| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| Så ender debatten jo dér, hvor den plejer at ende - nemlig, at tings værdi afgøres af den, som skal købe/opnå tingen - hvor meget er den værd for ham. Så kan man jo sige, at vi andre "bare" skal blande os udenom. |
|
|
det kan man da altid sige -
men når tråden handler om vintage spotting, ser jeg ikke noget, der forhindrer en kommentar omkring varen / prisen - om folk vil kommentere, er eget valg.
at en sælger måske ikke ønsker kommentarer .... tjaehhh tough luck !
fredmarantz skrev:
| Med andre ord - Hvad har det med os at gøre, hvad andre gerne vil have for deres ting? Hvis det er dyrere end nogen vil betale, så finder tingene vel selv et leje, hvis ejeren ønsker at gå ned i pris = alm. markedsmekanismer. |
|
|
Tjaehhh - hvis sælgerne fik et vink om at prisen nok er lidt skæv, og derfor retter den, kan det jo være, der er flere der byder ind ?
Vi har vel alle en mening om vi sælger eller køber - den er sjældent den samme
Iøvrigt har jeg ikke skrupler ved at spørge Brugsuddeleren hvorfor prisen på en dåse kattemad lige pludseligt steg 35% overnight - og i samme åndedrag fortælle ham, at konsekvensen nok er jeg går andetsted efter de 24 daglige dåser ;)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er jo også den mulighed at man kan kontakte sælgeren og forslå fx en pris der er 30% lavere - måske han er sulten
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| jo men det er nu meget godt at påpege over for evt nytilkomne i vintageforum at godt nok er det noget godt grej men en del af det burde kunne skaffes til det halve ..... |
|
|
en af grundene til denne tråd, er vel at have et sted vi kan fortælle om det vi "snubler" over, og måske hjælpe folk på vej ti lnoget de gerne vil have.
r-l-b skrev:
| .. men ja Freddy og Jan, i bund og grund er vi der hvor vi plejer at være - hvis folk vil give det for det så lad dem om det. |
|
|
Deri har du ret - og jeg ser nu ikke nogen forskel om man sidder et par stykker i en stue og snakker om de ting man har set, kontra snakken går her i tråden ;)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved, uden at være sikker, så er det ikke samme kvalitet som Marantz, Sansui, Pioneer und so weiter. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi snakker kvalitet. mage til smadret marantz som den jeg var ude og kigge på idag skal man lede længe efter. den så ude som om den havde været slæbt efter en bil i netledningen  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er da svært med priser. Jeg giver (og sælger) da Lenco for maks 300 kr, så jeg synes dem der er til salg på KSB er lidt overprissat. På den anden side har jeg solgt en Garrard 401 for 2500 kr, og jeg synes faktisk bedre om lyden i Lenco, så det burde ikke være sådan at Lenco har en maks pris i mit hoved på 300 kr. Det er lidt irrationelt med vintage  Jeg gav lidt ekstra for min Lenco L70 i teaktræskasse på grund af herlighedsværdien (vi snupper lige et billed med.....), men det gjorde også lidt ondt med de 800 kr.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Men det er da svært med priser. Jeg giver (og sælger) da Lenco for maks 300 kr, så jeg synes dem der er til salg på KSB er lidt overprissat. På den anden side har jeg solgt en Garrard 401 for 2500 kr, og jeg synes faktisk bedre om lyden i Lenco, så det burde ikke være sådan at Lenco har en maks pris i mit hoved på 300 kr. Det er lidt irrationelt med vintage
Jeg gav lidt ekstra for min Lenco L70 i teaktræskasse på grund af herlighedsværdien (vi snupper lige et billed med.....), men det gjorde også lidt ondt med de 800 kr.

|
|
|
DEen flotteste lenco herinde og alle 800 værd __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
DEen flotteste lenco herinde og alle 800 værd
|
|
|
Snøft, snøft, tak skal du have 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mellemhjul - det headshell er ren georg jensen  Santa - er den lenco the mother of all... den er fra okt. 1963 ? - er start knappen ikke brækket af ? -
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ricardo svejts er da sjovt - se lige denne thorens 134
Fenster schliessen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Santa - er den lenco the mother of all... den er fra okt. 1963 ? - er start knappen ikke br�kket af ? -
|
|
|
En B51 er med den lette pladetallerken, ligesom en B55. Den første med tung pladetallerken er en Goldring GL60, svarende til en Lenco L59 bortset fra tonearmen. Den B51 var dog den første med den lange arm til mellemhjulet, de tidligere havde brugt en anden placering hvor den var kortere. Motoren kom på markedet med F50 modellen så vidt jeg husker, midt i 50'erne. Bo Hansson nævner et sted at rummel ikke betød så meget med mono plader, da bassen var indspillet vertikalt i rillen og mellemhjulet kørte horisontalt. Da stereo kom blev bassen indspillet horisontalt (lateralt), og så var det knap så godt med et horisontalt placeret mellemhjul. Så Lenco er faktisk fikst lavet på et enkelt punkt..................... (Jeg tage lige forbehold for fejl huskning af historien............)
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Nu vi snakker kvalitet. mage til smadret marantz som den jeg var ude og kigge på idag skal man lede længe efter. den så ude som om den havde været slæbt efter en bil i netledningen  |
|
|
Kan du huske hvilken model det var? (vær venlig at sige, at det ikke var én af de fede!!)
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 26 April 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en 2225 som var maltrakteret, bukket hjørne på fronten, så ud som nogen havde hoppet på den, ridser på knapperne fra en vandpumpe tang. Helt og aldeles ødelagt.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 26 April 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender Hitachi PS48?  Der er da tydelig inspiration fra Pioneer PL 530. Har fundet en til 500 stærke.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 26 April 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Check lejer i armen og gangkonstansen, er de ok så skal den nok bare have en ny måtte for at spille fint.
Lidt cool tidstypisk design, og egentlig meget pladespiller for 500. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var det jeg tænkte. Har pushet den på en vinylnovice, som jeg fik totalt ophidset på de gamle Pioneer og Marantz modeller. Men der er ikke nogen af dem i øjeblikket, så som startmaskine  Bare ikke centerlejet er slidt, så kan armlejerne altid justeres. Gangkonstans handler om styring, mon ikke det tit hænger sammen med snavs i potmetrene?
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 26 April 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
bop var pl510 solgt?
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min ven har ringet efter den uden at komme i kontakt...  Jeg tror at den er bedre end Hitachi, men han er helt tændt på det der finér der, passer bedre til hans B&O setup. Men jeg snakkede da med din ven og vi kom ind omkring prisen, og jeg syntes nu den var ok. Måske har han fortrudt, det er da en fin spille?
|
| Til top |
|
| |