Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 16:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Sneaky Music DS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 723
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
kimC skrev:

Det kunne hænge sammen med at de netværksafspillere der har været fremme i de seneste år ikke er lavet af firmaer der har forstand på hifi. Det er ved at ændre sig nu, Linn er kommet med deres, Bladelius har en på trapperne og Naim ligeså. Det er mit gæt at ingen af disse vinder noget ved at bruge digital out for at bruge en anden DAC, end den sikkert glimrende DAC som maskinerne er født med.  



Jeg er enig med dig i, at det ikke just er velrenomerede hifi-producenter der producerer netværksafspillere. Derfor har jeg altid kun påtænkt at anvende digital udgang på min netværksafspiller, da jeg har en DAC som er mange gange bedre end nogen netværksafspillers indbyggede DAC. Jeg kunne aldrig finde på at bruge analog udgang fra netværksafspillere (heller ikke fra en Linn) 

Kalle_DK - jeg er i lidt samme situation som da. Jeg har en - i min verder - super DAC (en AN DAC1.1x/II der er kraftig moddet) - som jeg bruger sammen med en SB3 (dig ud). MEN jeg har et stykke tid ledt efter en bedre (high-end?) netværksafspiller igen kun til transport hvor kravene er lydkvalitet (og flac), også gerne en er kompatibel med high-rez (højere end SB3's 44.1/48 KHz og 24 bit) og så også en brugerflade der matcher SB3 (som jeg er ret tilfreds med). Jeg er dog stadig ikke kommet næmere et egnet produkt!

Mht jitter så har jeg også læst en del i min søgen efter viden om ekstern DAC og netværksafspiller! Nogle eksperter er af den overbevisning at betydningen af jitterfunktionen i en netværksafspiller til ren transport har minimal betydning da en god ekstern DAC (med tilsvarende god clock) vil kunne eliminere Jitter-issue'et. Andre at netvæksafspilleren også skal kunnne reducere jitter! Mht SB3 så har jeg også et sted læst at den - ifølge "eksperter" - genererer så lidt jitter at det i praksis ingen betydning har! Det er svært at blive klog på!

Hvis du finder frem til en egnet netværksafspiller så lad mig det vide!

 

   

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Kan man bruge sin Iphone som controler? 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Jeg tror heller ikke du er helt med på hvordan jitter opstår, eller hvordan en digital lydkilde fungere.

Og jov hvis du vil ha den mest korrekte lyd  så handler det ikke om andet  en at optimere D/A , Data transport, clock timing osv  med hinanden.

mvh


Jeg har ikke påstået er jeg er ekspert når det gælder jitter. Hvor har du det fra ? Jeg er vidende om fænomenet, men er ikke teknisk uddannet. Derfor udtaler jeg mig heller ikke om det. Til gengæld har jeg hørt jitter på mit tidligere CD/DAC system, men hører det ikke mere. Det er nok for mig. Hvis der skulle være et par huller i DIN viden om jitter, kan jeg anbefale denne fremragende artikel.

kimC skrev:

Har jeg forstået det rigtigt, at du siger at kilden er uden betydning, det er den DAC man bruger der er 100%  ansvarlig for den lyd du får. Så skal jeg da bare ha' fat på en ipod shuffle med digital udgang 


Nej, det har du desværre ikke forstået. Der er bare stor forskel på at bruge den analoge udgang og den digitale udgang på de fleste netværksafspillere. Jeg bruger FLAC filer som kildemateriale, så drop lige dine iPod bemærkninger. De har jo intet med diskussionen at gøre.

Iøvrigt var jeg næsten klar over, at det var forbundet med stor risiko at kommentere noget som helst i en "Linn tråd", for sådanne steder er det jo ikke meningen folk skal være bare lidt kritiske. Her skal man juble, men nu kan i fortsætte med at rose den lille nye fra Linn. Det er fint med mig. Jeg nøjes med at lytte til mit eget anlæg.

God fornøjelse.

En ipod kan da osse fint afspille tabsfri filer så min bemærkning er da ikke helt ude i hampen. Og jeg synes da det er helt fint du er kritisk, du har bare intet at ha' din kritik i, da du jo ikke har hørt vidunderet. Derfor klinger din kritik lidt hult.

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC
 
msby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hvordan syncronicerer man f.eks. Transporteren til samme clock som dac'en?
Til top Vis msby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msby
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Mht jitter så har jeg også læst en del i min søgen efter viden om ekstern DAC og netværksafspiller! Nogle eksperter er af den overbevisning at betydningen af jitterfunktionen i en netværksafspiller til ren transport har minimal betydning da en god ekstern DAC (med tilsvarende god clock) vil kunne eliminere Jitter-issue'et. Andre at netvæksafspilleren også skal kunnne reducere jitter! Mht SB3 så har jeg også et sted læst at den - ifølge "eksperter" - genererer så lidt jitter at det i praksis ingen betydning har! Det er svært at blive klog på!

Hvis du finder frem til en egnet netværksafspiller så lad mig det vide!

Hej nicoleif.

Jeg er født nysgerrig hvad visse ting angår. Jitter er eet af "emnerne". Man kan finde et par gode og mindre gode artikler på nettet, men jeg har efterlyst en ekspert på området i dette forum. Desværre tror jeg ikke han findes, eller han gider ikke bringe emnet på bane / kommentere det.

I Sonos-forummet findes en længere tråd om digital udgang, jitter og DAC. Her er et lille uddrag:

This test involved ABX testing using sound engineers and audiophiles using the test subjects own equipment and own choice of audio material. None of the subjects could hear induced jitter below 250ms. That's roughly 1000 times higher than the measured jitter output from Sonos.

Du kan finde tråden her (citatet er fra side 5). Desværre giver denne tråd heller ikke et endegyldigt svar, for alle har en mening, og den er ikke altid den samme som "naboens".

Nå, men indtil videre spiller musikken. Der går nok et stykke tid inden jeg vil kigge efter 24 bit netværksafspillere, men det kommer nok en dag. Lige nu bruger jeg upsamping i min DAC. Det lyder riddi riddi godt

PS: Audionote har lavet mange gode hifi-produkter, så du er jo godt "kørende"


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

msby skrev:
Hvordan syncronicerer man f.eks. Transporteren til samme clock som dac'en?

 

du skal ha en dac der  har  et clock interface for tilkopling af en exterm master clock,  lige som transporteren har  , så skal du ha fat i en master clock,  kople det hele sammen  og indstille  masterclocken så dacen og transporteren gør  nøjagtig de samme ting på det nøjagtige samme tidspunkt    først nu har man noget man kan sammenligne med en maskine som sneakyen.

 

 

mvh



__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

En ipod kan da osse fint afspille tabsfri filer så min bemærkning er da ikke helt ude i hampen. Og jeg synes da det er helt fint du er kritisk, du har bare intet at ha' din kritik i, da du jo ikke har hørt vidunderet. Derfor klinger din kritik lidt hult.


Når du skriver iPod, tænker jeg MP3, men jeg er godt klar over at den kan spille tabsfrie filer, men så skal du hente signalet før forstærkeren, ellers er det jo en helt anden diskussion.

Og nej, jeg har ikke hørt "vidunderet". Du har heller ikke hørt mit "vidunder". Skal vi ikke lade den ligge der ?

__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

msby skrev:
Hvordan syncronicerer man f.eks. Transporteren til samme clock som dac'en?

 

du skal ha en dac der  har  et clock interface for tilkopling af en exterm master clock,  lige som transporteren har  , så skal du ha fat i en master clock,  kople det hele sammen  og indstille  masterclocken så dacen og transporteren gør  nøjagtig de samme ting på det nøjagtige samme tidspunkt    først nu har man noget man kan sammenligne med en maskine som sneakyen.

 

 

mvh


Hvem laver Master Clocks?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
msby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Tak harmonic.

Så man skal ha' 3 clock'er!? Kan man ikke bare bruge den i dac'en som master?
Det lyder som om der er noget at hente ved at syncronicere og jeg vil meget gerne prøve!

Til top Vis msby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msby
 
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
kimC skrev:

En ipod kan da osse fint afspille tabsfri filer så min bemærkning er da ikke helt ude i hampen. Og jeg synes da det er helt fint du er kritisk, du har bare intet at ha' din kritik i, da du jo ikke har hørt vidunderet. Derfor klinger din kritik lidt hult.


Når du skriver iPod, tænker jeg MP3, men jeg er godt klar over at den kan spille tabsfrie filer, men så skal du hente signalet før forstærkeren, ellers er det jo en helt anden diskussion.

Og nej, jeg har ikke hørt "vidunderet". Du har heller ikke hørt mit "vidunder". Skal vi ikke lade den ligge der ?

Jo.. lad os nyde resten af fridagen i selskab med noget god musik

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC
 
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 723
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:


nicoleif skrev:

Mht jitter så har jeg også læst en del i min søgen efter viden om ekstern DAC og netværksafspiller! Nogle eksperter er af den overbevisning at betydningen af jitterfunktionen i en netværksafspiller til ren transport har minimal betydning da en god ekstern DAC (med tilsvarende god clock) vil kunne eliminere Jitter-issue'et. Andre at netvæksafspilleren også skal kunnne reducere jitter! Mht SB3 så har jeg også et sted læst at den - ifølge "eksperter" - genererer så lidt jitter at det i praksis ingen betydning har! Det er svært at blive klog på!


Hvis du finder frem til en egnet netværksafspiller så lad mig det vide!

Hej nicoleif.Jeg er født nysgerrig hvad visse ting angår. Jitter er eet af "emnerne". Man kan finde et par gode og mindre gode artikler på nettet, men jeg har efterlyst en ekspert på området i dette forum. Desværre tror jeg ikke han findes, eller han gider ikke bringe emnet på bane / kommentere det. I Sonos-forummet findes en længere tråd om digital udgang, jitter og DAC. Her er et lille uddrag:<span style="font-style: italic; font-weight: bold;">This test involved ABX testing using sound engineers and audiophiles
using the test subjects own equipment and own choice of audio material.
None of the subjects could hear induced jitter below 250ms. That's
roughly 1000 times higher than the measured jitter output from Sonos.</span>Du kan finde tråden her (citatet er fra side 5). Desværre giver denne tråd heller ikke et endegyldigt svar, for alle har en mening, og den er ikke altid den samme som "naboens".Nå, men indtil videre spiller musikken. Der går nok et stykke tid inden jeg vil kigge efter 24 bit netværksafspillere, men det kommer nok en dag. Lige nu bruger jeg upsamping i min DAC. Det lyder riddi riddi godt PS: Audionote har lavet mange gode hifi-produkter, så du er jo godt "kørende"

Så er det jo godt at SB3 er målt til ca 50ms. Du mener vel kigge efter >24bit netværksafspillere? SB3 f.eks håndtere jo 24bit. Hvilken en kører du med nu? Det jeg søger er mere præcist et produkt til maks 10k der kun er udviklet til transport (gider ikke betale for dac delen).
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Jeg kan stadig ikke fatte hvor sindsygt himmelsk  godt den lyder



Jo, det har jeg så forstået, men hvordan hælder du lyden ud af den, sammenlignet med din Transporter ? Digital eller analog ud ?
Hvad med DAC (hvis du bruger sådan een) ?

Har jeg ret i at man skal bruge en Nokia (??), noget særligt server-software og en tændt PC før den nye Linn kan spille musik ?
Det må jeg ha misforstået. Det lyder lidt usmart og bestemt ikke top-moderne ?!

 

 

Analog out på begge to .

Det giver ingen menning andet nu mindre man køre med tact forstærker.


 




Gøt det ikke? Dvs. du aldrig har hørt om en ting som en ekstern D/A konverter?


__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
djaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 380
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Jeg tror heller ikke du er helt med på hvordan jitter opstår, eller hvordan en digital lydkilde fungere.

Og jov hvis du vil ha den mest korrekte lyd  så handler det ikke om andet  en at optimere D/A , Data transport, clock timing osv  med hinanden.

mvh


Jeg har ikke påstået er jeg er ekspert når det gælder jitter. Hvor har du det fra ? Jeg er vidende om fænomenet, men er ikke teknisk uddannet. Derfor udtaler jeg mig heller ikke om det. Til gengæld har jeg hørt jitter på mit tidligere CD/DAC system, men hører det ikke mere. Det er nok for mig. Hvis der skulle være et par huller i DIN viden om jitter, kan jeg anbefale denne fremragende artikel.

kimC skrev:

Har jeg forstået det rigtigt, at du siger at kilden er uden betydning, det er den DAC man bruger der er 100%  ansvarlig for den lyd du får. Så skal jeg da bare ha' fat på en ipod shuffle med digital udgang 


Nej, det har du desværre ikke forstået. Der er bare stor forskel på at bruge den analoge udgang og den digitale udgang på de fleste netværksafspillere. Jeg bruger FLAC filer som kildemateriale, så drop lige dine iPod bemærkninger. De har jo intet med diskussionen at gøre.

Iøvrigt var jeg næsten klar over, at det var forbundet med stor risiko at kommentere noget som helst i en "Linn tråd", for sådanne steder er det jo ikke meningen folk skal være bare lidt kritiske. Her skal man juble, men nu kan i fortsætte med at rose den lille nye fra Linn. Det er fint med mig. Jeg nøjes med at lytte til mit eget anlæg.

God fornøjelse.

så det du siger er altså at jamo er linn overlegent?? uuh det var dumt

som du selv skriver tror jeg bare man skal lade de linn-fanboys der har lyst til at kommentere i den her tråd være for man kan hurtigt få fyldt en masse ord i munden. 



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
Til top Vis djaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af djaan
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

HJÆLP hvad gør vi der kun bruger Mac, er vi helt udlukke for at kunne bruge og udnytte Sneaky Music DS fuld ud ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
harmonic skrev:
Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Jeg kan stadig ikke fatte hvor sindsygt himmelsk  godt den lyder



Jo, det har jeg så forstået, men hvordan hælder du lyden ud af den, sammenlignet med din Transporter ? Digital eller analog ud ?
Hvad med DAC (hvis du bruger sådan een) ?

Har jeg ret i at man skal bruge en Nokia (??), noget særligt server-software og en tændt PC før den nye Linn kan spille musik ?
Det må jeg ha misforstået. Det lyder lidt usmart og bestemt ikke top-moderne ?!

 

 

Analog out på begge to .

Det giver ingen menning andet nu mindre man køre med tact forstærker.


 




Gøt det ikke? Dvs. du aldrig har hørt om en ting som en ekstern D/A konverter?

Jeg har hørt og ejet massere af externe d/a convertere  har også en her nu .

Bare fordi man kan sætte en eller anden dac til det digtale ouput, og forhøje  jitter, støj og forvræning gør det ikke lyden BEDRE.

Hvis vi snakker squeesbox, sonos ipod osv så ja  en dac kan gøre lyden bedre , jeg fortrak dog stadig lyden fra squeesboxens analog outs.

Sneakyen   bruger wolfsons nye top model dac  Xilinx field-programmable gate-array stage opsampling  og et clock system udvikled af linn selv til at få det hele til  spille pich perfect musik.

 



__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

msby skrev:

Tak harmonic.

Så man skal ha' 3 clock'er!? Kan man ikke bare bruge den i dac'en som master?
Det lyder som om der er noget at hente ved at syncronicere og jeg vil meget gerne prøve!

 

Dcs laver noget , esoteric l,Bigben osv,   der er meget at hente ved at  slave komponenterne til samme  clock fordi du eliminere det meste jitter på den måde.

 

mvh



__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jesper Juul skrev:
harmonic skrev:
Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Jeg kan stadig ikke fatte hvor sindsygt himmelsk  godt den lyder



Jo, det har jeg så forstået, men hvordan hælder du lyden ud af den, sammenlignet med din Transporter ? Digital eller analog ud ?
Hvad med DAC (hvis du bruger sådan een) ?

Har jeg ret i at man skal bruge en Nokia (??), noget særligt server-software og en tændt PC før den nye Linn kan spille musik ?
Det må jeg ha misforstået. Det lyder lidt usmart og bestemt ikke top-moderne ?!

 

 

Analog out på begge to .

Det giver ingen menning andet nu mindre man køre med tact forstærker.


 




Gøt det ikke? Dvs. du aldrig har hørt om en ting som en ekstern D/A konverter?

Jeg har hørt og ejet massere af externe d/a convertere   .

Bare fordi man kan sætte en eller anden dac til det digtale ouput, og forhøje  jitter, støj og forvræning gør det ikke lyden BEDRE.

 



Det kommer vist helt an på D/A konverteren. Hvordan forvrænger og forhøjer man forresten støj med en ekstern D/A konverter.


__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
Så er det jo godt at SB3 er målt til ca 50ms. Du mener vel kigge efter >24bit netværksafspillere? SB3 f.eks håndtere jo 24bit. Hvilken en kører du med nu? Det jeg søger er mere præcist et produkt til maks 10k der kun er udviklet til transport (gider ikke betale for dac delen).

Jeg er næsten helt flov ved at skrive det, nicoleif, men jeg bruger 16 bit FLAC med min Sonos ZP80 (coax ud), som så bliver upsamplet/oversamplet til 24 bit 1,4 MHz i min Wadia Jeg gider heller ikke betale for en DAC-del i en netværksafspiller, for det gør min egen DAC meget bedre. Du skulle iøvrigt kigge på en hjemmeside jeg lige fandt. KLIK. Her kan man se myter om dyre fine drev og andre spændende ting. Der står osse noget om upsampling. Det er ret interessant (for mig)

djaan skrev:
så det du siger er altså at jamo er linn overlegent?? uuh det var dumt

som du selv skriver tror jeg bare man skal lade de linn-fanboys der har lyst til at kommentere i den her tråd være for man kan hurtigt få fyldt en masse ord i munden.


Ja, jeg var nok lidt overmodig der

harmonic skrev:
Jeg har hørt og ejet massere af externe d/a convertere   .

Bare fordi man kan sætte en eller anden dac til det digtale ouput, og forhøje  jitter, støj og forvræning gør det ikke lyden BEDRE.


Jeg går ud fra du kun omtaler egne erfaringer ? Mine erfaringer er ganske anderledes. Jeg er nemlig osse dybt dybt imponeret.....men det er over mit eget system, hvor man IKKE kan høre jitter, så lad være med at generalisere !

Iøvrigt findes der mange forskellige DACs i verden. Du skal dog ikke regne med at de alle er super duper. Hvilke har du prøvet ?


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
harmonic skrev:
Jesper Juul skrev:
harmonic skrev:
Kalle_dk skrev:
harmonic skrev:

Jeg kan stadig ikke fatte hvor sindsygt himmelsk  godt den lyder



Jo, det har jeg så forstået, men hvordan hælder du lyden ud af den, sammenlignet med din Transporter ? Digital eller analog ud ?
Hvad med DAC (hvis du bruger sådan een) ?

Har jeg ret i at man skal bruge en Nokia (??), noget særligt server-software og en tændt PC før den nye Linn kan spille musik ?
Det må jeg ha misforstået. Det lyder lidt usmart og bestemt ikke top-moderne ?!

 

 

Analog out på begge to .

Det giver ingen menning andet nu mindre man køre med tact forstærker.


 




Gøt det ikke? Dvs. du aldrig har hørt om en ting som en ekstern D/A konverter?

Jeg har hørt og ejet massere af externe d/a convertere   .

Bare fordi man kan sætte en eller anden dac til det digtale ouput, og forhøje  jitter, støj og forvræning gør det ikke lyden BEDRE.

 



Det kommer vist helt an på D/A konverteren. Hvordan forvrænger og forhøjer man forresten støj med en ekstern D/A konverter.

Så længe data og dac ikke er slavet til sammme clock   opstår der jitter,     istedet for at ha en strømforsyning  har du pluslig 2 eller 3 hvis du også købe en master clock, og  de 2/3 strømforsyninger  vil alle tilføje deres egen støj plus der kan opstå alverdens  stel støæjs problem, så er  der tabet ved rca interfaced osv.

Du skal op og snakke DCS eller noget i den dur før der ku tales om noget der ku lyde lige så godt   men du vil stadig ha mere jitter og mindre korrekt lyd så længe  både data og dac ikke er slavet til  samme clock.

 



__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
nicoleif skrev:
Så er det jo godt at SB3 er målt til ca 50ms. Du mener vel kigge efter >24bit netværksafspillere? SB3 f.eks håndtere jo 24bit. Hvilken en kører du med nu? Det jeg søger er mere præcist et produkt til maks 10k der kun er udviklet til transport (gider ikke betale for dac delen).

Jeg er næsten helt flov ved at skrive det, nicoleif, men jeg bruger 16 bit FLAC med min Sonos ZP80 (coax ud), som så bliver upsamplet/oversamplet til 24 bit 1,4 MHz i min Wadia Jeg gider heller ikke betale for en DAC-del i en netværksafspiller, for det gør min egen DAC meget bedre. Du skulle iøvrigt kigge på en hjemmeside jeg lige fandt. KLIK. Her kan man se myter om dyre fine drev og andre spændende ting. Der står osse noget om upsampling. Det er ret interessant (for mig)

djaan skrev:
så det du siger er altså at jamo er linn overlegent?? uuh det var dumt

som du selv skriver tror jeg bare man skal lade de linn-fanboys der har lyst til at kommentere i den her tråd være for man kan hurtigt få fyldt en masse ord i munden.


Ja, jeg var nok lidt overmodig der

harmonic skrev:
Jeg har hørt og ejet massere af externe d/a convertere   .

Bare fordi man kan sætte en eller anden dac til det digtale ouput, og forhøje  jitter, støj og forvræning gør det ikke lyden BEDRE.


Jeg går ud fra du kun omtaler egne erfaringer ? Mine erfaringer er ganske anderledes. Jeg er nemlig osse dybt dybt imponeret.....men det er over mit eget system, hvor man IKKE kan høre jitter, så lad være med at generalisere !

Iøvrigt findes der mange forskellige DACs i verden. Du skal dog ikke regne med at de alle er super duper. Hvilke har du prøvet ?

Jeg generalisere ikke  jeg holde mig til teknisk fakta.

Af indlysende grunde kan man ofte  få  bedre lyd fra en 2500 kroners lydkilde ved at sætte en 30.000 kroners dac foran, men ikke altid.

 



__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes