- Euro er en del, men prøv alligevel at sammenligne (om ikke andet, så for sjov skyld) med hvad en moderne 2008'er model integreret forstærker koster, vel og mærke en der er hældt sammenlignelig/tilsvarende indmad i, hvis det da er muligt at finde en moderne forstærker der ikke blot er halvtom inden i.
Hilsen bomstærk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har bestemt en meget god pointe!
Især hvis sælgeren er så samvittighedsfuld og dygtig at forstærkeren er tip-top og restaureret hvor det evt. var tiltrængt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
bjørn skrev:
bjarnebomstærk skrev:
747DK skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Jo, men hvad søren, hvis du med udtrykket "antikviteter" mener bedagede hifi-apparater og det gør du jo formentligt, så skal der jo være lidt for enhver, der er jo også nogen der betaler formuer for gamle afsyrede karlekammerskabe med ormehuller.
Og så kan jeg iøvrigt også sagtens finde tilsvarende udstillinger med "2007'er og 2008'er ligegyldigheder" til mindst lige så absurde priser.
|
|
|
Hvis du kan dokumentere blot 3 hammerslagspriser i omegnen af kr. 6000,- for Luxman en L58A forstærkere så bøjer jeg mig (3 stk. 25 år gamle kvitteringer fra KT radio gælder ikke)
Hvis man skal fasætte en realistisk vurdering så er det godt af have et antal dokumenterede afsluttede handler i nyere tid at referere til, ellers skal man tage sig i agt for vindretningen.
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender dem her? HK ES 20, Klein + Hummel Stuttgart 15709 90 watt Forstærker - Elton - Gørler EFM 20 Reciver http://www.dba.dk/images/misc/trans.gif De ser mægtigt lækre ud 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanvp skrev:
Nogen der kender dem her?
HK ES 20, Klein + Hummel Stuttgart 15709 90 watt Forstærker - Elton - Gørler EFM 20 Reciver
http://www.dba.dk/images/misc/trans.gif
De ser mægtigt lækre ud 
|
|
|
det giver ikke megen mening når man søger på dba efter det og din link er blank ?? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min fejl prøv med det her
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnote sblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=53475788
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
bjarnebomstærk skrev:
bjørn skrev:
bjarnebomstærk skrev:
747DK skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvis du kan dokumentere blot 3 hammerslagspriser i omegnen af kr. 6000,- for Luxman en L58A forstærkere så bøjer jeg mig (3 stk. 25 år gamle kvitteringer fra KT radio gælder ikke)
Hvis man skal fasætte en realistisk vurdering så er det godt af have et antal dokumenterede afsluttede handler i nyere tid at referere til, ellers skal man tage sig i agt for vindretningen. |
|
|
ebay og qxl har en udemærket funktion - hos ebay "Watch this Item" - så planlægger man i lidt god tid at gå efter et bestemt apparat kan man følge prisudviklingen på auktioner over samme/lignende modeller gennem fx 4 måneder - det giver et meget godt bud på markedspris Det giver dog ikke plads til impulskøb __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
bjarnebomstærk skrev:
bjørn skrev:
bjarnebomstærk skrev:
747DK skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvis man skal fasætte en realistisk vurdering så er det godt af have et antal dokumenterede afsluttede handler i nyere tid at referere til, ellers skal man tage sig i agt for vindretningen.
|
|
|
Jeg kan ikke se hvorfor i alverden jeg skulle dokumenterer noget som helst over for dig. Du må mene lige præcist hvad du vil om "gamle, mere eller mindre udtjente klassikere", og jeg har på ingen måde nogen interesse i, at du skal "bøje dig" iforhold til mine eventuelle meninger om dette eller hint.
Sagt med andre ord, ser jeg noget i perfekt stand til en svinehøj pris, og har jeg længe nok ønsket mig apparatet, bevidst eller ubevidst , ja så er det bare ærgeligt og lædderet må frem, og så er det i den forbindelse fuldstændigt ligegyldigt om jeg har diverse "dokumenterede afsluttede" handler at refererer til, for det kan jeg ikke bruge til frygteligt meget.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskussionen om hvad brugtvarer skal koste har været ført før, osse her på forum. Selv vil jeg altid prissætte, så der lige præcis er en, der gider at købe, dvs. højt. Hvad er problemet?
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
bjørn skrev:
bjarnebomstærk skrev:
bjørn skrev:
bjarnebomstærk skrev:
747DK skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg kan ikke se hvorfor i alverden jeg skulle dokumenterer noget som helst over for dig. Du må mene lige præcist hvad du vil om "gamle, mere eller mindre udtjente klassikere", og jeg har på ingen måde nogen interesse i, at du skal "bøje dig" iforhold til mine eventuelle meninger om dette eller hint.
Sagt med andre ord, ser jeg noget i perfekt stand til en svinehøj pris, og har jeg længe nok ønsket mig apparatet, bevidst eller ubevidst , ja så er det bare ærgeligt og lædderet må frem, og så er det i den forbindelse fuldstændigt ligegyldigt om jeg har diverse "dokumenterede afsluttede" handler at refererer til, for det kan jeg ikke bruge til frygteligt meget.
|
|
|
Det er vist åbenlyst hvorfor du allerede har fået den første advarsel
|
| Til top |
|
| |