Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Puha Fona (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Chr. R. skrev:
AV Precision skrev:
Han skriver bare at han ønsker at handle et sted hvor han får noget service.

Hvilket han også har fået i netop dette tilfælde! Han har netop fået den service han som forbruger har krav på. Hverken mere eller mindre.

NEJ! Man har som forbruger IKKE krav på service, eftersom definitionen af ordet "service" er "alt dét du får med i købet som du ikke har krav på". At sige at han har fået den service han har krav på, er at udvande begrebet "service".

Vi er vist lang fra enige om definitionen af ordet service. Jeg mener ordet bl.a. står for:

• Betjening
  • Kompetance
  • Imødekommen osv.

Men altså også om man behandler "den anden" på en fair måde, hvilket (minimum) vil sige efter efter gælden love og regler.

Hvad ordet service dækker over, det kan man få en ide om ved at læse mere her.   

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 December 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Vi er vist lang fra enige om definitionen af ordet service. Jeg mener ordet bl.a. står for:
  • Betjening
  • Kompetance
  • Imødekommen osv.

Men altså også om man behandler "den anden" på en fair måde, hvilket (minimum) vil sige efter efter gælden love og regler.

Hvad ordet service dækker over, det kan man få en ide om ved at læse mere her.   

Nu er vi ude i noget ligegyldigt ordkløveri, der ikke har noget med min pointe at gøre. Men mener du at lovgivningen sikrer dig et bestemt niveau af betjening, kompetence og imødekommenhed?

Min pointe var at det er i orden at kritisere en butik hvis de leverer en ringere betjening end en anden tilsvarende butik der har samme prisniveau, også selv om de overholder lovgivningen. Om vi så kalder det service, og hvad vi lægger i dét ord, er ret underordnet.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 December 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Det er meget populært at sige at en udgift for butikken betales af de øvrige kunder - men så enkelt kan det ikke stilles op. Hvem betaler for Fona's manglende indtjening ved at Acer holder op med at handle der? Derudover: Butikken sætter prisen dér hvor indtjeningen ud fra udbud og efterspørgsel er størst. Hvis de får en pludselig ekstra-regning på en million, er det stadig den samme pris der giver den største indtjening. Derfor vil butikken ikke kunne hæve prisen fordi udgifterne stiger.

Jamen, så er vi jo egentlig enige. Prisen er de nødt til at lægge fast for at være konkurrencedygtige, som du skriver. Det betyder så bare at avancen på mange produkter bliver så lav så der ikke er råd til f.eks. gratis levering. Det var det jeg mente med konkurrencen fra Bilka og internetbutikker m.m. Du kan jo ikke nægte at det koster penge at have en bil og en chauffør kørende. Hvem skal betale dem hvis ikke det er de kunder der får varerne leveret ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 December 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Jeg handler heller ikke i Fona efter de engang nægtede at ombytte en defekt DVD-skive .

Jeg har haft samme oplevelse med én skive, nærmere betegnet the bourne ultimatum, den ville ikke spille korrekt, og da jeg ikke havde nogle problemer med min maskine, og for øvrigt heller ikke har det nu, mente jeg at det måtte være en ombytter fra fonas side.

Dagen efter den var udkommet og jeg havde købt den i Fona, gik jeg tilbage og klagede min nød, svaret jeg fik lød: "Vi kan jo ikke bytte alle de vare som ikke virker pga. folks dårlige udstyr, f.eks spil"

Så måtte jeg jo forklarer ham hele møllen om at jeg ikke var idiot til det har med dvd og afspillere, men ligemeget hjalp det, han ignorerede mig bare herefter.

Se det var en møg oplevelse, men det fik da damen bag ved mig til at blande sig og sige at hun  ikke havde tænkt sig at købe det spil hun stod med længere!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 December 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
...mener du at lovgivningen sikrer dig et bestemt niveau af betjening, kompetence og imødekommenhed?

Ja, i samspil med butikkens egen regler på området. Fandtes Købeloven ikke, så er jeg temmelig sikker på at de krav der i dag stilles til forhandlerne, de vil i flere tilfælde bortfalde for os forbruger. 

AV Precision skrev:
Min pointe var at det er i orden at kritisere en butik hvis de leverer en ringere betjening end en anden tilsvarende butik der har samme prisniveau, også selv om de overholder lovgivningen. Om vi så kalder det service, og hvad vi lægger i dét ord, er ret underordnet.

Jeg synes det er i orden at påpege at man ønsker at handle i en butik der giver MERE service i ft. andre. Derimod finder jeg det uheldigt at omtale en butik negativt, selvom butikken har ydet den service man som kunde kan forvente. Der er stor forskel på at skrive f.eks. "jeg ønsker mere service", og så "idioterne giver mig kun det jeg kunne forvente".

Altså en respekt for et firma som trods alt har ydet det der kunne forventes.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 22 December 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Jeg synes det er i orden at påpege at man ønsker at handle i en butik der giver MERE service i ft. andre. Derimod finder jeg det uheldigt at omtale en butik negativt, selvom butikken har ydet den service man som kunde kan forvente.

Så lad mig spørge på en anden måde: Er det i orden at kritisere en butik for at være dyrere end konkurrenterne?

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 December 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Chr. R. skrev:

Jeg synes det er i orden at påpege at man ønsker at handle i en butik der giver MERE service i ft. andre. Derimod finder jeg det uheldigt at omtale en butik negativt, selvom butikken har ydet den service man som kunde kan forvente.

Så lad mig spørge på en anden måde: Er det i orden at kritisere en butik for at være dyrere end konkurrenterne?

Nej, jeg ser ingen grund til at "udstille" en virksomhed negativt blot fordi butikken ikke lever op til ens krav (både mht. pris og/eller service), men man kan (i anden sammenhæng?) oplyse at man ønsker at handle i "firma X" pga prisen. Således mener jeg ikke at man behøver at indblande et reelt firma i en debatten, og det ved at omtale det negativt.

Sagt på en anden måde, så takt og tone...

Edit: ovenstående svar på baseret på et spørgsmål om debat i offentlig forum.  

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 23 December 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:

Acer skrev:
Jeg handler heller ikke i Fona efter de engang nægtede at ombytte en defekt DVD-skive .

Jeg har haft samme oplevelse med én skive, nærmere betegnet the bourne ultimatum, den ville ikke spille korrekt, og da jeg ikke havde nogle problemer med min maskine, og for øvrigt heller ikke har det nu, mente jeg at det måtte være en ombytter fra fonas side.

Dagen efter den var udkommet og jeg havde købt den i Fona, gik jeg tilbage og klagede min nød, svaret jeg fik lød: "Vi kan jo ikke bytte alle de vare som ikke virker pga. folks dårlige udstyr, f.eks spil"

Så måtte jeg jo forklarer ham hele møllen om at jeg ikke var idiot til det har med dvd og afspillere, men ligemeget hjalp det, han ignorerede mig bare herefter.

Se det var en møg oplevelse, men det fik da damen bag ved mig til at blande sig og sige at hun  ikke havde tænkt sig at købe det spil hun stod med længere!

Havde samme oplevelse, og det er netop pointen at selvom Fona ikke jvf. loven er forpligtet til at ombytte varen så er det nu engang god skik og brug at man, hvis man da er interesseret i at holde på en kunde og udbygge forholdet hertil, at man tager det udgangspunkt at kunden har altid ret så længe der er rimelighed i det . Den behandling fik jeg slet ikke i Fona og derfor handler jeg i dag andetsteds hvor de yder denne service, og iøvrigt som Otto antyder som oftest til en lavere pris . Et andet eksemple på god service var igen Stereo Studie der ombyttede en samlebox med Terminator-filmene da jeg dengang jeg kom hjem opdage at kassen var lettere beksadiget i pappet. Filmene virkede ganske fortrinligt men når det er en samlerboks bliver man lidt træt af at have et beskadiget eksemplar stående og butikken ombyttede den efter nogle dage uden at blinke med et smil og en kommentar i retning af "at sådan en kunne man da ikke have stående på hylden". Ikke et ord om at jeg jo selv kunne have ødelagt æsken, men igen hvorfor skulle jeg også gøre det ? . Hos Fona havde udfaldet af den henvendelse sikkert faldet en hel del anderledes ud......   

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Hos Fona havde udfaldet af den henvendelse sikkert faldet en hel del anderledes ud......   

Hold nu op med at være så negativ i din omtale af Fona. Ovenstående kan du jo kun formode, og så er det både useriøst og unfair.  

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 23 December 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det største problem i Fona er medarbejderne på gulvet, især de unge i de små butikker. Den lokale nede i
centeret har en samling af de mest ligegyldige og hånlige ansatte jeg længe har stødt på. Det er sgu ikke for sjovt at få den
behandling af jævnaldrende
Jeg har rigtig mange gange oplevet en virkelig ubehagelig attitude på selv de allermest almindelige spørgsmål.
Fona 2000 i København er jeg til gengæld rigtig glad for. I musikafdelingen er de i hvert fald vældigt søde
Jeg tror det svinger meget fra butik til butik, måske fordi kæden ikke gør nok ud af at instruere de ansatte i
personalepolitiken.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Acer skrev:
Hos Fona havde udfaldet af den henvendelse sikkert faldet en hel del anderledes ud......   

Hold nu op med at være så negativ i din omtale af Fona. Ovenstående kan du jo kun formode, og så er det både useriøst og unfair.  

Det er min fulde ret som forbruger at mene hvad jeg vil om et pågældende firma, og hvis jeg føler mig dårligt behandlet har jeg også ret til at ytre det. Men du kan jo prøve om du kan finde citater i denne debat der antyder, at Fona leverer blot en tilnærmelsesvis god service set fra kundens synspunkt

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 December 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Men du kan jo prøve om du kan finde citater i denne debat der antyder, at Fona leverer blot en tilnærmelsesvis god service set fra kundens synspunkt

Sveske skrev:
Fona 2000 i København er jeg til gengæld rigtig glad for. I musikafdelingen er de i hvert fald vældigt søde

Det var nu ikke svært at finde.

Bortset fra det er der vel ikke noget nyt i man oftest hører fra de utilfredse.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 December 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Chr. R. skrev:

Acer skrev:

Det er min fulde ret som forbruger at mene hvad jeg vil om et pågældende firma, og hvis jeg føler mig dårligt behandlet har jeg også ret til at
ytre det.

Så har jeg også i min gode ret til at mene din kommentar er total useriøs. Tror du der står i FONAs regler at deres medarbejdere skal være sådan?
Så bare fordi du har haft nogle enkelte episoder. Betyder det så alle som arbejder i fona behandler folk dårligt?

Din kommentar kan man bruge til ligeså meget som når programmer som kontant skræmmer flere tusinde folk væk fra et firma bare fordi der er
sket en enkelt smutter ud af flere tusinde gode handler.
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Fnulder skrev:
Acer skrev:
Chr. R. skrev:

Acer skrev:

Det er min fulde ret som forbruger at mene hvad jeg vil om et pågældende firma, og hvis jeg føler mig dårligt behandlet har jeg også ret til at
ytre det.

Så har jeg også i min gode ret til at mene din kommentar er total useriøs. Tror du der står i FONAs regler at deres medarbejdere skal være sådan?
Så bare fordi du har haft nogle enkelte episoder. Betyder det så alle som arbejder i fona behandler folk dårligt?

Din kommentar kan man bruge til ligeså meget som når programmer som kontant skræmmer flere tusinde folk væk fra et firma bare fordi der er
sket en enkelt smutter ud af flere tusinde gode handler.

Snik snak. Der er sikkert fona'er der er gode - dem har jeg så til gode . Tror det er på tide at sige glædelig jul  

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 24 December 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Så, fnulder, hold det her før det bliver mere personligt.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 December 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Nu følte jeg mig bare ret meget ramt i det Acer har sagt i denne debat

Men go' jul til alle
Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes