Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: B&Os fremtid??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

På B & O har man lige skilt sig af med halvdelen af medarbejderne i udviklingsafd.,

er det vejen frem?Samtidig sender de en fladskærm til 800.000 på markedet

i en "finanskrise-tid"...Mon ikke de skulle satse mere på den

brede masse,og sende billigere udstyr på markedet?? Hva er løsningen...?

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

ja det er lidt specielt og alternativt. Ikke den vej alle andre ville følge, men den har sikkert være i "støbeskeen" de sidste 12 mdr.

Jo jeg vil også mene de skal satse mere på " hoben", men uden at miste deres image. Hvorfor genopliver de ikke deres 5 - 7000 serie i receiver+ CD+pladespiller som lugtede af rigtig hif og som stadig har et design der er bedre en 99,5% af alt andet. Det burde være rimeligt nemt at smide nogle ICE power moduler ned i forstærkeren, et DAB modul i ditto, indbygget modul til at streame musikken fra en PC/Telefon via Blue tooth i forstærkeren og få produceret nogle modeller af passive højttalere i prisklassen 6 - 20.000 for et par. Man kunne også "genbruge" højttalere fra SA, da de er iforvejen ret slanke, få dem modificeret og samtidigt give dem et Bang&Olufsen design. Grammofonen skulle bare sættes i produktion som den var.

På denne måde har de hifi på markedet uden at skulle investere mange penge i ny R&D.

Tvene skal ned i pris. De burde droppe den billige serie de har nu, da dette design har været meget udskældt. Det er klart at B&O ikke skal smide et 32" tv på markedet til 6.000,-, men der burde være et 32" til ca 15.000 og et 40" til 20.000,-  Det burde være relativt nemt at tage et par Samsung FHD tv og "smide" dem ind i et B&O kabinet med Link osv.

B&O har jo gjort det før fx var ME 6000 fra 1993 jo næsten mere et Philips end et B&O.

Jeg mener de SKAL have nogle billigere modeller på markedet i tv og samtidigt få noget lyd. B&O skal ikke satse på alle mulige gadgets, men tilbage til det de var gode til. Fornuftig lyd og billede i fantastisk flotte kabinetter. Jeg mener det er vanvittigt at B&O droppede deres hifi kunder. Et firma der har lavet ting som en af verdens bedste Tangentialgrammofoner, opfinder af Dolby HX Pro, udvikler ICE power, de aktive BEOLAB højttalere har potentiale både med udvikling og produktion til at lave noget helt unikt, og det er ikke en mp 3 afspiller.

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Det virker desperat med den fladskærm, mere som en sidste krampetrækning end en egentlig strategi for fremtiden. Jeg ser det som et led i en udvikling, hvor B&O i mindre og mindre grad har kunnet tjene penge på normale produkter, og deres produkter langsomt men sikkert bliver mere og mere luksusbetonede.

Det er nærmest som da General Moters ikke længere kunne tjene penge på normale biler, og begyndte at fremstille Hummers.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsen er ikke en kæmpe virksomhed, de vil aldrig være istand
til at konkurser med de store Japanske osv. virksomheder der spytter
hverdags underholdnings elektronik af  dårlig kvalitet ud. 

De bliver nødt at holde deres strategi, og holde sig til den niche produktion
af lækkert design med god forarbejdning, som vi er mange der stadig værtsætter.

Omkring priserne er kun at sige at man må prioetere, og det er alles ret, så der
er egentligt ikke noget at brokke sig over.

I min termologik findes der ikke et flottere fjernsyn. 

Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om dette monster TV egentlig er lavet for at tjæne store penge på det.

Jeg tror mere at den slags "overprodukter" bliver udviklet for at opretholde firmaets image. Det er det samme, som når Audi laver en R8 eller Mercedes en Mclaren SLR. Det er de produkter vi andre går og drømmer om, og det smitter af på den oplevelse vi får for deres mere "jordnære" produkter.

Hvis B&O nu laver nogle TV'er som Sunaudio foreslår, så ville man kunne købe en lille del af denne drøm til menneskepenge. Det kunne godt være vejen frem. Folk betaler jo store summer for Bose anlæg, selv om de lydmæssigt ikke lever op til prisen, og jeg tror at folk gerne vil betale lidt ekstra for B&O sålænge kvaliteten bare er rimeligt.

Min konklusion: Udviklingen af dette TV behøver ikke være en dårlig idé. Den skal bare bruges rigtig.
Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Som jeg har forstået det mener B&O at de skal adskille sig fra konkurrenterne gennem software-udvikling, dvs. udvikle nogle unikke features. Det mener jeg er en dødssejler, især hvis de så halverer udviklingsafdelingen. Det er muligt at de bliver slagtet på pris vs kvalitet af japanerne, men så bliver de det da i den grad også på software. Mener de at de kan konkurrere med f.eks. Apple på det punkt? Det nye harddisk-baserede system, husker ikke lige navnet, skal blandt andet sælges på funktionen med at sætte ét nummer i gang, og så finder afspilleren selv lignende musik dérfra. Det er sikkert ikke helt det samme, men skal man tro reklamerne - og det gør flertallet af forbrugerne - så har Nokia en mobiltelefon med samme feature.

Jeg tror ganske enkelt at B&O har fejlfortolket hvad det er der får folk til at købe B&O produkter. Det er netop IKKE avancerede, helt-fremme-i-skoene features som ingen andre har. Nærmere tværtimod, så er den typiske B&O køber meget konservativ, og vil bare have et pænt tv i en god kvalitet, der er nem at betjene. De japanske og koreanske konkurrenter falder over hinanden med fancy, nye features, B&O vil aldrig kunne følge med i det tempo. Netop derfor skal B&O gå "back to basics", levere de features der er strengt nødvendige for at levere godt billede og god lyd, og ikke en pind mere. Det indebærer iøvrigt at man har de relevante digitale tunere indbygget, her sover B&O i dén grad i timen. Det er ikke kun et spørgsmål om betjening og antallet af bokse, men de overlader en del af billedkvaliteten til den eksterne boks, da mange af dem altid opskalerer SD-kanaler til HD, og påfører nogle ulemper der ikke kan rettes efterfølgende.

Det er blevet sådan i dag at man nærmest skal være raket-ingeniør for at få et simpelt system med et tv og et lydsystem til at fungere. Her synes jeg B&O misser en gylden chance for fortsat at være dem man altid kan gå til, hvis man "bare" vil have et system der virker og som man kan finde ud af at betjene.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Marts 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Systemer AV Precision ikke kan huske navnet på er BeoSound 5, og en boks med stikpanel og harddisk kaldet BeoMaster 5. Da B&O er i krise skulle dette system på markedet nu, selv om det endnu kun er en "internet afspiller". Men efterhånden vil vi se opgraderinger til dette BeoSystem 5. Det første der skal på plads er en digital afløser for det analog MasterLink system. Herefter vil  se rumlink styring med fjernbetjening til og fra BeoSystem 5, som både et audio system, men også et video system med styring af internet TV. Alt er rygter, men er rygterne ikke rigtige vil jeg sige at BeoSystem 5 ikke har sin berettigelse.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Som jeg har forstået det mener B&O at de skal adskille sig fra konkurrenterne gennem software-udvikling, dvs. udvikle nogle unikke features. Det mener jeg er en dødssejler, især hvis de så halverer udviklingsafdelingen. Det er muligt at de bliver slagtet på pris vs kvalitet af japanerne, men så bliver de det da i den grad også på software. Mener de at de kan konkurrere med f.eks. Apple på det punkt? Det nye harddisk-baserede system, husker ikke lige navnet, skal blandt andet sælges på funktionen med at sætte ét nummer i gang, og så finder afspilleren selv lignende musik dérfra. Det er sikkert ikke helt det samme, men skal man tro reklamerne - og det gør flertallet af forbrugerne - så har Nokia en mobiltelefon med samme feature.

Jeg tror ganske enkelt at B&O har fejlfortolket hvad det er der får folk til at købe B&O produkter. Det er netop IKKE avancerede, helt-fremme-i-skoene features som ingen andre har. Nærmere tværtimod, så er den typiske B&O køber meget konservativ, og vil bare have et pænt tv i en god kvalitet, der er nem at betjene. De japanske og koreanske konkurrenter falder over hinanden med fancy, nye features, B&O vil aldrig kunne følge med i det tempo. Netop derfor skal B&O gå "back to basics", levere de features der er strengt nødvendige for at levere godt billede og god lyd, og ikke en pind mere. Det indebærer iøvrigt at man har de relevante digitale tunere indbygget, her sover B&O i dén grad i timen. Det er ikke kun et spørgsmål om betjening og antallet af bokse, men de overlader en del af billedkvaliteten til den eksterne boks, da mange af dem altid opskalerer SD-kanaler til HD, og påfører nogle ulemper der ikke kan rettes efterfølgende.

Det er blevet sådan i dag at man nærmest skal være raket-ingeniør for at få et simpelt system med et tv og et lydsystem til at fungere. Her synes jeg B&O misser en gylden chance for fortsat at være dem man altid kan gå til, hvis man "bare" vil have et system der virker og som man kan finde ud af at betjene.

Kunne ikke være mere enig!

Er jeg den eneste der undrer mig over deres slogan? Det er da netop hvad B&O gør?! Smukt design, enkelt og nemt, men der er altså ikke første og fremmest fokus på god lyd. Det er selvfølgelig helt ok, men så synes jeg bare ikke man skal bruge det som sit slogan.

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>
Bang & Olufsen er ikke en kæmpe virksomhed, de vil aldrig være istand

til at konkurser med de store Japanske osv. virksomheder der spytter

hverdags underholdnings elektronik af  dårlig kvalitet ud. 

De bliver nødt at holde deres strategi, og holde sig til den niche produktion

af lækkert design med god forarbejdning, som vi er mange der stadig værtsætter.

Omkring priserne er kun at sige at man må prioetere, og det er alles ret, så der

er egentligt ikke noget at brokke sig over.

I min termologik findes der ikke et flottere fjernsyn. 

Det kunne ikke være sagt mere rigtigt!

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Marts 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Er jeg den eneste der undrer mig over deres slogan?

Ja    du skulle bare høre den er super.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes