Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Analog Bluray afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ML77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 December 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kigget lidt. Og fundet ud af at jeg nok skal have hørt på en Onkyo TX-SR806 og den foreslåede Harman/Kardon AV-Receiver AVR 355
Til top Vis ML77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML77

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 December 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Så modtog jeg min Panasonic BD55, min tilgangsvinkel har været ikke at anskaffe en mindre, men nyere, receiver med HDMI indgang, men i stedet gå efter sidste generation og så køre lyden analogt (til gengæld kunne det så blive til mere effekt).

Har i dag sat skidtet til min NAD T773v2 og selvom jeg ville have forsvoret at skulle overføre analogt signal til min receiver igen er jeg voldsomt imponeret. Fik kun set max. en halv time af Incredible Hulk men for pokker hvor den spiller.

ML77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Kunne være jeg skulle tage det analoge til revision. Men overvejer kraftigt at få en Onkyo tx-sr805(har læst flere steder at forstærkerdelen skulle være en del bedre, på trods af mindre pris). Har set den i tyskland til 5500 - mens den koster 8500 i dk

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 December 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

ML77 skrev:
Kunne være jeg skulle tage det analoge til revision. Men overvejer kraftigt at få en Onkyo tx-sr805(har læst flere steder at forstærkerdelen skulle være en del bedre, på trods af mindre pris). Har set den i tyskland til 5500 - mens den koster 8500 i dk

Bedre end hvad?

ML77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hov, mente bedre en 806'eren.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 22 December 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
ML77 skrev:
Hej!

Jeg har en NAD T755 receiver, og skal have købt mig en bluray afspiller. Jeg har dog læst mig frem til, at idet den ikke kan tage lyd ind via HDMI, så bliver jeg nød til at bruge en afspiller med analoge udgange. I hvert fald for at få fuld udbytte af HD lyd.

Har I nogle gode erfaringer, har hørt godt om analoge bluray afspillere?

Og så forestiller jeg mig, at der skal købes nogle ordentlige kabler, og dem er der vel en del af med 5.1?

Du skal have en Denon DVD3800BD eller en Marantz BD8002. Det er de dyre maskiner, men de er mig bekendt de eneste, der reelt set er brugbare med den A/V receiver du her.

NAD T755 understøtter ikke bass management på 5.1/7.1 analog input (se side 10, punkt 13 i din manual). Du skal derfor have en afspiller, der kan foretage fuld bass management.

Med hensyn til analog kabler kan du starte med nogle der koster 2-300 kr. for et par.

Af ren nysgerrighed - hvad er det der bass management? hvad er problemet  med en afspiller uden bass management?
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 December 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

ML77:

Før du går i gang med en ny receiver, så prøv om du kan være tilfreds med at overføre signalet analog til din gamle receiver.

Lån et par phono kabler i forskellige pris klasser og sammenlign dem. Det er forskel på kabler, men det er ikke sikkert du kan høre det.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hey.

Nu spørger jeg lidt dumt, men er det muligt at hive HD-lyd ud af kun to kanaler? Evt. 2.1 setup? Jeg har et par aktive højttalere med to optiske indgange og et sæt analog. Jeg har tænkt mig at investere i en BD55...men kun hvis ovenstående kan lade sig gøre

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 December 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Af ren nysgerrighed - hvad er det der bass management?

Bass Management er en samlebetegnelse for blandt andet sound delay (forsinkelse af lyd i en eller flere højtalere) og output level adjustment (justering af lydniveau så alle højtalere har samme basis lydniveau). Bass Management kan også kaldes for kalibreringsmuligheder (for så vidt angår lyd).

prse skrev:

hvad er problemet  med en afspiller uden bass management?

Bass Management skal kunne foretages i enten afspiller eller forstærker. Det er som udgangspunkt underordnet, i hvilken enhed lyden kalibreres. Problemet med Bass Management i afspilleren er, at som oftest er Bass Management mulighederne i afspillerne yderst begrænset og i praksis ubrugelig (de store Denon og Marantz BD-afspillere undtaget).

Når Bass Management i afspilleren ofte er ubrugelig, så er man tvunget til at benytte bass management i forstærkeren. Hvis lyden overføres via HDMI, bør der ikke være problemer med at benytte Bass Management i forstærkeren. Hvis lyden overføres via 5.1/7.1 analog giver dette ofte problemer med lydkalibreringen (Bass Management). Langt de fleste forstækere/A/V receivere understøtter ikke dens egen Bass Management ved 5.1/7.1 analog input. Ved analog lydoverførsel er man derfor ofte tvunget til at benytte Bass Management i afspilleren (som så oftest ikke er anvendelig).

Hvis man ønsker at anvende analog 5.1/7.1 lydoverførsel er det ikke nok at sikre sig at afspilleren har tilstrækkelige analog output. Man skal også sikre sig at afspilleren har fuld Bass Management.

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
prse skrev:
Af ren nysgerrighed - hvad er det der bass management?

Bass Management er en samlebetegnelse for blandt andet sound delay (forsinkelse af lyd i en eller flere højtalere) og output level adjustment (justering af lydniveau så alle højtalere har samme basis lydniveau). Bass Management kan også kaldes for kalibreringsmuligheder (for så vidt angår lyd).
Årsagen til navnet skal nok findes i at bass management også håndtere miksning af bas fra front, center og ss kanalerne sammen med LEF til et sub out. fx THX med 80Hz deling - her føres alt bas til sub kanalen - det kan gøre mere eller mindre elegant. Hvis man fx har store fornter mens resten er "små" så skal dette angives og bass management skal så mikse rigtigt.

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 24 December 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Tak Gerdes og Andvare

Glædelig jul!
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes