Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2026 | 20:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Spotting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 234
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:
Så ender debatten jo dér, hvor den plejer at ende - nemlig, at tings værdi afgøres af den, som skal købe/opnå tingen - hvor meget er den værd for ham. Så kan man jo sige, at vi andre "bare" skal blande os udenom.

det kan man da altid sige - 

men når tråden handler om vintage spotting, ser jeg ikke noget, der forhindrer en kommentar omkring varen / prisen - om folk vil kommentere, er eget valg.

at en sælger måske ikke ønsker kommentarer ....  tjaehhh tough luck ! 

fredmarantz skrev:
Med andre ord - Hvad har det med os at gøre, hvad andre gerne vil have for deres ting? Hvis det er dyrere end nogen vil betale, så finder tingene vel selv et leje, hvis ejeren ønsker at gå ned i pris = alm. markedsmekanismer.

Tjaehhh -  hvis sælgerne fik et vink om at prisen nok er lidt skæv, og derfor retter den, kan det jo være, der er flere der byder ind ?

Vi har vel alle en mening om vi sælger eller køber - den er sjældent den samme

Iøvrigt har jeg ikke skrupler ved at spørge Brugsuddeleren hvorfor prisen på en dåse kattemad lige pludseligt steg 35% overnight -  og i samme åndedrag fortælle ham, at konsekvensen nok er jeg går andetsted efter de 24 daglige dåser ;)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 April 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

der er jo også den mulighed at man kan kontakte sælgeren og forslå fx en pris der er 30% lavere - måske han er sulten

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 April 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med ældre Technics? der er et sæt på DBA som ser interessant ud

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=59895242

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 April 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
jo men det er nu meget godt at påpege over for evt nytilkomne i vintageforum at godt nok er det noget godt grej men en del af det burde kunne skaffes til det halve .....

en af grundene til denne tråd, er vel at have et sted vi kan fortælle om det vi "snubler" over,  og måske hjælpe folk på vej ti lnoget de gerne vil have. 

r-l-b skrev:
.. men ja Freddy og Jan, i bund og grund er vi der hvor vi plejer at være - hvis folk vil give det for det så lad dem om det.

Deri har du ret - og jeg ser nu ikke nogen forskel om man sidder et par stykker i en stue og snakker om de ting man har set, kontra snakken går her i tråden ;)

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Nogen der har erfaring med ældre Technics? der er et sæt på DBA som ser interessant ud

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?
annonceId=59895242

Så vidt jeg ved, uden at være sikker, så er det ikke samme kvalitet som Marantz, Sansui, Pioneer und so weiter.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 25 April 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Nu vi snakker kvalitet. mage til smadret marantz som den jeg var ude og kigge på idag skal man lede længe efter. den så ude som om den havde været slæbt efter en bil i netledningen

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 25 April 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Men det er da svært med priser. Jeg giver (og sælger) da Lenco for maks 300 kr, så jeg synes dem der er til salg på KSB er lidt overprissat. På den anden side har jeg solgt en Garrard 401 for 2500 kr, og jeg synes faktisk bedre om lyden i Lenco, så det burde ikke være sådan at Lenco har en maks pris i mit hoved på 300 kr. Det er lidt irrationelt med vintage

Jeg gav lidt ekstra for min Lenco L70 i teaktræskasse på grund af herlighedsværdien (vi snupper lige et billed med.....), men det gjorde også lidt ondt med de 800 kr.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Men det er da svært med priser. Jeg giver (og sælger) da Lenco for maks 300 kr, så jeg synes dem der er til salg på KSB er lidt overprissat. På den anden side har jeg solgt en Garrard 401 for 2500 kr, og jeg synes faktisk bedre om lyden i Lenco, så det burde ikke være sådan at Lenco har en maks pris i mit hoved på 300 kr. Det er lidt irrationelt med vintage

Jeg gav lidt ekstra for min Lenco L70 i teaktræskasse på grund af herlighedsværdien (vi snupper lige et billed med.....), men det gjorde også lidt ondt med de 800 kr.

DEen flotteste lenco herinde og alle 800 værd

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 April 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

hej, lige i lyset af Lenco, vil jeg gerne vise hvad LouBP og Jeg har fundet markedet har at byde på, hvis man går på det Schweiziske marked(Ricardo) - "The Mother of all Heavy Platters" Lenco B51
http://www.ricardo.ch/kaufen/audio-tv-und-video/raritaeten-h ifi/sonstige/lenco-plattenspieler-b-51-raritaet/v/an56538068 2/
til små penge, modellen taget i betragtning...
I skal dog lige overbevise sælger om at sende....

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

DEen flotteste lenco herinde og alle 800 værd

Snøft, snøft, tak skal du have

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

mellemhjul - det headshell er ren georg jensen 

Santa - er den lenco the mother of all... den er fra okt. 1963 ? - er start knappen ikke brækket af ? -

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

ricardo svejts er da sjovt - se lige denne thorens 134

Fenster schliessen

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Santa - er den lenco the mother of all... den er fra okt. 1963 ? - er start knappen ikke br�kket af ? -

En B51 er med den lette pladetallerken, ligesom en B55. Den første med tung pladetallerken er en Goldring GL60, svarende til en Lenco L59 bortset fra tonearmen.

Den B51 var dog den første med den lange arm til mellemhjulet, de tidligere havde brugt en anden placering hvor den var kortere. Motoren kom på markedet med F50 modellen så vidt jeg husker, midt i 50'erne.

Bo Hansson  nævner et sted at rummel ikke betød så meget med mono plader, da bassen var indspillet vertikalt i rillen og mellemhjulet kørte horisontalt. Da stereo kom blev bassen indspillet horisontalt (lateralt), og så var det knap så godt med et horisontalt placeret mellemhjul. Så Lenco er faktisk fikst lavet på et enkelt punkt..................... (Jeg tage lige forbehold for fejl huskning af historien............)

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 25 April 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Nu vi snakker kvalitet. mage til smadret marantz som den jeg var ude og kigge på idag skal man lede længe efter. den så ude som om den havde været slæbt efter en bil i netledningen

Kan du huske hvilken model det var? (vær venlig at sige, at det ikke var én af de fede!!)

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 26 April 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Det var en 2225 som var maltrakteret, bukket hjørne på fronten, så ud som nogen havde hoppet på den, ridser på knapperne fra en vandpumpe tang. Helt og aldeles ødelagt.

EAS will rise again...

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 April 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender Hitachi PS48?

Der er da tydelig inspiration fra Pioneer PL 530. Har fundet en til 500 stærke.
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 April 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Check lejer i armen og gangkonstansen, er de ok så skal den nok bare have en ny måtte for at spille fint.

Lidt cool tidstypisk design, og egentlig meget pladespiller for 500.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Det var det jeg tænkte. Har pushet den på en vinylnovice, som jeg fik totalt ophidset på de gamle Pioneer og Marantz modeller. Men der er ikke nogen af dem i øjeblikket, så som startmaskine 

Bare ikke centerlejet er slidt, så kan armlejerne altid justeres. Gangkonstans handler om styring, mon ikke det tit hænger sammen med snavs i potmetrene?
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 26 April 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

bop var pl510 solgt?

EAS will rise again...

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Min ven har ringet efter den uden at komme i kontakt... Jeg tror at den er bedre end Hitachi, men han er helt tændt på det der finér der, passer bedre til hans B&O setup.

Men jeg snakkede da med din ven og vi kom ind omkring prisen, og jeg syntes nu den var ok. Måske har han fortrudt, det er da en fin spille?

<< Forrige Side af 234 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes