Sendt: 09 April 2015 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tekniske side af hifi og lydreproduktion har massere af interessante aspekter, men bliver, for mig at se i hvertfald, kun "means to and end" da det i sidste instans, er hvad mit øre opfanger der er det vigtigeste. Min egen erfaring er, at folk, generelt, ikke hører så forskelligt som man umiddelbart skulle tro. Men da folk er forskellige, har vi hver især også forskellige tilgange til hifi og lydreproduktion. Oven i det er der selvfølgelig aspekter som økonomi og plads. Oplægget til denne tråd er, hvilken tilgang/filosofi man har til lydreproduktion og hvilke overvejelser man har gjort sig, for at få den lyd man har fået. Hvilke ting lægger du vægt på i.f.t hvad du opfatter som god lyd. Emner jeg godt kunne tænke mig at få belyst kunne være følgende: - Valg af højttalere, der er selvfølgelig ting som pris, størrelse, princip og sæføli WAF
m.m.
- Er man til analog eller må nuller og et-taller gerne blande sig i lyden
og i så fald hvor meget.
- Så få led i kæden som muligt.
- Forstærkervalg, rør, transistor eller digital.
- Kæpheste, aspekter der bare skal være på plads/være der i forbindelse med musikaflytning.
Fremtidige hifi-planer/opgraderinger kunne også nævnes. Jeg ved godt det er en stor mundfuld, men jeg håber vi kan få nogle interessante synspunkter/diskussioner på banen. Kom også gerne med billeder af herlighederne. Mvh Sebastian.
|