Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 19:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Inspiration til anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 10 April 2015 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Kunne nogen af jer kloge hoveder løse et lille problem jeg roder med.

Efter at have brugt de sidste mange år på at opnå en "rimelig" lyd og pøset en masse penge og tid i de mest underfundige ting, er jeg kommet til den erkendelse at det lyder for kedeligt.

Der hvor jeg egentlig gerne vil hen lige nu er en mere "live-præget" oplevelse. Er egentlig ligeglad med om det er true to music, bare der er drive.

I det at jeg bor lidt ude i kanten er det lidt vanskeligt at lige falde forbi en forhandler og lege-lytte, det skal være en mere mårrettet process.

Det jeg skal bruge er et sæt højttalere og en forstærker der kan ose lidt af storhed samtidig med at det giver smæk - senest jeg oplevede det var med noget Audio Reaserch på JBL - men det er ikke helt i den prisklasse jeg vil i.

Mærker og ideer modtages med X-hånd
Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Bent Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2012
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 10 April 2015 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Er din akustik god? Den kan virkelig kvæle musikken eller være så hård at det bliver ubehageligt. Og så er det meget billigere
end et nyt setup:-)
Mvh
Bent
Til top Vis Bent Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent Hansen

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2015 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Herlig Ø, men ingen forhandlere... Men tag da en udflugt til Staden, nu skriver du ikke hvilket beløb du kunne finde på at bruge, men her er der
masser af muligheder... Dans TV, KT Radio, HifiFreaks bare for at nævne 3... Hvis man vil bruge mange penge, så er der vist ingen anden udvej, end
at besøge for at høre, eller bestille med returret...

Med venlig hilsen
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 April 2015 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Hej morKaj

Når nu du allerede har oplevet det du gerne vil - med AR og JBL - så er det ikke dumt at kigge brugt, hvor du kan komme i gang for en noget andet
pris end ny-priser. Der er fra L65'erer til l300 (4333) mellem 7000-20000 slag, AR finder du en del af på audiomarkt.de, hvor der startes ved en 15-
1700 Euro for effekttrin og lidt mindre for pre-amps. På dba er der lige nu en d125 effekt udbudt til 12 af de lange.

Så vores alle sammens ven goggle og hifishark kan hurtigt finde noget fra ønske listen.

Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 13 April 2015 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Tak for svarene - jo det kan være en krig at få det frem og tilbage, men,,,

Jeg har skam været en del rundt , arbejder i lyngby, men synes ikke rigtig jeg kan finde fodslaw for mine "bizare" lyster, det lyder for pænt og
kedeligt de steder jeg har været (Hifiklub, lydbutikken, KT Radio). Ydermere synes jeg ikke helt at de kære sællgere hører efter hvad jeg vil
have, de går mere op i hvad de vil sælge.

Jeg er klart mest til at handle 2. hand, da det giver mest for mønten, derfor ønsket om præsentation af mærker og miks.

Jeg har tidligere bevæget mig i 75-100k for anlæg, men vil gerne længere ned, da måden jeg hører på er ændret markant, det er mere
spotify/wimp hifi end det er Lp/CD (bruger faktisk ikke medier mere) og gider ikke servicere x terabyte data mere, det var sjov engang.

Det er lidt skidt at konstatere at man gerne vil have det let, porterbart og samtidig skal det lyde ok - men det kommer vel ;-)
Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2015 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Tjaaehh.... Vi opfatter jo lyd forskelligt, men jeg kan sagtens følge dig med pænheden i meget af det moderne udstyr.

jeg tror personligt at meget af det "pæne" kommer i takt med at tingene ikke må fylde noget i dag. Jeg er sucker for store basenheder og vil for alt i verden ikke undvære mine JBL TI5000. De spiller på ingen måde korrekt eller specielt analytisk, men det begrænset hvor meget musik der ikke giver smil på læben, når man sidder med en aften med en Svaneke Stout i glasset

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes